De toetseborde va tegewoordig gaat die letter gauw stukquote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:14 schreef star_gazer het volgende:
Tjongejongejonge, wat is er toch aan de hand tegenwoordig. Het lijkt wel alsof de letter 'n' aan het verdwijnen is uit het Nederlands.
Net op Facebook weer zo'n bolleboos: "lekker genieten van me weekend". Het is MIJN weekend, trut. Nu is het een goede vraag wat zo'n persoon op mijn Facebook timeline doet, maar het lijkt wel een volksziekte te worden om de prachtige letter 'n' weg te laten.
Het blijft maar doorgaan: "me spulle", "lekker uitslape", "moet vandaag werke", "me" dit, "me" dat.
Wat is dit voor taalkanker en hoe genezen we het?
Dat dit kan in Nederland
Om te beginnen niet met kanker scheldenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:14 schreef star_gazer het volgende:
Tjongejongejonge, wat is er toch aan de hand tegenwoordig. Het lijkt wel alsof de letter 'n' aan het verdwijnen is uit het Nederlands.
Net op Facebook weer zo'n bolleboos: "lekker genieten van me weekend". Het is MIJN weekend, trut. Nu is het een goede vraag wat zo'n persoon op mijn Facebook timeline doet, maar het lijkt wel een volksziekte te worden om de prachtige letter 'n' weg te laten.
Het blijft maar doorgaan: "me spulle", "lekker uitslape", "moet vandaag werke", "me" dit, "me" dat.
Dat dit kan in Nederland
Kankerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Om te beginnen niet met kanker schelden
Dit meen je?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Ben ik de enige die opgezocht heeft of het gegoogled is met een d of een t?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Pharkus het volgende:
Ben ik de enige die gegooglet heeft of het niet bollenboos kon zijn?
Ben ik de enige die denkt dat bolleboos niet het correcte woord is om een dom persoon aan te duiden?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:14 schreef banapples het volgende:
[..]
Ben ik de enige die opgezocht heeft of het gegoogled is met een d of een t?
Ben ik de enige die dan maar de definitie heeft opgezocht?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ben ik de enige die denkt dat bolleboos niet het correcte woord is om een dom persoon aan te duiden?
Alleé zeg!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:27 schreef Decrease het volgende:
Kom gezellig in België wonen. N-en in overvloed.
Seriouslyquote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:27 schreef banapples het volgende:
Samengevat:
betreft bolleboos:
Uitspraak: ˈbɔləbos de -woord (mannelijk) bollebozen
Zelfst. Naamw. iemand die heel intelligent is
De correcte vorm is: bolleboos. Op dit woord is de hoofdregel voor de tussenletters -e- en -en- niet van toepassing.
Betreft het werkwoord googelen:
ik googel - ik googelde
jij googelt - jij googelde
hij/zij googelt - hij/zij googelde
wij googelen - wij googelden
jullie googelen - jullie googelden
zij googelen - zij googelden
ik heb gegoogeld
gebiedende wijs: googel!
Volgens mij hebben we dan alles wel beantwoord en is dit toch nog een zeer leerzaam topic geworden
Het breidt inderdaad langzaam uit naar de rest van Nederland... "Me dit", "ze dat"...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:16 schreef DaverzNL het volgende:
'me' als bezittelijk voornaamwoord is ontzettende taalkanker. En dat wordt niet alleen zo gedaan door vmbo-leerlingen, helaas.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:14 schreef banapples het volgende:
[..]
Ben ik de enige die opgezocht heeft of het gegoogled is met een d of een t?
Waarom de taaldeskundigen besloten hebben dat het werkwoord googelen (ffs met twee o's) is, is mij een raadsel. Googel heeft niks met Google van doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:27 schreef banapples het volgende:
Samengevat:
betreft bolleboos:
De correcte vorm is: bolleboos. Op dit woord is de hoofdregel voor de tussenletters -e- en -en- niet van toepassing.
ik googel - ik googelde
ik heb gegoogeld
Volgens mij hebben we dan alles wel beantwoord en is dit toch nog een zeer leerzaam topic geworden
Schelden met kanker maakt alles altijd wel 10 keer grappigerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:09 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Want schelden met kanker maakt het niet stoer, en het zet je standpunt echt geen kracht bij.
Verder iedere Nederlander die het woordje 'me' verkeerd gebruikt gewoon een inburgeringscursus laten doen.
Nou, vind je? Stoere meid.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:01 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Schelden met kanker maakt alles altijd wel 10 keer grappiger
Voegt dus wel degelijk wat toe.
'Ik googel'? Vind ik niet correct. 'Ik google' vind ik logischer. Wij googlen, Zij hebben gegoogled, Hij googlelde.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:27 schreef banapples het volgende:
Samengevat:
betreft bolleboos:
ik googel - ik googelde
ik heb gegoogeld
Ga in Twente woon'n, daar zeggn ze de n altied wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:14 schreef star_gazer het volgende:
Dat dit kan in Nederland
Taalkundigen moeten ze de subsidie afpakkenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:01 schreef Pharkus het volgende:
Waarom de taaldeskundigen besloten hebben dat het werkwoord googelen (ffs met twee o's) is, is mij een raadsel. Googel heeft niks met Google van doen.
Idd. Vind dat sowieso zo'n geneuzel altijd.. Schelden met kanker is taboe, maar met tyfus, cholera, of godweetwelke ziekte is het wel toegestaan.quote:
Precies, terug naar den 18e-eeuwse Nederlandsche schryfwyze!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:08 schreef 2NutZ het volgende:
Oud hollandsch is stylish.
Hyves taal is een beetje so-so.
Opzich wel terechte klacht dus.
Echt een polio-instelling is dat ja.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:22 schreef Unsub het volgende:
[..]
Idd. Vind dat sowieso zo'n geneuzel altijd.. Schelden met kanker is taboe, maar met tyfus, cholera, of godweetwelke ziekte is het wel toegestaan.
Het kan nog erger, levensgevaarlijke aandoeningen als een zonnesteek worden al jarenlang door een zeker bedrijf gebruikt als reclameslogan...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:22 schreef Unsub het volgende:
Idd. Vind dat sowieso zo'n geneuzel altijd.. Schelden met kanker is taboe, maar met tyfus, cholera, of godweetwelke ziekte is het wel toegestaan.
ja mensen die zo denken kunnen van mij part op kkrequote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:24 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Echt een polio-instelling is dat ja.
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het kan nog erger, levensgevaarlijke aandoeningen als een zonnesteek worden al jarenlang door een zeker bedrijf gebruikt als reclameslogan...
Taal evolueert, maar spelling zijn gewoon regels waarbij er een duidelijk onderscheid tussen goed en fout bestaat. Vergelijk het maar met autorijden: rijstijlen evolueren, maar voetgangers overrijden blijft hoe dan ook tegen de spelregels.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:28 schreef DroogDok het volgende:
Evolutie van de taal lijkt me, het is natuurlijk nu nog fout, maar lijkt me nogal onzinnig je eraan te ergere.
Kan dat gezeik eens ophouden?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Taal evolueert, maar spelling zijn gewoon regels waarbij er een duidelijk onderscheid tussen goed en fout bestaat. Vergelijk het maar met autorijden: rijstijlen evolueren, maar voetgangers overrijden blijft hoe dan ook tegen de spelregels.
Onzin, Mensch - Mens etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Taal evolueert, maar spelling zijn gewoon regels waarbij er een duidelijk onderscheid tussen goed en fout bestaat. Vergelijk het maar met autorijden: rijstijlen evolueren, maar voetgangers overrijden blijft hoe dan ook tegen de spelregels.
Ja, je kan dat heel goed los van elkaar zien. Denk maar aan de spelling van Brits Engels, die is al honderden jaren stabiel terwijl de taal zelf wel verder evolueert.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:38 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor extreme dommigheid.
Spelling evolueert ook. Alsof je taal en spelling los van elkaar kunt zien.
Leuk joh maar het gaat hier al het hele topic over de Nederlandse taal.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, je kan dat heel goed los van elkaar zien. Denk maar aan de spelling van Brits Engels, die is al honderden jaren stabiel terwijl de taal zelf wel verder evolueert.
Krijg het beide dan ff.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:22 schreef Unsub het volgende:
[..]
[..]
Precies, terug naar den 18e-eeuwse Nederlandsche schryfwyze!
Oh, en jij ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan dat gezeik eens ophouden?
Intussen wordt 'kanker' voor alles gebruikt, zelfs voor 'een kankergeil wijf' enzo. En dat is echt niet omdat vrouwen met een kale chemokuurkop er zo aantrekkelijk uitzien.
Kortom, wees geen autist en leer accepteren dat woorden soms een figuurlijke betekenis kunnen krijgen.
Ik hoef je waardering nietquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:46 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Krijg het beide dan ff.
[..]
Oh, en jij ook.
Feit is dat er gewoon mensen zijn die het niet acceptabel vinden als je het woord kanker te pas en te onpas overal bij gebruikt. Zeker niet als het om een 'kankergeil wijf' gaat en zo.
Leer dat te accepteren, misschien krijg je dan wat waardering.
Feit is ook dat er mensen zijn die veel te snel op hun tenen getrapt zijn en dat het onbegonnen werk is om met allen van hen rekening te houden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:46 schreef BELASTING het volgende:
[..]
Krijg het beide dan ff.
[..]
Oh, en jij ook.
Feit is dat er gewoon mensen zijn die het niet acceptabel vinden als je het woord kanker te pas en te onpas overal bij gebruikt. Zeker niet als het om een 'kankergeil wijf' gaat en zo.
Leer dat te accepteren, misschien krijg je dan wat waardering.
Jij heet Nananini?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:59 schreef DeLuna het volgende:
Ik hoop niet dat de letter N echt uitsterft, dan blijft er namelijk niks over van mijn naam.
Helemaal mee is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:01 schreef CasB het volgende:
Of mensen die het verschil tussen 'eens' en 'is' niet weten.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:30 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
ja mensen die zo denken kunnen van mij part op kkre
Sorry.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:08 schreef Sinosappel het volgende:
Gaat Lithia dat John Carter topic dichtgooien
Ze heeft er weinig van begrepen.
Lekker simpel. lekker gekquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:01 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Komt er op neer dat ik dan Ada heet.
Ach je kan er hier verder over ouwehoeren: [pre-meet] 6 maart voorpremière John Carter #2quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:08 schreef Sinosappel het volgende:
Gaat Lithia dat John Carter topic dichtgooien
Ze heeft er weinig van begrepen.
Maar daar mag ik er niet op kankeren godverdommequote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:15 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ach je kan er hier verder over ouwehoeren: [pre-meet] 6 maart voorpremière John Carter #2
Wie is hij eigenlijk?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:16 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Maar daar mag ik er niet op kankeren godverdomme
Ja, iedereen schijnt hem te kennen maar ik niet.quote:
Valt mee toch. Al lijkt je naam dan wel op een yoghurtdrink merk ofsoquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:14 schreef Sinosappel het volgende:
Van mijn naam blijft ook weinig over zonder n.
Vuilbekkende vrouwen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:16 schreef Sinosappel het volgende:
Maar daar mag ik er niet op kankeren godverdomme
Als jij hem al niet kent is het einde zoek natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:18 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, iedereen schijnt hem te kennen maar ik niet.
Oh wtf inderdaad, ik dacht een zanger of zoiets.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:18 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Als jij hem al niet kent is het einde zoek natuurlijk.
Gewoon 1 of ander Disney figuur toch
Hij gaat vanaf Mars de wereld redden terwijl hij op een raar beest zit. Waarschijnlijk heb ik nu de complete plot van de film verklapt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:18 schreef Id_do_her het volgende:
Ja, iedereen schijnt hem te kennen maar ik niet.
Ik zag het op imdb inderdaad. Ik moest denken aan dat broertje van één van de Backstreet Boys.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:20 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Hij gaat vanaf Mars de wereld redden terwijl hij op een raar beest zit. Waarschijnlijk heb ik nu de complete plot van de film verklapt.
'quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik zag het op imdb inderdaad. Ik moest denken aan dat broertje van één van de Backstreet Boys.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik zag het op imdb inderdaad. Ik moest denken aan dat broertje van één van de Backstreet Boys.
Alleen Willem Dafoe is enigszins bekend in die complete cast --> al het budget ging naar special effects waarvan de wow-factor na 10 minuten weg is, waarna je nog 2 uur op wanstaltige acteerprestaties van wannabe 'aanstormend talent' wordt getracteerd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:20 schreef Id_do_her het volgende:
Het houdt de gemoederen nogal bezig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:23 schreef Lithia het volgende:
Maar lieverds, het is niet de bedoeling dat jullie hier verder gaan.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
'
dat is aaron carter hoor![]()
waarom weet ik dit
Ik weet het, ik hou al op.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:23 schreef Lithia het volgende:
[..]![]()
![]()
Jullie kunnen gerust een ander topic openen, maar dan niet een 'boohoo, het is ver en ik vind de stad zo kut'-topic.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:23 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Alleen Willem Dafoe is enigszins bekend in die complete cast --> al het budget ging naar special effects waarvan de wow-factor na 10 minuten weg is, waarna je nog 2 uur op wanstaltige acteerprestaties van wannabe 'aanstormend talent' wordt getracteerd.
[..]
Het houdt de gemoederen nogal bezig.
Dat krijg je als je goeie topics vroegtijdig sluit schat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:23 schreef Lithia het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet huilen, maar zelf een fatsoenlijk topic openen. Verdere reacties hierover verwijder ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:28 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Dat krijg je als je goeie topics vroegtijdig sluit schat.
Laat dit een wijze vroege les zijn voor je toekomstige modcarriere.
In spreektaal hoor je de n sowieso niet uit te spreken. Bij hele werkwoorden dan die laatste nquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:31 schreef The-National-Hero het volgende:
Zeer terechte klacht, in de spreektaal krijg ik hem er bij mezelf niet meer uit.
Helemaal niet?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:36 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
In spreektaal hoor je de n sowieso niet uit te spreken
Ik heb het ook bij de t van niet, waardoor ik nie zeg. Dit vind ik wel lelijk klinken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:36 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
In spreektaal hoor je de n sowieso niet uit te spreken. Bij hele werkwoorden dan die laatste n
Dat is echt lelijk ja.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:39 schreef The-National-Hero het volgende:
[..]
Ik heb het ook bij de t van niet, waardoor ik nie zeg. Dit vind ik wel lelijk klinken.
ja dat doe ik ook nu ik er over nadenkquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:39 schreef The-National-Hero het volgende:
[..]
Ik heb het ook bij de t van niet, waardoor ik nie zeg. Dit vind ik wel lelijk klinken.
En dat hangt dus helemaal af waar je woont. Toen ik nog in Brabant woonde werd de 'n' niet uitgesproken. Hier in Groningen spreken ze juist de 'e' niet uit...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:36 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
In spreektaal hoor je de n sowieso niet uit te spreken. Bij hele werkwoorden dan die laatste n
zal wel komen omdat ik in brabant woon dan, maar zo heb ik het zelfs op school geleerdquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
En dat hangt dus helemaal af waar je woont. Toen ik nog in Brabant woonde werd de 'n' niet uitgesproken. Hier in Groningen spreken ze juist de 'e' niet uit...
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Het probleem van spreektaal schrijven is dat je het hardop moet lezen om maar enigszins te begrijpen wat er nu staat... En dat doe ik al vanaf de eerste klas al niet meer!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef Susteren het volgende:
k wil me hersene hier niet mee pynige maar eig is t toch ram chillex om zo te type? wrom moeilijk als t makkelyk kan
Omdat 'moeilijk' mooier is. En omdat dat wat jij 'makkelyk' noemt nogal achterlijk staat.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:47 schreef Susteren het volgende:
k wil me hersene hier niet mee pynige maar eig is t toch ram chillex om zo te type? wrom moeilijk als t makkelyk kan
'Naartuurlijk'quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef fratsman het volgende:
Net als mensen die "na" en "naar" niet fatsoenlijk in een zin kunnen gebruiken. "even na de supermarkt." "Naar zoveel maanden wachten..."![]()
![]()
Nope niet echt duidelijk neequote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:06 schreef Garisson72 het volgende:
Jij spreekt de N in 'aanrecht' niet uit?
Klein trolletje was jij ook hequote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:07 schreef Susteren het volgende:
k zy vroeger altyd belteruste ipv welteruste, 4 jaar lang gezeg zondr dat mn ouders t merkte...
Ja dat wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:13 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Heb je een spraakgebrek dan?
Waarbij je de N in 'aanrecht' niet uitspreekt? hm.quote:
quote:
Ik zal aarecht in je gezicht zeggen tijdens John Carter.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:18 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Waarbij je de N in 'aanrecht' niet uitspreekt? hm.
Doet me denken aan die oude South Park-aflevering waar de baas van het planetarium de T in "plane'arium" niet kon uitspreken.
Nou ja, nu ik er zo over nadenk: misschien doe ik het zelf ook wel niet, die N in aanrecht uitspreken. Vooral als je snel praat zou dat wel kunnen denk ik. Maar dan zijn er nog wel veel meer letters die in samentrekkingen verdwijnen of ingeslikt worden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:25 schreef Sinosappel het volgende:
Ik zal aarecht in je gezicht zeggen tijdens John Carter.
Lithiaaaaaaaa?? Sinosappel doet het wéééérrrr!!!!quote:Overigens, wat een kutfilm lijkt me dat.
Wisten ze al.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:03 schreef Sinosappel het volgende:
KUT ik drukte net per ongeluk op de "vind ik leuk" knop van facebook toen ik dit bericht wilde typen.
Nu weten al mijn facebookvrienden wat voor een homo ik ben
Daarom.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:28 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nou ja, nu ik er zo over nadenk: misschien doe ik het zelf ook wel niet, die N in aanrecht uitspreken. Vooral als je snel praat zou dat wel kunnen denk ik. Maar dan zijn er nog wel veel meer letters die in samentrekkingen verdwijnen of ingeslikt worden.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:04 schreef Sinosappel het volgende:
Maar anywayz ik dacht vroeger altijd dat het aarecht was ipv aanrecht. Omdat die n niet wordt uitgesproken.
inb4 hilarisch goeie grappen over vrouw & aanrecht
Nee, het is HAAR weekend, niet JOUW weekend...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:14 schreef star_gazer het volgende:
Net op Facebook weer zo'n bolleboos: "lekker genieten van me weekend". Het is MIJN weekend, trut.
Kakerhard vried.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:05 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Niet spotten met kanker me opa is van de trap af gekankert
huh bestaat diequote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:03 schreef Sinosappel het volgende:
KUT ik drukte net per ongeluk op de "vind ik leuk" knop van facebook toen ik dit bericht wilde typen.
Nu weten al mijn facebookvrienden wat voor een homo ik ben
NouNou, wel genezen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:05 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Niet spotten met kanker me opa is van de trap af gekankert
lolquote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kanker
Een klein woordje
Met zo'n groot effect
een stom woordje
Doet je huilen van schrik
Een woordje van 6 letters groot
Voor de een een scheldwoord
Voor de ander de dood...
Ja linksonderaan blijkbaar.quote:
Ik kijk maar ik zie niks.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:45 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ja linksonderaan blijkbaar.
Mensen die daar serieus op klikken
boven je tekst venster... Onder je ''pagina 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13'' teller... Daar links.quote:
Je hebt hem ongetwijfeld uitgeschakeld in je settings, net als ik.quote:
Hm, dat is niet bewust gegaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:30 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Je hebt hem ongetwijfeld uitgeschakeld in je settings, net als ik.
Nee. Ik zie het niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 18:01 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
boven je tekst venster... Onder je ''pagina 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13'' teller... Daar links.
Bij elke keer dat je het aantrof of 0.3 per examen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dat is iets van de laatste jaren. Ik heb er ook een ontzettende hekel aan. Kon het toen ik nog les gaf pubers flink afleren (zo hoort dat) door iedere keer 0.3 punten van het eindcijfer af te trekken als ik msntaal op het schriftelijk examen tegenkwam.![]()
Elke keer dat ik het aantrof, al ging ik niet verder dan 3 punten aftrek. Ik ben en blijf een uiterst vriendelijk persoon.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:40 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Bij elke keer dat je het aantrof of 0.3 per examen?
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Kanker
Een klein woordje
Met zo'n groot effect
een stom woordje
Doet je huilen van schrik
Een woordje van 6 letters groot
Voor de een een scheldwoord
Voor de ander de dood...
maar de TS woont in een engels sprekend landquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:45 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Leuk joh maar het gaat hier al het hele topic over de Nederlandse taal.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:16 schreef DaverzNL het volgende:
'me' als bezittelijk voornaamwoord is ontzettende taalkanker. En dat wordt niet alleen zo gedaan door vmbo-leerlingen, helaas.
Zeker in de Daniël den Hoed... je blijft lachenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 09:01 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Schelden met kanker maakt alles altijd wel 10 keer grappiger
Voegt dus wel degelijk wat toe.
Kut OP, veelste veel n's!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:14 schreef star_gazer het volgende:
Wat is dit voor taalziekte en hoe genezen we het?
Dat dit kan in Nederland
Echte he!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:48 schreef Casino.Bob het volgende:
Als ik snel typ zeg ik 'mn' i.p.v. 'me' omdat ik respect heb voor medeklinkers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |