De toetseborde va tegewoordig gaat die letter gauw stukquote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:14 schreef star_gazer het volgende:
Tjongejongejonge, wat is er toch aan de hand tegenwoordig. Het lijkt wel alsof de letter 'n' aan het verdwijnen is uit het Nederlands.
Net op Facebook weer zo'n bolleboos: "lekker genieten van me weekend". Het is MIJN weekend, trut. Nu is het een goede vraag wat zo'n persoon op mijn Facebook timeline doet, maar het lijkt wel een volksziekte te worden om de prachtige letter 'n' weg te laten.
Het blijft maar doorgaan: "me spulle", "lekker uitslape", "moet vandaag werke", "me" dit, "me" dat.
Wat is dit voor taalkanker en hoe genezen we het?
Dat dit kan in Nederland
Om te beginnen niet met kanker scheldenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:14 schreef star_gazer het volgende:
Tjongejongejonge, wat is er toch aan de hand tegenwoordig. Het lijkt wel alsof de letter 'n' aan het verdwijnen is uit het Nederlands.
Net op Facebook weer zo'n bolleboos: "lekker genieten van me weekend". Het is MIJN weekend, trut. Nu is het een goede vraag wat zo'n persoon op mijn Facebook timeline doet, maar het lijkt wel een volksziekte te worden om de prachtige letter 'n' weg te laten.
Het blijft maar doorgaan: "me spulle", "lekker uitslape", "moet vandaag werke", "me" dit, "me" dat.
Wat is dit voor taalkanker en hoe genezen we het?
Dat dit kan in Nederland
Kankerquote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Om te beginnen niet met kanker schelden
Dit meen je?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Ben ik de enige die opgezocht heeft of het gegoogled is met een d of een t?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:32 schreef Pharkus het volgende:
Ben ik de enige die gegooglet heeft of het niet bollenboos kon zijn?
Ben ik de enige die denkt dat bolleboos niet het correcte woord is om een dom persoon aan te duiden?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:14 schreef banapples het volgende:
[..]
Ben ik de enige die opgezocht heeft of het gegoogled is met een d of een t?
Ben ik de enige die dan maar de definitie heeft opgezocht?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ben ik de enige die denkt dat bolleboos niet het correcte woord is om een dom persoon aan te duiden?
Alleé zeg!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:27 schreef Decrease het volgende:
Kom gezellig in België wonen. N-en in overvloed.
Seriouslyquote:Op vrijdag 24 februari 2012 08:27 schreef banapples het volgende:
Samengevat:
betreft bolleboos:
Uitspraak: ˈbɔləbos de -woord (mannelijk) bollebozen
Zelfst. Naamw. iemand die heel intelligent is
De correcte vorm is: bolleboos. Op dit woord is de hoofdregel voor de tussenletters -e- en -en- niet van toepassing.
Betreft het werkwoord googelen:
ik googel - ik googelde
jij googelt - jij googelde
hij/zij googelt - hij/zij googelde
wij googelen - wij googelden
jullie googelen - jullie googelden
zij googelen - zij googelden
ik heb gegoogeld
gebiedende wijs: googel!
Volgens mij hebben we dan alles wel beantwoord en is dit toch nog een zeer leerzaam topic geworden
Het breidt inderdaad langzaam uit naar de rest van Nederland... "Me dit", "ze dat"...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 07:16 schreef DaverzNL het volgende:
'me' als bezittelijk voornaamwoord is ontzettende taalkanker. En dat wordt niet alleen zo gedaan door vmbo-leerlingen, helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |