abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 juli 2002 @ 12:50:06 #1
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_5096549
Bij een steekpartij in Franeker is afgelopen nacht een 35-jarige vrouw uit Franeker gedood. Een 38-jarige man uit Dongjum en een 26-jarige man uit Franeker raakten ernstig gewond. Een 27-jarige man uit Franeker raakte lichtgewond.

De politie kreeg rond middernacht een melding dat er een vechtpartij was ontstaan bij een horecagelegenheid in de Hofstraat. Ook zou er met een mes zijn gestoken. Toen de politie ter plaatse kwam trof zij daar vier gewonden aan. De vrouw overleed onderweg naar het ziekenhuis aan haar verwondingen. Op het lichaam van de vrouw wordt sectie verricht.

Twee 34-jarige mannen, eveneens uit Franeker, zijn als verdachten gearresteerd. Een van verdachten had bij de arrestatie een mes in zijn bezit. Over de toedracht van de steekpartij is tot nu niets bekend.

* Arjeninho komt uit Franeker en kent iedereen

Zeer luguber om dit van zo dichtbij mee te maken. Het was een waar slagveld en er waren allemaal bekenden bij betrokken. Ik zal jullie vertellen hoe t gebeurd is.

Het begon allemaal in één van de kroegen in Franeker. Het is een zogenaamde "bruine kroeg" in het centrum, genaamd "Alouette". Een paar Franekers kregen ruzie met de 2 daders, 2 34-jarige mannen afkomstig uit Twente. De ruzie zou buiten uitevochten worden. Een kroegbezoekster probeert te sussen en gaat moedig tussen de vechtersbazen in staan. Eén van de Twentenaren trekt een mes en steekt de vrouw neer, 7 keer in de hartstreek. Vervolgens belaagt de Twentenaar een Franeker die ook 7 steekwonden oploopt en wordt een 38-jarige Dongjumer 7 keer gestoken. De Twentenaren vluchten dan en scheiden hun weg van elkaar. Niet heel ver van de kroeg vandaan wordt de messentrekker ingehaald door een groep woeste Franekers. Hij trekt t mes weer en steekt 2 Franekers neer die licht gewond raken, steken in handen door afweer. De politie is inmiddels al gearriveerd. De messentrekker gooit t mes weg en een groep Franekers ziet kans hem massaal aan te vallen. De man gaat tegen de grond en wordt geslagen en geschopt tot die niet meer beweegt. De politie ziet alles, maar houdt demonstratief de hand voor de ogen. Messentrekker wordt met ambulance naar ziekenhuis gebracht.
Een vrouw met 2 kinderen overlijdt, 2 mannen in kritieke toestand op intensive care. 2 Mannen komen er af met lichte verwondingen en de Twentenaar die t mes trok wordt dusdanig afgetuigd door een woedende menigte dat hij ook op de intensive care is beland.
De 2 Twentenaren die voor het bloedbad gezorgd hebben, wonen onder toeziend oog van verslaafdenzorg bij mij in de buurt. Junkies dus.
Vorige week zaterdagnacht kwam ik uit de kroeg en fietste met een maat van me naar huis. Onderweg onder een viaduct troffen we een meisje aan, het zag er vrij levenloos uit, ze was volledig van de kaart. Ik heb me over het meisje ontvermd en probeerde te achterhalen waar ze woonde. Ze bleek afkomstig uit Groningen, maar woonde nu onder toeziend oog van verslaafdenzorg bij mij in de buurt. Ze lag helemaal afgetakeld onder het viaduct, drugs, drank, medicijnen. Ze wist niet wat haar overkomen was die zaterdagnacht, maar ze was me oh zo dankbaar dat ik haar thuisbracht. Het huis waar die nacht ook 2 Twentenaren hun bed hadden staan.
Beste verslavingszorg, weten jullie uberhaupt wat jullie patienten allemaal uitvoeren?

De steekpartij gebeurde allemaal in de nacht van vrijdag op zaterdag jongslede. Je moet zaterdag werken en je ligt heerlijk, nietsvermoedend, te slapen. Ondertussen hebben diverse mensen je geprobeerd te bellen. Eén van je broertjes die alles met eigen ogen heeft kunnen zien, het zusje van je beste vriend die achter de bar stond in de betreffende kroeg. Het arme schaap kon niemand bereiken en zocht een schouder, gelukkig heeft mijn broertje haar kunnen troosten.

Dit mag voor de meeste van jullie de "ver-van-je-bed-show" zijn, maar het is verschrikkelijk wat er gebeurt is.

Welcome to the jungle.

[b]I'm #1 so why try harder[/b]
pi_5096566
quote:
De 2 Twentenaren die voor het bloedbad gezorgd hebben, wonen onder toeziend oog van verslaafdenzorg bij mij in de buurt. Junkies dus
En daarom zijn junks geen mensen, en daarom ben ik voor herinvoering van de doodstraf, zodat dit soort beesten nooit meer daglicht ziet...
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_5096580
Hij stak die vrouw 7 maal in de hartstreek?!
Daar heb ik geen woorden voor...
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_5096591
Ik hoop dat die politieagenten geen problemen kregen omdat ze 'even de andere kant op keken'. Mensen die een onschuldige omstander op een dergelijke manier vermoorden verdienen geen enkele medelijden...
  zondag 21 juli 2002 @ 13:03:12 #5
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_5096666
quote:
Op zondag 21 juli 2002 12:55 schreef calvobbes het volgende:
Ik hoop dat die politieagenten geen problemen kregen omdat ze 'even de andere kant op keken'. Mensen die een onschuldige omstander op een dergelijke manier vermoorden verdienen geen enkele medelijden...
Ik hoop ook niet dat die agenten problemen krijgen.

De hel is nog te goed voor zo'n verschrikkelijk beest.

Die mevrouw die de ruzie probeerde te sussen laat verdomme 2 kinderen achter.

pi_5097422
van mij hadden ze dan die gast nog wel iets harder mogen aftuigen. Afmaken dat tuig!
  † In Memoriam † zondag 21 juli 2002 @ 14:32:40 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5097471
quote:
Zaterdag omstreeks 02.50 uur werd gemeld dat er een vechtpartij plaatsvond bij een horecagelegenheid aan de Hofstraat in Franeker. Ook zou er met een mes gestoken zijn. Ter plaatse werden vier gewonden aangetroffen, waarvan drie ernstig. De gewonden zijn, een 27-jarige man uit Franeker, een 38-jarige man uit Dongjum, een 35-jarige inwoonster uit Franeker en een 26-jarige inwoner uit Franeker. De gewonden zijn overgebracht naar het MCL-Zuid in Leeuwarden. De 35-jarige inwoonster uit Franeker is onderweg naar het ziekenhuis aan haar verwondingen bezweken. De 27-jarige inwoner van Franeker kon na behandeling in het ziekenhuis weer naar huis. De andere twee gewonden zijn opgenomen. In verband met deze vechtpartij werden twee verdachten aangehouden, beiden 34-jarige inwoners van Franeker. De ene verdachte werd aangehouden op de Zuiderkade en had een mes in zijn bezit. Dit mes werd in beslag genomen. De andere werd aangehouden op de Hofstraat. De toedracht van deze vechtpartij c.q steekpartij is nog niet duidelijk. Op het lichaam van de vrouw zal sectie worden verricht. De recherche heeft de zaak in onderzoek.
quote:
Franeker: dodelijke steekpartij
De recherche heeft in de loop van zaterdag een aantal betrokkenen in deze zaak gehoord. Ook de verdachten zijn aan een eerste verhoor onderworpen. Tevens heeft de sectie op het lichaam van het slachtoffer plaatsgevonden, waarbij bleek dat zij door een aantal messteken was geraakt. Eén messteek raakte dat bij de slagader in de buik. De andere slachtoffers, die nog in het ziekenhuis liggen, zijn buiten levensgevaar. De aanleiding tot de vechtpartij c.q steekpartij is nog niet geheel duidelijk. In de horecagelegenheid ontstond irritatie tussen de twee verdachten en de overige bezoekers, waarop de verdachten door de barkeepers uit de zaak zijn gezet. Wat er zich buiten heeft afgespeeld, is nog niet duidelijk. De recherche werkt op dit moment met 10 man aan de zaak. De verdachten zijn in verzekering gesteld.
  zondag 21 juli 2002 @ 14:56:15 #8
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_5097771
Dan is het nu een stuk duidelijker.

Ik zit er niet ver vandaan met mijn verhaal. Het is namelijk gebaseerd op verklaringen van ooggetuigen.

† In Memoriam † zondag 21 juli 2002 @ 15:00:18 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5097822
quote:
Op zondag 21 juli 2002 14:56 schreef Arjeninho het volgende:

Ik zit er niet ver vandaan met mijn verhaal.

Scheelt idd slechts 1 dag
  zondag 21 juli 2002 @ 15:16:31 #10
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_5098061
edit-lees even dit Forum-FAQ Actualiteit, Nieuws en Media-edit.

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 21-07-2002 15:57]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  † In Memoriam † maandag 22 juli 2002 @ 13:16:18 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5108942
quote:
Franeker geschokt na dodelijke steekpartij
FRANEKER - Franeker is geschokt door de dood van de 35-jarige Willeke Brouwer uit deze stad. Zij raakte in de nacht van vrijdag op zaterdag dodelijk gewond bij een steekpartij. Een 26-jarige stadgenoot en een 38-jarige Dongjumer werden ernstig gewond, een 27-jarige Franeker liep lichte verwondingen op.

Het incident speelde zich om kwart voor drie af voor bar Alouette op de hoek van de Schilcampen en de Hofstraat. Twee Franekers, beiden 34 jaar, waren even eerder door barkeepers uit de zaak gezet omdat zij zich vervelend hadden gedragen. Hierop volgde op straat de steekpartij.

De precieze toedracht is nog onduidelijk. De slachtoffers en de twee 34-jarigen waren geen bekenden van elkaar. De laatsten woonden, afkomstig van buiten Friesland, nog maar kort in de stad, in een project voor begeleid wonen wegens drank- en drugsproblemen.

Willeke Brouwer liep vier messteken op, waarvan één in een slagader in de buik. Zij is onderweg naar het MCL in Leeuwarden overleden. Ze laat een zoon van vier en een dochtertje van twee jaar achter. De twee zwaargewonde mannen waren gisteren buiten levensgevaar. De 27-jarige met lichte verwondingen kon na behandeling in het ziekenhuis naar huis.

De politie heeft de waarschijnlijke dader, met een mes nog in zijn bezit, op de nabijgelegen Zuiderkade kunnen aanhouden. De even oude andere betrokkene werd in de Hofstraat aangehouden. Beide mannen, die eerder op de avond in De Bocht fen Guné al openlijk vrouwelijke bezoekers lastigvielen, zijn ingesloten. De recherche werkt met tien man aan de zaak.

De zwaar aangeslagen echtgenoot van het slachtoffer, die op het fatale moment thuis op de kinderen paste, hoopt dat er een verhevigde discussie over zinloos uitgaansgeweld volgt. Willem Brouwer: ,,Het is toch verschrikkelijk wat voor ravage zulke mensen in een paar minuten aanrichten. In een gezin met twee kleine kinderen, bij honderden familieleden en vrienden. Dit moet stoppen.''

maandag 22 juli 2002 @ 13:19:56 #12
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_5108978
Kom jij soms ook uit Franeker e.o. Loedertje?
  dinsdag 23 juli 2002 @ 18:52:35 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_5125003
quote:
Op zondag 21 juli 2002 12:53 schreef Mr_Opel het volgende:

[..]

En daarom zijn junks geen mensen, en daarom ben ik voor herinvoering van de doodstraf, zodat dit soort beesten nooit meer daglicht ziet...

Wat ???? ...

Ben je dan nu helemaal gek ??? Ik vind het doodverwensen een kwalijke zaak... Je moet iedereen een kans gunnen, en daarom ben ik tegen het bannen om het minste geringste...

Ook junks (renault) verdienen een kans..

...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_5125092
quote:
Op zondag 21 juli 2002 12:53 schreef Mr_Opel het volgende:

[..]

ik moet je zeggen dat je constant reageert: altijd op de dezelfde achterlijke manier.

Dit soort mensen behandelen als beesten is het nemen van de weg van de minste weerstand. (dat is ook de enigste weg die uiterst rechts kent)

dinsdag 23 juli 2002 @ 19:12:17 #15
28560 toska
Let's All Chant
pi_5125245
Ik zal junks geen doodstraf toewensen, maar het blijft een feit dat de meeste junken , stelen , bedriegen ,bedreigen, noem maar op om aan hun geld voor een portie dope te komen.
Voor mij geldt de opmerking van geef ze nog een kans dan ook als een rare misplaatste opmerking.
Een kans voor wat? Het bedreigen , beliegen bestelen ,van mensen? Het weggooien van hun vieze naalden op plaatsten waar de *gewone* mens wandelt? Het de staat handen vol geld kostten qua politie toezicht ed?

Het kost mij hier in hartje Utrecht soms moeite om mijn eigen woning in te gaan , junks die in het portiek hangen en mij en mijn kind lastigvallen, zeiken en schijten waar ze maar willen.

Ik gun ze geen kans meer!

Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_5125286
Verplicht laten afkicken begint me steeds aantrekkelijker te klinken.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_5125415
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 19:16 schreef milagro het volgende:
Daar ben ik onder voorwaarden ook wel voor te vinden. Belangrijkste is dat de verslaafde ook daadwerkelijk voor overlast moet zorgen, voordat men mag overgaan tot verplicht afkicken. Op dat moment overschrijdt hij namelijk de grens tot hoe ver zijn vrijheid reikt.

Dat mensen zich puur aan het 'er zijn' van junks irriteren noem ik overigens geen overlast in die zin. Aan een junk die verder niets doet, maar ergens een beetje wezenloos voor zich uit zit te kwijlen stoor ik me evenveel, of misschien zelfs wel minder, als aan straatmuzikanten, folderaars en mensen die ergens de doorgang blokkeren. Dat op zich is geen reden om tot actie over te gaan. Diefstal, berovingen en inbraken zijn dat wel. Je bent dan blijkbaar niet in staat om je verslaving te voeden zonder anderen daarmee schade te berokkenen, en dat kan naar mijn mening een reden zijn om als maatschappij te stellen dat die directe aanleiding tot die overlast weggenomen moet worden.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 23 juli 2002 @ 19:31:41 #18
13462 BansheeBoy
pi_5125442
quote:
Ben ik ook voor, maar dan moet je wel gelijk iedereen op dezelfde hoop gooien en alcohol en sigarettenverslaafden er ook bij betrekken...

...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 23 juli 2002 @ 20:08:37 #19
13462 BansheeBoy
pi_5125834
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 19:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ik moet je zeggen dat je constant reageert: altijd op de dezelfde achterlijke manier.

Dit soort mensen behandelen als beesten is het nemen van de weg van de minste weerstand. (dat is ook de enigste weg die uiterst rechts kent)

Dat is duidelijke taal waar ik het helemaal mee eens ben ofschoon de mods dat misschien ook zijn...

...

† In Memoriam † dinsdag 23 juli 2002 @ 21:08:40 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5126517
quote:
Op maandag 22 juli 2002 13:19 schreef Arjeninho het volgende:
Kom jij soms ook uit Franeker e.o. Loedertje?
Neen, ken Franker wel van *vroeger*.
  † In Memoriam † dinsdag 23 juli 2002 @ 21:10:18 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_5126547
quote:
Geloof je dat dat op termijn de junks ervan zal weerhouden om defintief te stoppen dan? Of denk je dat door het gebrek aan eigen motivatie e.d de terugval in het oude gedrag 99,9 % zal zijn? (dat denk ik namelijk)
  dinsdag 23 juli 2002 @ 21:43:18 #22
32863 HIIkke
Hier Is Ikke
pi_5127071
Wat ik zelf vreemd vind, is dat dit soort nieuws het acht uur journaal al niet meer haalt.

Twee weken geleden was er een steekpartij bij mij in de buurt.
Een vader steekt zijn ex-vrouw + vriend neer terwijl zijn negen-jarig zoontje toekijkt.

Dit haalt nog net de Gelderlander (een krant) maar verder niet.

Wat moet je tegenwoordig doen om het journaal te halen?;(

Ik is, dus ik besta
pi_5127156
quote:
Op dinsdag 23 juli 2002 21:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Geloof je dat dat op termijn de junks ervan zal weerhouden om defintief te stoppen dan? Of denk je dat door het gebrek aan eigen motivatie e.d de terugval in het oude gedrag 99,9 % zal zijn? (dat denk ik namelijk)

Mijn nicht is verplicht afgekickt.

Het wegnemen van de lichamelijke verslaving was een eerste stap naar het wegvallen van de geestelijke verslaving.
In combinatie met het weghalen uit de omgeving (Amsterdam in haar geval) waar ze als een magneet naar toe getrokken werd..

Het heeft geholpen.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_5131360
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 24-07-2002 14:18]

...
  woensdag 24 juli 2002 @ 14:00:44 #25
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_5133607
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 24-07-2002 14:19]