abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4919783
* Forum-FAQ Actualiteit, Nieuws en Media *

Inhoud:

• Wat is ANM?
  • Wat mag ik hier posten?
  • Wat mag er dan niet?
  • OK, dat snap ik. Zijn er nog eisen aan een topic?
  • Ennuh.. Die moderators, wat doen die?
  • Jeetje.. Stelletje Stalinisten! Mijn topic is gesloten / mijn reactie is verwijderd!

• Wat is ANM?

Actualiteit, Nieuws en Media (kortweg ANM) is het forum binnen Fok! waar je wat diepgaander kunt discussiėren over actuele gebeurtenissen. Hierop geldt 1 uitzondering: Discussies m.b.t. de politiek vinden plaats in het forum Politiek, Cultuur en Historie (PCH).

Wat mag ik hier posten?

Zoals gezegd, dit is een discussieforum. Wanneer je post in een topic wordt er dan ook verwacht dat je post redelijkerwijs met het onderwerp te maken heeft, en iets bijdraagt aan de lopende discussie, zoals feiten, aanvullingen en (onderbouwde) meningen.

Wanneer je een topic opent, verwachten we uiteraard dat dat iets met de actualiteit van doen heeft, en dat er een opening tot discussie instaat. Gebruik ANM dus niet als 'dumpplaats' voor nieuwtjes uit de lokale krant, maar geef een aanzet tot een discussie.

Wat mag er dan niet?

Uiteraard is de algemene policy van Fok! ook hier van toepassing, en policy-overschrijdende posts zijn dan ook niet toegestaan. Verder zijn verregaande off-topic en niet inhoudelijke, maar uitsluitend op de persoon gerichte reacties (zoals elkaar uitmaken voor nazi of geitenwollen sok) niet gewenst, en zullen zondermeer en zonder aanziens des persoon gewoon verwijderd worden.

Verder willen we nogmaals benadrukken dat dit een forum is waar het de bedoeling is dat er een discussie gevoerd wordt. Reacties die inhoudelijk niets aan een discussie bijdragen (zoals uitsluitend ' ', of slechts gescheld) kunnen ook verwijderd worden.

Ook de normale ban-policy van Fok! is van kracht in ANM. Daarbij is het voor ons ook mogelijk om een ANM-specifieke ban uit te delen, wanneer je je binnen dit forum herhaaldelijk niet aan de normale gedragsregels houdt. Ook van deze specifieke bans word je per mail op de hoogte gesteld, en worden ze, net als de reguliere forum-brede bans, medegedeeld in het mededelingenforum.

OK, dat snap ik. Zijn er nog eisen aan een topic?

Ja, om een en ander een beetje in goede banen te leiden hebben we een paar handvaten:

• Maak gebruik van externe bronnen. (uiteraard liefst zo onafhankelijk en objectief mogelijk.) Haal in je openingspost dat aan wat relevant is, en geef een linkje naar het hele artikel.
  • Probeer om niet direct een boude conclusie te trekken ('wat een achterlijke cultuur'), maar analyseer de gegevens, en geef een aanzet tot een mogelijke discussie.
  • Verder kennen we in ANM op dit moment een aantal zogenaamde 'Centrale topics'. Om een wildgroei aan topics m.b.t. bijvoorbeeld de gebeurtenissen rondom het Israėl-Palestina conflict en de moord op Fortuyn te voorkomen, zijn die discussies in hun geheel ondergebracht in centrale topics. Je vindt deze topics ongetwijfeld vrij hoog in de topiclist hier, met in de titel: '[centraal topic]'. Alle nieuwsfeiten, meningen en oplossingen betreffende dat bepaalde onderwerp kun je daar kwijt. Verdere topics die omwille van gebeurtenissen rondom die kwesties verschijnen worden gesloten.
  • Nog een laatste tip: Voordat je een topic opent, kijk even in de topiclist van het forum, en/of gebruik de zoekfunctie om te kijken of er al een topic over loopt, of dat er een soortgelijk topic is waar je onderwerp bij aansluit. Dit voorkomt dubbele topics, slotjes en onnodige ergernis . De moderators hebben de mogelijkheid om topics die in hun ogen teveel op elkaar lijken te sluiten en 1 topic aan te wijzen waar de discussie verder kan gaan.

Ennuh.. Die moderators, wat doen die?

Lezen, lezen, lezen . En uiteraard discussieren we zelf ook gewoon mee. Bovenal zijn wij jullie aanspreekpunt wanneer je vragen of opmerkingen hebt over dit forum, en 'bewaken' wij de kwaliteit van het forum.

Jeetje.. Stelletje Stalinisten! Mijn topic is gesloten / mijn reactie is verwijderd!

Wij ook van jou .

Wanneer een topic voortijdig gesloten wordt, wordt dat altijd voorzien van een 'sluitpost' waarin de reden van sluiten staat. Wanneer je post ge-edit is, zul je ook daar een (summiere) reden voor terugvinden. (Zoals bijvoorbeeld: -edit- offtopic tekst verwijderd -edit- ) Ben je het niet eens met de beslissing, dan kun je ons per mail bereiken. (Of via een topic in Feedback.)

MvG,
    het 'illustere duo' G&G.

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 12-07-2002 00:17]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')