quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef opgebaarde het volgende:
Hij komt toch wel voor we deeltje 31 bereikem?
De pijnlijke herinneringen zitten hier vooral in Innsbrück met de nare ziekenhuisbezoeken. Lech is familiekring, verbondenheid, goed contact met de Moosbruggers, thuisbasis.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik niet terug willen naar zo'n plek met een pijnlijke herinnering.
Of mischien juist wel om er 'even doorheen' te gaan en te merken dat de plek net als elke andere plek gewoon een omgeving is.
Dus lastig te zeggen. Ze komen er al iets van een halve eeuw, dusja.
4 uur? Dan had hij we lucht, dat kan gewoon niet anders.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef roos94 het volgende:
Barry Haerens uit Schoondijke is dertien jaar geleden, net als prins Friso, tijdens een afdaling off-piste door een lawine overvallen. Pas na vier uur konden hulpverleners hem bewusteloos uit de sneeuw bevrijden.
Nu kan hij er wel om lachen en beseft Haerens dat hij enorm veel geluk heeft gehad. De 35-jarige Zeeuws-Vlaming kan zich van zijn tijd onder de sneeuw slechts tien minuten herinneren. "De sneeuw voelde aan als beton", vertelt Haerens. Hij kon er met geen mogelijkheid zelf uitkomen.
Na twee nachten in het ziekenhuis stond de snowboarder alweer op de pistes van het Franse Val Thorens. "Als je dat niet doet, blijf je angstig. Het heeft me geholpen om het ongeval een plek te geven." Haerens denkt dat Prins Friso er zonder al teveel kleerscheuren vanaf zal komen.
Ik vroeg al, had ie een airbag...quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
4 uur? Dan had hij we lucht, dat kan gewoon niet anders.
Tis net sneeuwwitje. Maar dan anders.quote:
Als je hoofd vrij genoeg (in een kom)ligt kan je het behoorlijk lang uithouden, dit ook omdat er zuurstof in sneeuw zit zover ik ergens begreepquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:39 schreef Sosha het volgende:
[..]
Ik vroeg al, had ie een airbag...
Ik vrees dat de man toch iets te optimistisch is, hij lag 2 nachtjes in het ziekenhuis. Friso ligt echter al bijna een week in levensgevaar op IC.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef roos94 het volgende:
Barry Haerens uit Schoondijke is dertien jaar geleden, net als prins Friso, tijdens een afdaling off-piste door een lawine overvallen. Pas na vier uur konden hulpverleners hem bewusteloos uit de sneeuw bevrijden.
Nu kan hij er wel om lachen en beseft Haerens dat hij enorm veel geluk heeft gehad. De 35-jarige Zeeuws-Vlaming kan zich van zijn tijd onder de sneeuw slechts tien minuten herinneren. "De sneeuw voelde aan als beton", vertelt Haerens. Hij kon er met geen mogelijkheid zelf uitkomen.
Na twee nachten in het ziekenhuis stond de snowboarder alweer op de pistes van het Franse Val Thorens. "Als je dat niet doet, blijf je angstig. Het heeft me geholpen om het ongeval een plek te geven." Haerens denkt dat Prins Friso er zonder al teveel kleerscheuren vanaf zal komen.
Het is niet alleen sneeuw he? Er komt ijs, rotsen, bomen en een heleboel rotzooi naar beneden.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je hoofd vrij genoeg (in een kom)ligt kan je het behoorlijk lang uithouden, dit ook omdat er zuurstof in sneeuw zit zover ik ergens begreep
Ligt er maar net aan he en ik moet mijn woorden terugnemen, het is zeer zeldzaam dat iemand na drie uur onder de sneeuw nog leeftquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is niet alleen sneeuw he? Er komt ijs, rotsen, bomen en een heleboel rotzooi naar beneden.
Die laatste zin ookquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef roos94 het volgende:
Dit komt niet meer goed. Of er moet een wonder gebeuren. Ik gun het ze.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:55 schreef Samson het volgende:
Ik vrees het ergste, er zouden dan intussen toch echt al wat positievere geluiden te melden moeten zijn lijkt me, en als nu (terwijl de verwachting eind deze week was) er nog steeds dezelfde toestand wordt gemeld lijkt me dat geen goede zaak. En al komt ie weer bij, hoe groot is dan de kans dat hem van alles mankeert?
Tuurlijk. Is toch logisch? Geen mens die dat haar kwalijk neemt. Hoeft ze eigenlijk niet eens te melden.quote:DEN HAAG - Koningin Beatrix blijft langer in Lech in verband met de gezondheidssituatie van prins Friso. Dat maakte de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) donderdag bekend.
De vorstin is komend weekeinde kort terug in Nederland, maar vertrekt daarna weer naar Oostenrijk. De afspraken van de koningin volgende week vervallen, aldus de RVD.
Ik gun het ze zeker, dan maar hopen op een wonder....quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Dit komt niet meer goed. Of er moet een wonder gebeuren. Ik gun het ze.
Zijn er ergens cijfers hoeveel mensen er zijn gestorven door dat ze de piste verlaten hebben? Tientallen elk jaar denk ik. Risico nemen als bekende Nederlander of Sjaak van de hoek boeit me niet zo.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:58 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik gun het ze zeker, dan maar hopen op een wonder....
quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:04 schreef pietkanarie het volgende:
In het vorige deel stond een artikel uit de telegraaf, waarin stond dat hij in ieder geval wakker is en met negen anderen op een zaal ligt.
De populistische Kronen Zeitung meldt juist dat de prins al is ontwaakt uit zijn coma en met 9 andere patiënten op een zaal ligt. Opmerkelijk genoeg wordt dit toegeschreven aan Nederlandse media.
Dan is het natuurlijk nog wel steeds d vraag: a) of dit waar is, want het staat nergens anders en b) hoe hij er verder aan toe is.
Tja, niet erg betrouwbaar. Maar zolang het (redelijk) positief nieuws is...quote:
De RVD heeft totaal geen zeggenschap op wat dan ook. Dat is een hondje die blaft als je dat zegtquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:06 schreef Poeke het volgende:
Volgens mij wacht de RVD gewoon met updates totdat al die journalisten die voor de deur staan te posten het opgeven en naar huis zijn.
quote:De RVD verzorgt de woordvoering van de minister-president en het kabinet en is verantwoordelijk voor de voorlichting over het algemeen regeringsbeleid, de minister-president en het ministerie van Algemene Zaken.
http://www.rijksoverheid.(...)svoorlichtingsdienst
Ik geloof er niets van dat ze een Prins op een zaal met 9 anderen laten liggen. Qua veiligheid is dat helemaal niet te doen namelijk. Want al die 9 mensen krijgen ook visite, die kan je niet steeds screenen. Ze proberen met alle macht de pers te omzeilen en dan gaat hij zeker lekker met 9 andere mensen op een zaal liggen waar de Koningin een beetje naast het bed zit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:04 schreef pietkanarie het volgende:
In het vorige deel stond een artikel uit de telegraaf, waarin stond dat hij in ieder geval wakker is en met negen anderen op een zaal ligt.
De populistische Kronen Zeitung meldt juist dat de prins al is ontwaakt uit zijn coma en met 9 andere patiënten op een zaal ligt. Opmerkelijk genoeg wordt dit toegeschreven aan Nederlandse media.
Dan is het natuurlijk nog wel steeds d vraag: a) of dit waar is, want het staat nergens anders en b) hoe hij er verder aan toe is.
Het was een grapje; ergo dequote:Op donderdag 23 februari 2012 20:11 schreef Soury het volgende:
[..]
De RVD heeft totaal geen zeggenschap op wat dan ook. Dat is een hondje die blaft als je dat zegt
Valt wel mee hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:13 schreef Poeke het volgende:
[..]
Het was een grapje; ergo de![]()
Je bent wel serieus he?
Goed punt!! Is ook een raar verhaal natuurlijk. Ik geloofde het ook niet, maar ja, wishfull-thinking hequote:Op donderdag 23 februari 2012 20:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat ze een Prins op een zaal met 9 anderen laten liggen. Qua veiligheid is dat helemaal niet te doen namelijk. Want al die 9 mensen krijgen ook visite, die kan je niet steeds screenen. Ze proberen met alle macht de pers te omzeilen en dan gaat hij zeker lekker met 9 andere mensen op een zaal liggen waar de Koningin een beetje naast het bed zit.
Ik zou het een ander ook gunnen hoor, maakt niet uit dat het toevallig een prins is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Zijn er ergens cijfers hoeveel mensen er zijn gestorven door dat ze de piste verlaten hebben? Tientallen elk jaar denk ik. Risico nemen als bekende Nederlander of Sjaak van de hoek boeit me niet zo.
Dom bezig
Nouja, een intensive care is vaak een grote zaal met meerdere bedden waar de verpleegkundigen en doktoren bijna midden in zitten, mocht er iets mis gaan zijn ze er meteen bij. Een intensive care kan makkelijk 9 bedden hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat ze een Prins op een zaal met 9 anderen laten liggen. Qua veiligheid is dat helemaal niet te doen namelijk. Want al die 9 mensen krijgen ook visite, die kan je niet steeds screenen. Ze proberen met alle macht de pers te omzeilen en dan gaat hij zeker lekker met 9 andere mensen op een zaal liggen waar de Koningin een beetje naast het bed zit.
Of totdat zijn gebroken teen is geheeld en hij zelf ineens onaangekondigd het ziekenhuis uitloopt. Ondertussen zit ie met zijn ipad in bed om samen met zijn bezoekers cijfers te geven aan de droevige koppen die het bezoek maakt om de pers om het verkeerde been te zetten. Degene die er een traan uit kan persen krijgt bonuspunten.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:06 schreef Poeke het volgende:
Volgens mij wacht de RVD gewoon met updates totdat al die journalisten die voor de deur staan te posten het opgeven en naar huis zijn.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:18 schreef Mula het volgende:
[..]
Of totdat zijn gebroken teen is geheeld en hij zelf ineens onaangekondigd het ziekenhuis uitloopt. Ondertussen zit ie met zijn ipad in bed om samen met zijn bezoekers cijfers te geven aan de droevige koppen die het bezoek maakt om de pers om het verkeerde been te zetten. Degene die er een traan uit kan persen krijgt bonuspunten.
*wishfull thinking*
Johquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik zou het een ander ook gunnen hoor, maakt niet uit dat het toevallig een prins is.
En bonus-bonus punten voor degene die het meest gespeculeer veroorzaakt als hij/zij met een glimlach naar buiten loopt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:18 schreef Mula het volgende:
[..]
Of totdat zijn gebroken teen is geheeld en hij zelf ineens onaangekondigd het ziekenhuis uitloopt. Ondertussen zit ie met zijn ipad in bed om samen met zijn bezoekers cijfers te geven aan de droevige koppen die het bezoek maakt om de pers om het verkeerde been te zetten. Degene die er een traan uit kan persen krijgt bonuspunten.
*wishfull thinking*
Op een IC zou het kunnen maar het wordt geschetst alsof hij is bijgekomen nu ligt uit te rusten op een zaal met 9 gezellige andere mensen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:18 schreef Poeke het volgende:
[..]
Nouja, een intensive care is vaak een grote zaal met meerdere bedden waar de verpleegkundigen en doktoren bijna midden in zitten, mocht er iets mis gaan zijn ze er meteen bij. Een intensive care kan makkelijk 9 bedden hebben.
Wat is precies het idee achter een reactie als deze?quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Zijn er ergens cijfers hoeveel mensen er zijn gestorven door dat ze de piste verlaten hebben? Tientallen elk jaar denk ik. Risico nemen als bekende Nederlander of Sjaak van de hoek boeit me niet zo.
Dom bezig
Het antwoord staat er al inquote:Op donderdag 23 februari 2012 20:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat is precies het idee achter een reactie als deze?
Ik ken geen ziekenhuis in Nederland waar je met 9 personen op een normale zaal ligt. 6 misschien, maar tegenwoordig is in nieuwere ziekenhuizen met 4 of 2 veel normaler. Lijkt me in Oostenrijk niet anders te zijn, zeker niet in zo'n toonaangevend ziekenhuis als het Landeskrankenhaus.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op een IC zou het kunnen maar het wordt geschetst alsof hij is bijgekomen nu ligt uit te rusten op een zaal met 9 gezellige andere mensen.
Ik bedoel niet wat je inhoudelijk wil zeggen, dat is duidelijk. Maar waarom zou je in een situatie waarin een jonge vent ligt te vechten voor zijn leven, vader van een jong gezin, een familie heartbroken omdat ze mogelijk een dierbare gaan verliezen, waarom kies je er dan voor om níet een beetje respect en sympathie te tonen, maar het terug te brengen tot 'dom bezig'? Waarom?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |