abonnement Unibet Coolblue
pi_112328234
Hai, ik heb mijn oog laten vallen op de studie economie en bedrijfseconomie. Deze wil ik aankomend jaar gaan doen. Echter lees ik overal berichten dat er heel weinig werk de komende jaren zit. Is dit waar? En kan je met deze studie geen/moeilijk werk vinden?
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:46:26 #252
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_112331027
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:50 schreef knight18 het volgende:
Hai, ik heb mijn oog laten vallen op de studie economie en bedrijfseconomie. Deze wil ik aankomend jaar gaan doen. Echter lees ik overal berichten dat er heel weinig werk de komende jaren zit. Is dit waar? En kan je met deze studie geen/moeilijk werk vinden?
De telegraaf is geen goede bron.

Ontopic: baan, baan, baan, elke studie heeft problemen met een baan vinden tegenwoordig. Je moet doen wat je leuk vind. Niet wat de media zegt ;)
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_112335016
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 22:50 schreef knight18 het volgende:
Hai, ik heb mijn oog laten vallen op de studie economie en bedrijfseconomie. Deze wil ik aankomend jaar gaan doen. Echter lees ik overal berichten dat er heel weinig werk de komende jaren zit. Is dit waar? En kan je met deze studie geen/moeilijk werk vinden?
Met hoge cijfers en verdienstelijke nevenactiviteiten kom je heel ver.
pi_112335614
Ik was een paar dagen geleden opeens in beeld bij RTL nieuws.

Was een heel wijd shot van de collegezaal waar ik toen materieel strafrecht had. Is blijkbaar nu stock beeld geworden voor nieuws over universiteiten, want ik heb het daarna nog een keer gezien in een ander item.
Geen referral hier.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 12:03:42 #255
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_112340439
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 02:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik was een paar dagen geleden opeens in beeld bij RTL nieuws.

Was een heel wijd shot van de collegezaal waar ik toen materieel strafrecht had. Is blijkbaar nu stock beeld geworden voor nieuws over universiteiten, want ik heb het daarna nog een keer gezien in een ander item.
Je bent beroemd! Mag ik je aanraken?
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_112347977
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:52 schreef Ansu het volgende:

[..]
Vind het gewoon dom, studenten hadden gewoon of de bron moeten vermelden of voldoende aanpassen, kom op zeg, je zit in de allerlaatste periode van je bachelor. Plus dat het nu wel eens van je verwacht kan worden dat je niet alles klakkeloos over neemt, ga je zelf toch ook dat risico niet nemen?
Heb je nou nog niet door dat de docenten op allerlei manieren op het gebruiken van standaardmodellen hebben gehint? En denk je dat een echte advocaat een bron vermeldt onder zijn (deels aangepaste!) contract?

Inmiddels heeft de examencommissie trouwens de kant van de studenten gekozen en krijgen de mensen die niet genoeg in de standaardmodellen gewijzigd hadden een tweede kans voor de opdracht.

Ik kan alleen maar aannemen dat de docenten die de goede naam van de Erasmus met deze wanvertoning bezoedeld hebben binnenskamers flink zijn aangepakt. De oplossing van de examencommissie hadden zij natuurlijk meteen gewoon zelf moeten toepassen, in plaats van paniek te zaaien met een slecht doordachte sanctie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 02-06-2012 16:35:50 ]
pi_112361902
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:28 schreef Finitio het volgende:

[..]

Heb je nou nog niet door dat de docenten op allerlei manieren op het gebruiken van standaardmodellen hebben gehint? En denk je dat een echte advocaat een bron vermeldt onder zijn (deels aangepaste!) contract?

Inmiddels heeft de examencommissie trouwens de kant van de studenten gekozen en krijgen de mensen die niet genoeg in de standaardmodellen gewijzigd hadden een tweede kans voor de opdracht.

Ik kan alleen maar aannemen dat de docenten die de goede naam van de Erasmus met deze wanvertoning bezoedeld hebben binnenskamers flink zijn aangepakt. De oplossing van de examencommissie hadden zij natuurlijk meteen gewoon zelf moeten toepassen, in plaats van paniek te zaaien met een slecht doordachte sanctie.
Ik doe het vak zelf ook, dus ben op de hoogte ja ;) En praktisch iedereen die ik ken heeft het contract bijna letterlijk overgenomen, eronder gezet 'gebaseerd op' en niemand van die hele groep is beschuldigd van plagiaat, en dat zijn twee complete werkgroepen uit enkele vakken van het eerste jaar, dus zo'n 30/40 man. Natuurlijk ben ik geen idioot en moet je een standaardmodel gebruiken, maar je zit nou eenmaal op de universiteit en dan moet je gewoon verwijzen. Tuurlijk doe je dat in je latere carriere niet, maar daar is ook geen docent die gaat hinten, werkgroepopdrachten die je moet uploaden en een verplichte aanwezigheidsplicht of wat dan ook. Maar gelukkig mogen ze hem opnieuw maken, is inderdaad de beste oplossing, maar ook wel een beetje te verwachten dat de EUR zoiets zou kiezen, want ze konden de situatie niet zo houden en ook niet nog meer mensen afrekenen.
pi_112364414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:51 schreef Ansu het volgende:

[..]

Ik doe het vak zelf ook, dus ben op de hoogte ja ;) En praktisch iedereen die ik ken heeft het contract bijna letterlijk overgenomen, eronder gezet 'gebaseerd op' en niemand van die hele groep is beschuldigd van plagiaat, en dat zijn twee complete werkgroepen uit enkele vakken van het eerste jaar, dus zo'n 30/40 man. Natuurlijk ben ik geen idioot en moet je een standaardmodel gebruiken, maar je zit nou eenmaal op de universiteit en dan moet je gewoon verwijzen. Tuurlijk doe je dat in je latere carriere niet, maar daar is ook geen docent die gaat hinten, werkgroepopdrachten die je moet uploaden en een verplichte aanwezigheidsplicht of wat dan ook. Maar gelukkig mogen ze hem opnieuw maken, is inderdaad de beste oplossing, maar ook wel een beetje te verwachten dat de EUR zoiets zou kiezen, want ze konden de situatie niet zo houden en ook niet nog meer mensen afrekenen.
Verwijzen via 'gebaseerd op' biedt hier echt geen oplossing hoor, dat is net zo goed plagiaat. Lees het betreffende artikel 16 sub h van de Regels van de examencommissie 2011 maar eens goed door:

'plagiaat plegen, waaronder hier wordt verstaan het voor een werkstuk, scriptie of
enige andere vorm van tekst die onderdeel uitmaakt van het onderwijs, een passage
groter dan één of enkele woorden letterlijk of in vertaling overnemen zonder dit aan
te geven door middel van aanhalingstekens of een ander eenduidig typografisch
hulpmiddel, zelfs indien een bibliografisch naspeurbare correcte bronverwijzing is
opgenomen
. Ook een ander in de gelegenheid stellen plagiaat te plegen wordt
aangemerkt als fraude.'


Ben je trouwens niet met me eens dat de docenten in casu behoorlijk gefaald hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 02-06-2012 23:03:17 ]
pi_112366081
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 21:09 schreef iCaffrey het volgende:
Heb vorige maand gehoord dat ik ben toegelaten tot IBA, 't is echter alweer 2 jaar terug dat ik m'n VWO diploma heb afgehaald. Heb dus het idee dat vooral wiskunde (A1,2) ver weg in mn linker kleine teen zit. Vroeg me af hoe het zit het met wiskunde/statistiek in het eerste jaar, vergeleken met Wi A1,2. Pittig? Walk in the park?
Moet wel lukken, statistiek zal je makkelijker afgaan dan de normale wiskunde maar als je het bijhoudt moet het geen problemen geven
pi_112387520
Nog meer die naar het college van Jean-Claude Trichet, de voormalige president van de ECB, van aanstaande woensdag gaan? Inschrijven kan sinds vandaag niet meer zie ik, had het eigenlijk even eerder moeten melden voor de mensen die het niet wisten. :P
pi_112389357
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:00 schreef Kaas- het volgende:
Nog meer die naar het college van Jean-Claude Trichet, de voormalige president van de ECB, van aanstaande woensdag gaan? Inschrijven kan sinds vandaag niet meer zie ik, had het eigenlijk even eerder moeten melden voor de mensen die het niet wisten. :P
Ik ga er wel naartoe, waarschijnlijk met een paar anderen. Ben wel benieuwd, even een onderbreking van basiswerkcollege.
Beneath the gold, bitter steel
  zondag 3 juni 2012 @ 17:50:37 #262
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_112389429
tentamen finance dinsdag *O*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_112389584
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:48 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik ga er wel naartoe, waarschijnlijk met een paar anderen. Ben wel benieuwd, even een onderbreking van basiswerkcollege.
Cool! Altijd leuk om te horen wat mensen uit voormalige topposities van de situatie vinden nu ze gewoon vrijuit kunnen spreken en niet aan allerlei andere zaken verbonden zijn. ;)
pi_112396960
KLACHT: Mensen op de Erasmus die beweren dat ze tienen scoren met het enkel leren van werkgroepen :( LEUGENAARS!

Ik heb voor ondernemingsrecht de werkgroepen ^O^ geleerd. Ga ik een tien halen nu? Nee :( Ik zit net te oefenen met oude tentamens...ze vragen dan wel net zulke vragen als de werkgroep casussen, maar met de kennis van de werkgroepen kan je die niet beantwoorden. Ze vragen juist naar de dingen die je moet hebben gelezen :(

Zijn er nog meer leugenaars hier die durven te beweren voldoendes te halen met het enkel bestuderen van werkgroepen?
  zondag 3 juni 2012 @ 20:48:10 #265
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_112397352
lisselotte88, denk alsjeblieft aan je bloeddruk.
Cool story, Hansel.
pi_112397471
quote:
9s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:48 schreef wikwakka2 het volgende:
lisselotte88, denk alsjeblieft aan je bloeddruk.
Heb tot 13:30 morgenmiddag om alle oefententamens die ik heb vanaf 2004 door te nemen :( zeggen die studenten dat werkgroepen meer dan genoeg zijn.... :(
pi_112398001
't is wat
pi_112398061
Hoe kan het dat zo een incapabel persoon aan de universiteit studeert?
pi_112398399
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:41 schreef lisselotte88 het volgende:
KLACHT: Mensen op de Erasmus die beweren dat ze tienen scoren met het enkel leren van werkgroepen :( LEUGENAARS!

Ik heb voor ondernemingsrecht de werkgroepen ^O^ geleerd. Ga ik een tien halen nu? Nee :( Ik zit net te oefenen met oude tentamens...ze vragen dan wel net zulke vragen als de werkgroep casussen, maar met de kennis van de werkgroepen kan je die niet beantwoorden. Ze vragen juist naar de dingen die je moet hebben gelezen :(

Zijn er nog meer leugenaars hier die durven te beweren voldoendes te halen met het enkel bestuderen van werkgroepen?
Met de werkgroepen alleen gaat het je niet lukken. Al kun je misschien wel een voldoende halen zo.

Skip alle colleges (en al helemaal de werkgroepen!), lees alle SIR-verslagen. Dat is dé manier om bij Rechtsgeleerdheid een 10 te halen.
pi_112398522
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:05 schreef Finitio het volgende:

[..]

Met de werkgroepen alleen gaat het je niet lukken. Al kun je misschien wel een voldoende halen zo.

Skip alle colleges (en al helemaal de werkgroepen!), lees alle SIR-verslagen. Dat is dé manier om bij Rechtsgeleerdheid een 10 te halen.
Eeeeh ik heb ook alle sir verslagen....dus heb de werkgroepen gedaan. Maar die hoorcolleges zijn zo saai om te lezen :(
pi_112398585
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:07 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

Eeeeh ik heb ook alle sir verslagen....dus heb de werkgroepen gedaan. Maar die hoorcolleges zijn zo saai om te lezen :(
Maak de belangrijke stukken even geel, zet er een streep onder of schrijf wat dingen over op een papier. Zo houd je je aandacht erbij.
pi_112398618
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:05 schreef Finitio het volgende:

[..]

Met de werkgroepen alleen gaat het je niet lukken. Al kun je misschien wel een voldoende halen zo.

Skip alle colleges (en al helemaal de werkgroepen!), lees alle SIR-verslagen. Dat is dé manier om bij Rechtsgeleerdheid een 10 te halen.
Weet je wat ze doen bij de werkgroepen hebben ze bij het onderwerp vertegenwoordiging een hele hoop vragen die luiden: Kan de BV onder de ovk uit....op het tentamen vragen ze echter Kan de vereniging onder de ovk uit....

tien vragen over de bv en dan vragen ze het over de vereniging....werkgroepen zijn tijdverspilling
pi_112398665
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:09 schreef Finitio het volgende:

[..]

Maak de belangrijke stukken even geel, zet er een streep onder of schrijf wat dingen over op een papier. Zo houd je je aandacht erbij.
Een beproefde methode is trouwens ook om al voordat je gaat leren een oefententamen te maken. Elke keer als je een van de zaken uit het oefententamen dan in de SIR leest schrik je weer even wakker.
pi_112398675
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:09 schreef Finitio het volgende:

[..]

Maak de belangrijke stukken even geel, zet er een streep onder of schrijf wat dingen over op een papier. Zo houd je je aandacht erbij.
maar ze vragen toch niets over de hoorcolleges?
pi_112398703
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:10 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

maar ze vragen toch niets over de hoorcolleges?
Are you serious? Als ik moest kiezen zou ik alleen de hoorcolleges lezen.
pi_112398795
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:11 schreef Finitio het volgende:

[..]

Are you serious? Als ik moest kiezen zou ik alleen de hoorcolleges lezen.
Heb dat nog nooit meegemaakt....waarvoor zouden ze iets vragen dat op het hoorcollege is verteld?
pi_112398894
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:12 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

Heb dat nog nooit meegemaakt....waarvoor zouden ze iets vragen dat op het hoorcollege is verteld?
Ik kan je vanaf nu niet meer serieus nemen. Ben ik de laatste die het door heeft? :')

Edit: Ondernemingsrecht is één van de makkelijkste vakken, dat gaat je wel lukken. Succes :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Finitio op 03-06-2012 21:18:49 ]
pi_112398970
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:13 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik kan je vanaf nu niet meer serieus nemen. Ben ik de laatste die het door heeft? :')
:( die hoorcolleges zijn 90 bladzijdes van de SIR! Dat red ik niet meer! Ik wou de werkgroepen nogmaals doen :'(
pi_112399537
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:13 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ik kan je vanaf nu niet meer serieus nemen. Ben ik de laatste die het door heeft? :')

Edit: Ondernemingsrecht is één van de makkelijkste vakken, dat gaat je wel lukken. Succes :)
Als jij weer ongelijk hebt en ze alleen maar vragen stellen over hetgeen op de werkgroepen is behandeld wel.

Als je gelijk hebt en ze vragen ineens naar wat er op hoorcolleges is verteld....alleen ik vind het best veel als ik zo naar de verslagen kijk. Kon ik net zo goed het kleine boekje en de reader lezen.

Ik denk dat ik nogmaals de werkgroepen doe, vervolgens de vragen die in het boekje staan en tenslotte alle oefententamens die ik heb (heb oefententamens van 2004 t/m 2011). 3 uurtjes slapen en hopelijk red ik het.
pi_112399561
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:00 schreef Kaas- het volgende:
Nog meer die naar het college van Jean-Claude Trichet, de voormalige president van de ECB, van aanstaande woensdag gaan? Inschrijven kan sinds vandaag niet meer zie ik, had het eigenlijk even eerder moeten melden voor de mensen die het niet wisten. :P
Ik ga naar de masterclass voorafgaand aan de lezing :)
pi_112399692
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:24 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

Als jij weer ongelijk hebt en ze alleen maar vragen stellen over hetgeen op de werkgroepen is behandeld wel.

Als je gelijk hebt en ze vragen ineens naar wat er op hoorcolleges is verteld....alleen ik vind het best veel als ik zo naar de verslagen kijk. Kon ik net zo goed het kleine boekje en de reader lezen.

Ik denk dat ik nogmaals de werkgroepen doe, vervolgens de vragen die in het boekje staan en tenslotte alle oefententamens die ik heb (heb oefententamens van 2004 t/m 2011). 3 uurtjes slapen en hopelijk red ik het.
Doe wat je niet laten kunt. Ik had het anders gedaan.
pi_112399752
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:27 schreef Finitio het volgende:

[..]

Doe wat je niet laten kunt. Ik had het anders gedaan.
:( dan zouden studenten die nooit naar colleges gaan en geen sir kopen geen enkele tentamen halen :(
pi_112399790
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:27 schreef Finitio het volgende:

[..]

Doe wat je niet laten kunt. Ik had het anders gedaan.
op het forum zeggen die criminele studenten trouwens ook dat ze alleen de werkgroepen gaan leren...
pi_112399974
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:29 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

op het forum zeggen die criminele studenten trouwens ook dat ze alleen de werkgroepen gaan leren...
We kunnen natuurlijk niet allemaal een goed cijfer halen.
pi_112400128
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:32 schreef Finitio het volgende:

[..]

We kunnen natuurlijk niet allemaal een goed cijfer halen.
waartoe dienden de werkgroepen dan? in de reader staat dat de seminars en oefententamens je het beste voorbereiden op het tentamen....is dat een leugen?
pi_112400571
quote:
13s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:34 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

waartoe dienden de werkgroepen dan? in de reader staat dat de seminars en oefententamens je het beste voorbereiden op het tentamen....is dat een leugen?
Op dezelfde manier zou je je af moeten vragen waarvoor de hoorcolleges dan dienen. In de hoorcolleges leer je de basis begrijpen, in de werkgroepen leer je die toepassen. Als je fatsoenlijk wilt scoren moet je zowel de werkgroepen als de hoorcolleges leren. Als je echter maar één van de twee zou kunnen kiezen (zoals jij in de situatie waar je jezelf in hebt gemanoeuvreerd) kun je maar beter de basis goed begrijpen, anders moet je hopen dat ze precies dezelfde vragen gaan stellen als in eerdere jaren. Natuurlijk komt dat genoeg voor, dus daar kun je best op gokken. Een 10 halen is dan echter vrijwel onmogelijk. (tenzij het betreffende vak Rechtsgeschiedenis is, dan is dit juist de aanbevolen weg)
  zondag 3 juni 2012 @ 21:43:45 #287
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_112400754
Effe algemene vraag. Ik wil aan de Erasmus (misschien) een deeltijd master gaan volgen. Op de site zie ik echter bij de prijzen geen verschil tussen de deeltijd- en voltijdvariant. Klopt dit? Op iedere andere Uni die ik bekeken heb is dit namelijk wel verschillend.

:)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_112400986
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:40 schreef Finitio het volgende:

[..]

Op dezelfde manier zou je je af moeten vragen waarvoor de hoorcolleges dan dienen. In de hoorcolleges leer je de basis begrijpen, in de werkgroepen leer je die toepassen. Als je fatsoenlijk wilt scoren moet je zowel de werkgroepen als de hoorcolleges leren. Als je echter maar één van de twee zou kunnen kiezen (zoals jij in de situatie waar je jezelf in hebt gemanoeuvreerd) kun je maar beter de basis goed begrijpen, anders moet je hopen dat ze precies dezelfde vragen gaan stellen als in eerdere jaren. Natuurlijk komt dat genoeg voor, dus daar kun je best op gokken. Een 10 halen is dan echter vrijwel onmogelijk. (tenzij het betreffende vak Rechtsgeschiedenis is, dan is dit juist de aanbevolen weg)
Kies jij dan altijd de hoorcolleges? Ik vind de literatuur en hoorcolleges altijd te veel, want ik ga automatisch uit mijn hoofd zitten leren waardoor ik over 3 uur nog steeds maar 5 bladzijdes heb gedaan. Dat bedoel ik dus met dat 90 blz te veel is voor mij. Als ik niet bang was voor het nog beschuldigd worden van plagiaat had ik wel tijd gehad voor de hoorcolleges, maar het is niet anders.

De werkgroepen zijn 55 bladzijdes SIR, de hoorcolleges 90...ze hebben het lettertype aangepast naar zo klein mogelijk dus het duurt best lang alles goed te leren. Vandaar dat ik weinig keus heb en me maar meer richt op oefenen. In die werkgroep verslagen staat er trouwens ook aardig wat basis naast de antwoorden.
pi_112401504
Liselotte, stop er maar mee :').

90 pagina moet je toch echt wel in 3 uur door kunnen nemen. Het gaat niet om uit je hoofd leren.
Geen referral hier.
pi_112401604
Dinsdag inleiding privaatrecht! Iemand nog tips?
  zondag 3 juni 2012 @ 21:59:31 #291
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_112401614
Bij mij werkt goed uitslapen (of in elk geval een volledige nachtrust) altijd veel beter dan de hele nacht door stampen en vervolgens met een brakke kop het tentamen proberen te maken.
Cool story, Hansel.
pi_112403499
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:40 schreef Finitio het volgende:

[..]

Op dezelfde manier zou je je af moeten vragen waarvoor de hoorcolleges dan dienen. In de hoorcolleges leer je de basis begrijpen, in de werkgroepen leer je die toepassen. Als je fatsoenlijk wilt scoren moet je zowel de werkgroepen als de hoorcolleges leren. Als je echter maar één van de twee zou kunnen kiezen (zoals jij in de situatie waar je jezelf in hebt gemanoeuvreerd) kun je maar beter de basis goed begrijpen, anders moet je hopen dat ze precies dezelfde vragen gaan stellen als in eerdere jaren. Natuurlijk komt dat genoeg voor, dus daar kun je best op gokken. Een 10 halen is dan echter vrijwel onmogelijk. (tenzij het betreffende vak Rechtsgeschiedenis is, dan is dit juist de aanbevolen weg)
Finitio, onlangs onze discussie eerder ben ik het dit keer volledig met je eens ;) Heb de slim gelezen en de sirs, de sirs werken beter en zijn duidelijker. Heb genoeg studiegenootjes die alles op de sirs doen: de basis wordt inderdaad in de hoorcolleges/werkgroepen uitgelegd en heb tot nu toe alles gehaald (zonder naar de colleges te gaan). Gewoon de HC/WC's lezen en dan de tentamens doorbladeren.
pi_112404449
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:27 schreef Ansu het volgende:

[..]

Finitio, onlangs onze discussie eerder ben ik het dit keer volledig met je eens ;) Heb de slim gelezen en de sirs, de sirs werken beter en zijn duidelijker. Heb genoeg studiegenootjes die alles op de sirs doen: de basis wordt inderdaad in de hoorcolleges/werkgroepen uitgelegd en heb tot nu toe alles gehaald (zonder naar de colleges te gaan). Gewoon de HC/WC's lezen en dan de tentamens doorbladeren.
Je noemt ook de WC....hoeveel uur heb je gedaan over de hoorcolleges lezen?
pi_112405169
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:42 schreef lisselotte88 het volgende:

[..]

Je noemt ook de WC....hoeveel uur heb je gedaan over de hoorcolleges lezen?
Ben je in het echt ook zo uhh chaotisch?
  zondag 3 juni 2012 @ 22:56:59 #295
376898 MeYouUs
Gezochtt
pi_112405251
ik moet eerlijk zeggen, ranks stellen niets voor.
pi_112405340
quote:
5s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:43 schreef sanger het volgende:
Effe algemene vraag. Ik wil aan de Erasmus (misschien) een deeltijd master gaan volgen. Op de site zie ik echter bij de prijzen geen verschil tussen de deeltijd- en voltijdvariant. Klopt dit? Op iedere andere Uni die ik bekeken heb is dit namelijk wel verschillend.

:)
Voor zo ver ik weet zijn het dezelfde prijzen, maar iemand kan dat hier vast wel bevestigen.
pi_112406061
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:27 schreef Ansu het volgende:

[..]

Finitio, onlangs onze discussie eerder ben ik het dit keer volledig met je eens ;) Heb de slim gelezen en de sirs, de sirs werken beter en zijn duidelijker. Heb genoeg studiegenootjes die alles op de sirs doen: de basis wordt inderdaad in de hoorcolleges/werkgroepen uitgelegd en heb tot nu toe alles gehaald (zonder naar de colleges te gaan). Gewoon de HC/WC's lezen en dan de tentamens doorbladeren.
Yes :)

Alles op de SIR doen werkt prima, al mis je natuurlijk wel wat voor het tentamen irrelevante, maar eigenlijk hele belangrijke stof door de boeken niet te lezen. Als je de tijd die je wint door de colleges te skippen en het boek niet te lezen echter gebruikt om je buiten de verplichte stof om wat meer te verdiepen - bijvoorbeeld door een boek te lezen dat je koopt van het geld dat je hebt bespaard door een studieboek niet te kopen - is het win-win.
  maandag 4 juni 2012 @ 11:57:40 #298
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_112418246
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Bij mij werkt goed uitslapen (of in elk geval een volledige nachtrust) altijd veel beter dan de hele nacht door stampen en vervolgens met een brakke kop het tentamen proberen te maken.
Dit lukt mij bijna nooit wanneer ik een tentamen in de ochtend heb.
pi_112421023
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Bij mij werkt goed uitslapen (of in elk geval een volledige nachtrust) altijd veel beter dan de hele nacht door stampen en vervolgens met een brakke kop het tentamen proberen te maken.
VI Oranje ;(
  maandag 4 juni 2012 @ 20:08:53 #300
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_112439738
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:58 schreef Travel. het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet zijn het dezelfde prijzen, maar iemand kan dat hier vast wel bevestigen.
Dat zou mooi zijn (zowel als iemand het kan bevestigen en als het daadwerkelijk zo is) :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')