Goed idee! Ik dacht er toevallig ook laatst over. Ik vond het een jaar geleden nog veel gemakkelijker. Toen dacht ik nog: goh, dat opvoeden enzo valt best mee. Maar het wordt, hoewel ook leuker ook moeilijker, vind ik.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat![]()
![]()
gevoel omgaan.
Ja, kom je net even boven water qua opvoeding breekt er ergens de puberteit uit.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dan wordt het weer makkelijk, want dan gaan ze kwa persoonlijkheid de latente fase in (basisschoolleeftijd) volgens Freud.
ik denk dat je als ouder altijd wel ergens her en der wat momentjes hebt waarin je denkt "ik doe het helemaal verkeerdquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Tx meiden, ik zal er binnenkort eens een topicje aan wagen want ik wil wel eens weten hoe anderen met dat![]()
![]()
gevoel omgaan.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft: ik ben ook regelmatig blij dat ik kan gaan werken hoor. Soms is de maandag of donderdag behoorlijk lastig en vergt het veel van me, en ben k blij dat ik kan gaan werken de volgende dag. Zo ben k ook weer helemaal blij dan als k thuiskom en is alles weer vergetenik denk heel menselijk, hoor, niet iets om
over te doen.
Ehm, laten we het erop houden dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer. En dat ik nu bewust keuzes maak om ook soms geen mama te zijn. Maar het is en blijft een taboe lijkt wel. Terwijl mijn psycholoog zegt: de realiteit is je grootste vriend. Mijn realiteit: ik vind het echt niet leuk soms om mama te zijn. Nou ja, so be it. (al is dit vele malen makkelijker gezegd dan gedaan). Het helpt wel om zo te denken voor mij dan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
![]()
gevoel omgaan.
Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:55 schreef Estrys het volgende:
Zindelijk? Nou ja, mijn kind is knap ;-)
Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren.![]()
Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten.![]()
Ik wanhoop niet. Ik hoop op een "Twantraject". Die was 3,5 jaar en in de zomer zindelijk, zowel overdag als 's avonds. Als dat met Lennon ook zo gaat, vind ik het prima.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef mefke79 het volgende:
Diaan, wanhoop niet. Als je mij vorige week had gezegd dat Driekus op het potje zou willen, dan had ik je heel hard uitgelachen.
Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Mag ik me daarbij aansluiten? Lennon heeft ook totaal geen interesse. Hij telt/puzzelt liever of geeft aan wat links en rechts is.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Tuurlijk. We kunnen een clubje oprichten van knappe kinderen met een luier.
Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. En vooral Twan krijgt van mij af en toe echt wel een draai om z'n oren. Die is bijna 10 zou beter kunnen weten. Waar ik me het meest aan stoor, is het niet luisteren...
BE! Ik las laatst (oh de hemel!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Ik sta dus echt wel op momenten met mijn nagels in mijn handpalm gedrukt en dan lees ik 'ja, slaan is alleen maar een teken van onmacht' en dan denk ik 'ja, dat zal allemaal wel, maar hoe breng ze anders in godsnaam iets bij, want luisteren doen ze gewoon écht niet'. Ja, pas als ik heel hard ga schreeuwen omdat ze maar door blijven tetteren.![]()
Anyway... topicje dus. Maar vanavond. Ik heb nog niks echt zinnigs gedaan op mijn werk en wil ik mijn hypotheek kunnen blijven betalen zal ik toch maar eens aan de slag moeten.![]()
Ow ja, vreselijk!quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat is het idd bij mij ook. Echt, het bloed onder mijn nagels vandaan soms. Zijn ze heel erg aan het tateren met zijn tweetjes en dan:
Jongens... mag het wat zachter alsjeblieft.
Hey, ik vroeg net wat, mag het ietsje zachter?
Hoehoe! Hebben jullie me niet gehoord?
HEY!!!!!! IK-ZEI-MAG-HET-WAT-ZACHTER!!!!!!En dan maar afwachten wanneer de buurvrouw het AMK belt.
![]()
Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow ja, vreselijk!
Zitten ze bij jou ook steeds aan elkaar? Apart van elkaar zijn ze rustig. Bij elkaar steeds elkaar uitdagen.Alsof ze het erom doen. Dat onze buren nog niet wat gezegd hebben, vind ik verbazingwekkend.
Zulk hinderlijk gedrag hè?quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jup! Helemaal! Sasha ging gisteren in serie naar de gang en uiteindelijk naar boven. Steeds meteen weer bovenop Oscar en zich met hem bemoeien en spullen afpakken etc.
Dus uiteindelijk moest hij van mij maar even alleen boven gaan spelen. Kom ik na een minuut of 10 boven, ligt hij op mijn bed pal naast de kat te slapen.![]()
*fail...
De Nederlandse versie is alleen nog heel duur te krijgen tweedehands via Bol, ik heb de engelse gekocht: Raising Boys van Steve Biddulphquote:Op donderdag 23 februari 2012 11:37 schreef mefke79 het volgende:
Be, welk boek is dat? Aangezien ik ook twee jochies heb en voorspel dat ik over een jaar of 2 het zelfde verzucht als jij...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |