Op The Departed na ben ik het volkomen met je eens.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond The Artist (en Moneyball en Tree of Life) beter dan The King's Speech, The Hurt Locker en Slumdog Millionaire, The Departed, Crash en Million Dollar Baby, om het bij de laatste jaren te houden.
Een draak vind ik niet, maar zeker niet die Oscarnominaties waardig. Maar misschien was rest dat jaar nog meer bagger.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:27 schreef Gillingham het volgende:
Changeling zelf is dan weer een draak van een film.
Elk willekeurig jaar zijn er vijf betere films (of vrouwelijke acteerprestaties) te vinden.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:31 schreef wyccie het volgende:
[..]
Een draak vind ik niet, maar zeker niet die Oscarnominaties waardig. Maar misschien was rest dat jaar nog meer bagger.
Het was misschien allemaal wat te ongeloofwaardig en overdreven.
Het succes van die film zal ik wel nooit begrijpen.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Op The Departed na ben ik het volkomen met je eens.
Moneyball heb ik nog niet gezien, overigens.
Het is natuurlijk ironisch dat Scorsese zijn enige oscar voor uitgerekend die film wint, maar op zich is het een prima film. Vermakelijk vooral.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het succes van die film zal ik wel nooit begrijpen.
Ik vond het vooral een erg zwakke adaptatie van het origineel script, iets waarvoor ze dan nog wonnen ook. En de zwakste rol kreeg een acteernominatiequote:Op maandag 27 februari 2012 19:36 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ironisch dat Scorsese zijn enige oscar voor uitgerekend die film wint, maar op zich is het een prima film. Vermakelijk vooral.
Ik vond de adaptatie prima. Juist wel een duidelijk eigen karakter, ondanks dat het om een 'remake' ging. Dat ze uitgerekend daarvoor een oscar wonnen is inderdaad wel dubieus.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vond het vooral een erg zwakke adaptatie van het origineel script, iets waarvoor ze dan nog wonnen ook. En de zwakste rol kreeg een acteernominatie.
Hoezo niet?quote:Op maandag 27 februari 2012 19:44 schreef wyccie het volgende:
Ik denk niet dat ik dan nog goed objectief naar een remake kan kijken.
Inderdaad, hadden we dat niet eerder gehad met Sunset Blvd?quote:Op maandag 27 februari 2012 19:43 schreef Michelangelo2 het volgende:
Het succes van The Artist snap ik ook niet. Een stomme romantische komedie die gewoon hetzelfde is als films uit die tijd. Verhaal is daarnaast ook nog erg slap en voorspelbaar. Dan kan je net zo goed een authentieke film uit die tijd kijken, waar je aan af kan zien dat ze film nog aan het ontdekken zijn.
Wel typische oscarbait natuurlijk.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:43 schreef Michelangelo2 het volgende:
Het succes van The Artist snap ik ook niet. Een stomme romantische komedie die gewoon hetzelfde is als films uit die tijd. Verhaal is daarnaast ook nog erg slap en voorspelbaar. Dan kan je net zo goed een authentieke film uit die tijd kijken, waar je aan af kan zien dat ze film nog aan het ontdekken zijn.
Ze gooiden de originele trilogie op een hoopje om er dan nog al een rommelig en te lang verhaal van te maken. Gingen ook personages combineren terwijl dat ook overbodig was. Zowat alle aanpassingen van Monahan maakten het voor mij minder interessant.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:43 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vond de adaptatie prima. Juist wel een duidelijk eigen karakter, ondanks dat het om een 'remake' ging. Dat ze uitgerekend daarvoor een oscar wonnen is inderdaad wel dubieus.
Het scheelt waarschijnlijk dat ik eerst The Departed zag en daarna pas Infernal Affairs.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze gooiden de originele trilogie op een hoopje om er dan nog al een rommelig en te lang verhaal van te maken. Gingen ook personages combineren terwijl dat ook overbodig was. Zowat alle aanpassingen van Monahan maakten het voor mij minder interessant.
Ik weet het niet. Volgens mij komt het gewoon door Leonardo DiCaprio. Prima acteur, maar ik moet altijd eerst even wennen aan hem. Of hij niet een trucje uithaalt, of dat hij echt goed acteert. Het is dat jonge uiterlijk in combinatie met zijn redelijk zware rollen.quote:
Zonder al te hoge verwachtingen. Daarom kijk ik liever niet naar films waarvan iedereen schreeuwt dat het zo goed is.quote:Los daarvan, hoe valt er überhaupt objectief naar een film te kijken.
Dat lees ik vaker en begrijp ik niet goed. Ik betwijfel ten zeerste dat Hazanavicius de oscars in gedachten had toen hij met volstrekt onbekende acteurs zijn Frans filmpje ging maken, die kerel maakt wel vaker van die films waarin hij eigenlijk een eerbetoon maakt aan een specifiek genre.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:45 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Wel typische oscarbait natuurlijk.
Nee, dat is eigenlijk vergelijkbaar met de Millennium-trilogie, daar steekt deel 1 er ook bovenuit (al is het niveauverschil bij Infernal Affairs wel wat kleiner). Al hadden ze bij de Millennium-reeks ook wel een zwakkere regisseur, bij Infernal Affairs bleef het hetzelfde duo.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:48 schreef Gillingham het volgende:
Zijn delen 2 en 3 van Infernal Affairs trouwens op hetzelfde niveau als de eerste films?
Zal ik doenquote:Op maandag 27 februari 2012 19:28 schreef wyccie het volgende:
Ik vind dat FF de film gewoon moet gaan kijken.
Ik gebruikte met oscarbait ook niet de juiste term, excuses. Ik bedoelde te zeggen dat het een typische film is die voorspelbaar goed in smaak valt bij de Academy-leden. Dat is helemaal geen verwijt aan het adres van de makers. Eerder een verwijt aan de Academy.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat lees ik vaker en begrijp ik niet goed. Ik betwijfel ten zeerste dat Hazanavicius de oscars in gedachten had toen hij met volstrekt onbekende acteurs zijn Frans filmpje ging maken, die kerel maakt wel vaker van die films waarin hij eigenlijk een eerbetoon maakt aan een specifiek genre.
Uiteraard herkende Harvey Weinstein wel het potentieel in functie van de oscars en ging die het uitmelken, maar dat kan de makers niet verweten worden.
ICM ?quote:Op maandag 27 februari 2012 22:08 schreef FireFox1 het volgende:
Ik sta nu op 1002 films gezien op ICM
Ah okquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |