abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:30:35 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108280179
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
29 februari winka (01-2011)
16 maart Lijnloos (02-2011)
21 maart Sterrenmunt (09-2011)

fieder (01-2012)
cocotrimonium (09-2011)
chanty (01-2012)
Spewey
Aemelia (01-2012)
Sethiwe
Ashina
designed
Ladyblack (08-2010)
Fenne
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Tuktuk (02-2012)
aurum (08-2011)
barreltje (11-2011)
kursor (01-2012)
sethiwe (08-2011)
Nytar (01-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 22-02-2012 21:50:06 ]
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:33:24 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108280361
Twinkle20, van harte gefeliciteerd met je 2e streepje! *O*
En wat een bijzonder verhaal O+
pi_108280452
Twinkle gefeliciteerd *O* *O* *O* dat is pas een leuke dierentuin bezoek.

Mag ik 1x uit de op, sta er twee keer in, misschien dat ik dan sneller 2 streepjes krijg, maar heb ik nog niet gemerkt. :+

Lujaxa dank je wel voor je verhaal dat geeft wel wat vertrouwen :*

[ Bericht 94% gewijzigd door Sethiwe op 22-02-2012 21:42:08 ]
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:38:10 #4
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108280603
Twinkle van harte *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108280656
Twinkle, wat een verhaal joh! _O- maar bottom-line: van harte gefeliciteerd!!! *O*
pi_108281053
Oh BE: mag ik ontdubbeld worden in de lijst en met NOD 16-3 ? bedankt!!!
  woensdag 22 februari 2012 @ 21:50:16 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108281185
Gedaan Lijnloos! :*
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:00:33 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_108281738
Hmmm misschien moeten we een dierentuinmeet doen *)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_108282787
gefeliciteerd twinkle *O* *O* *O*
pi_108283694
Lang leve mobiel internet wat amper werkt midden in de bossen haha.

Bedankt voor jullie ontzettend lieve woorden en felicitaties! We kunnen het eigenlijk zelf nog niet geloven.. Dik elf jaar aan de pil geweest en in de tweede ronde al raak. Dar wens ik echt iedere vrouw die graag zwanger wil worden toe!

De komende dagen laat ik het allemaal maar wat op zijn beloop. En als we thuis zijn zien we dan wel weer.

Ja echt een grappig verhaal.. midden in de burgers zoo. Mannie wist dat ik die test vandaagging doen. Ik was al een heel stuk voorop gelpen met schoonzus zodat ik op mijn gemak die test kon doen. alleen die uitslag verscheen ineens... was eigenlijk totaal overrompeld... had het niet verwacht. maar toen kon ik mannie dus bellen want had geen idee waar die ergens uit hing in het park. want die was druk aan het fotograferen en slles. hij vroeg: wat is er!? En ik kon alleen maar 'ja' zeggen. hij: wat ja? Ik zeg JAAAA!

En toen wisten we niet hoe snel we naar elkaar toe moesten rennen haha.

lig nu lekker in bed.. papa in spee is ook onderweg en san gaan we er even over fluisteren. huis is hier zo gehorig als de pest. maar we hebben nog nauwelijks een moment voor ons samen gehad vandaag. dus dat gaan we nu maar even jnhalen :-)

Meiden... echtv ik duim zo ontzettend voor jullie! Wens jullie dit magische gevoel ook toe!

en wat al gezrgd is door een ander... geef de moed NOOIT op.. blijf erin geloven!
pi_108283879
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:31 schreef Twinkle20 het volgende:
Lang leve mobiel internet wat amper werkt midden in de bossen haha.

Bedankt voor jullie ontzettend lieve woorden en felicitaties! We kunnen het eigenlijk zelf nog niet geloven.. Dik elf jaar aan de pil geweest en in de tweede ronde al raak. Dar wens ik echt iedere vrouw die graag zwanger wil worden toe!

De komende dagen laat ik het allemaal maar wat op zijn beloop. En als we thuis zijn zien we dan wel weer.

Ja echt een grappig verhaal.. midden in de burgers zoo. Mannie wist dat ik die test vandaagging doen. Ik was al een heel stuk voorop gelpen met schoonzus zodat ik op mijn gemak die test kon doen. alleen die uitslag verscheen ineens... was eigenlijk totaal overrompeld... had het niet verwacht. maar toen kon ik mannie dus bellen want had geen idee waar die ergens uit hing in het park. want die was druk aan het fotograferen en slles. hij vroeg: wat is er!? En ik kon alleen maar 'ja' zeggen. hij: wat ja? Ik zeg JAAAA!

En toen wisten we niet hoe snel we naar elkaar toe moesten rennen haha.

lig nu lekker in bed.. papa in spee is ook onderweg en san gaan we er even over fluisteren. huis is hier zo gehorig als de pest. maar we hebben nog nauwelijks een moment voor ons samen gehad vandaag. dus dat gaan we nu maar even jnhalen :-)

Meiden... echtv ik duim zo ontzettend voor jullie! Wens jullie dit magische gevoel ook toe!

en wat al gezrgd is door een ander... geef de moed NOOIT op.. blijf erin geloven!
Oh echt super O+ geniet ervan!
pi_108283949
Btw mag ik ook in het lijstje? :) 02-2012 begonnen, NOD géén idee, maar als ik uitga van een cyclus van 28 dagen zou m'n NOD 05-03 zijn.
pi_108284513
even een ego post -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108284805
Barretje, ik kan het me ergens wel voorstellen, maar je bent pas net begonnen. Probeer dat ook even voor ogen te houden.

Ik gun het jullie allemaal van harte, maar ik word soms wel wat iebelig van mensen die net begonnen zijn en nu al stressen en weet ik wat allemaal. Nu snap ik wel dat dit juist het topic is om het daarover te hebben, maar ik denk dat het daardoor eerder lastiger wordt voor jezelf. En niet dat ik vind dat je het niet mag zeggen als je je down voelt ofzo, maar ik mis het relativeringsvermogen hier en daar. Wellicht lijkt dat alleen maar zo omdat het internet is.

Twinkle, ik had je nog niet gefeliciteerd: bij dezen! *O* *O*
pi_108284905
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:48 schreef Barretje80 het volgende:
even een ego post -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aww :* :* Ja het is ook kut als de hele wereld zwanger lijkt terwijl je zelf óók zo graag wil, juist dan valt het overal extra op..
pi_108285050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Barretje, ik kan het me ergens wel voorstellen, maar je bent pas net begonnen. Probeer dat ook even voor ogen te houden.

Ik gun het jullie allemaal van harte, maar ik word soms wel wat iebelig van mensen die net begonnen zijn en nu al stressen en weet ik wat allemaal. Nu snap ik wel dat dit juist het topic is om het daarover te hebben, maar ik denk dat het daardoor eerder lastiger wordt voor jezelf. En niet dat ik vind dat je het niet mag zeggen als je je down voelt ofzo, maar ik mis het relativeringsvermogen hier en daar. Wellicht lijkt dat alleen maar zo omdat het internet is.

Twinkle, ik had je nog niet gefeliciteerd: bij dezen! *O* *O*
Ja daar heb je gelijk in hoor, maar vergeet niet dat mensen soms eigenlijk al jaren geduld hebben tot het moment dat ze echt 'mogen' gaan proberen. Ook al ben je nog niet zo lang bezig kun je toch wel het gevoel hebben dat je al heel lang aan het wachten bent.

Maar snap wel wat je bedoelt :)
pi_108285389
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:55 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Aww :* :* Ja het is ook kut als de hele wereld zwanger lijkt terwijl je zelf óók zo graag wil, juist dan valt het overal extra op..
Dat ja, :* barretje! Maar ik ben het ook wel een beetje met coco eens, natuurlijk willen we allemaal de dag dat we stoppen met de pil zwanger worden en dan is het soms heel zuur als anderen wel zwanger worden terwijl je zelf net weer ongesteld bent geworden, maar probeer echt te relativeren...

Ik snap je wel hoor barretje, en ook ik voel me soms ontzettend kut maar ik weet ook dat het bij Minke ook ruim een jaar duure voor het raak was en ik vind ook wel dat het "maken" van een kindje leuk zou moeten zijn... Lukt niet altijd, maar ook daar moet je soms relativeren.

Overigens heb ik mijn man vanavond ook weer het klusschema medegedeeld... Hopelijk is ie nu eens geen complete hork op die momenten :+
pi_108290620
hihi.. de rest van de "maand" heb ik er over het algemeen geen last van hoor :P
gister alleen even een nervous break-down O-)

maar chinees en ben en jerries en een nacht slapen maakte toch wel veel goed :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108290943
Ach, ik snap het wel. Als ik eerlijk ben en lees dat Twinkle na de tweede maand zwanger is, dan denk ik als eerst dammit, zij wel!

Maar ja, mijn tijd komt nog wel enzo :z

wat niet wil zeggen dat ik het Twinkle niet gun!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108290960
Twinkle gefeliciteerd! *O*

Barretje,ik begrijp je gevoel helemaal,ik ben er zelf ook steeds emotioneler onder.

Hier weer in de klusweken,we doen weer flink ons best!
pi_108291024
Ah Barretje, ik begrijp helemaal wat je bedoeld :) Maar het komt helemaal goed!

Kunnen jullie even meedenken? ik heb net de digitale test van clear blue (die met losse houder en teststaafjes) gedaan en de digitale lezer gaf een duidelijk 'niet zwanger' aan. Toen ik het teststaafje eruit haalde waren hier echter wel twee streepjes op te zien. Vaag weliswaar, maar aanwezig.

Wat nu? :(
pi_108291056
Naar de kruidvat voor een nieuwe test! (die 2 voor 5 euro is fijn) :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_108291162
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 07:08 schreef Barretje80 het volgende:
hihi.. de rest van de "maand" heb ik er over het algemeen geen last van hoor :P
gister alleen even een nervous break-down O-)

maar chinees en ben en jerries en een nacht slapen maakte toch wel veel goed :P

Fijn dat je je nu in ieder geval beter voelt :)

@Lindala: ik heb geen idee of twee streepjes op zo'n digitaal ding hetzelfde wil zeggen als op zo'n normale test. Wat Marjolijntje zegt: maar gewoon een andere -simpele- test halen?
  donderdag 23 februari 2012 @ 08:27:27 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108291202
Die van Kruidvat werken prima en zijn ook niet zo achterlijk duur als die van Clear blue. Die zou ik alleen maar doen als ik al positief getest had met die van de Kruidvat.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108291219
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 08:27 schreef Susie het volgende:
Die van Kruidvat werken prima en zijn ook niet zo achterlijk duur als die van Clear blue. Die zou ik alleen maar doen als ik al positief getest had met die van de Kruidvat.
Ik heb toen een DA huismerk test gebruikt. Werkte ook prima :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')