Is zoiets openbaar? Heb die dag toch vrij.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Bezwaar wordt naar verluid op 16 juli behandeld.
Weet je wat jij eens moet doen? In plaats van de betweter uit te hangen eens een keer met een chauffeur praten en een dag mee. Dan kun je zien waar die mannen en vrouwen tegen aanlopen. Rijtijden die steeds krapper wordt terwijl het verkeer drukker wordt, de door jou aanbeden klanten die menen dat ze god de vader zelf zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:09 schreef DriekOplopers het volgende:
Wilde staking bus HTM. Voor Beter OV is woedend!
http://www.voorbeterov.nl/120704.php
Ik kan de chauffeurs begrijpen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:32 schreef Gnittoo het volgende:
Gaat die zuurpruim nou vertellen wat een werkgever met zijn werknemers moet doen? Hij blaast wel erg hoog van de toren.
DriekOplopers heeft wel degelijk het reilen en zeilen van andere vervoerders aangeklaagd.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Weet je wat jij eens moet doen? In plaats van de betweter uit te hangen eens een keer met een chauffeur praten en een dag mee. Dan kun je zien waar die mannen en vrouwen tegen aanlopen. Rijtijden die steeds krapper wordt terwijl het verkeer drukker wordt, de door jou aanbeden klanten die menen dat ze god de vader zelf zijn.
Face it, we hebben in dit land het recht op staken. Kun je daar niet mee omgaan, dan moet je lekker in het land van hamer en sikkel gaan wonen.
Daarbij, het is mooi weer, en HTM rijdt niet in de rimboe dus een terrasje voor die gedupeerde klant is dichtbij.
Weet je toevallig welke nummers? Er reden er nog twee in actieve dienst, had zelf graag nog een keer de kans willen hebben om er mee te rijden (als chauffeur) maar ik vrees dat ik te laat kom...quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef springer1980 het volgende:
Mocht iemand trouwens nog intresse hebben, bij VDl aan de Vest in Valkenswaard staan nog een shitload aan alliance barrels van hermes en Midnet. Tevens een aantal B88 trolly's uit Arnhem.
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
DriekOplopers heeft wel degelijk het reilen en zeilen van andere vervoerders aangeklaagd.
RET Rotterdam kreeg van hem het vaakst onder uit de zak, omdat dat bedrijf 'vertraagd rijden' tot een kunst op zich heeft verheven.
Overigens vind ik dat de chauffeurs juist hun acties moeten intensiveren. Niet in de eerste plaats om de reiziger te pesten, maar wel om wethouder Smit fors gezichtsverlies te bezorgen.
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.
Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden.![]()
Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer.
Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon.
mja, zou eerder in zo'n verband de NS noemen. Die jaagt bepaalde treinen op en op het laatste stuk naar het eindpunt zwemt de trein in de rijtijdquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?
Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
Nee, er zat gewoon nergens voldoende tijd op.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?
Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Weet je toevallig welke nummers? Er reden er nog twee in actieve dienst, had zelf graag nog een keer de kans willen hebben om er mee te rijden (als chauffeur) maar ik vrees dat ik te laat kom...
Een zoektocht op de website van VDL leert dat ze er in ieder geval niet allemaal staan. De 5177 en 5180 kan ik niet op de foto's terugvinden en die zijn waarschijnlijk dus nog gewoon in Arnhem aanwezig. De 5182 werd geloof ik tot voor kort nog gebruikt als lesbus, maar blijkbaar is daar wél een punt achter gezet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:23 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan.
Het was idd de 5299. Snap niet echt waarom Syntus niet de 5298 (als die weer terug is) en broertje 5299 gebruiken als versterkings bussen voor de Valleilijn en de Veluwelijn bussen gewoon weer voorzien van Veluwelijn stickers en ze ook echt voor die lijnen gebruiken. Zal wel zo logisch zijn lijkt mij...quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:11 schreef _JdM_ het volgende:
Klopt, die Syntus MAN in Syntus Veluwekleurtjes is de 5299. Ik meende ook een glimp van die andere (5298) gezien kunnen hebben (zou dan bij de TSN-werkplaats Apeldoorn staan)
Sterker nog, bij mijn inwerkperiode wordt er gewoon gezegd "Rij liever met vertraging dan stipt op tijd. Men is dat gewend en dan heeft het geen zin om te gaan vliegen". Daar moest ik zelf wel een klein beetje om lachen imho maar oke. Als het zo werkt werkt het zoquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.
Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden.![]()
Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer.
Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon.
Dat staat in dit document te lezen: http://www.fryslan.nl/dow(...)&link=gs20120529.pdfquote:De belangrijkste grond van Qbuzz is gelegen in een aangevoerde vormfout, nl. het ontbreken van een handtekening van de bevoegd vertegenwoordiger van Arriva op de bij de concessiedocumenten behorende (concept)overeenkomst t.a.v. levering en afname duurzame brandstoffen.
Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:29 schreef NoBody122 het volgende:
Rijdt die lesbus van Berend Knol eigenlijk nog bij Knol rond? Ben er al een hele poos niet geweest, maar ben die bus ook al een flinke poos niet meer tegengekomen in de Leeuwarden...
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein.
De stadsbus is dus een klein anderhalf jaar geleden al naar het buitenland gegaanquote:Kenteken: BR-RD-86
Datum eerste toelating: 08-01-1996(16,5 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 21-03-2011(1,3 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland: 10-01-2006(6,5 jaar)
Status kenteken: Geëxporteerd
Bron: vwe.nl
Wat de neuk.. Wat een bazendingquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:
23 juni was ik bij Knol, überhaupt geen bus gezien daar...
Deze wel!
[ afbeelding ]
Ze hebben een leuke speeltuin achter de loods
De den oudsten in 2009 voor het laatst op de foto gezet... En de Ikarus rijd al jaren in Meppel met de kaart van Leeuwarden op de zijkantDe Bova in VTL kleuren ook al in geen jaren gezien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |