http://www.trouw.nl/tr/nl(...)gen-christenen.dhtmlquote:Op de muren van een baptistenkerk in het westen van Jeruzalem zijn antichristelijke leuzen aangetroffen. Ook was er graffiti aangebracht die Jezus en Maria beledigden. De banden van drie geparkeerde auto's waren lek gestoken.
Het is de tweede ontheiliging van een christelijk gebouw sinds het begin van deze maand. Beide incidenten deden zich voor in het Joodse westen van Jeruzalem, en de leuzen waren in het Hebreeuws. Volgens de politie stond er 'wij gaan jullie kruisigen en 'dood aan het christendom'.
Op 7 februari waren, eveneens in het westen van Jeruzalem, twee auto's volgekliederd met vijandige graffiti's. De banden waren lek gestoken. De auto's stonden geparkeerd bij een Grieks-katholiek klooster. Op de muren daarvan stond 'dood aan de christenen' en 'de prijs die moet worden betaald'.
Die laatste leuze gebruiken kolonisten op de bezette westelijke Jordaanoever, wanneer ze wraak nemen op Palestijnse dorpen, moskeeën en zelfs Israëlische soldaten, vanwege overheidsmaatregelen die ze als vijandig opvatten.
Het lijkt er dus op dat deze kolonisten nu ook christelijke gebouwen in het westen van Jeruzalem als doelwit hebben gekozen.
Een woordvoerder van de baptisten in Israël toonde zich ontsteld: "Deze mensen wisten wat ze deden."
In dat geval:quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:54 schreef Nab het volgende:
linkdump, het is de bedoeling dat als je zoiets in een topic zet er dan zelf een goed onderbouwde beschouwing bij maakt, niet gewoon het artikel copypasten dus.
Gast...quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:54 schreef Nab het volgende:
linkdump, het is de bedoeling dat als je zoiets in een topic zet er dan zelf een goed onderbouwde beschouwing bij maakt, niet gewoon het artikel copypasten dus.
Donder op johquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:54 schreef Nab het volgende:
Het ingebouwde holocaus-medelijden waar veel joden dankbaar gebruik van maken begint te vervagen. Over een tijdje bestaan zowel de slachtoffers en daders niet meer.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:08 schreef Viajero het volgende:
Ik vind het interessant dat dit soort zaken, ook zaken als Joodse vrouwen en meisjes die in de bus en op weg naar school door radicale Joden worden lastig gevallen, steeds meer in de media komen.
Die zaken spelen al decennia maar werden altijd goed buiten beeld gehouden.
Ik vraag me oprecht af waarom dat aan het veranderen is. Iemand?
Ik weet niet meer waar, maar ik heb gelezen dat deze voorvallen steeds vaker voorkomen. Dat de orthodoxen zich dus meer roeren, ook omdat hun aantal steeds groter wordt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:08 schreef Viajero het volgende:
Ik vind het interessant dat dit soort zaken, ook zaken als Joodse vrouwen en meisjes die in de bus en op weg naar school door radicale Joden worden lastig gevallen, steeds meer in de media komen.
Nieuwe media/internet. Overheden hebben de informatiestroom niet meer onder controle.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:08 schreef Viajero het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar waarschijnlijk wuiven ze het weg als een incident.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat vinden de christenfuni's in NL die Israël door dik en dun steunen hiervan?
Bewijs dat maar.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:10 schreef johnnylove het volgende:
Kans is groter dat een paar Palestijnen dit gedaan hebben om het vuurtje wat aan te stoken.
optie 1: er is eindelijk eens iemand die meer geld aan propaganda besteed dan de pro-israëli'squote:Op woensdag 22 februari 2012 17:08 schreef Viajero het volgende:
Jij bent ook een Joodje toch? Of heb ik het mis?quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:07 schreef Smoofie het volgende:
De normale joden vinden de othodoxe ook niets....ga nou niet janken en zeggen "alle joden".
Of in de VS. Daar zijn die gekke evangelicals een echte politieke macht. Solidariteit met mede-Christenen zou je verwachten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat vinden de christenfuni's in NL die Israël door dik en dun steunen hiervan?
Conservatieve republikeinse christenen, erger kan niet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:09 schreef Rica het volgende:
[..]
Of in de VS. Daar zijn die gekke evangelicals een echte politieke macht. Solidariteit met mede-Christenen zou je verwachten.
Hoewel, het zal hun wel niet zoveel kunnen schelen omdat zij Israel voornamelijk steunen om armageddon en de terugkomst van Jezus te bespoedigen.
Maar Israel en zionistische Joden maken handig gebruik van die groep om de bevoorrechte positie van Israel in stand te houden. Terwijl de zionistische Christenen uiteindelijk de vernietiging van Israel hopen te bespoedigen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Conservatieve republikeinse christenen, erger kan niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |