abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108254169
Hoi forummers!

Stel: je leert een leuke meid kennen, het klikt goed, jullie hebben het gezellig, maar....: ze woont zo'n 2 uur reizen verderop.

Beiden werken (zij 5 dagen, jij 4 dagen) de hele week, en hierdoor en door het sporten in de weekends zien jullie elkaar vaak 1x in het weekend (inclusief slapen). In het geval van een héél druk weekend kan het voorkomen dat je elkaar gewoon niet ziet.

Jij kan doordat je doordeweeks 1 dag vrij hebt wel naar haar toe, maar je hebt al ontdekt dat dit niet ideaal is: omdat ze de hele dag aan het werk is zit je je dan de hele dag te vervelen.

Uitzicht op samenwonen is er natuurlijk op de lange termijn, maar nog niet in het stadium van 3 maanden verkering. Dat gaat dus nog wel even duren.

Zouden jullie doorgaan met zo'n relatie?

En dan het feit meegenomen dat je - altijd heel erg moet plannen om elkaar te zien, - hogere verwachtingen hebt als je elkaar ziet omdat je elkaar maar weinig kán zien (het "moet" leuk zijn), - erg bewust en actief contact moet onderhouden als je niet bij elkaar bent (bellen, sms etc.).

Bij mij roept het namelijk twijfels op, hoe leuk hij ook is. Ergens voel ik nogal wat weerstand om hiermee door te gaan, en denk ik: waarom zoek ik geen jongen dichterbij..

Die weerstand heeft ook invloed op mijn spontane, verliefde gevoel (dat wordt er eigenlijk een beetje door onderdrukt). En ik merk dat het gewoon veel moeilijker is elkaar levens etc. te integreren, je blijft een beetje 2 levens leiden.
pi_108254306
2 uur reizen is geen 'lange afstandsrelatie' als je het mij vraagt. Zeker als je beide werkt (en dus prima kunt reizen mbt geld/auto/etc.) is het een kwestie van je prioriteiten bijstellen op het moment dat je besluit voor elkaar te gaan en elkaar meer wilt zien. Wil je dan allebei blijven sporten en niet meer tijd maken om elkaar vaker dan 1 keer in het weekend te zien dan moet je beslissen of je zo'n 'part-time' relatie ziet zitten voor langere tijd. Als je dat niet ziet zitten maar ook niet meer tijd vrij wilt maken, dan zou ik er een einde aan maken omdat het alleen maar tot frustraties gaat leiden.
Ja doei.
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:40:05 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_108254353
Mijn huidige vrouw: Iets mee begonnen toen we beiden op school zaten. Later beiden gaan studeren. Ik in Delft, zij in Groningen, ouders en schoonouders in Twente.

Deur-deur reistijd was altijd 3 tot 3.5 uur. Ik heb 8.5 jaar op kamers gewoond, zij iets korter.

Het ging prima en ik heb er absoluut geen spijt van het vol gehouden te hebben. Ik vond de reis afstand zelfs het leven wel iets makkelijker maken. Door de week is lekker voor jezelf, de weekenden voor samen. Als je samen woont moet je eigenlijk meer moeite doen om tijd voor elkaar te maken dan als je ver uit elkaar woont :)
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:40:18 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_108254362
Veel te duur 2 uur reizen :{w
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_108254372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
2 uur reizen is geen 'lange afstandsrelatie' als je het mij vraagt. Zeker als je beide werkt (en dus prima kunt reizen mbt geld/auto/etc.) is het een kwestie van je prioriteiten bijstellen op het moment dat je besluit voor elkaar te gaan en elkaar meer wilt zien. Wil je dan allebei blijven sporten en niet meer tijd maken om elkaar vaker dan 1 keer in het weekend te zien dan moet je beslissen of je zo'n 'part-time' relatie ziet zitten voor langere tijd. Als je dat niet ziet zitten maar ook niet meer tijd vrij wilt maken, dan zou ik er een einde aan maken omdat het alleen maar tot frustraties gaat leiden.
Daar sluit ik me volledig bij aan. Heb nu ook een vriendin die met het OV 2 uur verderop woont, heb alleen eigen vervoer en als je zelf soepel bent in je tijden kan je best wel wat voor elkaar krijgen :). Allebei wat tijd inleveren en gewoon goed je agenda's erbij pakken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:44:20 #6
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_108254487
Dit durf ik geen lange afstands relatie te noemen...
My mind is leaving, my body follows...
pi_108254530
Stel nou dat ik het zelf fantastisch zou vinden en het probleem niet zie, zou jij het dan plots ook minder erg vinden?
pi_108254634
Tevens: mijn (inmiddels) man en ik woonden ook 2 uur reizen van elkaar vandaan, hebben dit een half jaar met veel plezier gedaan (om en om) en toen ik toch wat veranderingen in m'n leven door ging voeren ben ik ook meteen maar die kant op verhuisd. Maar als ik nog aan werk vast had gezeten voor langere tijd had ik 't ook prima volgehouden. Zagen elkaar elk weekend, om en om in Nijmegen/Den Haag en vaak ook nog wel doordeweeks aangezien mijn man toen studeerde en wat extra tijd had :)

Het reizen vond ik zelfs wel heerlijk, eigenlijk. Al vind ik het ook niet erg dat we nu getrouwd zijn.
Ja doei.
pi_108254662
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:40 schreef rene90 het volgende:

[..]

Daar sluit ik me volledig bij aan. Heb nu ook een vriendin die met het OV 2 uur verderop woont, heb alleen eigen vervoer en als je zelf soepel bent in je tijden kan je best wel wat voor elkaar krijgen :). Allebei wat tijd inleveren en gewoon goed je agenda's erbij pakken.
^^ Dat.
2 uur is een schijntje!

Maar omdat TS daar blijkbaar anders over denkt, denk ik dat ze er beter aan doet hier niet aan te beginnen...
censuur :O
pi_108254682
Ik woon zelf in aalten, vriendin in groningen. We zien elkaar alleen in de weekenden, en ja dat betekend prioriteiten stellen. Ik neem geen weekenddiesten meer aan, zei ook zo min mogelijk. Sport schiet er soms een beetje bij in maar we gaan binnenkort trouwen. Soms moet je even je prioriteiten anders stellen voor een tijdje. Als je een goed gevoel er bij hebt er gewoon echt voor gaan. Een tijdje wat minder sporten/dingen laten is echt niet zo erg.
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:51:54 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108254771
We hebben het ongeveer een half jaar volgehouden. Ik kreeg vaak op zondagmiddag al zo'n naar gevoel in mijn maag omdat we 's avonds weer afscheid moesten nemen. Dus heeft hij hier een baan gezocht en zijn we gaan samenwonen. Geen spijt van.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108254879
2 uur is inderdaad niet zo ver... Maar als je bij elkaar om de hoek woont kun je op ieder moment, even tussendoor, bij elkaar langs gaan. Met deze afstand ertussen gaat dat gewoon niet en moet je plannen, dat is het punt.

Maar de meesten zien volgens mij het probleem niet zo :)

Jullie kunnen je niet voorstellen dat het invloed kan hebben op het spontante "verliefd" zijn? Dat je er daardoor eerder een soort stress door ervaart, omdat het allemaal zo niet- spontaan (gepland) gaat? En dat je een beetje een rem op je verliefde gevoel krijgt?
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:56:58 #13
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_108254961
Heb 4 jaar lang 2 uur reizen ertussen gehad.

Inmiddels wonen we al bijna 2 jaar samen O+
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_108255005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:54 schreef deesje92 het volgende:
2 uur is inderdaad niet zo ver...
Waarom noem je het dan een 'lange afstandsrelatie'? Klinkt vooral alsof je 't moeilijker wilt maken dan dat 't is.
Ja doei.
pi_108255037
Kan ook goed zijn voor je studie, verplicht treinen :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_108255156
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waarom noem je het dan een 'lange afstandsrelatie'? Klinkt vooral alsof je 't moeilijker wilt maken dan dat 't is.
Ik had er misschien "relatie op afstand" van kunnen maken ja..
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:06:46 #17
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_108255304
Zou er geen problemen mee hebben. Nederland is maar klein :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_108255439
Hoe verder weg hoe beter wat mij betreft. Mits in Nederland natuurlijk.
Van die wijven die hele dag voor je poten lopen heb je niks aan.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_108255807
Zou het niet kunnen! kan het geld wel voor de leukere dingen verzinnen! en haat files! ze zijn altijd toevallig op de zelfde weg waar ik rij!)
pi_108256183
Neen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:37:49 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_108256318
Ik heb eens een poos iets gehad met een Brit maar dit werd me toch teveel gedoe. Bovendien als ik het op de long run bekeek zat er sowieso geen toekomst in want ik ga echt niet in Engeland wonen en hij niet in NL dus voor mij was het op een gegeven moment een no-go.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_108257017
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:21 schreef Crazy-G90 het volgende:
Zou het niet kunnen! kan het geld wel voor de leukere dingen verzinnen! en haat files! ze zijn altijd toevallig op de zelfde weg waar ik rij!)
Haha :) Maar als je nou heel erg verliefd bent?

Denken jullie dat het afhankelijk is van de mate waarin je verliefd bent, of je een relatie op afstand kunt hebben? Dus als ik er erg over twijfel en niet zo veel zin meer in heb, dat ik eigenlijk niet verliefd genoeg ben?
pi_108257132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:59 schreef deesje92 het volgende:

[..]

Denken jullie dat het afhankelijk is van de mate waarin je verliefd bent, of je een relatie op afstand kunt hebben? Dus als ik er erg over twijfel en niet zo veel zin meer in heb, dat ik eigenlijk niet verliefd genoeg ben?
Of juist te verliefd, dat je de afstand en je eigen wegcijfert uit "liefde" ... Zo'n relatie kan je wel onderhouden, als je een celibate monnik bent.
  woensdag 22 februari 2012 @ 12:26:54 #24
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_108258084
als je beiden op jezelf woont en dus ook echt een heel weekend bij de ander kan zijn zonder last van ouders en zo, dan zeg ik ja, indien ook maar een van de twee thuis woont dan betwijfel ik dat het gaat werken.

Ik heb het geprobeerd met een duk uur ertussen int verleden en dat bleek al problematisch. Juist omdat je werkt moet je veel in het weekend plannen, als dat dan al standaard vol zit met elkaar moet je je afvragen of dat wel is wat je wilt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_108258100
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:59 schreef deesje92 het volgende:

[..]

Als je het niet kan zien als een uitdaging, een overkoombaar, tijdelijks iets of een goeie kans om interessant te blijven voor elkaar, zit het waarschijnlijk niet diep genoeg of wil je het niet graag genoeg.

Het zou iig zonde zijn om je blind te staren op eventuele beren op het pad, als dat is wat je doet. Als je er gevoelsmatig echter inmiddels al een beetje klaar mee bent en het je zelfs gaat tegenstaan, kun je er misschien beter mee stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')