Ik bak spek in het eigen vet dat vrijkomt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Spek in pan, warm laten worden, beetje water erbij, afgieten, spek uitbakken in eigen vet. Ik zie het probleem niet. Ook nog nooit problemen mee gehad. Maar misschien bak jij je spek wel in een volle pan vet?
Jullie begrijpen het duidelijk niet. Maar dat geeft niet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:57 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik bak spek in het eigen vet dat vrijkomt.
Dat is bakken. Niet koken in water.
Ik snij het spek heel dun, en bak meer dan 1 pan, omdat er maar een plak of 4, 5 in passen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Spek in pan, warm laten worden, beetje water erbij, afgieten, spek uitbakken in eigen vet. Ik zie het probleem niet. Ook nog nooit problemen mee gehad. Maar misschien bak jij je spek wel in een volle pan vet?
Jawel. Jij doet er een scheut water bij en giet dan vet en volgens jou het overtollige zout weg.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jullie begrijpen het duidelijk niet. Maar dat geeft niet.
Een scheut ja. Maar er wordt door jullie nu steeds gedaan alsof het echt gekookt wordt. En dat is niet het geval.quote:Op donderdag 23 februari 2012 23:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Jawel. Jij doet er een scheut water bij en giet dan vet en volgens jou het overtollige zout weg.
Nee, dat geeft zeker niet.quote:Ik zie het alleen anders. Dat geeft toch niet?
Jij begon over "mongolen"(niet netjes) en de opmerking dat je het topic niet snapte. Vervolgens zeg ik wie de "mongolen" zijn en de opmerking de OP te lezen, want daar ging het topic over.quote:Mind you, jouw toon was echt niet vriendelijk te noemen in het begin. Op het hatelijke af en dat was nergens voor nodig.
Nou, die toon is ook neerbuigend. Dus wie begon daar nou mee dan?quote:Te moeilijik?
Plens jij maar lekker water bij je spek. .
Dan kun je eigenlijk net zo goed gehakt uit de supermarkt halen. Dat zit barstensvol water om het gewicht te laten gelden.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:36 schreef Tooto7moe het volgende:
Mensen bang om een beetje water :haha:
ik gaf sapstengel alleen een lekker ideetje.
gehakt 'koken/rullen' in water/bouillon.
is echt lekker.
Ga dus even op zoek naar een recept.
Tuurlijk niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 01:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan kun je eigenlijk net zo goed gehakt uit de supermarkt halen. Dat zit barstensvol water om het gewicht te laten gelden.
Iedereen moet uiteraard helemaal lekker zelf weten hoe hij of zij iets klaarmaakt maar ik weet toch wel verdomde zeker dat de meeste mensen van gebakken vlees houden en niet van gekookt vlees.
Klinkt niet echt lekker in elk geval.quote:Op zondag 11 maart 2012 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Geloof niet dat gekookt gehakt zo lekker is, maar goed.
je wilt perse ongezond eten en probeert dat nog wat lekker te maken en doet vervolgens het tegenovergestelde. wie begrijpt wat nu niet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:58 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Jullie begrijpen het duidelijk niet. Maar dat geeft niet.
Alle vlees zit barstensvol water, meestal meer dan 60%. Ook dat bij de slager. Ook dat in jouw bil.quote:Op zondag 11 maart 2012 01:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan kun je eigenlijk net zo goed gehakt uit de supermarkt halen. Dat zit barstensvol water om het gewicht te laten gelden.
biologisch vlees van een goede slager.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Alle vlees zit barstensvol water, meestal meer dan 60%. Ook dat bij de slager. Ook dat in jouw bil.
Meer dan 60% water? Bedoel je dan alleen wat er wordt toegevoegd?quote:Op zondag 11 maart 2012 11:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Alle vlees zit barstensvol water, meestal meer dan 60%. Ook dat bij de slager. Ook dat in jouw bil.
Ik zit me net te bedenken: gehaktballetjes in de soep.quote:
Wie heeft het nou over "vocht nódig hebben" dan?quote:Op zondag 11 maart 2012 12:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als je normaal eet heb je vaak nauwelijks extra vocht nodig, zoveel vocht krijg je al binnen via je voeding.
Jij.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je wilt perse ongezond eten en probeert dat nog wat lekker te maken en doet vervolgens het tegenovergestelde. wie begrijpt wat nu niet.
Beter ga je ergens anders trollenquote:Op zondag 11 maart 2012 13:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je eet allemaal troep. beter leer je gezond en lekker eten.
ik wil het wel ff onderbouwen; wei troep, was afval, tegenwoordig slim gemarket. alleen maar rundvlees? hoezo eenzijdig. eet gevarieerd, ook zo kun je nog aan je eiwitten komen als je wilt, en de afwisseling maakt het meteen lekkerder.quote:
En wat onderbouw je nu? Omdat ik iets zeg over spekjes even in water stoppen, eet ik volgens jou alleen maar troep en moet ik gezonder gaan eten.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik wil het wel ff onderbouwen; wei troep, was afval, tegenwoordig slim gemarket. alleen maar rundvlees? hoezo eenzijdig. eet gevarieerd, ook zo kun je nog aan je eiwitten komen als je wilt, en de afwisseling maakt het meteen lekkerder.
maak kippenbouillon waar je je groentes in kookt, gooi er wat pepertjes bij en je hebt meteen een 10 x zo smaakvolle maaltijd.
zeg sukkel, ik had het niet over jou maar over ts.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En wat onderbouw je nu? Omdat ik iets zeg over spekjes even in water stoppen, eet ik volgens jou alleen maar troep en moet ik gezonder gaan eten.
Ik zie totaal geen onderbouwing waaruit blijkt dat ik troep eet.
Echt kerel, donder op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |