loonstroken moet ik wel ergens hebben.....en een koophuis heb ik wel, maar dat staat op naam van mij en mijn ex en die spullen liggen bij mijn ex omdat zij er het langste heeft gewoond.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:08 schreef Doodloper het volgende:
Je hebt je loonstroken enzo toch wel?
Lijkt me dat dat voldoende is (mits je geen bedrijf en eigen koophuis enzo hebt), ze hoeven echt niet te weten of je vorig jaar op 4 april 250 gram kipfilet of braadworst gekocht hebt.
Dat is juist.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:11 schreef 3rdRock het volgende:
...
maar een derdenonderzoek? uit de naam lijkt mij dat ik info over iemand anders moet verschaffen?
ik val niet onder de categorie rechtspersonen dus wat dat betreft niet. als natuurlijk persoon heb ik geen eigen bedrijf, geen werknemers en dus ook geen panden binnen mijn bedrijf, daar ik geen onderneming heb. het enige waar het voor mij persoonlijk om zou kunnen gaan is volgens mij het huis dat ik nog met mijn ex heb.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:12 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is juist.
Verder: moet jij een administratie bijhouden? (zie folder)
Er staat dus 'Aan de bewoners van ...(adres)..', en niet jouw naam?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:18 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ik val niet onder de categorie rechtspersonen dus wat dat betreft niet. als natuurlijk persoon heb ik geen eigen bedrijf, geen werknemers en dus ook geen panden binnen mijn bedrijf, daar ik geen onderneming heb. het enige waar het voor mij persoonlijk om zou kunnen gaan is volgens mij het huis dat ik nog met mijn ex heb.
of evt vorige bewoners/bedrijfjes op dit adres. daar komt wel eens post voor en datgene wat er belangrijk uitziet stuur ik retour afzender...
er staat mijn naam op. anders had waarsch niet eens opengemaakt. sta nu in wacht bij de belastingtelefoonquote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Er staat dus 'Aan de bewoners van ...(adres)..', en niet jouw naam?
Evt even de BD bellen of dat voor jou is of voor de vorige bewoners.
Dat zal dan in het kader van je eigen aangifte of belastingplicht zijn. Zolang je niet administratieplichtig bent voor de AWR kan je ook niet geconfronteerd worden met een derdenonderzoek.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:11 schreef GForceT1 het volgende:
Gokje:
Jij hebt ergens gewerkt. Netjes belastingaangifte gedaan en je baas niet (volledig).
Dan is er een mismatch en nu komen ze bij jou vragen of je daar gewerkt hebt en hoe lang?
quote:Artikel 48
1. De in artikel 47, eerste lid, onderdeel b, bedoelde verplichting geldt onverminderd voor een derde bij wie zich gegevensdragers bevinden van degene die gehouden is deze, of de inhoud daarvan, aan de inspecteur voor raadpleging beschikbaar te stellen.
2. De inspecteur stelt degene wiens gegevensdragers hij bij een derde voor raadpleging vordert, gelijktijdig hiervan in kennis.
ik werk al zo'n 6 jaar voor hetzelfde bedrijf. dan zou het toch vreemd zijn dat dat ineens het geval is? Lijkt me dan ook niet dat dat een derdenonderzoek zou zijn aangezien dat wel met mij te maken heeft? er staat overigens geen aangiftejaar in de brief.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:11 schreef GForceT1 het volgende:
Gokje:
Jij hebt ergens gewerkt. Netjes belastingaangifte gedaan en je baas niet (volledig).
Dan is er een mismatch en nu komen ze bij jou vragen of je daar gewerkt hebt en hoe lang?
dat zou dus te maken kunnen hebben met evt vorige bewoners of bedrijfjes op dit adres? en wat als ik deze papieren niet heb omdat ik ze teruggestuurd/weggegooid/nooit ontvangen heb?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zal dan in het kader van je eigen aangifte of belastingplicht zijn. Zolang je niet administratieplichtig bent voor de AWR kan je ook niet geconfronteerd worden met een derdenonderzoek.
Wat wel kan is dat ze gegevens willen die bij jou thuisliggen en door de fiscus verlangd worden in het kader van een onderzoek bij iemand anders.
[..]
en zou dat dan om 2011 gaan of over 2010 of nog eerder? iig ben ik volgens mij niet administratieplichtig aangezien in geen ondernemer ben of ben geweest. heb alleen nog een huis met mn ex.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:24 schreef frederik het volgende:
Als ik die folder zo eens lees zou je ook als niet administratieplichtige een derdenonderzoek kunnen krijgen. Een verschil is alleen dat je in zo'n geval niet verplicht bent om informatie te verstrekken (wat je wel zou zijn als je administratieplichtige was).
Ik sluit niet uit dat jij iets opgegeven hebt, wat ze bij anderen niet tegenkomen in een aangifte, maar bij jou dus wel (mbt het huis, aftrekposten, alimentatie, inkomsten, voorheffingen), waarbij ze nu hopen dat jij daar nog wel bewijzen van hebt, en die (onverplicht) aan hen zou willen overhandigen. Om op die manier een bewijs te krijgen in een onderzoek naar een andere belastingplichtige.
Geen idee over welk jaar dat zou moeten zijn, en of het nav je eigen aangifte is is ook niet zeker (jij kunt bijvoorbeeld ook ergens als klant staan, met iets heel onlogisch in andermans boeken, en dat de belastingdienst nu hoopt dat jij bijvoorbeeld een garantiebewijs bewaard hebt wat als bewijs zou kunnen dienen, en ook daar is het bij een niet administratieplichtige voor de fiscus hopen op vrijwillige medewerking van jou, nee hebben ze, ja kunnen ze krijgen)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:40 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
en zou dat dan om 2011 gaan of over 2010 of nog eerder? iig ben ik volgens mij niet administratieplichtig aangezien in geen ondernemer ben of ben geweest. heb alleen nog een huis met mn ex.
waarschijnlijk hoef ik me dus nergens druk om te maken?
iig iedereen bedankt voor de reacties en moeite!
Denk ook even aanquote:Op donderdag 23 februari 2012 08:16 schreef 3rdRock het volgende:
Ik zorg er gewoon voor dat ik vanmiddag op tijd thuis ben, de boel een beetje opgeruimd heb en dan zien we wel wat er gebeurt.
ik kan de beste man hooguit hazelnootoploskoffie aanbieden. of theequote:Op donderdag 23 februari 2012 08:27 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Denk ook even aan![]()
S6 en ben benieuwd naar de samenvatting vanavond
dat zijn de tips waar ik iets mee kan!quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:36 schreef DonJames het volgende:
En doe vandaag schoenen aan met klittebandsluiting. Schoenveters moet je immers inleveren bij de gevangenis, en hard wegrennen voor Bubba lukt niet goed met veterloze schoenen
eerder jouw brilquote:Op donderdag 23 februari 2012 16:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik dacht al, TS reageert niet meer, de inspecteur heeft de pc in beslag genomen.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:36 schreef DonJames het volgende:
En doe vandaag schoenen aan met klittebandsluiting. Schoenveters moet je immers inleveren bij de gevangenis, en hard wegrennen voor Bubba lukt niet goed met veterloze schoenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |