abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108224651
Nou vooruit dan maar. Omdat het moet van Merlijn, die meeleest in mijn K&W topic de lurkers in mijn K&W topic, en omdat ik makkelijker over te halen ben.

Mijn huis is een bende! Kijk maar in mijn klustopic. Ik zal morgen es foto's maken van de stand van zaken. Het komt erop neer dat er allemaal muurtjes van kale gipsplaat staan die nog geplamuurd of gestuct ofzo moeten worden, evenals het plafond in de gang en in de badkamer. En dan moet de trap naar zolder nog gebeitst ofzo? Geen idee. En dan is er nog de ZooiZolder.

waarom het ons zelf niet lukt
Nou snap ik ook wel dat we niet zo handig zijn geweest om de verbouwing zo te plannen terwijl ik dan ook nog eens tussendoor zwanger werd (en bekkeninstabiliteit kreeg zodat ik écht niks kon doen, en manlief aan het huishouden moest werken ipv aan het klussen). Maar goed. Nu hebben we dus twee kinderen, manliefs werk hield ermee op, dus nieuwe baan gezocht en gevonden, maar wel een waar er voorlopig verwacht wordt dat ie 60+ uur per week werkt.

Ik probeer een carrière te vinden ( :') dat lukt dus niet) en heb daarom een stagebaantje aangenomen (omdat het dus een hele interessante stage is hè). Dat betaalt geen zak dus dat doe ik naast mijn gewone baan. Dus ik werk 16 + 24 uur. Waarvan 8 uur thuis ingevuld zou moeten worden.
Samen werken we dus 100 uur per week :7 en dat dan met 2 kinderen. En een matig salaris dus. Anders had ik wel mensen ingehuurd.

vraag + aanbod
Ik vraag niet graag zomaar wildvreemden om hulp en eigenlijk kan ik het me uberhaupt niet voorstellen dat iemand zou willen helpen terwijl ze me totaal niet kennen.... mocht je wel zo iemand zijn, hulde!
Maar verder had ik het volgende bedacht: naast mijn 2 baantjes en moederschap enzo wil ik graag een eenmanszaakje opzetten als muurschilderingenschilder (whahaha wat een lomp woord, daar ga ik nog wat mooiers voor bedenken :+ ). Maar dan moet je wel een portfolio opbouwen. Dus bied ik een muurschildering naar keuze aan in ruil voor je hulp :s)

Dus. Help jij mij? Dan help ik jou. En mezelf. Met een mooie muurschildering. Als je wil. Want verder kan ik niks :Y) Nou ja, koffie zetten.

Edit: kluswerk overigens in het midden van het land, tussen Utrecht en Den Bosch.

Edit2: voorbeeldjes van muurschilderingen:

Voorbeeldje van tekening
:s)

[ Bericht 1% gewijzigd door innepin op 21-02-2012 15:14:54 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_108224868
Goeie OP :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108224922
Kunstwerkje, non? :7

Stormlooptopic B-)
pi_108224929
wand decorateur.

En kan niet helpen want ben zelf bezig in eigen huis.
'krak'
pi_108224948
quote:
Nou snap ik ook wel dat we niet zo handig zijn geweest om de verbouwing zo te plannen
Dat was inderdaad niet handig :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_108224982
Dankjewel vosss, voor je waardevolle bijdrage :7

Maar 't moet gezegd worden dat de onvoorziene omstandigheden ook niet echt hielpen.

Oh, tuinklussers zijn ook welkom. In de lente ofzo. Kan ik ook al niet, namelijk, en ik heb een tuin van 32 meter diep :')
pi_108225063
Lekkere instelling. Iedereen kan grasmaaien of onkruid uittrekken of wat plantjes planten.

}:|
vosss is de naam,
pi_108225097
Ik wil op zich misschien best een keer komen helpen hoor. Alleen ik ben niet supertechnisch ofzo, dus het gaat dan meer om 'dom' werk..

Misschien lees ik er overheen, maar waar moet dat allemaal gaan plaatsvinden?

Foto's van de tuin, en wat moet er gebeuren?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:47:34 #9
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_108225125
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:45 schreef vosss het volgende:
Lekkere instelling. Iedereen kan grasmaaien of onkruid uittrekken of wat plantjes planten.

Vosss, doe eens lief :P

Innepin, ik kan best een aantal daagjes mee komen klussen, moeten we even wat datums afstemmen. Als jij eens een lijstje maakt met wat er nu nog allemaal moet gebeuren?
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_108225174
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:45 schreef vosss het volgende:

True, ik bedoelde alleen meer wat groter werk. Als ik een paar mensen kan vinden die het leuk vinden om te doen, zou ik namelijk graag de hele tuin anders inrichten. En dan ben je er niet met alleen wat onkruid uittrekken. Dat moet namelijk geregeld als je zo'n grote tuin hebt. 't is er alleen zo'n ongeorganiseerd zooitje! :(
pi_108225196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:47 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Ik doe lief. Ik vind het gewoon nogal wat om te roepen ja ik kan niks en ik laat mijn vent 60+ uur werken anders kunnen we het allemaal niet betalen en ik kan echt niks en wat moet ik met die tuin ik kan niks?

Weet je wat, laat ik eens wat mensen vragen die me komen helpen, want ik kan immers niks.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je er gewoon geen ene flikker zin in hebt na je werk en de zorg voor die kinderen.
vosss is de naam,
pi_108225224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:46 schreef JK1982 het volgende:
Ik wil op zich misschien best een keer komen helpen hoor. Alleen ik ben niet supertechnisch ofzo, dus het gaat dan meer om 'dom' werk..

Misschien lees ik er overheen, maar waar moet dat allemaal gaan plaatsvinden?

Foto's van de tuin, en wat moet er gebeuren?
Dom werk? :D
Timmeren, stucken, plamuren, isoleren enzo. En dan verven denk ik. Is te doen toch?

Waar: in het midden des lands. Tussen Utrecht en Den Bosch in.

Tuin was net een spontane ingeving, heb er nog geen foto's van en ook nog geen plan voor :+ Behalve dat er véél zooi uit verscheept moet worden met een aanhanger (die ik niet heb) naar het grofvuil (tenzij iemand een grote stapel stenen gratis op wil komen halen, en een hele zooi Oud-Hollandse dakpannen?)
pi_108225236
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:47 schreef Merlijn het volgende:

[..]

Innepin, ik kan best een aantal daagjes mee komen klussen, moeten we even wat datums afstemmen. Als jij eens een lijstje maakt met wat er nu nog allemaal moet gebeuren?
*O* *O*
Jeuj de eerste vrijwilliger! Ik vind je nu al geweldig <3

Lijstje ga ik even typen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:52:19 #14
330992 Ganzz
Expect the unexpected
pi_108225290
Ik ben vrij handig, maar geen timmerman oid. Als je een lijst hebt kan ik misschien wel iets vinden wat ik kan ;)
pi_108225314
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:50 schreef innepin het volgende:

[..]

Dom werk? :D
Timmeren, stucken, plamuren, isoleren enzo. En dan verven denk ik. Is te doen toch?

Waar: in het midden des lands. Tussen Utrecht en Den Bosch in.

Tuin was net een spontane ingeving, heb er nog geen foto's van en ook nog geen plan voor :+ Behalve dat er véél zooi uit verscheept moet worden met een aanhanger (die ik niet heb) naar het grofvuil (tenzij iemand een grote stapel stenen gratis op wil komen halen, en een hele zooi Oud-Hollandse dakpannen?)
Nou, ik zou beginnen met die stenen en dakpannen vast op Marktplaats te zetten. Dan hoeft daar in ieder geval niemand mee naar de stort te zeulen.. ;)
pi_108225319
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik doe lief. Ik vind het gewoon nogal wat om te roepen ja ik kan niks en ik laat mijn vent 60+ uur werken anders kunnen we het allemaal niet betalen en ik kan echt niks en wat moet ik met die tuin ik kan niks?

Weet je wat, laat ik eens wat mensen vragen die me komen helpen, want ik kan immers niks.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je er gewoon geen ene flikker zin in hebt na je werk en de zorg voor die kinderen.
Woei, kritiek.

Ten eerste: je hóeft niet te komen helpen. Maar vragen staat vrij toch?
Mijn man werkt 60 uur omdat hij deze baan nou eenmaal moest grijpen toen zijn vorige werk ineens ermee ophield en hij dus op straat kwam te staan.
"normale" gezinnen kunnen zeggen: 's avonds gaan we samen klussen.
Maar mijn man werkt in de horeca en is dus 's avonds altijd weg. Het gebeurt zelden dat wij beiden thuis zijn zodat er één iemand op de kinderen kan letten en één iemand kan klussen. Dat maakt het nogal problematisch.

En ik doe natuurlijk wat ik kan hè. Ik heb echt wel meegeholpen en ben ook van plan daarmee door te gaan. Ik heb er alleen nul ervaring in en ben nou eenmaal niet zo praktisch aangelegd.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:02:24 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108225643
Innepin, mss een idee om iig hier wel in de OP wat foto's van je muurschilderingen te doen zodat men ziet wat je kan. ;) :Y
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:02:59 #18
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_108225669
Ik ben ook geen die-hard klusser, maar heb iig geen twee linkerhanden... :)

En die muurschildering mag je aan iemand cadeau geven.... Ik heb er helaas geen plek voor.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_108225929
Lijstje van wat er nog moet gebeuren

1. Plafond overloop afwerken (plamuren? stucken?)
2. Plafond badkamer idem
3. Muren overloop stucken
4. Trap beitsen
5. Overloop: kast bouwen (letterlijk gewoon een paar planken, misschien met ytongblokken als zijkant, de andere zijkant is de muur. Ingewikkelder hoeft niet)
6. Muur slaapkamer stucken of plamuren en dan met glasvliesbehang (hee dat kan ik :7 )
7. Zolder: dakkapel afwerken (dat is met gipsplaten en isolatie enzo? Ik weet eigenlijk niet wat daar nodig is)
8. Zolder: vloer egaliseren op de een of andere manier, die bestaat uit allemaal losse platen van verschillende hoogtes en dr zitten ook wel wat gaten in. :') Dus houtwerk en dan een ondervloer.
9. Zooi isoleren op zolder
10. Veel afwerk-werk op zolder, muren strak maken, gaten wegwerken, 't is er gewoon een beetje een chaos, ik kan niet goed overzien wat daar moet gebeuren :')
11. Opbergruimte creëren onder het lage schuine gedeelte van het dak op zolder
12. uiteindelijk verven. maar dat zal nog wel even duren voor we zo ver zijn. :+
Oh en volgens mij moeten er ook nog wat elektriciteitsdingen verlegd worden.

Dit lijstje is natuurlijk niet bedoeld als een overzicht van alles waar ik hulp bij nodig heb. Meer een: dit moet er gebeuren, en als er iemand bij één van de punten wil helpen, ben je mijn persoonlijke held. :+

Ik heb overigens een schoonvader die de klusleiding zal hebben. Die heeft wel verstand van zaken, dat scheelt.

BE, goed plan, ga ik zo ff naar kijken :)

Merlijn, als ik je iets anders aan kan bieden, doe ik dat natuurlijk ook graag. Muurschildering was ook maar een idee.
Ik kan ook een portret tekenen op basis van een foto bijvoorbeeld. Of koffie zetten. :7
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:11:32 #20
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108226010
Er moet best wat te organiseren zijn, iet sin de zin van dat er wat fokkers een dagje bij je op bezoek komen.

Het is dan wel erg handig als je hier nu wel alvast wat concrete zaken aangeeft. Zoals bijvoorbeeld. Er moeten 3 deuren worden afhangen. Er moeten plinten worden gemaakt etc etc etc. Dan kun je ook echt wat gedaan hebben aan het eind van de dag.

Als je dat niet doet krijg je helpers over de vloer en is niemand een steek opgeschoten aan het einde van de dag.

Tussen Utrecht en Den Bosch... dichter bij Utrecht ?
Heb je gereedschap in huis of moet men dat zelf meenemen...

Jij vraagt hulp, wees concreet, dan kun je hier best hulp krijgen vermoed ik, maar neem voor de helpers en jezelf wel graag de leiding in handen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:11:43 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108226017
oops...

opeens is er een lijstje:)

waar zou je het meest mee geholpen zijn? afwerking van je dakkapel aan de binnenkant? heb je materiaal in huis?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:13:28 #22
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_108226096
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:09 schreef innepin het volgende:
Lijstje van wat er nog moet gebeuren

[knip]

Merlijn, als ik je iets anders aan kan bieden, doe ik dat natuurlijk ook graag. Muurschildering was ook maar een idee.
Ik kan ook een portret tekenen op basis van een foto bijvoorbeeld. Of koffie zetten. :7
^O^

Zonder gein: we komen met een aantal man best een eind. En klussen werkt altijd aanstekelijk.... :)
pi_108226219
Dank voor de tips klusfoobje! (en ohja, plinten :+)

Als het helpen-met-klussen ook echt de realiteit nadert, schakel ik mijn schoonvader in die de leiding zal nemen en concrete zaken bedenkt en wie wat kan doen.

Ohhh ja die dakkapel, als die toch eens afgewerkt zou worden, dat zou zó geweldig zijn <3
En het afwerken van de muren en het plafond, want dat maakt de hele 1e verdieping gewoon AF.

fotootjes van muurschilderingen enzo toegevoegd in de OP.

Edit: ja en materiaal en gereedschap wil ik best voor zorgen. Als er iets niet in huis is, rij ik wel naar de gamma. :s)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:19:10 #24
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108226330
Misschien dat het idd handig is als je een bepaalde ruimte pakt en daar met je schoonpa een plan van aanpak voor maakt in de juiste volgorde.

meeste klussers hebben wel gereedschap dus om dat nu te gaan kopen.. dara zou ik even mee wachten. materiaal zul je wel moeten regelen, het is immers jullie huis.
pi_108226998
Oh maar we zijn al een jaar aan 't klussen hè, dus gereedschap hebben we wel ;)

En wb de ruimte, dat ligt eraan wie er komt helpen en waar ze goed in zijn. Op zolder kun je mooi timmeren, op de verdieping mooi stucken of plamuren. En op de trap kun je beitsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')