quote:Watertekeningen... ehhh nee niet gemaakt. Waarom moet dat? (ik weet niets, hè, dat moge duidelijk zijn)Op dinsdag 26 oktober 2010 13:24 schreef DeRakker. het volgende:
Werktekeningen al gemaakt?
En waar lopen je leidingen naar boven en beneden?
En zou je trap ook niet uitbesteden? trappen zijn niet de makkelijkste dingen in de bouw.
Tekeningen en het maken, als beginner lijkt me dat nogal teveel van het goede.
De trappen zijn btw nogal vaag getekend.
quote:Oh, de inrichtingen op de nieuwe tekening slaan nergens op hoor. Ik heb ook echt niet zo'n grote flatscreen over voor op de slaapkamer![]()
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:20 schreef Merlijn het volgende:
Ik volg mee. Wat ik op de nieuwe situatie mis: waar gaan je kledingkasten heen ?
quote:Wij vonden het nisje van de douche juist wel leuk zo eigenlijk.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:24 schreef ueberduitser het volgende:
die badkamer kan veel leuker volgens mij!
-douche kwartslag draaien: weg dwarsmuurtje en je houdt meer ruimte over voor de wastafel.
(babykamer wordt dan wel iets kleiner, maar je nis wordt weer groter)
-bad tegen buitenmuur, toilet achter muurtje tegenover wastafel.
Gooi eens wat binnenwerks maten op papier, en de exacte plek van je trap+trapgat.
Kijken of ik er wat mee kan stoeien...
quote:Geen watertekeningen, maar werktekeningenWatertekeningen... ehhh nee niet gemaakt. Waarom moet dat? (ik weet niets, hè, dat moge duidelijk zijn)
Trap hebben we samen met een aannemer gedaan
En je moet niet al te veel vertrouwen halen uit de floorplannertekeningen, 't is maar een schets
quote:Oh jemig ik weet niet waarom ik water lasOp dinsdag 26 oktober 2010 13:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Geen watertekeningen, maar werktekeningen![]()
Dat zijn tekeningen waar je van werkt, met alle maten enz.
Ok dat is goed, niet het makkelijkste en zou ook zonde zijn als er een maat foutje in zat![]()
En waar laten jullie de leidingen lopen (die naar beneden en/of boven lopen)? want ik zag daar geen ruimte meer voor.
quote:Ja dat is zonde, je moet gewoon 1 goede definitieve tekening hebben.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:42 schreef innepin het volgende:
[..]
Oh jemig ik weet niet waarom ik water lasIk vond het al zo raar.
Ik heb een zooi tekeningen van hier tot Tokio, en als het goed is klopt er ook nog eentje van
Op de een of andere manier had ik 3.79m gerekend als breedte van het huis terwijl het maar 3.61 isDat soort dingen. Oh en dat je dan een badkamer gaat uitzoeken en uitgaat van floorplanner en niet begrijpt waarom het op de tekening wel past maar in het echt niet, en dan blijkt dat je per ongeluk zo'n floorplannermuurtje in twee delen getekend hebt, en dat ie dan de maat van ééntje aangeeft. Dus hadden we ineens 50 centimeter extra. En toen paste het wel
Bedoel je de leidingen in de badkamer? Geen idee, da's niet mijn afdelingElektra wordt samen met twee kennissen gedaan die er wel verstand van hebben. Waterleiding zit er als het goed is al gewoon netjes, afvoer enzo ook al. WC wordt helaas een sanibroyeurrotding omdat we anders het halve huis moeten slopen voor een bredere leiding. En meer weet ik er niet van af
quote:met de hele plattegrond, er zitten veel teveel sprongetjes is en de badkamer kan echt veel netter!
quote:Werkt dit linkje zo? Je komt eerst uit bij de oude situatie maar volgens mij kun je dan bij Ground Floor kiezen voor de nieuwe.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:47 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
met de hele plattegrond, er zitten veel teveel sprongetjes is en de badkamer kan echt veel netter!
Is al een gepasseert station begrijp ik....
quote:Is je huis wel netjes rechthoekig? Aan alle losse stukjes hout/beton op je sloop-foto's te zien lijkt het me een redelijk oud huis, dus zou het me niks verbazen als je huis op plek A 3.79m breed is en op plek B slechts 3.61m!Op dinsdag 26 oktober 2010 13:42 schreef innepin het volgende:
Op de een of andere manier had ik 3.79m gerekend als breedte van het huis terwijl het maar 3.61 isDat soort dingen.
quote:Nope, het scheelt een centimeter of vijf tussen voor en achter, maar niet zó veelOp dinsdag 26 oktober 2010 14:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Is je huis wel netjes rechthoekig? Aan alle losse stukjes hout/beton op je sloop-foto's te zien lijkt het me een redelijk oud huis, dus zou het me niks verbazen als je huis op plek A 3.79m breed is en op plek B slechts 3.61m!
O ja, dat linkje naar floorplanner werkt inderdaad
quote:Wat moet ik doen?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:12 schreef innepin het volgende:
[..]
Nope, het scheelt een centimeter of vijf tussen voor en achter, maar niet zó veel
@HW![]()
Kom je ook helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |