abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108270553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:50 schreef kitty_hello het volgende:
Maar thuis kunnen ze ook die dingen leren...spelen/lezen/liedjes zingen/kindjes meeten ed. Ik zou het bv nooit kunnen om mijn 3 maanden oud kind naar een KDV te brengen, dat is persoonlijk, weet ik ook wel.
Hetzelfde voor de PSZ, ik ben nu de volledige 2 jaar aan haar zijde geweest en dan is het voor zowel haar als mij een grote stap op naar de PSZ te gaan dus dan heb ik liever met 2,5 zodat het een beetje uitgelegd kan worden en ze er waarschijnlijk wat meer klaar voor zal zijn.
Jij bent thuisblijf mama, toch? Dan juist zou ik persoonlijk het heel goed vinden dat ze wel naar een speelzaal gaat. Geen idee of dat nou uitmaakt bij 2 of 2,5 jaar, maar wel dat ze leert omgaan met andere kindjes,stilzitten in de kring maar bovenal het contact met andere mensen waar jij dan niet bij bent.
Ik deel trouwens je mening wb een baby naar een kdv brengen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:03:27 #202
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_108270745
Ik ben idd thuisblijf mama en ik heb daar geen moment spijt van gehad, ik vind het meer dan prachtig dat ik zelf voor dr kan zorgen :)
En ze gaat ook echt wel naar een PSZ, maar wat ik eerder al aangaf, ik heb moeite met loslaten + met 2,5 jaar zal ze het wsl wat beter snappen. Ik ben het helemaal met je eens dat ze ook moet leren stilzitten in de kring en contact met mensen maken zonder dat ik er ben, maar ik denk dat we daar beide nog niet aan toe zijn. Misschien heb ik het wel fout en heb ik er alleen moeite mee en zal zij het prachtig vinden, maar voor nu denk ik dat het met 2,5 een beter moment zal zijn.
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_108270907
tis niet alleen een leerproces voor haar kitty_hello, ook voor jou!
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:09:37 #204
353071 kitty_hello
pi_108270975
Klopt helemaal, zou me graag willen voorbereiden, maar ja lastig enzo :P
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:15:57 #205
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108271191
Ik kan me juist heel goed de voordelen voorstellen van een kdv boven opa en oma.
Andersom hebben opa en oma ook voordelen boven het kdv.
Harry krijgt de kont nog nagedragen door opa en oma. Hij is dol op ze, maar het zal echt niet slecht zijn als hij leert om ook eens op zijn beurt te wachten en 5 min stil te zitten op een stoeltje.
pi_108273205
toevallig hadden we het er met het eten nog over dat je bij ravi nu al direct toch een verandering ziet! hij is een stukje zelfverzekerder geworden. dan vraagt selene of ze uit zijn bekertje drinken mag drinken en zegtie "NEE!" :P toen ze het vanmiddag volhield met vragen verwees hij haar naar de gang, compleet met wijzende arm _O-

evengoed zette selene vervolgens een keel op waarna hij het bekertje toch maar ff bracht O+
pi_108273318
Ik heb mijn kinderen juist liever op een kdv dan structureel bij opa en oma. Nou is dat laatste ook geen optie bij ons vanwege de afstand, maar zelfs als ze dicht bij wonen. Ik wil niet dat opa en oma mijn kinderen ook echt opvoeden, die moeten lekker ongestraft kunnen verwennen e.d. En dat zou ik niet willen als ze vast een of meer dagen in de week voor ze zorgen. Bij af en toe oppassen of logeren kan dat wel.

Daarbij vind ik ook echt dat ze - als je een goed kdv hebt - veel leren op het kdv. Al genoemde dingen als samen spelen, dingen delen, op je beurt wachten, maar zeker ook op het gebied van taalvaardigheid bijvoorbeeld. Niet dat dat anders bij ons thuis een probleem zou zijn, maar ik ken bijvoorbeeld lang niet zo veel liedjes als de leidsters op het kdv :D. En de peuter leert er bijvoorbeeld ook kleine keuzes maken. Daar beginnen ze mee bij de dreumesen, dus vanaf 1 jaar. Kiezen tussen pindakaas en appelstroop op brood, en ze hebben voor alle liedjes geplastificeerde kaarten met plaatjes erop, en elk kindje mag dan uit twee kaarten kiezen welk liedje het wil zingen als ze in de kring zitten. Natuurlijk kun je dat thuis ook aanleren, maar wij werken nou eenmaal allebei, dus dat is niet aan de orde. En mijn (schoon)ouders zie ik dat soort dingen niet doen, die nemen kleine kinderen alles uit handen.
pi_108274331
Bij ons was het wel zo geregeld dat opa en oma structureel één dag per week oppasten. Dat hebben we veranderd omdat we het te belastend voor hen vonden (ze zijn niet de jongsten, en ik vond het niet fijn dat ze zich vastgelegd voelden, al hebben ze daar nooit over geklaagd). Maar ik vond het stiekem ook gewoon moeilijk worden. Dan waren wij bijvoorbeeld bij hen op visite, viel Ivan en kreeg ik amper de kans om hem te troosten. Nou ja, oké, kan ik me iets bij voorstellen. Maar bij ons thuis kregen we dan hetzelfde fenomeen. Mijn schoonmoeder is een ontzettende lieverd, is erg betrokken bij de kindjes en verliest zich daar soms een beetje in. Of ik kan gewoon weinig hebben. :Y)

Het doet er ook niet zo toe. Het gaat heerlijk zoals het nu gaat. Ivan en Lena zien hun opa en oma vaak, hebben het naar hun zin op het kinderdagverblijf en ik heb er alle vertrouwen in dat ze allebei hun weg zullen vinden in de wereld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108274474
Kitty hello, ik had er zelf ook heel veel moeite mee destijds met meike, de eerste paar keren heeft mijn vriend haar dan ook weggebracht naar de psz, omdat ik het te moeilijk vond, een kind voelt dat aan, dus misschien een tip voor jou? Na twee keer heb ik haar zelf weggebracht.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108274516
Ik denk trouwens dat kindjes veel dingen het beste thuis kunnen leren in een omgeving waarin er meer individuele aandacht is. Dan heb ik het over zaken als taal, aankleden, keuzes maken. Maar wat ze thuis niet kunnen leren is om zich op hun gemak te voelen als hun naasten er niet zijn, zich staande houden in een groep, in de routine van een groep meedraaien... En dat zijn zaken die op den duur steeds belangrijker worden, vooral als ze naar school gaan. Dat soort sociale vaardigheden blijven de rest van je leven belangrijk.
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:48:36 #211
353071 kitty_hello
pi_108274907
Dat klopt natuurlijk helemaal, maar mijn vraag was eigenlijk meer of het zoveel kwaad kon om een half jaar te wachten :) Ik vind het zelf nml ook heel belangrijk voor haar om mee te kunnen draaien in een groep waar mama niet bij haar is, maar dat kan denk ik ook over een half jaar wel.

Karin: Ze is een erg mama's kindje en ik denk heel eerlijk gezegd dat als Papa haar weg zou brengen ze het moeilijker zal vinden dan als Mama er bij zou zijn. Denk ik hoor! maar heel fijn dat je mee denkt!
pi_108275104
Tuurlijk kan het geen kwaad om een half jaartje te wachten Hello_Kitty :) Het is natuurlijk sowieso niet verplicht, maar denk wel dat ze het erg leuk gaat vinden!
De overstap naar school is erg groot als een kind altijd gewend is om bij mama te zijn.
pi_108275164
Dat was met meike ook zo, die zat zowat aan me vastgeplakt...
Daarom leek het me ook beter dat haar papa haar bracht,...
Dan was het afscheid voor meike ook niet zo moeilijk.
En ik zag mezelf al helemaal jankend die toko verlaten....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 22 februari 2012 @ 19:56:07 #214
353071 kitty_hello
pi_108275242
Dat was de grootste reden denk ik, dat anders de overstap zo groot word..
Ik zou willen dat ik wat makkelijker zou zijn, maarja dat ben ik niet :P Ik wil me er wel graag een beetje op voorbereiden, maar hoe kan je je op zo'n grote stap voorbereiden..

En dat huilend de toko verlaten..dat gaat zéker gebeuren.. :D
pi_108275803
Alhoewel het natuurlijk niet leuk is hoort huilen er ook wel weer bij. Ze is het niet gewend en afscheid nemen van mama is ook niet leuk. Tot ze weet en ook gaat merken dat je haar weer op komt halen en dat het leuk is op de psz ;)
pi_108276034
dat kan ook meevallen hoor. mijnes denderen naar binnen op de psz, schuiven aan bij de andere kindjes, danwel gaan spelen met de gave spullen aldaar en ik kan wieberen :{

ik dwing ze om een kus te geven en dagdag te zwaaien :( :P
pi_108276136
Bij Ivan gaat het nog steeds vaak moeizaam, maar binnen een paar minuten nadat we weg zijn is zijn verdriet voorbij. Als je dat weet en als je vervolgens een kindje ophaalt dat niet mee naar huis wil dan is het makkelijk je er overheen te zetten.
pi_108276248
Vraag!

Heeft iemand toevallig de bijsluiter liggen van vloeibare nurofen?
Willen graag weten hoeveel Roy daarvan mag krijgen.
En bij ons is de bijsluiter helaas verdwenen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_108276259
Datzelfde geldt trouwens voor je baby van 3 maanden naar een kinderdagverblijf brengen. Ik zag dat er goed voor Lena gezorgd werd, dat de leidsters ontzettend lief waren en dat de andere kindjes dol waren op 'hun' baby. Ik had er meteen een goed gevoel bij. En daar heb ik dan zo tegenop gekeken.
pi_108276319
Is dit niet de bijsluiter, Bar?

5,6 - 7,6 kg
(3-6 maanden)
2,5 ml Zonodig na minimaal 6 8 uur nogmaals een dosis,
maximaal 3 keer per dag

7,7 - 9 kg
(6-12 maanden)
2,5 ml Zonodig na minimaal 6 uur nogmaals een dosis,
maximaal 4 keer per dag

10 - 15 kg
(1-3 jaar)
5 ml Zonodig na minimaal 6 8 uur nogmaals een dosis,
maximaal 3 keer per dag

16 - 20 kg
(4-6 jaar)
7,5 ml Zonodig na minimaal 6 8 uur nogmaals een dosis,
maximaal 3 keer per dag

21 - 29 kg
(7-9 jaar)
10 ml Zonodig na minimaal 6 8 uur nogmaals een dosis,
maximaal 3 keer per dag

30 - 40 kg
(10-12 jaar)
15 ml Zonodig na minimaal 6 8 uur nogmaals een dosis,
maximaal 3 keer per dag
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:20:11 #221
353071 kitty_hello
pi_108276468
Ik denk toch dat dat erg persoonlijk is, als ik zou weten dat ik mn 3 maanden oude baby in goede handen achterlaat bij de leidsters nooit een goed gevoel hebben dat ik mijn 3 maanden oude baby zonder mama achterlaat
pi_108276477
Simmu :D
Kyllian heeft met psz ook geen moeite gehad. Hij zat al wel 1 dag op kdv en kreeg er vanaf 2 jaar een ochtendje psz bij.

Hier is het afscheid op het kdv soms ook nog moeilijk. Met name als het er op dat moment even te druk is voor Dyon (veel kinderen tegelijk worden gebracht) of als er een minder bekende leidster bij is.
Nu is hij al een week niet geweest door de waterpokken en extra vrije dag van mij en zal het morgen ws ook wat moeilijker zijn om weer te gaan. Als ik uit zicht ben is het echter weer over ;)
pi_108276587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:20 schreef kitty_hello het volgende:
Ik denk toch dat dat erg persoonlijk is, als ik zou weten dat ik mn 3 maanden oude baby in goede handen achterlaat bij de leidsters nooit een goed gevoel hebben dat ik mijn 3 maanden oude baby zonder mama achterlaat
Dat kan, maar het kan ook zomaar zo zijn dat je gevoel omslaat als je meemaakt dat alles prima gaat.
pi_108276614
Thx Claudia ^O^
Roy heeft hier weer eens koorts :{
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_108276636
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 20:22 schreef _Bar_ het volgende:
Thx Claudia ^O^
Roy heeft hier weer eens koorts :{
Ach nee, hè. ;(

Ben je bang dat hij dan weer een aanval krijgt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')