abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108256907
Ja goed he! En de cake idd okolaaa cake was goed, net zoals het dora koekje en later toch maar wel de crackers. :P
Hij kan de dagen van de week ook noemen, leert hij allemaal van Kim en een beetje van Dora.
En de poep grapjes zijn er ook bij hem nu. Broodje poep hahahahaha, dan komt hij niet meer bij.
pi_108258266
Oooow, die pokjes ;(

Simmu, wat bijzonder! Ik hoop dat het voor hem net zo vanzelfsprekend wordt als het nu voor je oudste is!

Hmmm,net bij wijze van proef peuterbed opgebouwd, mini klom er enthousiast in, welterusten en het is al een kwartier stil :o
Zo makkelijk kan het bijna niet zijn _O-
pi_108258750
ik durf een peuterbed nog echt niet aan :N
ze zetten nu al elke avond ff de boel op stelten! selene klimt geregeld bij ravi in bed :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108258861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:44 schreef simmu het volgende:
ik durf een peuterbed nog echt niet aan :N
ze zetten nu al elke avond ff de boel op stelten! selene klimt geregeld bij ravi in bed :X
Florian klom met slaapzak en al zijn ledikant uit, ik moest wel :P
Straks gaat het mis en heeftie weer een arm uit de kom ofzo :X
pi_108259004
boh nee -O-
dat moeten we niet hebben

ik sta wel klaar om door te schuiven hoor trouwens. ravi krijgt selene's peutergroeibed (ikea) en selene heeft al een prinsessenbed klaarstaan.

en het spul ligt allebei al op bed :o ravi is moe van school en selene is snipverkouden en had al sinds vrijdag geen middagslaapje gedaan! enneh: mijn naam is haas. ik doe ff of ik niet in de gaten heb dat ze de deur opengedaan heeft voor de kat. ja. serieus. onze kinderkat maakt tegenwoordig onderdeel uit van het naar bed ritueel. don't ask.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108259107
Freecell, waar ben je dan bang voor bij het peuterbed? Dat ie eruit klimt? Dat is toch niet erg?

Hannah slaapt nu al een maand of 3 in haar peuterbedje en dat gaat heel goed. Ja, ze komt er dus zelf uit en moet dan even weer teruggedirigeerd worden. Soms gaat ze zelf terug. Aan de andere kant vermaakt ze zich ook wel eens een halfuurtje op haar eigen kamer met het krijtbord, haar popjes en autootjes ez. ^O^
En 's ochtends hoeven wij haar niet meer uit bed te halen want ze komt onze kamer binnen en klimt dan op ons bed. Het was wel een beetje vroeg vandaag :X
pi_108259223
Nee,is niet erg,maar wel onhandig ;)
Ik ben bang dat hij er vanavond 36352x uitkomt eigenlijk :D

Ze waren altijd zo easy op bed te leggen en dat houd ik graag zo ;)
pi_108259265
Octo hoe gaat het zonder speen?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108260191
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Rond de 2 jaar zullen veel kindjes het leuk gaan vinden om met andere kindjes te spelen e.d, al is het dan nog vaak ''naast elkaar'' spelen ipv echt samen spelen.
Die massa productie op een KDV spreekt mij echt niet aan bij jonge kinderen.

Ik snap jou denk ik wel kitty_hello, als jij denkt dat jouw meisje er nog niet zo aan toe is zou ik nog lekker wachten tot de 2,5 jaar die je zelf in gedachten had.
Tuurlijk bouwt ze daarmee naar alle waarschijnlijkheid geen achterstand op!
Ik las het ook al van een ander; ook mijn zusje is van een peuterspeelzaak gehaald omdat het helemaal niet ging, zij daar alleen maar huilend zat.
Ze is toen weer gegaan toen ze 3 jaar was en heeft het daar tot haar 4e toen goed naar haar zin gehad.
Wolf (2jr +3 mnd) start a.s maandag (2 ochtenden in de week van 8.45-12.30) en gaat het niet dan haal ik hem er zo weer vanaf en proberen we het over een half jaartje weer.
Ik denk dat hij wel toe is aan spelen met kindjes en het prima vindt om even weg te zijn bij mij, vandaar dat ikzelf er wel kies nu
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:31:44 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108260461
freecell, hij klimt nu toch ook uit zijn bedje als hij daar trek in heeft. Nu kan hij alleen veiliger uit het bedje. Mij is het in elk geval 100% meegevallen :Y

simmu, wat mooi van Ravi O+

Och Meimel, wat ziet je jongste er verschrikkelijk uit! :o
pi_108260620
Wolf ligt nog in zn ledikant,ergens volgende maand gaat hij over op een 1persoonsbed.
Maar niet omdat hij uit het ledikant klimt ofzo, gewoon omdat ik het leuk vind zn kamer te veranderen van babykamer naar peuterkamer :D
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108260723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat ontroerend. O+ Zoiets voel ik ook als Ivan het over mijn vader heeft. Als je er op een of andere manier mee bezig bent dan pikken ze dat op.
Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.
Ik vind het ook erg ontroerend hoe zeer M. hetzelfde lijf heeft als mijn broer, ze voelen echt hetzelfde aan.

Mooi Simmu en Claudia, dat Kiro en je vader er zo blijven horen. O+

Goede stats voor F! *O*

Jemig hij heeft er wel veel Meimeltje, ziet er erg jeukerig uit.
pi_108266478
Kitty hello, lars gaat nu ook nog niet naar psz/kdv, ik had hem opgegeven om te starten in maart (bij 2,5jaar) maar ik heb het alweer opgeschort tot sept. Ik vind een jaar lang genoeg om te leren in een groepje te functioneren. Lars zou het ws best heel leuk vinden hoor, maar hij heeft het prima bij opa en oma, en hij is sociaal genoeg.
Hier begint de psz trouwens ook pas bij 2,5 jaar.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108266754
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Toch is het wel mijn ervaring. Ik keek er erg tegenop om Ivan naar het kinderdagverblijf te brengen indertijd, maar ik moet bekennen dat het in een bepaalde behoefte bleek te voorzien. Opa en oma vindt hij ook te gek, maar dat is gewoon weer iets anders. Dat zijn geen kinderen van zijn eigen leeftijd waar hij met of naast speelt. Natuurlijk wordt er nog niet veel écht met elkaar gespeeld. Maar vergis je niet, ze zijn erg op elkaar gericht en nemen veel van elkaar over! Tegenwoordig proberen mijn schoonouders zelfs zo vaak mogelijk om hun andere kleinkind tegelijkertijd bij hen te hebben als Ivan komt, want dat vinden beide kinderen geweldig.

En ik blijf me er ook telkens weer over verbazen hoe goed de leidsters het doen met individuele aandacht geven. Het voelt helemaal niet massaal. Ik vind het vooral heel leuk om de kindjes samen aan tafel te zien. O+ Op zulke momenten zou ik er zelf ook wel een stuk of 10 willen hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108266933
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.
Dat vind ik ook heel belangrijk, dat levend houden. Mijn moeder heeft een andere vriend en ik weet dat dat in Ivans ogen gewoon zijn opa gaat worden. Maar ik hoop toch dat het iets wordt waar ik later met Ivan over kan praten, mijn vader. En dat het hem dan ook écht iets zegt of in ieder geval aan zijn verbeelding appelleert.

Ik praat over het algemeen vrij weinig met andere mensen over mijn vader. Het is net alsof niemand er behoefte aan lijkt te hebben.

quote:
Ik vind het ook erg ontroerend hoe zeer M. hetzelfde lijf heeft als mijn broer, ze voelen echt hetzelfde aan.
:o O+

Ik wist niet dat jij een broer hebt die is overleden. Wat verdrietig. ;(
pi_108267147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Rond de 2 jaar zullen veel kindjes het leuk gaan vinden om met andere kindjes te spelen e.d, al is het dan nog vaak ''naast elkaar'' spelen ipv echt samen spelen.
Die massa productie op een KDV spreekt mij echt niet aan bij jonge kinderen.

Het hangt ook een beetje van de opa en oma af. Mijn schoonvader werkt nog, daar kan Seb dus niet terecht. Mijn schoonmoeder gaat absoluut niet op Seb passen. No way.

Ik heb het nooit als massa productie ervaren. Het was een klein vast groepje baby's en nu een vast groepje peuters. Er zit bij ons weinig verloop in de groepen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108267216
Ohja, dat wou ik ook nog zeggen. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat mijn schoonouders niet meer structureel oppassen. Zo is het duidelijker wat wij de opvoedtaak hebben en zij er gewoon voor de leuke opa- en opamomenten zijn. Ik vond het op een bepaald moment best lastig worden, en zo heel intolerant ben ik niet.
pi_108267439
Ik ben nog steeds erg blij dat mijn ouders en schoonmoeder om de week een dag bij ons zijn. Nu niet eens meer zozeer omdat ze dan niet naar het kdv zou moeten, want ik geloof dat ze dat nu best aan zou kunnen, drie dagen. Ik vind het gewoon leuk, voor hen en voor haar, om een dagje lekker samen te zijn en leuke dingen te doen.

En mijn moeder doet dat ook zo leuk O+ Laatst met dat koude natte weer had ze een doos en een of ander blad met Efteling figuren meegenomen en hebben ze samen een Efteling kijkdoos gemaakt O+ Kind helemaal blij, want ze mocht knippen, plakken, verven, kleuren en ze was gezellig met omi bezig O+

Ik vind het kdv ook geen massaproductie, trouwens. Ik vind het een fijne, veilige, liefdevolle omgeving met veel oog voor de individuele behoeften van de kindjes. En ik denk dat het echt wel al ver voor de tweede verjaardag een verrijking kan zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108267629
Ik ben wel heel blij dat Evie naar de opvang gaat; ik merk echt dat ze er veel leert, ze vermaakt zich er goed, en ook hier merk ik wel dat er best veel aandacht per individu is...
:)
(en wij hebben helaas ook niet de optie om ouders/schoonouders te laten oppassen... ivm belastbaarheid en afstand....).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_108269732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 16:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben wel heel blij dat Evie naar de opvang gaat; ik merk echt dat ze er veel leert, ze vermaakt zich er goed, en ook hier merk ik wel dat er best veel aandacht per individu is...
:)
(en wij hebben helaas ook niet de optie om ouders/schoonouders te laten oppassen... ivm belastbaarheid en afstand....).
Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zien :@
En ik weet dat wat ik persoonlijk roep over opa's en oma's, dat maar net moet kunnen en dat ze maar net moeten willen hoor.Ik bedoelde dat niet rot, ben gewoon zelf heel blij als ik zie hoe leuk dat samen gaat.
pi_108269882
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:33 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zien :@
En ik weet dat wat ik persoonlijk roep over opa's en oma's, dat maar net moet kunnen en dat ze maar net moeten willen hoor.Ik bedoelde dat niet rot, ben gewoon zelf heel blij als ik zie hoe leuk dat samen gaat.
Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108269980
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?
Wat zouden ze er meer kunnen leren dan als opa/oma oppassen, op deze leeftijd bedoel ik dan?
pi_108270176
Ik vind dus ook dat ze er veel leren! Ik zie hier echt verschil tussen de oudste die vanaf 1,5 jaar maar 1 dag naar kdv ging en de jongste die 3 dagen gewend is (vanaf volgende week 2 dagen). Het is niet alleen het samen spelen, maar ook leren rekening houden met anderen, delen en ze leren veel van de thema's die ze hebben. Verder natuurlijk de praktische dingen zoals aankleden enzo. Op school merk je ook echt wie er op kdv hebben gezeten en die structuur al gewend zijn.
Vanaf volgende week gaat oma weer 1 dag oppassen, ook leuk natuurlijk maar dat zou ik geen 3 dagen meer willen.
pi_108270267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:47 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind dus ook dat ze er veel leren! Ik zie hier echt verschil tussen de oudste die vanaf 1,5 jaar maar 1 dag naar kdv ging en de jongste die 3 dagen gewend is (vanaf volgende week 2 dagen). Het is niet alleen het samen spelen, maar ook leren rekening houden met anderen, delen en ze leren veel van de thema's die ze hebben. Verder natuurlijk de praktische dingen zoals aankleden enzo. Op school merk je ook echt wie er op kdv hebben gezeten en die structuur al gewend zijn.
Ja?! :o
Pff ben echt benieuwd naar de psz volgende week!
  woensdag 22 februari 2012 @ 17:50:26 #200
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_108270292
Maar thuis kunnen ze ook die dingen leren...spelen/lezen/liedjes zingen/kindjes meeten ed. Ik zou het bv nooit kunnen om mijn 3 maanden oud kind naar een KDV te brengen, dat is persoonlijk, weet ik ook wel.
Hetzelfde voor de PSZ, ik ben nu de volledige 2 jaar aan haar zijde geweest en dan is het voor zowel haar als mij een grote stap op naar de PSZ te gaan dus dan heb ik liever met 2,5 zodat het een beetje uitgelegd kan worden en ze er waarschijnlijk wat meer klaar voor zal zijn.
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')