Florian klom met slaapzak en al zijn ledikant uit, ik moest welquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:44 schreef simmu het volgende:
ik durf een peuterbed nog echt niet aan![]()
ze zetten nu al elke avond ff de boel op stelten! selene klimt geregeld bij ravi in bed
Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ontroerend.Zoiets voel ik ook als Ivan het over mijn vader heeft. Als je er op een of andere manier mee bezig bent dan pikken ze dat op.
Toch is het wel mijn ervaring. Ik keek er erg tegenop om Ivan naar het kinderdagverblijf te brengen indertijd, maar ik moet bekennen dat het in een bepaalde behoefte bleek te voorzien. Opa en oma vindt hij ook te gek, maar dat is gewoon weer iets anders. Dat zijn geen kinderen van zijn eigen leeftijd waar hij met of naast speelt. Natuurlijk wordt er nog niet veel écht met elkaar gespeeld. Maar vergis je niet, ze zijn erg op elkaar gericht en nemen veel van elkaar over! Tegenwoordig proberen mijn schoonouders zelfs zo vaak mogelijk om hun andere kleinkind tegelijkertijd bij hen te hebben als Ivan komt, want dat vinden beide kinderen geweldig.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Dat vind ik ook heel belangrijk, dat levend houden. Mijn moeder heeft een andere vriend en ik weet dat dat in Ivans ogen gewoon zijn opa gaat worden. Maar ik hoop toch dat het iets wordt waar ik later met Ivan over kan praten, mijn vader. En dat het hem dan ook écht iets zegt of in ieder geval aan zijn verbeelding appelleert.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.
quote:Ik vind het ook erg ontroerend hoe zeer M. hetzelfde lijf heeft als mijn broer, ze voelen echt hetzelfde aan.
Het hangt ook een beetje van de opa en oma af. Mijn schoonvader werkt nog, daar kan Seb dus niet terecht. Mijn schoonmoeder gaat absoluut niet op Seb passen. No way.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Rond de 2 jaar zullen veel kindjes het leuk gaan vinden om met andere kindjes te spelen e.d, al is het dan nog vaak ''naast elkaar'' spelen ipv echt samen spelen.
Die massa productie op een KDV spreekt mij echt niet aan bij jonge kinderen.
Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zienquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben wel heel blij dat Evie naar de opvang gaat; ik merk echt dat ze er veel leert, ze vermaakt zich er goed, en ook hier merk ik wel dat er best veel aandacht per individu is...![]()
(en wij hebben helaas ook niet de optie om ouders/schoonouders te laten oppassen... ivm belastbaarheid en afstand....).
Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:33 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zien![]()
En ik weet dat wat ik persoonlijk roep over opa's en oma's, dat maar net moet kunnen en dat ze maar net moeten willen hoor.Ik bedoelde dat niet rot, ben gewoon zelf heel blij als ik zie hoe leuk dat samen gaat.
Wat zouden ze er meer kunnen leren dan als opa/oma oppassen, op deze leeftijd bedoel ik dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?
Ja?!quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:47 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind dus ook dat ze er veel leren! Ik zie hier echt verschil tussen de oudste die vanaf 1,5 jaar maar 1 dag naar kdv ging en de jongste die 3 dagen gewend is (vanaf volgende week 2 dagen). Het is niet alleen het samen spelen, maar ook leren rekening houden met anderen, delen en ze leren veel van de thema's die ze hebben. Verder natuurlijk de praktische dingen zoals aankleden enzo. Op school merk je ook echt wie er op kdv hebben gezeten en die structuur al gewend zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |