abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108252682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:37 schreef Estrys het volgende:
Seb gaat niet naar de peuterspeelzaal. Hij ging vanaf dat hij 3 maanden was drie hele dagen naar het kdv. Ik vond het wat veel voor het manneke. Drie dagen opvang plus een halve dag psz. Daarbij de peuterspeelzaal zit letterlijk een lokaal verder in hetzelfde gebouw, met veelal dezelfde kindjes en op hetzelfde speelplein.
Dit. Alleen Isabeau invullen waar Seb staat. En zij waar hij staat.
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:42:24 #152
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108252714
Als Harry naar het kdv ging, dan bracht ik hem niet ook nog naar de psz :N
pi_108252737
Senna gaat denk ik ook niet naar een peuterspeelzaal. Ze gaat twee hele dagen naar het kinderdagverblijf en dat vind ik voldoende. Ze leert daar ook veel en verder lijkt ze met haar ontwikkeling prima te gaan, dus er is geen extra aandacht nodig. Bij de diverse basisscholen hier in de buurt hebben ze wel voorscholen, en dat is dan peuterspeelzaal die bij de school hoort en met extra aandacht voor de dingen waarin de kinderen achterlopen. Je hebt wel voorrang bij de school waar je kind op de voorschool zit, maar daar komt ze toch niet voor in aanmerking, anders zou ik dat nog wel willen overwegen.

Ze zal ook na de schoolvakantie naar school gaan, want jarig in de vakantie (20 juli), en wennen voor de vakantie lijkt me niet erg zinvol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108253098
Minke gaat ook niet naar een psz... We hadden er 1 op de hoek van de straat zitten, maar die is net gesloopt. Als die er nog was, zou ik het misschien overwegen. Maar ze gaat ook al 3 dagen naar het kdv, en sinds 1-1 naar een nieuwe waar ze nog weinig kindjes hebben en ze nu echt helemaal haar plekje heeft gevonden. Op dezelfde locatie komt straks ook een BSO (als er genoeg animo is, nu is er maar 1 BSO kindje en die doet gewoon mee op het KDV in de groep) en als wij 1 van de 2 scholen kiezen waar zij zaken mee doen hebben we daar ook gegarandeerd plek. 1 van de 2 scholen lijkt me wel wat, dus binnenkort maar es gaan kijken daar... geen idee hoe het hier met wachtlijsten zit eigenlijk. Het lijkt nog zo ver van mijn bed allemaal, die basisscholen... :@
pi_108253173
wennen voor de zomervakantie doen ze bij ons niet. Daar gaat te lange tijd overheen voordat ze echt gaan. Seb gaat meteen na de kerstvakantie denk ik.

We kregen een formulier om de inschrijving voor school te bevestigen. Daarop moet je je beroep of bijzondere hobby invullen, want als je dan iets interessants doet dan mag je erover komen vertellen. Zo zijn ze vorig jaar met de boswachter mee geweest O+ Mijn man denkt dat ze hem best uit kunnen nodigen, hij is softwareontwikkelaar. Nou poeh spannend hoor O-) :D

Het stomme van die brief, staat er bij graag zo spoedig mogelijk invullen, maar er staat niet waar je hem in moet leveren. En het is dus 1 gebouw met meerdere scholen zeg maar. Ik zou niet weten waar ik die af zou moeten geven of t.a.v. wie of wat. Zo dom.
EN al die brieven zijn in Comic Sans :'( Echt je zou er bijna een andere school voor kiezen ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108253175
Hier is psz pas vanaf 2,5 jaar. Eerder mogen ze ook niet want daar hebben we wel naar geinformeerd. Jaël was en is gewoon zo toe aan spelen met andere kindjes :) Op zondag kent ze ook alle kindjes van de creche O+
Ik ben echt benieuwd hoe ze het gaat vinden, ze heeft het er steeds al over dat ze naar school mag :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108253700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:38 schreef freecell het volgende:

En dan is de vraag: waarom zou je het niet doen? Voor jezelf of voor haar? :)
Nou, inderdaad! Waarom zou je het niet gewoon proberen? De kans is groot dat je nieuwe kanten van je kind leert kennen en dat je ziet dat hij/zij zich zonder jou goed kan vermaken..
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:28:48 #158
353071 kitty_hello
Met dochter én zwanger van nr2
pi_108254005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! Waarom zou je het niet gewoon proberen? De kans is groot dat je nieuwe kanten van je kind leert kennen en dat je ziet dat hij/zij zich zonder jou goed kan vermaken..
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:51 schreef kitty_hello het volgende:
Ze gaat er wel heen, maar voor mijn gevoel vind ik het met 2,5 (iets) fijner dan nu (al).
:)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_108254385
Het klinkt alsof dat gevoel meer met jou dan met haar te maken heeft, kitty_hello. Jij vindt het moeilijk om haar los te laten, jij denkt dat ze er misschien nog niet klaar voor is. Waarom probeer je het niet gewoon in plaats van vanalles op haar te projecteren? Ze zou je nog kunnen verbazen!

Ivan ging toen hij bijna 1,5 jaar was voor het eerst naar het kinderdagverblijf en ik had toen het gevoel dat hij er écht aan toe was om met andere kinderen te (leren) spelen. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat je tot 2,5 zou willen wachten als je de kans hebt om haar eerder er naartoe te laten gaan.

Maar ach, zo ontzettend belangrijk is het natuurlijk ook weer niet. Het gaat om een half jaar.
pi_108254486
nog even een O+ voorvalletje delen over mijn grote jongen: met zijn verjaardagsfeestje zomaar opeens toen hij met oma aan het babbelen was wees hij naar kiro's plekje in de kast en zei "kiko!"

selene is er nu en dan wel erg mee bezig (op een gemoedelijke manier), van ravi stond ik echt even flabbergasted
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108254576
Ik vind het geweldig om te zien hoe het KDV het leven van Isabeau verrijkt. Toen ik er gisteren kwam was ze met een meisje van ruim 3 aan het spelen. Ze waren samen aan het "koken". Vanmorgen beet ze flink van zich af toen een wat ouder jongentje haar puzzel wilde pakken. Ik vind dat soort dingen mooi om te zien. Thuis leert ze dat niet, daar heeft en krijgt ze geen broertje of zusje van ongeveer dezelfde leeftijd. Natuurlijk leert ze ook wel wat van haar grote broer en zussen, maar da's toch echt wel een heel groot leeftijdsverschil.
pi_108254599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef simmu het volgende:
nog even een O+ voorvalletje delen over mijn grote jongen: met zijn verjaardagsfeestje zomaar opeens toen hij met oma aan het babbelen was wees hij naar kiro's plekje in de kast en zei "kiko!"

selene is er nu en dan wel erg mee bezig (op een gemoedelijke manier), van ravi stond ik echt even flabbergasted
O+ Wat mooi!
pi_108254674
Dat is voor mij ook een motivatie om het belang van het kdv te zien, Sorbootje! Ze ziet natuurlijk haar neefjes vrij veel en ze speelt echt wel eens met andere kindjes, maar op het kdv leert ze over een hele dag en met gewone dagelijkse dingen veel over omgang met andere kindjes.
pi_108254855
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:46 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het geweldig om te zien hoe het KDV het leven van Isabeau verrijkt. Toen ik er gisteren kwam was ze met een meisje van ruim 3 aan het spelen. Ze waren samen aan het "koken". Vanmorgen beet ze flink van zich af toen een wat ouder jongentje haar puzzel wilde pakken. Ik vind dat soort dingen mooi om te zien. Thuis leert ze dat niet, daar heeft en krijgt ze geen broertje of zusje van ongeveer dezelfde leeftijd. Natuurlijk leert ze ook wel wat van haar grote broer en zussen, maar da's toch echt wel een heel groot leeftijdsverschil.
dat dus maar Seb invullen waar Isabeau staat en hij waar zij staat O-)

Ik heb er echt nooit problemen mee gehad om Seb naar de opvang te brengen. Eigenlijk al vanaf het eerste moment toen hij drie maanden was niet. Ik kijk er ook naar uit dat hij naar de basisschool gaat, lijkt me ook weer zo'n leuke fase. O+ Dat hij dan vol trots thuis kan vertellen over wat ze allemaal geleerd hebben.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108255134
Ik had er wel moeite mee, maar dat was omdat die kleine eigenwijs NIKS dronk. Verder vind ik het alleen maar een verrijking.

En idd de basisschoolfase lijkt me ook erg leuk!
pi_108255220
Ik vond het in het begin helemaal niet leuk. En dat had niet eens te maken met dat ze ook niet dronk op het kdv, maar ik vond het echt nog veel te vroeg. Ik had graag het eerste jaar helemaal thuis gebleven. Ik zag er toen ook de verrijking nog niet zo van. Zo'n klein hummeltje heeft er nog erg weinig aan, vind ik. Nu vind ik het wel een verrijking en ben ik ook vaak blij dat ze lekker een dagje met kindjes gaat spelen en ik lekker kan werken. Maar dat heeft echt wel een tijd geduurd.
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:09:45 #167
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_108255408
Tirza gaat 2 dagen in de week naar de gastouder en dit is al van toen ze 12 weken oud was.
Ze zit daar tussen meerdere kindjes van verschillende leeftijden. 1 Meisje is ietsje ouder dan Tirza en die gaat sinds kort naar de psz, oa omdat ze wat achterstand heeft wat betreft taal ed.
We vinden het nu wel ff best, Tirza komt genoeg bij andere kindjes en over haar spraak enzo maak ik me ook totaal geen zorgen! :P Misschien dat ze over een jaartje naar de psz gaat, misschien ook niet. Ze kan nog lang genoeg naar school!

En de basisschool lijkt me ook echt een superleuke periode! O+ Maar ik moet er nog ff niet aan denken zeg, het gaat al veels te hard allemaal!!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_108255656
Wat Miss en Sorboo zeggen, daar sluit ik me volledig bij aan.

Tot het eerste jaar is het in mijn ogen een moetje ze naar het kdv te brengen. Maar daarna zie ik het echt als een verrijking. Mette leert er echt zoveel, ze is best mini maar heeft op een goede manier al vroeg van zich leren afbijten daar. Ze zit in de peutergroep met 3 heel gedreven juffen. Echte peuterjuffen in hart en nieren. Die doen zoveel met ze, elke keer heeft ze wel knutsels mee naar huis en als het niet regent altijd buiten spelen. Ze doen alles wat ze op een peuterspeelzaal ook doen eigenlijk. Sinds ze op de peutergroep zit is het praten ineens van de grond gekomen en gaat ze daar super snel in.
Ze heeft het er ook enorm naar haar zin en houd het makkelijk vol. Het zal haar een worst wezen hoeveel dagen ze er in de week heen zou gaan :') Maar ik vind 2 dagen meer dan genoeg en we kunnen het financieel redden als ik 3 dagen werk.
Ik moet wel zeggen dat ze op een goed kdv zit, erg actief kdv. Het is niet alleen verzorgen daar, ze doen net een stapje extra.
Als we gaan verhuizen richting mijn ouders dan gaan ze waarschijnlijk niet meer naar het kdv. De kwaliteit daarvan daar is niet super.
Of mijn moeder gaat oppassen en Mette gaat naar een peuterspeelzaal of ze gaan naar een gastouder (net te ver weg voor Twinks jammergenoeg).

Simmu, wat mooi O+

[ Bericht 4% gewijzigd door wickie op 22-02-2012 11:27:12 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108255795
Nou, terug van CB. 12,7 KG om en nabij de 90 CM. Mooi gemiddeld.
Nu alleen nog praten, rest was prima.
pi_108255851
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef simmu het volgende:

Wat ontroerend. O+ Zoiets voel ik ook als Ivan het over mijn vader heeft. Als je er op een of andere manier mee bezig bent dan pikken ze dat op.
pi_108255947
simmu, heel bijzonder en ontroerend O+
pi_108256033
Hier ook geen psz extra bij 3 dagen kdv. Alhoewel hij vanaf volgende week 2 dagen naar het kdv gaat ipv 3, oma gaat 1 dag oppassen. Ook dat vind ik genoeg ;)

Netjes Freecell!

Dyon heeft vandaag meer last van jeuk gekregen, waarschijnlijk door het indrogen van de pokjes. Het ziet erg gelukkig wel steeds beter uit, het wordt niet erger.
Vannacht wel weer na een paar nachten in zn eigen bedje geslapen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108256664
Och Meimeltje :X Dat Kidsclin waterpokkenmousse werkt hier mij goed tegen de jeuk (hoewel andere ziekte).

Simmu, wat bijzonder O+ Ik denk toch dat er altijd wel een binding blijft tussen tweelingen, ook al zijn ze alleen maar in de buik bij elkaar geweest.

Qua pzs/school kan ik de post van Sorbootje herhalen. Hannah vindt het er (KDV) geweldig en ze leert er ontzettend veel. Ik zie dan ook totaal niet op tegen de basisschool voor haar.
Scheelt ook dat wij een heel fijn KDV hebben en ontzettend lieve leidsters. Dat geeft me ook wel rust als ik in mei Mia ook ga brengen. Ze gaan 2 dagen per week.
En eerlijk gezegd vind ik het nu ook fijn dat ik even alleen ben met Mia die dagen. Juist omdat ik weet dat Hannah zich vermaakt en haar energie kwijt kan. Dat lukt thuis niet altijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door octopussy op 22-02-2012 12:50:55 ]
pi_108256712
Tyler zit sinds september op de psz. Bevalt heel goed!
Om met andere kindjes leren om te gaan en te spelen. En ook voor de spraakontwikkeling.
En dat helpt goed! Sinds 2 weken praat hij veel meer en ook zinnetjes! zo leuk, fijn en handig!
Hij heeft nog wel driftbuien, maar die zijn wel minder geworden.
En net is hij zomaar opgehaald door mijn vader en zusje, of hij mee mocht om te spelen.
Heb ik nog 1,5 uur alleen. En Kim de middag met mij. Ook wel eens lekker!
pi_108256781
ingrid, tyler kan tot 20 tellen joh! en hij snapt het ook prima als we hem een stukkie cake aanbieden :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')