abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108245750
Ik denk dat het ook komt omdat mijn zoon niet zo'n grote held is. Hij speelt graag alleen, is zachtaardig, gevoelig, fantasievol, heeft humor, maar is nog niet (zo) weerbaar. Ik hoop zo dat hij dat zachte mag/kan/zal houden, dat hij overeind blijft tussen rouwdouwers en pestkoppen.
pi_108245763
Ik vond het ook altijd geweldig op school. nas de vakanties stond ik echt te trappelen om weer naar school te mogen.

Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens :o .
pi_108245816
Ow een schoolgaand kind is zo leuk O+
Ik sta soms nog steeds versteld van wat hij er allemaal leert!
pi_108245818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens :o .
:o!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108245837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk er juist erg naar uit. O+

Als kind keek ik er trouwens zo naar uit dat ik de eerste schooldag in tranen thuiskwam omdat ik niks geleerd had. :+
Geen spat veranderd :7
pi_108245897
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Hier precies hetzelfde! Als ik die klassenfoto van die eerste school zag was ik ook wel echt een ukkie vergeleken met de rest. Kan me voorstellen dat ik me ook enorm klein voelde, letterlijk en figuurlijk.

Ben blij dat Kyllian het vanaf dag 1 al geweldig vond :)
pi_108245903
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:58 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat mijn zoon niet zo'n grote held is. Hij speelt graag alleen, is zachtaardig, gevoelig, fantasievol, heeft humor, maar is nog niet (zo) weerbaar. Ik hoop zo dat hij dat zachte mag/kan/zal houden, dat hij overeind blijft tussen rouwdouwers en pestkoppen.
Gaat hij nu naar een opvang of zo?

Ivan vind ik wat dat betreft ook niet een 'held', maar het verbaast me juist hoe hij zijn eigen gang gaat op het kinderdagverblijf. Hij heeft iets heel sterks en onverstoorbaars, is niet gericht op het spel van de andere kinderen maar doet wat hij leuk vindt (en wordt daarin vaak gevolgd door andere kinderen). Dat geeft me een heel fijn gevoel, een gevoel dat hij zich wel redt.
pi_108245946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:o!
Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.
pi_108245954
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:00 schreef Jore het volgende:

[..]

Geen spat veranderd :7
Ik ben een geboren nerd/streber inderdaad. :D
pi_108245989
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.
Ik vind het gewoon zo frappant dat je je dat ineens herinnert. Ik kan het me van je ouders heel goed voorstellen. Fijn dat ze zo voortvarend hebben gehandeld!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:05:20 #111
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108246078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat gevoel heb ik dus ook :')
en het duurt nog anderhalf jaar voor ons! das nog haske lang! maar als ik me nu realiseer dat ze dit jaar al 3 wordt, DRIE! :o dan word ik weer even met beide benen op aarde gezet. T gaat zo snel...
3 man..haske groot man!

Oh bij jou in de buurt is er trouwens in februari een kijk- en inschrijfdag. Die van dit jaar redt je misschien niet meer, maar die van volgend jaar is vroeg genoeg. Een wachtlijst is er zo goed als niet (zover ik daar nu inzage in heb)

Mijn Bepje gaat over 2 weekjes ook naar school. Ik heb er slapeloze nachten van :')
Lege nest syndroom..I has it :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_108246201
Oeh, TF, de jounes nog sneller dan de mijne. Spannend man O+ .
pi_108246207
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gaat hij nu naar een opvang of zo?

Ivan vind ik wat dat betreft ook niet een 'held', maar het verbaast me juist hoe hij zijn eigen gang gaat op het kinderdagverblijf. Hij heeft iets heel sterks en onverstoorbaars, is niet gericht op het spel van de andere kinderen maar doet wat hij leuk vindt (en wordt daarin vaak gevolgd door andere kinderen). Dat geeft me een heel fijn gevoel, een gevoel dat hij zich wel redt.
Peuterspeelzaal.
Hij gaat ook heel erg zijn eigen gang, loopt te zingen en te doen en heeft het naar zijn zin, maar ik denk dat hij het grootste deel van de tijd bezig is met observeren. Kijken naar wat andere kinderen doen, hoe ze dat doen, waarom ze dat doen. Hij is geboren uit een einzelgänger en een dromer dus dat is niet verwonderlijk, ik hoop alleen dat er plek is voor het type kind dat hij is in een klas of in een groep.
pi_108246256
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Jore het volgende:

[..]

Peuterspeelzaal.
Hij gaat ook heel erg zijn eigen gang, loopt te zingen en te doen en heeft het naar zijn zin, maar ik denk dat hij het grootste deel van de tijd bezig is met observeren. Kijken naar wat andere kinderen doen, hoe ze dat doen, waarom ze dat doen. Hij is geboren uit een einzelgänger en een dromer dus dat is niet verwonderlijk, ik hoop alleen dat er plek is voor het type kind dat hij is in een klas of in een groep.
Dat klinkt als een uitstekende basis. O+

Ivan observeert ook veel, meer dan ik vaak doorheb. We zijn nu een paar keer bij onze nieuwe buurvrouw geweest en hij zegt er geen woord en verroert zich niet. Hij blijft zich aan me vastklampen en wil alleen ergens mee spelen als ik met hem meega. Maar als we dan thuiskomen heeft hij het uitgebreid over de buurjongen en het buurmeisje, de dingen die ze zeiden, de buurvrouw, dat hij een boekje van haar gekregen had, het speelgoed dat er was. En als we er zijn en ik aan hem vraag of hij mee naar huis wil, schudt hij voorzichtig maar gedecideerd 'nee' met zijn hoofd.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:09:12 #115
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108246280
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeh, TF, de jounes nog sneller dan de mijne. Spannend man O+ .
:Y
Ze is al twee keer geweest maar dat viel een beetje in het water. En deze week zou ze ook gaan maar de amandelen moesten er nog ff snel uit. En nu knapt ze nog niet echt hard op, en hebben we nog een week vakantie dus ze gaat na 5 maart pas echt wennen. Die twee weekjes extra maken op een hele schoolcarriere ook niets uit :)
pi_108246329
Nee, natuurlijk niet. Hier hebben we begin maart een wenochtend op zaterdag. Dat lijkt me echt geweldig.
pi_108246339
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

3 man..haske groot man!

Oh bij jou in de buurt is er trouwens in februari een kijk- en inschrijfdag. Die van dit jaar redt je misschien niet meer, maar die van volgend jaar is vroeg genoeg. Een wachtlijst is er zo goed als niet (zover ik daar nu inzage in heb)

Mijn Bepje gaat over 2 weekjes ook naar school. Ik heb er slapeloze nachten van :')
Lege nest syndroom..I has it :')
ssst! voor nu is ze nog even lekker 2,5. Hoewel ze elke dag vraagt of ze jarig is :')
ze hadden op het cb ook gezegd dat volgend jaar vroeg genoeg is.

Ik ben zo benieuwd hoe Bep het vindt strakjes!
:)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:12:03 #118
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108246388
Ik denk dat ze er eerst helemaal op haar plek zit, en dan na een maandje ofzo ineens doorheeft dat ze echt elke dag moet :o en de boel op stelten gaat zetten :D
Doet ze namelijk altijd :P
We gaan het zien :)
pi_108246475
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dat ze er eerst helemaal op haar plek zit, en dan na een maandje ofzo ineens doorheeft dat ze echt elke dag moet :o en de boel op stelten gaat zetten :D
Doet ze namelijk altijd :P
We gaan het zien :)
:D ik ben benieuwd
en dat je haar dan 's morgens om half 9 aan de juf geeft en succes ermee wenst ofzo? :+

gaat ze trouwens naar dezelfde school als de oudste twee?
:)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:16:10 #120
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108246555
Ik heb de juf al bij voorbaat veel sterkte gewenst haha!
En ja ze gaat naar dezelfde school. Heb ik ze een half jaartje met z`n drieën op één adres. Is raar!
Dan heb ik wel iig 1 set schoolfoto`s waar ze met z`n drietjes opstaan :D
pi_108246618
Hahaha, grappige typering. Ik denk dat de mijne (stellig) verlegen begint en dan na een maandje juist lekker op haar plek blijkt te zitten.
pi_108246731
Ik heb mijn oudste peuter inmiddels wel ingeschreven,maar die moet ook na de zomervakantie al :o
We hebben er echt achterlijk lang over nagedacht trouwens :D Hadden nog keuze uit twee scholen en vonden het zo moeilijk!
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 23:44:31 #123
5428 crew  miss_sly
pi_108247517
Claudia, wat gaat r veranderen aan de schooltijden in heel Amsterdam en wanneer gebeurt dat?

Ik vind het kiezen van een school vreselijk moeilijk. We hebben keuze uit vier scholen (en nog veel meere als we iets over de grens van onze postcode gaan, maar dat willen we niet). We hebben al twee informatieochtenden gehad en hebben er volgende maand nog twee. En dan moeten we inschrijven op volgorde van voorkeur. En dat laatste vind ik zo moeilijk! Maar ik heb me voorgenomen m een weloverwogen volgorde te kiezen en het daarna los te laten :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108247678
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:44 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat gaat r veranderen aan de schooltijden in heel Amsterdam en wanneer gebeurt dat?
Ik weet er niks van. Mijn lief had het erover dat iemand van de buitenschoolse opvang had gezegd dat de schooltijden in Amsterdam veranderen. Hij herinnerde zich alleen "tot 2 uur". Misschien gaat het om een invoering van 5 gelijke dagen? Ik heb er online in ieder geval nog niks over kunnen vinden.
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 23:59:10 #125
5428 crew  miss_sly
pi_108247952
Beide directeuren van de scholen waar wij zijn geweest, hadden het er wel over dat ze verwachten dat binnen vijf jaar alle scholen continurooster ingevoerd zouden hebben. Misschien werd dat bedoeld?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')