quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens.
Geen spat veranderdquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk er juist erg naar uit.
Als kind keek ik er trouwens zo naar uit dat ik de eerste schooldag in tranen thuiskwam omdat ik niks geleerd had.
Hier precies hetzelfde! Als ik die klassenfoto van die eerste school zag was ik ook wel echt een ukkie vergeleken met de rest. Kan me voorstellen dat ik me ook enorm klein voelde, letterlijk en figuurlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens.
Gaat hij nu naar een opvang of zo?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:58 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat mijn zoon niet zo'n grote held is. Hij speelt graag alleen, is zachtaardig, gevoelig, fantasievol, heeft humor, maar is nog niet (zo) weerbaar. Ik hoop zo dat hij dat zachte mag/kan/zal houden, dat hij overeind blijft tussen rouwdouwers en pestkoppen.
Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.quote:
Ik ben een geboren nerd/streber inderdaad.quote:
Ik vind het gewoon zo frappant dat je je dat ineens herinnert. Ik kan het me van je ouders heel goed voorstellen. Fijn dat ze zo voortvarend hebben gehandeld!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.
3 man..haske groot man!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik dus ook
en het duurt nog anderhalf jaar voor ons! das nog haske lang! maar als ik me nu realiseer dat ze dit jaar al 3 wordt, DRIE!dan word ik weer even met beide benen op aarde gezet. T gaat zo snel...
Peuterspeelzaal.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaat hij nu naar een opvang of zo?
Ivan vind ik wat dat betreft ook niet een 'held', maar het verbaast me juist hoe hij zijn eigen gang gaat op het kinderdagverblijf. Hij heeft iets heel sterks en onverstoorbaars, is niet gericht op het spel van de andere kinderen maar doet wat hij leuk vindt (en wordt daarin vaak gevolgd door andere kinderen). Dat geeft me een heel fijn gevoel, een gevoel dat hij zich wel redt.
Dat klinkt als een uitstekende basis.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Jore het volgende:
[..]
Peuterspeelzaal.
Hij gaat ook heel erg zijn eigen gang, loopt te zingen en te doen en heeft het naar zijn zin, maar ik denk dat hij het grootste deel van de tijd bezig is met observeren. Kijken naar wat andere kinderen doen, hoe ze dat doen, waarom ze dat doen. Hij is geboren uit een einzelgänger en een dromer dus dat is niet verwonderlijk, ik hoop alleen dat er plek is voor het type kind dat hij is in een klas of in een groep.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeh, TF, de jounes nog sneller dan de mijne. Spannend man.
ssst! voor nu is ze nog even lekker 2,5. Hoewel ze elke dag vraagt of ze jarig isquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
3 man..haske groot man!
Oh bij jou in de buurt is er trouwens in februari een kijk- en inschrijfdag. Die van dit jaar redt je misschien niet meer, maar die van volgend jaar is vroeg genoeg. Een wachtlijst is er zo goed als niet (zover ik daar nu inzage in heb)
Mijn Bepje gaat over 2 weekjes ook naar school. Ik heb er slapeloze nachten van
Lege nest syndroom..I has it
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dat ze er eerst helemaal op haar plek zit, en dan na een maandje ofzo ineens doorheeft dat ze echt elke dag moeten de boel op stelten gaat zetten
Doet ze namelijk altijd
We gaan het zien
Ik weet er niks van. Mijn lief had het erover dat iemand van de buitenschoolse opvang had gezegd dat de schooltijden in Amsterdam veranderen. Hij herinnerde zich alleen "tot 2 uur". Misschien gaat het om een invoering van 5 gelijke dagen? Ik heb er online in ieder geval nog niks over kunnen vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:44 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat gaat r veranderen aan de schooltijden in heel Amsterdam en wanneer gebeurt dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |