abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108193618
quote:
De wereldkampioenschappen schaatsen allround 2012 is een schaatstoernooi, dat van 18 tot en met 19 februari 2012 gereden zal worden.

Het toernooi is toegewezen aan de Krylatskoje, Moskou. Voor de mannen wordt het de 106e keer dat het toernooi gehouden wordt en voor de vrouwen de 70e keer.

Titelhouders zijn Ivan Skobrev en Ireen Wüst, de winnaars van de wereldkampioenschappen schaatsen allround 2011 in Calgary.
Op 18 februari verrijden we

500 meter vrouwen
500 meter mannen
3000 meter vrouwen
5000 meter mannen

Op 19 februari verrijden we

1500 meter vrouwen
1500 meter mannen
5000 meter vrouwen
10000 meter mannen

Game on. :s)

TT slaat op de discussie of allrounden niet op sterven na dood is.
Only the strong survive
pi_108193700
Interessante discussie, maar denk idd wel dat mensen gelijk hebben als ze zeggen dat de top niet meer zo breed is.

Eerst had je Fabris, Skobrev, Davis, Hedrick. Dat waren toch echt geduchte concurenten. Maar nu zijn er vooral veel 'talenten' als Silovs, Pedersen, Swings (Afgezien van de NL-ers). Er lijkt een soort overgang van de generatie in gang te zijn gezet, maar het is daardoor (nu) niet beter geworden..
Only the strong survive
pi_108196794
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:32 schreef TheGOAT het volgende:
Interessante discussie, maar denk idd wel dat mensen gelijk hebben als ze zeggen dat de top niet meer zo breed is.

Eerst had je Fabris, Skobrev, Davis, Hedrick. Dat waren toch echt geduchte concurenten. Maar nu zijn er vooral veel 'talenten' als Silovs, Pedersen, Swings (Afgezien van de NL-ers). Er lijkt een soort overgang van de generatie in gang te zijn gezet, maar het is daardoor (nu) niet beter geworden..
De top in het all-round schaatsen is nooit echt breed geweest, in de tijd van het ijzeren gordijn had je de oost-duitsers en de russen, maar die reden die toernooien ook alleen maar om te trainen voor de vele medailles die ze op de OS konden winnen. In de tien jaar daarna had je eilk ook alleen maar wat nederlanders en wat noren die mee deden voor de beste drie, als het op het mannenschaatsen aankwam.
pi_108197348

Uit BN De Stem van vandaag.
Wie als eerste de fout ziet krijgt een lolly. :P
Feel free to ignore my comments.
pi_108197389
Yeah, lolly voor mij :)
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
pi_108197459
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:11 schreef Michael_Moore het volgende:
[ afbeelding ]

Typisch BN De Stem :D
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108197786
quote:
[ afbeelding ]

"Maar Sven, wat heeft u een grote neus"
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108197818
Is die fout niet gemaakt in iedere krant van Wegener? Opmaak ziet hetzelfde uit als de Gelderlander, maar ik heb vanmorgen de krant niet goed doorgelezen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_108197837
Overigens; deed eerder Ted-Jan Bloemen me denken aan Laurens ten Dam, nu doet Jan Blokhuijsen me weer denken aan Bauke Mollema :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_108199803
Ik ben het eens met de discussie uit het vorige topic: het langebaanschaatsen stelt gewoon niet zoveel voor. Je doet een volledige andere tak van schaatsen, je rijdt wat km's op de 400m baan en je wint meteen een medaille of je wordt wereldkampioen. Dat is bijna alleen maar schaatsen mogelijk. Of wielrennen wellicht waar veldrijders ook ineens op de weg uit de voeten kunnen. Maar ook wielrennen is maar een betrekkelijk kleine sport. Ik wil de eerste badmintonner nog wel zien die wat potjes op het gravel speelt en meteen de 3e ronde op Roland Garros haalt wel eens tegenkomen. Al is het verschil tussen skeeleren en schaatsen en tennis/badminton wat groter...

Tijdens een WK of EK strijden er maar max. 3 om de titel. De rest doet voor spek en bonen mee.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_108199997
Nou nu doe je het schaatsen wel een beetje te kort hoor. Alsof elke flapdrol het wel even doet :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 februari 2012 @ 21:12:33 #12
862 Arcee
Look closer
pi_108203537
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:04 schreef Knipoogje het volgende:
Tijdens een WK of EK strijden er maar max. 3 om de titel. De rest doet voor spek en bonen mee.
Bij tennis gaat het bij elke Grand Slam toch ook alleen maar om Nadal en Djokovic en een klein beetje Federer?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_108221187
Mijn schaatsanalyse.
We moeten, denk ik, gewoon accepteren dat het langebaanschaatsen geen wereldsport is, nooit is geweest en ook nooit zal worden. Er is nergens ter wereld een land waar het langebaanschaatsen zo benaderd wordt als hier. Voor ons is schaatsen niet alleen sport, maar ook vermaak. Kijk maar terug op de afgelopen weken. Wie heeft z'n kids de houten schaatsen of dubbele ijzers niet ondergebonden. Kunnen onze kids een beetje schaatsen, dan gaan we een tochtje met ze rijden. Het schaatsen van lange afstanden zit dus al bij ons in het bloed. Voor ons is een 10km daarom ook geen eindeloze zit. We zijn zelf al in staat om een paar uur lekker te rijden. Je ziet ook op oude schilderijen dat er al geschaatst wordt voor het plezier. Dit kom je gewoon zo goed als nergens tegen. Zelfs in België is schaatsen op natuurijs iets wat niet zomaar gebeurt.

Afgelopen winter zorgt er bijvoorbeeld ook weer voor dat er volgend jaar weer veel aanmeldingen bij ijsclubs zullen zijn.

Dit maakt al een enorm verschil in hoe er tegen schaatsen aan wordt gekeken bij ons tov de rest vd wereld.

Daarnaast, en dat hebben al wat mensen aangehaald, is het aantal landen waar topschaatsers vandaan komen of zijn gekomen altijd al beperkt geweest. Kijk de medaillespiegels van de verschillende toernooien er maar eens op na. Dat geldt ook voor de WK sprint.
Bij het allrounden heb je de Nederlanders, Noren en Rusland (Sovjet Unie) de rest teld eigenlijk, als je naar het aantal medailles kijkt, niet mee. Op de sprint is het iets breder, daar heb je de VS, Canada, Zuid Korea, Japan, Rusland (Sovjet Unie) en sinds een paar jaar Nederland.

Zo af en toe kwam en komt er natuurlijk wel eens wat tussendoor, maar dat is altijd marginaal en nooit structureel geweest. Gelukkig komen er tegenwoordig de nodig mensen uit de skeelersport over voor een olympische plak. Mocht het ooit eens gaan gebeuren dat skeeleren olympisch wordt, dan hebben we echt een probleem want dan vallen dat soort schaatsers misschien ook wel weer weg.

Een ander probleem op dit moment is, zoals ik al eerder heb aangehaald, gewoon het niveau van Sven tov van alle andere allrounders. Hij is eigenlijk te goed, waardoor het gewoon niet spannend is. Hij kan nu, net als voor z'n blessure, alleen maar van zichzelf verliezen. Kijk maar eens naar het WK van verleden jaar. De eerste 4 schaatsers in algemeen klassement stonden op 1 punt. Hoezo, niet spannend.

Daarnaast hebben we ook nog het "probleem" van de merkenteams. Nergens zijn de faciliteiten om topschaatser te zijn zo goed als in Nederland. Het zorgt ervoor dat schaatsers dus langer door blijven gaan en niet gelijk na 1 minder jaar worden afgeschreven, zoals vroeger wel gebeurde.
De kans was bijvoorbeeld groot geweest dat na de olympische spelen van Vancouver Sven Kramer was gestopt met schaatsen, als we nog te maken hadden met de ouderwetse kernploegen. Door zijn blessure was Sven waarschijnlijk terug naar het gewest gestuurd om daar te revalideren. Daar zijn de faciliteiten veel minder en dus is de kans veel groter dat iemand op zo'n moment z'n maatschappelijke carriere voor laat gaan.

Voor de merkenteams geldt wel dat er twee kanten aan een medaille zitten. Het is in het verleden ook wel gebeurt dat schaatsers te snel werden afgeschreven, omdat er weer een nieuwe lichting aan kwam. Mede door het grote aantal schaatsers in Nederland zijn er grote talenten te vroeg afgeschreven omdat ze niet gelijk presteerde. Deze schaatsers werden dan weer vervangen door nieuwe talenten die tegen dezelfde problematiek aanliepen. Dat probleem ben je nu kwijt. kijk maar naar de terukeer van Verweij en Leentra. Die waren in het verleden zo richting de vergetelheid geschaatst. Aan de andere kant zorgen de merkenteams ervoor dat de concurentiepositie van Nederland eigenlijk niet meer in verhouding staat met de schaatssport in z'n algemeenheid.

Heb ik een oplossing? Eigenlijk niet. Je zult moeten hopen op com. ploegen uit het buitenland. Of zoiets als de schaatsacademie in Inzell. Dat heeft misschien in andere landen ook wel potentie.
pi_108222453
Prima verwoord EF! ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_108222834
Goede post EF :Y ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Sport dinsdag 21 februari 2012 @ 13:33:53 #16
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_108222967
quote:
[ afbeelding ]

Die is wel echt een fout hoor. Niemand die zijn ogen open had bij het maken van dit artikel? :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_108230575
Gaat het om 'beste all-rounder aller tijden' ? Ondanks dat hij nog niet de meeste titels heeft kun je toch zeker een case maken dat hij de beste aller tijden is, all-rounded of individueel..
Only the strong survive
pi_108231637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:25 schreef TheGOAT het volgende:
Gaat het om 'beste all-rounder aller tijden' ? Ondanks dat hij nog niet de meeste titels heeft kun je toch zeker een case maken dat hij de beste aller tijden is, all-rounded of individueel..
De beste allrounder aller tijden is zonder twijfel Eric Heiden. Olympisch goud op alle afstanden en 4 jaar lang heerser op zowel het WK sprint als WK allround.
pi_108231664
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De beste allrounder aller tijden is zonder twijfel Eric Heiden. Olympisch goud op alle afstanden en 4 jaar lang heerser op zowel het WK sprint als WK allround.
En momenteel schaal ik Shani overall toch een stuk hoger in dan Sven, eerlijk gezegd.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108231784
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

En momenteel schaal ik Shani overall toch een stuk hoger in dan Sven, eerlijk gezegd.
Momenteel als in "op dit moment" of als in "van de huidige schaatsers".
Davis is in zoverre hoger in te schatten als allrounder in dat 'ie zowel het WK sprint als allround heeft gewonnen. Maar op dit moment kan 'ie op een allroundkampioenschap Kramer niet kloppen.
Hij staat wel bovenaan op de adelskalenderen. Dus wat dat betreft is 'ie wel hoger in te schatten.
pi_108231873
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Momenteel als in "op dit moment" of als in "van de huidige schaatsers".
Davis is in zoverre hoger in te schatten als allrounder in dat 'ie zowel het WK sprint als allround heeft gewonnen. Maar op dit moment kan 'ie op een allroundkampioenschap Kramer niet kloppen.
Hij staat wel bovenaan op de adelskalenderen. Dus wat dat betreft is 'ie wel hoger in te schatten.
Van de huidige schaatsers ja. En ik had niet over de allrounder, maar over individueel (wat ook even wordt genoemd hierboven). En wat betreft allround tsja, Heiden of Kramer...Als Kramer nog 5x WK wordt zal hij toch wel winnen :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108232435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:05 schreef Norrage het volgende:

[..]

Van de huidige schaatsers ja. En ik had niet over de allrounder, maar over individueel (wat ook even wordt genoemd hierboven). En wat betreft allround tsja, Heiden of Kramer...Als Kramer nog 5x WK wordt zal hij toch wel winnen :)
Ik vind het niet terecht om de vraag wie de beste allrounder is te beperken tot het WK allround.
Olympisch goud op alle afstanden schat ik als allround prestatie hoger in dan het WK allround winnen. Op alle individuele afstanden het hoogst haalbare halen is de overtreffende trap van een WK winnen in een klassement dat wordt opgemaakt over vier afstanden.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:27:56 #23
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_108232609
Kramer is de beste 5km-rijder aller tijden.
Géén kloon van tvlxd!
pi_108232776
Wie dit leest is gek
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:46:48 #25
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_108233234
Wat valt er te zien?
Géén kloon van tvlxd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: