abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108193410
Na een tijdje gekookt te hebben op een gietijzeren kookstelletje heb ik vandaag een inductiekookplaat aangeschaft, het is zo'n vrijstaand geval:

Zoals te zien is zitten er kleine pootjes onder.

Nu staat in de handleiding dat je hem niet mag plaatsen op een aanrecht van ijzer of staal omdat dit te heet kan worden. :?
Ik heb zelf een stalen aanrecht en heb al die tijd zonder problemen gekookt op het gietijzeren kookstelletje dat direct op mijn aanrecht stond, en zie verder ook niet het probleem als het daar een beetje warm op wordt.
Is dit overdreven voorzichtigheid van de fabrikant of kan ik er beter een onderzetter onderleggen?? Zo ja, welk materiaal is dan de beste keuze?
pi_108193847
Kijk eens of een magneet blijft plakken op je aanrecht, indien dat niet het geval is, dan kun je met een gerust hart je inductieplaat erop zetten.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  Moderator maandag 20 februari 2012 @ 17:51:30 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_108194422
Je zou bijvoorbeeld 1 hele grote dikke vloertegel als ondergrond kunnen gebruiken en voor de zekerheid daar je inductieplaatje op zetten.

Zo hebben wij het opgelost bij een oven die in de schuur op een metalen blad staat.
pi_108194999
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Je zou bijvoorbeeld 1 hele grote dikke vloertegel als ondergrond kunnen gebruiken en voor de zekerheid daar je inductieplaatje op zetten.

Zo hebben wij het opgelost bij een oven die in de schuur op een metalen blad staat.
Het gaat in dit geval niet om het te warm worden van de inductieplaat, maar om het aanrecht wat zich als het van ijzer of staal is, als 'pan' gedraagt. Vandaar mijn vraag om te kijken of een magneet blijft plakken. (Bij RVS namelijk niet)

Blijft die plakken, dan wekt de inductieplaat inderdaad warmte op in het aanrechtblad en zou ik er gewoon wat hogere pootjes onderzetten.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')