abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111889052
Heb laatst mijn site overgezet naar wordpress. Heb niet veel aan SEO gedaan verder, maar merk dat WP op zich al een hele goede SEO heeft.
Betreft themes, vind ik het makkelijker/leuker een theme naar eigen hand te stylen.
Heb nu een theme gedownload welke maar weinig aanpassingen nodig had, maar toch een paar kleine dingetjes aan gedaan. Bevalt me prima :)

Welke plugins gebruiken jullie?
Ikzelf Jetpack (ideaal voor statistieken)
(postviews) om te zien hoevaak een post is bekeken. en nog wat kleine niet noemenswaardige.

Wat wel vervelend is, is dat je zelf veel moet vertalen. Dat doe ik nu in de tijd dat ik even niets te doen heb, maar dat lijkt niet op te schieten hahahahaha.
Theme, plugins, widgets, allemaal vertalen das een beetje jammer. Maar ja, het is voor niks :D
pi_111891582
Als je plugins vertaald hebt is een maker van de plugin vaak ook erg blij als je hem de vertaling opstuurd. Veel plugins kunnen namelijk makkelijk de vertaling mee leveren al zijn er vaak weinig mensen die alle talen in de wereld spreken :P Dus als je ze er mee helpt heb je er zelf ook wat aan met toekomstige updates.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:12:00 #203
340341 Blester
Membre très utile
pi_111891735
Plugins vertalen is zo erg toch nog niet? :D Maar meestal vind ik het niet nodig, kan ook goed in het Engels.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_111891920
Voor maker van plugin is het vaak wel rot werk. Ik moet ooit mijn plugins nog eens meer talig maken maarja te lui en nog niemand die andere taal gevraagd heeft :P
pi_111892845
Ik mag toch hopen dat wordpress gewoon met language files werkt, en iets van een vertaalcentrum heeft waar mensen vertalingen kunnen maken? :o
pi_111893826
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:28 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik mag toch hopen dat wordpress gewoon met language files werkt, en iets van een vertaalcentrum heeft waar mensen vertalingen kunnen maken? :o
Wordpress ja, plugins worden niet door Wordpress gemaakt en hebben separate (indien ze ze überhaupt hebben) language files.
pi_111894216
Mja als je een beetje plugin schrijft gebruik je toch gewoon language files? Vertalen kan de community veel beter.
pi_111894522
VRAAGJE !!!!! (level: gemiddeld-hoog)

het effect dat het 'lights' linkje onder de video van dit theme genereert zou dat erg gewikkeld zijn om te kopiëren of niet, of weet iemand toevallig of daar een plugin voor is ?

BEDANKT !!!!
pi_111899426
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:09 schreef RPG het volgende:
Als je plugins vertaald hebt is een maker van de plugin vaak ook erg blij als je hem de vertaling opstuurd. Veel plugins kunnen namelijk makkelijk de vertaling mee leveren al zijn er vaak weinig mensen die alle talen in de wereld spreken :P Dus als je ze er mee helpt heb je er zelf ook wat aan met toekomstige updates.
Goed idee. Ik ga dit zeker doen :)
pi_111899627
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:48 schreef metromuis het volgende:
VRAAGJE !!!!! (level: gemiddeld-hoog)

het effect dat het 'lights' linkje onder de video van dit theme genereert zou dat erg gewikkeld zijn om te kopiëren of niet, of weet iemand toevallig of daar een plugin voor is ?

BEDANKT !!!!
kun je de beheerder niet mailen van die site? is ook een wordpress-site :)
pi_111903458
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef fotostarter het volgende:

[..]

kun je de beheerder niet mailen van die site? is ook een wordpress-site :)
Kan ook idd.
Bij zoeken via Google naar mogelijke WP plugins met deze functie, welke zoekwoorden te gebruiken ? :')
  woensdag 23 mei 2012 @ 15:28:51 #212
241739 Koopsie
Very nice
pi_111929046
Bah ;(

Al dagen lang bezig de Vslider in een website te krijgen, kutte is dat hij in het thema TwentyEleven prima doet, maar in een simpel eigen gebakken thema niet egt :@

De plaatjes laat hij wel zien. alleen hij gaat niet sliden zegmaar, de plaatjes veranderen wel als je de pagina refreshed,verder laat ie ook geen navigatie knoppen zien.

Heeft iemand dit al eens gehad met een slider?
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
  donderdag 24 mei 2012 @ 12:47:07 #213
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_111966469
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:28 schreef Koopsie het volgende:
Bah ;(

Al dagen lang bezig de Vslider in een website te krijgen, kutte is dat hij in het thema TwentyEleven prima doet, maar in een simpel eigen gebakken thema niet egt :@

De plaatjes laat hij wel zien. alleen hij gaat niet sliden zegmaar, de plaatjes veranderen wel als je de pagina refreshed,verder laat ie ook geen navigatie knoppen zien.

Kan het niet zijn dat twentyeleven standaard jquery/mootools heeft ingeladen en dat vslider dat vereist?
pi_111966709
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 15:28 schreef Koopsie het volgende:
Bah ;(

Kijk hier eens:

http://www.vibethemes.com/forum/forum/vslider-support
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:00:06 #215
241739 Koopsie
Very nice
pi_111966938
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 12:47 schreef ursel het volgende:

[..]

Kan het niet zijn dat twentyeleven standaard jquery/mootools heeft ingeladen en dat vslider dat vereist?
Je had gelijk, ik heb in de header.php de 2 jquery codes erin geplaatst, hij doet het nu perfect. :)
TwentyEleven doet dit dus automatisch.
pi_111967052
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:00 schreef Koopsie het volgende:

[..]

Je had gelijk, ik heb in de header.php de 2 jquery codes erin geplaatst, hij doet het nu perfect. :)
TwentyEleven doet dit dus automatisch.
Precies zoals hier beschreven:

quote:
Well.. it kinda works now. ive put 2 jquery codes in my header.php

wp-content/plugins/vslider/js/vslider.js?ver=3.3.2"

wp-includes/js/jquery/jquery.js?ver=1.7.1

i quess in the Twenty Eleven theme wordpress put those codes automatically.
http://www.vibethemes.com/forum/topic/doesnt-slide
  donderdag 24 mei 2012 @ 13:05:13 #217
241739 Koopsie
Very nice
pi_111967156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Precies zoals hier beschreven:

[..]

http://www.vibethemes.com/forum/topic/doesnt-slide
klopt :@ dat ben ik ook.
pi_111967384
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 13:05 schreef Koopsie het volgende:

[..]

klopt :@ dat ben ik ook.
Hahah.. :D
pi_112118440
M'n wordpress blog is inmiddels geïndexeerd door google, maar nu staan daar allemaal links bij in de vorm van "domeinnaam.nl/?p=31" etc. Dat zijn ook de URL's naar de betreffende pagina's op mijn website, maar eigenlijk wil ik dat google maar één pagina indexeert onder die zoekterm, en dat is de hoofdpagina ("domeinnaam.nl"). Hoe kan ik nu deze indexering aanpassen door bijvoorbeeld de naamgeving van mijn pagina's?

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de website URL tijdens het bezoek aan de website altijd op "domeinnaam.nl" te laten staan? Ik kan me zo snel geen ander truukje bedenken.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_112118536
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:18 schreef wormtrein het volgende:
M'n wordpress blog is inmiddels geïndexeerd door google, maar nu staan daar allemaal links bij in de vorm van "domeinnaam.nl/?p=31" etc. Dat zijn ook de URL's naar de betreffende pagina's op mijn website, maar eigenlijk wil ik dat google maar één pagina indexeert onder die zoekterm, en dat is de hoofdpagina ("domeinnaam.nl"). Hoe kan ik nu deze indexering aanpassen door bijvoorbeeld de naamgeving van mijn pagina's?

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de website URL tijdens het bezoek aan de website altijd op "domeinnaam.nl" te laten staan? Ik kan me zo snel geen ander truukje bedenken.
Zo, dat is echt dom... waarom zou je dat in godsnaam willen? Hoe meer pagina's hoe beter.
pi_112119468
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:18 schreef wormtrein het volgende:

Tip 1: je wil altijd zoveel mogelijk pagina's in Google.
Tip 2: zet je permalinks aan! krijg je mooie URL's van in plaats van ?p=31. :)
pi_112126026
Ah thnx, permalinks dus idd :Y)

En wat betreft het eerste, het is geen commerciële website maar meer een soort persoonlijke website met een portfolio erop. Elke pagina is dus een aparte 'categorie' van mijn werk, maar ik wil dus het liefst dat bezoekers via de hoofdpagina binnen komen en dan zelf kiezen wat ze willen bekijken.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  maandag 28 mei 2012 @ 16:44:20 #223
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_112130400
/%category%/%postname%/

Dit vind ik 't fijnste. :)
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_112133626
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:44 schreef Xebber het volgende:
/%category%/%postname%/

Dit vind ik 't fijnste. :)
Pas sinds 3.3 van wordpress is dit een slimme permalink. Voor alle versies voor 3.3 is dit niet aan te raden wegens performance issues die het heeft bij grotere sites. Ik ben dus ook blij dat ze het eindelijk verholpen hebben in 3.3

http://wpcandy.com/report(...)es-eliminated-in-3-3
pi_112208082
Waar vind ik de basiscode eigenlijk inclusief de SQL?

Dus voor de frontpage SELECT * FROM posts zeg maar... ik wil iets excluden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')