abonnement Unibet Coolblue
pi_108508894
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 16:31 schreef Treces het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad als een flink voordeel! :@
Zou je mij de code kunnen pm'en? Of hier eventueel neerzetten?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
/*
Template Name: Redirect
*/
?>
<?php if (have_posts()) : the_post(); ?>
<?php $URL = get_the_excerpt(); if (!preg_match('/^http:\/\//', $URL)) $URL = 'http://' . $URL; 

header('Location: '.$URL);

?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
</head>

<body>
</body>
</html>

<?php endif; ?>
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:01:44 #27
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108549790
Op www.filmdepartment.nl/v2 kan je rechtsboven op het pijltje klikken om iets uit te klikken. Gek genoeg staat er nu een vimeoclipje die ook verder beneden in de pagina te vinden is (die is met een vimeo plugin shortcode erin gezet). Het vreemde is dat dit de code is, gewoon een embed van googlemaps:

(even php en html opgehakt in aparte codeschermpjes)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$footercolumn
=get_option('footercolumn');
echo 
'<div id="panel_widget">';
echo  
'<div  id="panel_wrapper">';


 
 {
 
$last = ($fc == $footercolumn and $footercolumn != 1) ? 'last' '';
 
?>
 
<div class="<?php echo $footerclass?> <?php echo $last?>">
1
2
3
4
5
6
7
    <iframe width="900" height="400" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" 
    src="http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=filmdepartment.nl,+Ondiep-Zuidzijde,+Egelantierstraat-Mari%C3%ABndaalstraat,+Utrecht,+Nederland&aq=0&oq=filmdepartment&sll=37.0625,-95.677068&sspn=44.47475,107.138672&ie=UTF8&hq=filmdepartment.nl,&hnear=Ondiep-Zuidzijde,+Noordwest,+Utrecht,+The+Netherlands&t=h&ll=52.102644,5.097678&spn=0.005272,0.019333&z=16&iwloc=A&output=embed"></iframe>
    <br />
    <small>
    <a href="http://maps.google.com/maps?f=q&source=embed&hl=en&geocode=&q=filmdepartment.nl,+Ondiep-Zuidzijde,+Egelantierstraat-Mari%C3%ABndaalstraat,+Utrecht,+Nederland&aq=0&oq=filmdepartment&sll=37.0625,-95.677068&sspn=44.47475,107.138672&ie=UTF8&hq=filmdepartment.nl,&hnear=Ondiep-Zuidzijde,+Noordwest,+Utrecht,+The+Netherlands&t=h&ll=52.102644,5.097678&spn=0.005272,0.019333&z=16&iwloc=A" style="color:#0000FF;text-align:left">View Larger Map</a>
    </small>
</div>
1
2
3
4
5
6
<?php
 
}
echo 
'</div>';

echo 
'</div>';
?>
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    <!-- The tab on top -->    
    <div class="tab">
        <ul class="login">
            <li id="toggle">
                <a id="open" class="open" href="#"></a>
                <a id="close" style="display: none;" class="close" href="#"></a>
            </li>
        </ul> 
    </div> 
</div>

? 8)7

Hoe krijg ik het overigens over die hele balk heen? Zo moet het er uiteindelijk uitzien als je het uitklapt (photoshopped plaatje):


[ Bericht 6% gewijzigd door Mirel op 29-02-2012 17:08:08 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_108554267
Weet iemand toevallig een goede gratis Wordpress video theme die werkt, om Youtube en Vimeos met korte beschrijvingen in te embedden ? Bij voorkeur een die de bovenste video in normaal formaat laat zien en daaronder klikbare thumbs, en die alle videos afspeelt vanaf de homepage. Heb me suf gezocht vandaag maar tot nu toe niets gevonden wat werkt. Voordat ik eventueel een theme koop wil ik toch nog even verder zoeken en mogelijk heeft iemand een gouden tip...

[ Bericht 5% gewijzigd door metromuis op 29-02-2012 19:16:50 ]
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:47:50 #29
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_108559610
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 17:34 schreef Siegfried het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Thanks. O+
pi_108572876
quote:
10s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:47 schreef Treces het volgende:

[..]

Thanks. O+
Al vraag ik me nu bij nader inzien toch af wie de header informatie verwerkt. Want die php-code zet de redirect in de header. Ik heb eigenlijk geen idee of de server of de browser dat afhandelt.
pi_108573168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:01 schreef Mirel het volgende:
Op www.filmdepartment.nl/v2 kan je rechtsboven op het pijltje klikken om iets uit te klikken. Gek genoeg staat er nu een vimeoclipje die ook verder beneden in de pagina te vinden is (die is met een vimeo plugin shortcode erin gezet). Het vreemde is dat dit de code is, gewoon een embed van googlemaps:

(even php en html opgehakt in aparte codeschermpjes)
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

? 8)7

Hoe krijg ik het overigens over die hele balk heen? Zo moet het er uiteindelijk uitzien als je het uitklapt (photoshopped plaatje):
[ afbeelding ]
Zo te zien probeer je de code in de footer class te zetten, wat sowieso niet de bovenkant van de pagina is :P Als ik je code review in mijn browser wordt het iframe ook in een loze (lege) class gezet: <div class=" "> . Verder natuurlijk dubbelop, kun je zelf beter geen nette header class maken dat het google maps iFrame netter uitgelijnd wordt?

Qua stijl zou ik er overigens over nadenken om gebruik te maken van de Google Maps API: http://stiern.com/tutoria(...)aps-to-your-website/
url
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:18:36 #32
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108576130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 01:00 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Zo te zien probeer je de code in de footer class te zetten, wat sowieso niet de bovenkant van de pagina is :P Als ik je code review in mijn browser wordt het iframe ook in een loze (lege) class gezet: <div class=" "> . Verder natuurlijk dubbelop, kun je zelf beter geen nette header class maken dat het google maps iFrame netter uitgelijnd wordt?

Qua stijl zou ik er overigens over nadenken om gebruik te maken van de Google Maps API: http://stiern.com/tutoria(...)aps-to-your-website/
Ah thanks, er zat een php statement als class in, heb er nu eentje gemaakt genaamd google. En het verschijnt ook :) Eens naar die google API kijken. Zolang ik het met code erin kan zetten en niet via het dashboard ben ik blij :)

edit: lekker dan, die tutorial is voor Amerikaanse adressen, daarnaast heeft 'ie een spatie in de URL en staat er infinite liip ipv loop :'). Kan slechts 1 Nederlandstalige tutorial vinden waar ik de URL voor een Nederlandse locatie kan vinden, maar die geeft alleen een stad in. De plek binnen de URL is ook anders ten opzichte van die van de Amerikaanse tutorial.

Dan maar trial en error

[ Bericht 8% gewijzigd door Mirel op 01-03-2012 10:39:17 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_108578923
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:16 schreef RenRen- het volgende:
Het is gelukt met de thumbnails, nu heb ik echter het probleem dat mijn thumbnails een hele, lelijke, grijzige versie van het origineel weergeven. Waar ligt dit aan?
Niemand enig idee?
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:19:55 #34
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108578954
link + code!
When all else fails, you always have delusion.
pi_108579511
http://www.asteriskdot.nl/opi-i-have-a-herring-problem/

Hierbij heb ik het heel sterk. Ik heb ze in photoshop ook over elkaar heen gelegd, en dan zie je duidelijk dat de kleuren van de grotere versie veel feller en mooier zijn dan in de thumbnail.

Welke code wil je hebben? Ik weet namelijk niet waar het aan kan liggen...
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:53:18 #36
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108580033
Die grote foto die ietsepietser groter wordt is de thumbnail?

Ik zie geen verschil :? De foto linksboven is de thumbnail, eronder is de grote versie verkleind om ze naast elkaar te zien, en rechts is gewoon de grote foto:
When all else fails, you always have delusion.
pi_108580534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:53 schreef Mirel het volgende:
Die grote foto die ietsepietser groter wordt is de thumbnail?

Ik zie geen verschil :? De foto linksboven is de thumbnail, eronder is de grote versie verkleind om ze naast elkaar te zien, en rechts is gewoon de grote foto:
[ afbeelding ]
De thumbnail is de foto in de post, als je erop klikt is hij groter, 900 breed ofzo. Ik zie duidelijk verschil, ik heb ook een gifje gemaakt. En het is echt genoeg om die foto's niet kleur-echt te maken, en voor swatches is dat niet zo handig. Bij deze is het alleen huid, maar bij eentje die ik in mijn concepten heb staan is het er dus een waarbij de kleur van de lak helemaal verneukt is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:15:57 #38
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108580720
Ik doe hetzelfde met layers aan en uit switchen in photoshop en dat kleurverschil zie ik niet, alleen wat detail wat wegvalt na het resizen. In het gifje zie ik het wel.

Snap er geen snars van :P Misschien moet je even wroeten in de php bestanden van de resizer, misschien is er iets met kwaliteitsettings en comprimatie ofzo.
When all else fails, you always have delusion.
pi_108580837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:15 schreef Mirel het volgende:
Ik doe hetzelfde met layers aan en uit switchen in photoshop en dat kleurverschil zie ik niet, alleen wat detail wat wegvalt na het resizen. In het gifje zie ik het wel.

Snap er geen snars van :P Misschien moet je even wroeten in de php bestanden van de resizer, misschien is er iets met kwaliteitsettings en comprimatie ofzo.
Bij jou is die grote ook veel grijzer, bij mij veel feller. Ik snap er ook niets van :{ Ik kan geen resize.php of iets vinden, even kijken hoe dat heet in de admin :Y
pi_108581036
Volgens mij heeft het te maken met welk kleurprofiel je de originele afbeelding mee opslaat.

GD skipt dat eruit ofzo, en dan wordt er een standaard-kleurprofiel gebruikt om de afbeelding weer te geven, wat niet overeen komt met het kleurprofiel van de originele afbeelding.
pi_108581126
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:24 schreef KomtTijd... het volgende:
Volgens mij heeft het te maken met welk kleurprofiel je de originele afbeelding mee opslaat.

GD skipt dat eruit ofzo, en dan wordt er een standaard-kleurprofiel gebruikt om de afbeelding weer te geven, wat niet overeen komt met het kleurprofiel van de originele afbeelding.
RBG 8-bits kanaal.
Wat raar :{ Weet jij toevallig welk kanaal ik dan moet gebruiken?
pi_108581271
Zit net een beetje te googlen, sRGB schijnt voor veel systemen "standaard" te zijn, maar het zal dus per client verschillen of ze het goeie kleurprofiel zien.

-edit-
simpel gezegd: de afbeelding wordt alleen "als origineel" weergegeven als de bezoeker hetzelfde kleurprofiel heeft ingesteld als waarmee de afbeelding opgeslagen is.
Voor de meeste bezoekers zal dat sRGB zijn.

[ Bericht 42% gewijzigd door KomtTijd... op 01-03-2012 12:40:53 ]
pi_108581913
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:31 schreef KomtTijd... het volgende:
Zit net een beetje te googlen, sRGB schijnt voor veel systemen "standaard" te zijn, maar het zal dus per client verschillen of ze het goeie kleurprofiel zien.

-edit-
simpel gezegd: de afbeelding wordt alleen "als origineel" weergegeven als de bezoeker hetzelfde kleurprofiel heeft ingesteld als waarmee de afbeelding opgeslagen is.
Voor de meeste bezoekers zal dat sRGB zijn.
Wat ik dan niet snap is dat ik twee verschillende afbeeldingen zie. Even kijken hoe ik sRGB op kan slaan, dankjewel O+

Edit, het is al sRGB. Wat raar. :{
pi_108614519
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:47 schreef _superboer_ het volgende:
Ik maak gebruik van custom post types voor het genereren van een overzicht van restaurants in een provincie (zie bijvoorbeeld http://www.japansesushi.nl/provincie/noord-holland) echter worden de restaurants eerst gesorteerd op datum van toevoegen en daarna pas op alfabet. Iemand een idee hoe ik onderstaande code moet aanpassen?
[ code verwijderd ]

Iemand?
pi_108614718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 15:47 schreef _superboer_ het volgende:
Ik maak gebruik van custom post types voor het genereren van een overzicht van restaurants in een provincie (zie bijvoorbeeld http://www.japansesushi.nl/provincie/noord-holland) echter worden de restaurants eerst gesorteerd op datum van toevoegen en daarna pas op alfabet. Iemand een idee hoe ik onderstaande code moet aanpassen?
[ code verwijderd ]

orderby kan alleen op:
quote:
orderby (string) - Sort retrieved posts by parameter. Defaults to 'date'.
'none' - No order (available with Version 2.8).
'ID' - Order by post id. Note the captialization.
'author' - Order by author.
'title' - Order by title.
'date' - Order by date.
'modified' - Order by last modified date.
'parent' - Order by post/page parent id.
'rand' - Random order.
'comment_count' - Order by number of comments (available with Version 2.9).
'menu_order' - Order by Page Order. Used most often for Pages (Order field in the Edit Page Attributes box) and for Attachments (the integer fields in the Insert / Upload Media Gallery dialog), but could be used for any post type with distinct 'menu_order' values (they all default to 0).
'meta_value' - Note that a 'meta_key=keyname' must also be present in the query. Note also that the sorting will be alphabetical which is fine for strings (i.e. words), but can be unexpected for numbers (e.g. 1, 3, 34, 4, 56, 6, etc, rather than 1, 3, 4, 6, 34, 56 as you might naturally expect).
'meta_value_num' - Order by numeric meta value (available with Version 2.8). Also note that a 'meta_key=keyname' must also be present in the query. This value allows for numerical sorting as noted above in 'meta_value'.
Dus je moet een meta_value gebruiken en niet orderby=plaats. Je krijgt dan iets als meta_key=plaats&orderby=meta_value
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:36:31 #46
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_108619017
ik werd hiernaar toe verwezen...

quote:
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met wordpress?
ik heb een klant die een klein foutje uit zn site wil hebben. Maar ik heb 0% ervaring met wordpress en kan absoluut niet vinden wat ik nodig hebt.

Dus wie-o-wie kan en wil me even helpen?

dank u
Is er iemand die me helpen kan? zoja kan iemand me ff DMmen aub?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_108619033
Sure.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:40:19 #48
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_108619129
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:37 schreef picodealion het volgende:
Sure.
goed bezig ^O^
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:01:35 #49
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_108619753
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:37 schreef picodealion het volgende:
Sure.
Anders wil ik ook wel helpen, mocht het niet lukken. :)
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_108620487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:36 schreef _GdR_ het volgende:
ik werd hiernaar toe verwezen...

[..]

Is er iemand die me helpen kan? zoja kan iemand me ff DMmen aub?
DM me maar zoals gezegd in het andere topic met je probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')