Omdat dat ongeveer hetzelfde is als wat ik nu ben.. vind het zo'n bizar idee dat dat in mijn buik zit, kan het soms nog niet helemaal geloven zeg maarquote:
Datquote:Op maandag 20 februari 2012 13:56 schreef Fieder het volgende:
Ik ben nu halverwege mn 6e week, dus zo ziet het er bij mij nu ook uit waarschijnlijk!
Onvoorstelbaar... Is die zwarte vlek je baarmoeder dan?
Behoorlijk ja...quote:Op maandag 20 februari 2012 14:00 schreef Sorbootje het volgende:
Nee die zwarte vlek is het vruchtzakje. Met vocht idd.
En oke, duidelijk, da's inderdaad best een bizar idee he?
Ik heb die bekende later overigens wel uitgelegd hoe het zat. Vond het wel wat sneu
Hahahaha ja iddquote:Op maandag 20 februari 2012 14:01 schreef Fieder het volgende:
Ik moet op echo cursus!
Doet me denken aan die aflevering van Friends dat Rachel haar baby steeds niet ziet op de echofoto hihi
Das geen ongein, dat is toch leukquote:Op maandag 20 februari 2012 13:35 schreef Kuukske het volgende:
Wat een stoot Sorbo!.
Ik heb een nesteldrangdagje geloof ik. De koelkast is uitgesopt, badkamer is half gepoetst tot ik geen zin meer had, ledikantlakentjes zitten in de was, er ligt een sprei over het ledikantje om stof in het matrasje te voorkomen
. En meer van dat soort ongein.
Ja, ga je het nieuw kopen?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:16 schreef Fieder het volgende:
Ik ga morgen naar Ikea! Kinderkamertjes kijken. Nog heeel vroeg maar wil vast weten of dat een optie is. Anders sparen voor speciaalzaak![]()
Oeh zin in!!
Asyniur pff die mannen! Mijne is soms heel lief, gaan we friet halen of neemt ie n ijsje mee ofzo. En soms krijg ik op mn kop omdat ik weer zit te snacken. Ligt volgens mij aan zn eigen trek
Whihi idd!quote:Op maandag 20 februari 2012 14:18 schreef Asyniur het volgende:
Je kunt ook eens kijken op marktplaats. Daar vind je vaak ook heel erg leuke dingen voor weinig geld.
En mikoxx heeft nog een hele mooie kinderkamer te koop staan
Ghehequote:Op maandag 20 februari 2012 14:34 schreef Sorbootje het volgende:
AAARGH! Ik heb echt een extreem irritante zwangerschapskwaal. Jeuk aan mijn onderbenen. Het gaat maar niet over. Had ik vorige keer ook, maar niet zo erg als nu.
*mopperklaagzeur*
Ach, ik hoef in elk geval niet te twijfelen of ik wel zwanger ben.
Fieder ik heb ook een kamertje te koop staan, maar ik vind het zelf lelijk (kersen met creme)
Ahwww...quote:Op maandag 20 februari 2012 14:47 schreef Sorbootje het volgende:
Nee hoor, we hebben een kloppend hartje gezien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is van vorige week, dus toen was ik (volgens mijn eigen berekening) bijna 5 weken
I never look back, darling. It distracts from the now.
♥
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees nu pas dat Sonja een meisje krijgt!Wat leuk!
Heskvik vindt ie niet op ikea, heet ie misschien net anders?quote:Op maandag 20 februari 2012 16:56 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb de Heskvik serie, kast, commode (plus commode rand), wandplankje en ledikantWil waarschijnlijk nog de speelgoedkist erbij kopen.
Had je trouwens het grote buikentopic al gevonden? Daar staan alle buiken bij elkaar!
Thanks!quote:Op maandag 20 februari 2012 17:00 schreef Fieder het volgende:
Oeh Sorbo irritant die jeuk!
Skoap, leuke reactie zeg!
Enfermera, je buik!Die van mij lijkt er op. Dat kleine bumpje onderaan heb ik ook. Het schijnen je darmen te zijn maar ik heb toch zelf wel het gevoel dat het ook al wat aan het opzwellen is daaronder. Maar misschien wil ik dat ook gewoon zien.
![]()
Zoe, vervelend. (Niet dat ik je een blaasontsteking gun maar dan is het wel duidelijk wat er is.) Goed in de gaten houden inderdaad.
Ik vind het zelf wel leuk om iig voor de eerste nieuw te kopen. Wij hebben in de familie ook geen kleine kinderen nog dus kan niks overnemen. Heb wel wat oude babykleertjes die ik vroeger gedragen heb.![]()
Marktplaats is ook zeker een optie, maar dan moet je weer bij mensen thuis gaan kijken, vind ik zelf altijd vervelend (zeurmuts) Als ik iets in de buurt vind met goede foto's dan wil ik het overwegen.
Eerst Ikea uitpluizen!
Hensvik? Wij hebben voor E de Leksvik-serie.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:58 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Heskvik vindt ie niet op ikea, heet ie misschien net anders?![]()
quote:Op maandag 20 februari 2012 17:06 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hensvik? Wij hebben voor E de Leksvik-serie.Erg tevreden mee.
Wat bijzonder om zo'n vroege echo te zien Sorbo, en nog bijzonderder dat je in dat rijstkorreltje al een hartslag kunt ontwaren.
Wij hadden vandaag ook een echo, alles was prima. 1 dagje vooruit gezet dus er mag nu 27 augustus Cantare in de OP.
Pic:
[ afbeelding ]
Whihih iddquote:Op maandag 20 februari 2012 17:08 schreef Marjolijntje het volgende:
Wat een mooie echo Cantare!
Ik bedoelde inderdaad Leksvik, deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11928/ dement he
Als je van witte meubeltjes houdt, is dit ook leuk: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11937/
Is daar ook een topic overquote:Op maandag 20 februari 2012 17:17 schreef Fieder het volgende:
Cantare Wat lief!!
Kan je dat Leksvik verven? Dat witte vind ik ook mooi. Ik las ergens dat ze bij Ikea ook geen aparte maten meer hebben sinds een paar jaar. Ivm matrasjes enzo.
*Gaat kinderkamertopic uitspitten
Nou idd, ben benieuwd..quote:Op maandag 20 februari 2012 17:54 schreef Zoë23 het volgende:
enfermera;
ja ben ik ook wel benieuwd naar.. donderdag zal ik t vragen
cantaramooie echo
marjolijntje;
van de ikea is ook leuk! hebben wij toen ook voor gekeken.
mm kuuks milkshake lekker!
zo ff samen koken, rijst met kip en sausje
wat eten jullie?
He jeetje wat een narigheid...quote:Op maandag 20 februari 2012 18:04 schreef maffemuts het volgende:
Morgen weer n checkup, 16 weken vandaag... t gaat me veeeeeeeeeeeeeeeel te snel!
Oh en sorry dat ik niet meer gereageerd heb op de vraag wat er aan de hand was, maar mijn Oma'tje is op valentijn heengegaan en die hebben we Zaterdag naar haar laatste rustplaats gebracht, kortom, mijn bui was niet echt postbaar met alle hormonen
Zag leuke echo langskomen
Een meisje voor Sorbo
En een mooie zwangere buik van enfe
Kusje voor de LLM's
Knuf voor de rest.
Hier hetzelfde, hoewel onze baby er misschien langer in zal slapen, afhankelijk van hoe lang hij/zij bij ons op de kamer ligt. E is na 6 weken al naar haar eigen kamer gegaan en heeft toen nog 4,5 maand in dequote:Op maandag 20 februari 2012 17:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier een wiegje van meneer zijn familie waar ze allemaal in geslapen hebben... Deze baby zal er voor de vorm een nachtje in slapenen dan gaat ze in een co-sleeper aan mijn kant! Ik vind het een onding namelijk en zoals bij muppet elke keer eruit moeten om haar uit het wiegje te pakken heb ik echt geen zin in dit keer
ik vind het gemeen dat mvm een beroep doet op het solidariteitsgevoel van vrouwen. En dus inderdaad hun zakken vullen ermee. Ik krijg er het glasbakgevoel bij. Dacht je dat je je flessen scheidt voor het milieu? Een beetje, maar de particuliere bedrijven ide het glas verwerken verdienen goudgeld aan jouw nijvere tochtjes naar de glasbak.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:20 schreef Enfermera het volgende:
Even over MvM.. realiseer ik me net. Er zit natuurlijk een groot farmaceutisch bedrijf erachter: Merck&co. Die krijgen gratis jouw urine en verdienen bakken met geld met de medicijnen die ze maken die mensen gebruiken voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Dus zo'n armbandje is natuurlijk peanuts voor hun....
Kijk, ik doe het, omdat ik andere vrouwen wil helpen. En ik snap ook wel dat zij jou geen grote bedragen kunnen geven aangezien je dan rare mensen krijgt die ook mee doen. Maar toch. Beetje scheef is het wel.![]()
Idd ja...Precies.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:01 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik vind het gemeen dat mvm een beroep doet op het solidariteitsgevoel van vrouwen. En dus inderdaad hun zakken vullen ermee. Ik krijg er het glasbakgevoel bij. Dacht je dat je je flessen scheidt voor het milieu? Een beetje, maar de particuliere bedrijven ide het glas verwerken verdienen goudgeld aan jouw nijvere tochtjes naar de glasbak.
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:04 schreef Fieder het volgende:
Ja inderdaad! Wat Enfermera zegt, ik doe het ook voor andere vrouwen. Maar een beetje dubbel is het wel inderdaad...
Hier ook net het armbandje gescoordMorgen beginnen met vullen van de flessen! Benieuwd naar de chemische geur...
Serieus, wáár bemoeien mensen zich meequote:Op maandag 20 februari 2012 19:46 schreef clauwheee het volgende:
O en nog iets. Ik ben nu 21 wk en wat dagen zwanger en 5,8 kilo gegroeid zag ik vanochtend. Ik vind dat ik het best goed doe...maar krijg alleen maar naar m'n hoofd geslingerd dat m'n buik zo dik is. En ik zal hier en daar vast ook wel wat voller zijn, maar heb ik nu echt een verkeerd zelfbeeld of zeuren die mensen maar wat? In het begin dacht ik echt 'boeien, er groeit een kind in me', maar begin het nu eigenlijk al wel een beetje zat te worden. Hoor het elke dag zo ongeveer!
Hier heeft ze ongeveer een week of 12 's nachts bij ons op de kamer geslapen, in dat wiegje. Met een week of 8 zijn we overdag gaan 'wennen' op haar eigen kamer en dat was gelijk in het ledikant...quote:Op maandag 20 februari 2012 18:19 schreef Cantare het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, hoewel onze baby er misschien langer in zal slapen, afhankelijk van hoe lang hij/zij bij ons op de kamer ligt. E is na 6 weken al naar haar eigen kamer gegaan en heeft toen nog 4,5 maand in dewieg
geslapen. Wij hadden toen nog geen cosleeper, dus ik vraag me af waar ze eigenlijk in heeft geslapen op onze kamer...
![]()
reiswieg denk ik? Anyway, dit keer wil ik wel een cosleeper.
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:30 schreef Sorbootje het volgende:
Gerberaatje, ik vind het veelzeggend dat de woorden kolven en kloven uit dezelfde letters bestaan. Ik ga trouwens ook kolven, voor mijn nifje.
Je krijgt een boek, de grote geboortegids, momenteel als je meedoet met moeders voor moeders (mvmquote:Op maandag 20 februari 2012 20:31 schreef Fieder het volgende:
[..]![]()
Is dat wat, Wij jonge ouders?
MvM boek? euh..?
Ik had ook geen boek!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:34 schreef Gerberaatje het volgende:
oh, dan wisselt het misschien per regio
Er is wel genoeg informatie over te vinden!! Als ze op tijd begint zou dat nog best eens goed kunnen komenquote:Op maandag 20 februari 2012 20:33 schreef Sorbootje het volgende:
Nee ik had twee elektrische kolven en die zijn allebei kapotgelopen op mijn productieBedankt voor de tip, ik zal het doorgeven aan de betalende partij
![]()
K. wil overigens zelf ook gaan voeden. We moeten ons nog even goed verdiepen in relactatie. Het hangt van het succes daarvan af, hoe lang ik ga kolven (ervan uitgaande dat dát ook lukt)
Ik krijg op het eind alleen een tas.. Geen boekquote:Op maandag 20 februari 2012 20:32 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Je krijgt een boek, de grote geboortegids, momenteel als je meedoet met moeders voor moeders (mvm)
Nee is niet stomquote:Op maandag 20 februari 2012 20:34 schreef clauwheee het volgende:
Thanks dames, merkte dat ik er echt geïrriteerd van was vandaag.. Stom hè.
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:34 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik had ook geen boek!
*gooit flessen leeg door de gootsteen*
Ja dat dus. En dan een collega ook nog zeggen: Ohhh zo was ik toen ik dikquote:Op maandag 20 februari 2012 20:35 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Nee is niet stommensen zijn stom
ik vind het helemaal niet erg als mensen zeggen: oh wat heb je al een mooie grote buik
maar als ze gaan miepen en semi grappig gaan doen over 2
vreselijk... hallo, 2001 belde... ze willen hun grap terug....
Het is een beetje de toon
Nou dat inderdaad. Hoewel het ook wel weer uitmaakt wie het zegt. Van mijn opa kan ik zo'n grapje nog wel hebbenquote:Op maandag 20 februari 2012 20:35 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Nee is niet stommensen zijn stom
ik vind het helemaal niet erg als mensen zeggen: oh wat heb je al een mooie grote buik
maar als ze gaan miepen en semi grappig gaan doen over 2
vreselijk... hallo, 2001 belde... ze willen hun grap terug....
Het is een beetje de toon
Ohwwwwwww k mix weer eens mensenquote:Op maandag 20 februari 2012 20:21 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik vind het echt heel knap dat je dat kunt zien aan een echo bij 5 weken en 6 dagen
En ik vanmiddag 2 cheeseburgersquote:Op maandag 20 februari 2012 21:35 schreef Labelloo het volgende:
Oh en trouwens, ik heb net een McKroket op!!![]()
Gewoon trots op zijnquote:Op maandag 20 februari 2012 19:46 schreef clauwheee het volgende:
O en nog iets. Ik ben nu 21 wk en wat dagen zwanger en 5,8 kilo gegroeid zag ik vanochtend. Ik vind dat ik het best goed doe...maar krijg alleen maar naar m'n hoofd geslingerd dat m'n buik zo dik is. En ik zal hier en daar vast ook wel wat voller zijn, maar heb ik nu echt een verkeerd zelfbeeld of zeuren die mensen maar wat? In het begin dacht ik echt 'boeien, er groeit een kind in me', maar begin het nu eigenlijk al wel een beetje zat te worden. Hoor het elke dag zo ongeveer!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zie mezelf gewoon als een soort van oermoeder, m'n hele lichaam is zwanger... Wildvreemden spreken me aan en hoofden draaien als ze me zien lopen waggelen... Het zal me echt m'n reet roesten, ik weet dat ze naar m'n buik kijken nu. Ze kijken niet naar m'n dikke kont of bankstelheupen, maar naar m'n buik... Waar een gedeelte van m'n grootste bezit in zit nuFuck them; ik ben mooi!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
LOLquote:
LLM!!!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:05 schreef Webkim het volgende:
Haai! 37 weken hier en het kotsvirus wat hier in huis rondwaarde lijkt eindelijk over. Phew!
Lekker op tijd iddquote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:11 schreef Webkim het volgende:
Ja, nou moeten we zeker echt een naam gaan verzinnen...
Yoghurt iig niet. Vla hielp laatst ook niet echt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:56 schreef Mangostine het volgende:
Kuuks, vervelend dat je zo last hebt van dat maagzuur. Helpt yoghurt oid ook niks?
Ja ik heb daar ook e.e.a. over gehoord ja. Ik ga eerst nog even terug naar bed voor ik de winkels op zoekquote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:01 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, ik heb goede verhalen gehoord over het drankje van Gaviscon. (ik heb zelf de pillen geprobeerd maar daar ging ik echt van over mijn nek dus ik ben toen maar bij de rennies gebleven)
Ik was tijdens mijn zwangerschap grootverbruiker van Antagelquote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:04 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ja ik heb daar ook e.e.a. over gehoord ja. Ik ga eerst nog even terug naar bed voor ik de winkels op zoek.
Volges mij is dat ook wat de apotheek me een hele tijd terug in eerste instantie ook aan wilde smeren ;Y.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:29 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ik was tijdens mijn zwangerschap grootverbruiker van Antagel
Hangt heel erg af van wachtlijsten etc. Wij hebben het met 14 weken geregeld. Toen hebben we ook de dagen vastgelegd. Maandag en donderdag zijn geloof ik de drukste dagen bij kdv's. Woensdag en vrijdag de minst drukke.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:43 schreef Mangostine het volgende:
Ja, hoe lang van te voren zijn jullie KDV's gaan bezoeken, even los van interessante actietarieven?
Nee bij ons was het allemaal heel erg vrijblijvend gelukkig.. Zodra de kleine er is hebben we nog een keer een echt intake gesprek... Dus dat duurt nog heel erg langquote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:46 schreef Fieder het volgende:
En moet je dan ook al aantal dagen/ uur opgeven? Ik heb nog geen idee welke dagen ik vrij krijg en welke dag er dan al oppas is (moeder wil één dag doen). Dat gaat nog wel een paar maanden duren voor dat duidleijk is.
Er was hier eigenlijk maar 1 optie die niet al te veel om is op weg naar werk (en met sowieso 3 kwartier reistijd vond ik dat wel een belangrijk criterium), dus daar hebben we ons ingeschreven met 12 14 weken. Nu ben ik 22 weken en bedacht ik me dat ik ook nog wel even een keer langs wilquote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:43 schreef Mangostine het volgende:
Ja, hoe lang van te voren zijn jullie KDV's gaan bezoeken, even los van interessante actietarieven?
Ik heb van mezelf Omeprazol (want zonder baby in buik heb ik ook vaak maagzuur). Maar dat mocht ik niet meer gebruiken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:37 schreef Webkim het volgende:
Sowieso werken vloeibare maagzuurremmers beter dan tabletten, omdat het overal mooi tussendoor sijpelt.
Dan heb ik het over vrij verkrijgbaar spul, als je echt veel last hebt zou je je vk/gyn kunnen vragen. Ik kreeg Omeprazol en heb nergens last meer van.
afwisselen met chocolademelk?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:47 schreef covie het volgende:
Gelukkig ben ik gek op melk maar het wordt ietwat eentonig. Zou graag af en toe ranja, thee of koffie willen drinken zonder last te krijgen.
Das precies wat m'n man ook zegt iedere keerquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:17 schreef SuperwormJim het volgende:
Zoë![]()
![]()
Net terug van de Prenatal en Babypark ..... pffff, die kleine moet nog geboren worden en heeft nu al meer kleren in z'n kast hangen dan ik.
Bij mijn KDV is inderdaad een wachttijd van zeker een jaar.... daar moet je dus wel eigk meteen inschrijvenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:08 schreef Skoap het volgende:
[..]
Nee bij ons was het allemaal heel erg vrijblijvend gelukkig.. Zodra de kleine er is hebben we nog een keer een echt intake gesprek... Dus dat duurt nog heel erg lang
Hier in Almere is er ook plek zat bleek dus. Maar ik heb verhalen gehoord in Amersfoort / Utrecht met wachtlijsten van meer dan 1 jaar
Ja het komt denk ik ook omdat in Almere buiten er opeens een stuk of 10 KDV's bij gekomen zijn in ongeveer 1 jaar... Vlakbij mijn huis zitten er al 5quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:26 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Bij mijn KDV is inderdaad een wachttijd van zeker een jaar.... daar moet je dus wel eigk meteen inschrijven
De mijne zegt het nu nog. En hij heeft gelijkquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:18 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Das precies wat m'n man ook zegt iedere keer.
Jij poept, plast en spuugt jouw kleren een stuk minder onder denk ik? Er keer per dag omkleden hoef je hopelijk ook niet toch?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:17 schreef SuperwormJim het volgende:
pffff, die kleine moet nog geboren worden en heeft nu al meer kleren in z'n kast hangen dan ik.
En gelijk heeft iequote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:18 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Das precies wat m'n man ook zegt iedere keer.
Ik heb er in ieder geval weer genoeg gezien voorlopig. En het ergste is: het kost een fortuin die eerste aanschaf, en je weet niet eens zeker welke maat je nodig hebtquote:
Ja maar, zo veel kleertjes ... en daar is ie in een mum van tijd weer uitgegroeidquote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jij poept, plast en spuugt jouw kleren een stuk minder onder denk ik? Er keer per dag omkleden hoef je hopelijk ook niet toch?
leuk ik werk ook in de ICT!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:05 schreef covie het volgende:
Son ik werk ook in de ICT (jij toch ook dacht ik laatst te lezen)
En mijn collega's vinden het heel leuk juist!
Alleen nog over 2012, daarna is het afgeschaft....quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef SupremeEvil het volgende:
Zoe! Rustig aan, lekker op de bank blijven liggen![]()
MarjolijntjeMorgen weer een nieuwe dag
Zelf even naar de ha geweest, dacht blaasontsteking te hebben. Is niet zo. Vrijdag ff terug, wil ff naar laten kijken, al denk ik na even gekletst te hebben met mn collegaatje, dat ik flink bandenpijn heb. Hoop stiekem dat mn ha vrijdag even een echootje doet. Anders moet ik nog zolang wachten.
Verder ist wel geregeld op mn werk. Ga nog een dagje minder werken, dus drie dagen dan. Hou contract voor 4 dagen en pak 2 jaar lang een dag per week ouderschapsverlof. Wordt wel betaakd voor drie dagen, maar ouderschapsverlof krijg je iets van terug van de belastingdienst oid. Yay! Vrijdag naar n kdv kijken, hoop dattie leuk is en ze plek hebben
Moest ff spieken wanneer je uitgerekend bent... En nee, dat schiet niet echt op. Maar als je ouderschapsverlof opneemt, behoud je je recht op die uren. Stel dat je na een jaar toch een dag meer wilt gaan werken, kunnen ze dat dus niet weigeren, wel als je je contracts uren aan laat passen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:42 schreef SupremeEvil het volgende:
Oh, das kak...dan heb ik er niks aan hahahaha? Naja, verlies er ook niks op toch.
Dat weet ik niet zeker, maar lijkt mij niet aangezien dat berekend wordt over je brutoloon en dat wordt minder (tenzij je baas doorbetaalt, maar die zijn er niet veel meer denk ikquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:51 schreef clauwheee het volgende:
En het kan ook gunstig zijn voor je pensioenopbouw dacht ik.
Oh wel? Leg uit, kan ik dat ff checken straks natuurlijk!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Aventura het volgende:
Je krijgt geloof ik 16 euro per dag. Toch blijft ouderschapsverlof voordelig als je tijdelijk minder wilt werken, vooral wat je pensioenopbouw aangaat inderdaad.
zie boven jequote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:57 schreef Susie het volgende:
[..]
Oh wel? Leg uit, kan ik dat ff checken straks natuurlijk!
Lekker offtopic zo, sorry modjesquote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:00 schreef Aventura het volgende:
[..]
zie boven je
Pensioenopbouw blijf je doen over je oorsponkelijke bruto salaris, echt gunstiger dus dan minder uren werken.
Je krijgt ongeveer ¤ 4,00 netto per uur ouderschaps verlof terug, met een maximum van ¤ 600 (nog iets) per maand als je gelijk fulltime ouderschapsverlof opneemtquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Aventura het volgende:
Je krijgt geloof ik 16 euro per dag. Toch blijft ouderschapsverlof voordelig als je tijdelijk minder wilt werken, vooral wat je pensioenopbouw aangaat inderdaad.
Ja, je voert in het salarissysteem ouderschapsverlof in en die neemt dan automagisch je pensioenpremie voor je contracturen mee. Handig stukje programmeerwerk wat daar is gedaanquote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:03 schreef Susie het volgende:
[..]
Lekker offtopic zo, sorry modjesMaar hoe dan? Je salaris wordt toch minder? Of moeten ze het over het oorspronkelijke loon blijven rekenen? Ga ik dus volgende week goed in de gaten houden dan!
En beter als het nog in 2013 geldt, dan profiteer ik er nog ff langer van
Ah ja.... Automatisch... Ik vraag het mij af met die systemen van ons!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja, je voert in het salarissysteem ouderschapsverlof in en die neemt dan automagisch je pensioenpremie voor je contracturen mee. Handig stukje programmeerwerk wat daar is gedaan
oja zo zat het, ik kom op die 16 euro omdat ik met de gedachte speelde om 4 uur pw op te nemenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:11 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Je krijgt ongeveer ¤ 4,00 netto per uur ouderschaps verlof terug, met een maximum van ¤ 600 (nog iets) per maand als je gelijk fulltime ouderschapsverlof opneemt
Ik zou heel blij zijn als de ouderschapsverlof korting er nog niet uitgaat in 2013.. maar zo wel ook nog geen man overboord.. eind dit jaar heb ik 2 maanden volledig ouderschapsverlof, heerlijk!
Dat klinkt heerlijk zeg! Als er nog een tweede komt, ga ik dat ook doen. Ik vond 10 wk na de bevalling weer gaan werken veel te snel. Over het afraden van 4 uur per week ouderschapsverlofplan: mijn baas is zelf moeder van drie en heeft altijd fulltime gewerkt. Ze is heel erg van prestatiegedreven werken en het nieuwe werken. Ze adviseerde me om niet te snel beslissingen te maken over mijn werkuren, maar het eerste half jaar gewoon eens te kijken hoe het gaat met 36 werken icm het moederschap. De eerste maand werkte ik echt geen 36 uur en mocht dit op kosten van mijn baas. Inmiddels werk ik wel om en nabij de 36 uur, maar word ik vooral afgerekend op wat ik het bedrijf oplever. Als ik daar de ene week 30 uur voor nodig heb en de andere 37 is dat prima. Ik ben op dit moment blij dat ik geen ouderschapsverlof heb opgenomen. Ik zou ws evenveel hebben gewerkt/gepresteerd maar dan tegen een lager salaris. Erg aardig dus van mn leidinggevende om mij dit advies te geven. Daarom ben ik soms ook zo geschokt door verhalen over lompe werkgevers. Zo jaren 50. Elke baas zou moeten doen zoals de mijne. Zij kreeg er een zeer tevreden, gedreven en loyale werknemer voor terug!!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Waarom raadde je leidinggevende dat af?
Alhoewel een paar maanden 'sabbatical' ook heel fijn isals je de kans hebt, doen! Hier doe ik dat dan na mijn verlof, direct aan een gesloten, en dat is me vorige keer ook zó goed bevallen
*Slaat argument op in geheugen om man te overtuigenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:21 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jij poept, plast en spuugt jouw kleren een stuk minder onder denk ik? Er keer per dag omkleden hoef je hopelijk ook niet toch?
ik las je verhaal over je collega. Hopelijk is het allemaal geregeld voor je met verlof gaat. Onduidelijkheid tijdens je verlof is echt niet relaxt. Zeker niet als je collega straks echt niet terugkomt, en je als kersverse moeder bergen werk mag gaan oppakken. Da's echt geen goede start dan!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:03 schreef clauwheee het volgende:
Inderdaad erg fijn Aventura! Volgens mij levert dat voor een baas veel meer op. Ik had het op zich allemaal al op papier en akkoord, tot er dus nieuwe ontwikkelingen kwamen afgelopen weken. Dus nu herzien enzo, ook in overleg met m'n directe (zwangere) collega. En dan ga ik tijdelijk waarschijnlijk wel even gebruik maken van ouderschapsverlof als ik terug kom, ook om te kijken hoe het allemaal bevalt met uren/dagen. Kan ik daarna altijd nog een keuze maken (aldus mijn leidinggevende).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er ook nog he? Om je handje vast te houden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:05 schreef Kuukske het volgende:
PE?! Wat ga je doen? Doe Es' niet. Nog vier weken! Laat me niet alleen in de twintigers van maart. Dat is eng
Whaha XD Ik ben idd ook heulll benieuwdquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:30 schreef Mangostine het volgende:
Enfermera, veel plezier denk ik...? We horen straks wel wat je ervan vond.
Ik heb wel diep respect voor mensen die dit eerlijk kunnen stellenquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:31 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh ik vind niks lekkerders als ik misselijk ben, om eens goed over mijn nek te gaan
quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:31 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh ik vind niks lekkerders als ik misselijk ben, om eens goed over mijn nek te gaan
Maar gelukkig heb ik geen seconde misselijkheid gehad (vorige keer ook niet...)
voor alle misselijke mupjes!
Als ik misselijk ben hoef ik maar richting toiletpot met mijn hoofd te gaan en ik kanquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:37 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik heb wel diep respect voor mensen die dit eerlijk kunnen stellen![]()
Ik vind het echt af-schu-we-lijk. Hang dan ook huilend en kermend boven de pot.
Same here. Schreeuwend, kermend, huilend, verkrampt. Ik kan het ook niet zonder dat JD er is.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:37 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Jij droomt vaker over die Volendammers hè?quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Hier ook een misselijke! Alweer/nog steeds. Dit is echt nieuw voor mij. Bij Isabeau verlangde ik er wel eens naar, omdat ik aan niks merkte dat ik zwanger was... Nou dat is nu wel anders!
Rare dromen score voor vannacht:
Ik was Simon (van Nick en Simon), maar ik was wel een vrouw en ik ging met Nick op skivakantie. Moesten eerst nog langs de dierenwinkel om konijnenvoer te halen
Oh men, ik zou het ook echt echt niet alleen kunnenquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:46 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Same here. Schreeuwend, kermend, huilend, verkrampt. Ik kan het ook niet zonder dat JD er is.
Toen ik hoorde dat kotsen tijdens de bevalling heel normaal is, trok ik wit weg op de cursus.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:48 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Oh men, ik zou het ook echt echt niet alleen kunnen![]()
En kotsen tijdens de bevalling, ik stop gewoon 3 dagen vantevoren met eten
Mijn enige kotsangst is kotsen bij de kapper...dus voorlopig ga k denk k maar niet (vorige zwangerschap moest k dus kotsen bij dr kapper. Bij t wassen, of nou ja na t wassen, werd.k niet lekker en heb k daar de boel ondergekotstquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:46 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Same here. Schreeuwend, kermend, huilend, verkrampt. Ik kan het ook niet zonder dat JD er is.
Toen ik hoorde dat kotsen tijdens de bevalling heel normaal is, trok ik wit weg op de cursus.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:49 schreef Kuukske het volgende:
[..]!! Ik vraag me af of dat een optie is.
.
Die drang naar zout had ik trouwens heel erg in het begin. En vet. Veeeeeel chips.
Nu ben ik meer van de chocola. Komt ook doordat die verdomde paaseitjes ook al in de winkel liggen. En dus ook thuis.
.
Al vaker naar de kapper geweest tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:52 schreef Kuukske het volgende:
Oh da's wel gênant..
Speaking of which, ik ga vanmiddag ook naar de kapper.
Jaquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:00 schreef Mangostine het volgende:
OMG Son![]()
![]()
Ben je daarna nog terug geweest bij die kapper? Allejezus wat een drama.
Second that. Ik was ook echt bang dat ik wéken misselijk zou zijn, maar dat is me gelukkig bespaard geblevenquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:37 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ja tijdens de zwangerschap wel, maar ik bedoel daarna. Vorige keer had ik tijdens de zwangerschap echt prachtig haar, maar het viel toen ik stopte met bv echt heel erg uit.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:05 schreef Mangostine het volgende:
Nou sorbo, als het goed is blijft er nu weer wat meer haar plakken, dus zou het voller moeten worden. En anders laagjes erin?
ik heb hetzelfdequote:Op woensdag 22 februari 2012 09:46 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ik heb kort haar en mijn haar viel ook met bossen tegelijk uit na de bevalling. Op een gegeven moment zag je dat ook goed aan de voorkant, werd het zo dun dat je de hoofdhuid kon zien. Vreselijk vond ik dat.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik houd mijn hart vast over mijn haar trouwens! Na mijn vorige zwangerschap viel het met bossen tegelijk uit en het is nog steeds veel minder vol dan voor mijn zwangerschap van Isabeau. Ik hoop maar dat het niet nóg dunner wordt. Ik vind het nu nog wel een mooie bos, maar nog dunner zou zo zonde zijn.
Ik vond het voortdurend verliezen van vruchtwater zo ranzig de 2e keer. In dat stadium van de bevalling was ik me er nog net iets te bewust van.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb overigens gekotst en gepoept tijdens mijn bevalling, maar geloof me, daar ben je op dat moment helemaal niet mee bezig.
De VK zei dat het dus niks hoefde te betekenen, maar ze verwacht niet dat ik de 40 weken ga halen. Omdat mijn andere 2 kinderen ook met 36.3 en 36.5 zijn geboren. Dus ik gok op deze week.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:50 schreef Fieder het volgende:
Oh! Dus dat heb je gevoeld waarschijnlijk? Wat zei de vk ervan?
Ik dus ook niet. Bij Ivan verloor ik geloof ik alles in één keer. Bij Lena durfde ik me amper te verroeren omdat er dan wéér iets kwam. En op een bepaald moment stopte de verpleegkundige met m'n bed verschonen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:48 schreef Sorbootje het volgende:
Dat kan ik me helemaal niet herinneren!Volgens mij had ik dat ook niet echt. Bij het breken van de vliezen een klein golfje en nadat Isabeau eruit was een enorme tsunami.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |