abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108184885
2012

12 maart: Webkim
20 maart: PureEvil
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa
26 juli: Troeta

1 augustus: Nanadu
6 augustus: maffemuts
16 augustus: SupremeEvil
28 augustus 2012: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
13 September: Frups
20 september: Kwisted

13 oktober 2012 Sorbootje (neefje of nichtje)

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_108184983
Ik ben nu halverwege mn 6e week, dus zo ziet het er bij mij nu ook uit waarschijnlijk!
Onvoorstelbaar... Is die zwarte vlek je baarmoeder dan?
  maandag 20 februari 2012 @ 13:56:57 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108185006
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:53 schreef Sorbootje het volgende:
Waarom is dat bizar?
Omdat dat ongeveer hetzelfde is als wat ik nu ben.. vind het zo'n bizar idee dat dat in mijn buik zit, kan het soms nog niet helemaal geloven zeg maar :@ :o
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:56 schreef Fieder het volgende:
Ik ben nu halverwege mn 6e week, dus zo ziet het er bij mij nu ook uit waarschijnlijk!
Onvoorstelbaar... Is die zwarte vlek je baarmoeder dan?
Dat :D
Zwart=vocht :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_108185144
Nee die zwarte vlek is het vruchtzakje. Met vocht idd.

En oke, duidelijk, da's inderdaad best een bizar idee he?

Ik heb die bekende later overigens wel uitgelegd hoe het zat. Vond het wel wat sneu :D
pi_108185166
:@ Ik moet op echo cursus!

Doet me denken aan die aflevering van Friends dat Rachel haar baby steeds niet ziet op de echofoto hihi
pi_108185190
Hihi Sorbootje lees nu je grap pas terug!! _O-
  maandag 20 februari 2012 @ 14:05:42 #7
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108185325
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:00 schreef Sorbootje het volgende:
Nee die zwarte vlek is het vruchtzakje. Met vocht idd.

En oke, duidelijk, da's inderdaad best een bizar idee he?

Ik heb die bekende later overigens wel uitgelegd hoe het zat. Vond het wel wat sneu :D
Behoorlijk ja... :D Whaha dat grapje XD :P

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:01 schreef Fieder het volgende:
:@ Ik moet op echo cursus!

Doet me denken aan die aflevering van Friends dat Rachel haar baby steeds niet ziet op de echofoto hihi
Hahahaha ja idd _O- omg die aflevering is echt geweeeldig XD :D
  maandag 20 februari 2012 @ 14:11:42 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108185530
Sorbo :D
En mooie rijstkorrel :Y

Fieder, mja mijn man was erbij met boodschappen doen dus iets voor de frietpan in mijn mandje mikken zat er ook niet in... ;)
Ik ga donderdag wel weer boodschappen doen en dan is mijn man weer werken O-)
  maandag 20 februari 2012 @ 14:12:11 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108185548
Ik lees nu pas dat Sonja een meisje krijgt! :o Wat leuk! *O*
pi_108185690
Ik ga morgen naar Ikea! Kinderkamertjes kijken. Nog heeel vroeg maar wil vast weten of dat een optie is. Anders sparen voor speciaalzaak :')

Oeh zin in!!

Asyniur pff die mannen! Mijne is soms heel lief, gaan we friet halen of neemt ie n ijsje mee ofzo. En soms krijg ik op mn kop omdat ik weer zit te snacken. Ligt volgens mij aan zn eigen trek 8)7
  maandag 20 februari 2012 @ 14:18:42 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108185762
Je kunt ook eens kijken op marktplaats. Daar vind je vaak ook heel erg leuke dingen voor weinig geld.
En mikoxx heeft nog een hele mooie kinderkamer te koop staan O+
pi_108186286
AAARGH! Ik heb echt een extreem irritante zwangerschapskwaal. Jeuk aan mijn onderbenen. Het gaat maar niet over. Had ik vorige keer ook, maar niet zo erg als nu.

*mopperklaagzeur*

Ach, ik hoef in elk geval niet te twijfelen of ik wel zwanger ben.

Fieder ik heb ook een kamertje te koop staan, maar ik vind het zelf lelijk (kersen met creme :') )
  maandag 20 februari 2012 @ 14:37:54 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108186432
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:35 schreef Kuukske het volgende:
Wat een stoot Sorbo! O+.

Ik heb een nesteldrangdagje geloof ik :'). De koelkast is uitgesopt, badkamer is half gepoetst tot ik geen zin meer had, ledikantlakentjes zitten in de was, er ligt een sprei over het ledikantje om stof in het matrasje te voorkomen :'). En meer van dat soort ongein.
Das geen ongein, dat is toch leuk O+ ( op dat poetsen na dan :D )

Sorbo, leuk dat je de mini al hebt gezien. Voor een kloppend hartje was het nog te vroeg denk ik?

Skoap, altijd leuk zo'n bevestiging van MvM.
pi_108186841
Nee hoor, we hebben een kloppend hartje gezien!
  maandag 20 februari 2012 @ 14:50:50 #15
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_108187004
Een heule echt knipper voor Sobo en K. O+
A grand adventure has begun.
  maandag 20 februari 2012 @ 14:58:20 #16
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108187330
Oh wat goed zeg Sorbo!
  maandag 20 februari 2012 @ 15:03:03 #17
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108187543
En ik ben nog steeds aan het twijfelen over de kleur van t wiegje/ledikantje. Ik denk dat ik maar afstap van zilver met fuchsia. Aangezien ze er alleen in slaapt zolang ze bij ons op de kamer in-roomt denk ik nu meer aan de kleur van ons bed, ebben. En ik heb fuchsia dekentjes en witte en roze lakentjes, dus dat kleurt mooi. Maar t wordt wel tijd dat ik knopen door ga hakken anders is het niet meer nodig :')
pi_108188035
Hmpf te laat voor t bellen naar de ha :{
vanaf 16u kan ik t weer proberen.. Stom van mezelf

Asy:
:)
Als ik er met m'n lief voor ga zitten dan vind ie t wel leuk.

:o en lekker eten, m'n lief O+ 's patat, chips enz.
Maar tijdens boodschappen doen mag ik niet altijd koekjes/chocolade enz meenemen :9

Oh! En sorbootjes mooie echo foto! *O*
Leuk om te zien, zo mini :D
  maandag 20 februari 2012 @ 15:20:31 #19
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108188256
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:16 schreef Fieder het volgende:
Ik ga morgen naar Ikea! Kinderkamertjes kijken. Nog heeel vroeg maar wil vast weten of dat een optie is. Anders sparen voor speciaalzaak :')

Oeh zin in!!

Asyniur pff die mannen! Mijne is soms heel lief, gaan we friet halen of neemt ie n ijsje mee ofzo. En soms krijg ik op mn kop omdat ik weer zit te snacken. Ligt volgens mij aan zn eigen trek 8)7
Ja, ga je het nieuw kopen? :o Ik ga echt alles wat mogelijk is 2e hands aanschaffen. Dus zeker de kinderkamer, kinderwagen, etc. :D
Enige wat we nieuw willen hebben is een maxicosi gezien de veiligheid. Verder boeit het me echt niet. Ik vind die business waarin ze impliciet melden 'als je niet het duurste koopt ben je een slechte ouder :{w' verschrikkelijk, en wil daar niet aan meedoen. 200 a 300 euro voor 3 meubels voor de kinderkamer vind ik meer dan genoeg :)
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:18 schreef Asyniur het volgende:
Je kunt ook eens kijken op marktplaats. Daar vind je vaak ook heel erg leuke dingen voor weinig geld.
En mikoxx heeft nog een hele mooie kinderkamer te koop staan O+
Whihi idd! :D

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:34 schreef Sorbootje het volgende:
AAARGH! Ik heb echt een extreem irritante zwangerschapskwaal. Jeuk aan mijn onderbenen. Het gaat maar niet over. Had ik vorige keer ook, maar niet zo erg als nu.

*mopperklaagzeur*

Ach, ik hoef in elk geval niet te twijfelen of ik wel zwanger ben.

Fieder ik heb ook een kamertje te koop staan, maar ik vind het zelf lelijk (kersen met creme :') )
Ghehe _O- dat mag! En jeuk is rete irritant :o
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:47 schreef Sorbootje het volgende:
Nee hoor, we hebben een kloppend hartje gezien!
Ahwww... O+

Nou ik heb me net toch staan schoonmaken/koken :') Ik heb bolognesesaus opstaan, kan het lekker ff inkoken enzo :9 O+ Maar gelijk de keuken maar schoongemaakt, afzuigkap.. Ik stond op de stoel om erbij te kunnen, mijn man kijkt me zo aan van :') Dus ik zo; 'Wat? ik? zwanger? Nee joh, dit doe ik toch elke week. :') XD'
pi_108188537
Nou ik heb mijn directe collega op het werk ook maar verteld (man) Die reageerde wel heel lief. Kreeg zelfs een zoen :') :D En dat voor iemand met een lichte vorm van asperger! Ik werk maar met 3 mensen in NL, de rest zit in het buitenland. En 1 van mijn collega's is ook nog eens mijn man :') (pffff... leuk nu met die hormonen...)

Ik zit in de IT dus ik werk maar samen met 1 vrouw (op de administratie) ben benieuwd hoe de rest straks gaat reageren...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 20 februari 2012 @ 15:49:15 #21
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108189296
Skoap: wow! Das behoorlijk lief idd :D Whihi XD Hahaha _O- Nou idd, ben benieuwd..

Oh, buikfoto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is van vorige week, dus toen was ik (volgens mijn eigen berekening) bijna 5 weken :)
pi_108190483
ben benieuwd naar de komende groeifotos enfermera :) zo leuk om te volgen!

En dingen 2e hands aanschaffen kan prima!
Heb ook veel lakentjes van m'n moeder, waar m'n vader enz nog onder geslapen hebben en ik en m'n broers/zussen ook. En m'n oude ledikantje enz
Zo leuk :)

Ha gebeld, geen blaasontsteking, moest van de ha wel contact opnemen met de vk als ik weer buikpijn kreeg.
pi_108190748
Ik hoop dat de buikpijn nu weg blijft Zoe! :* Wel fijn dat het geen ontsteking is :)

Ik heb hier de kinderkamer wel nieuw gekocht, bij elkaar 350 euro bij IKEA :P Verder ben ik ook echt absoluut niet vies van tweedehands :) Kinderwagen komt nieuw hier omdat ik die cadeau krijg. Verder heb ik ondertussen ook best wat tweedehands spullen bij elkaar verzameld. Vooral kleertjes :P
De wieg die we de eerste maanden straks hier hebben staan komt van mn schoonouders af :) Mijn halve schoonfamilie heeft daar nog in geslapen :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_108191522
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik lees nu pas dat Sonja een meisje krijgt! :o Wat leuk! *O*
:D
O+

Oh en wij kopen nu ook geen babykamer :P
Want die hebben wel al *lol* is nu dus 2e hands :D hij was wel nieuw.
Eigenlijk alles was nieuw, maar nu niet meer dus :P
Ik ga wel nieuwe dekentjes en lakentjes kopen O+ roze O+
  maandag 20 februari 2012 @ 16:45:40 #25
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108191600
Zoe: hihi ik ook ja :D O+ Ga het zeker regelmatig posten hier :)
Precies, leuk toch O+
Oh fijn!! Maar waar die buikpijn dan van is? :? Nouja. in de gaten houden maar idd :*

Marjolijntje: jaaa Ikea is ook zoo leuk! O+ Heb daar ook al ff naar gekeken maar vond sommige commodes niet erg handig, en ik wil dan wel dat het een beetje bij elkaar past. Welke dingen heb je daar gekocht, welke serie? :D
Ahw leuk joh O+
pi_108192081
Ik heb de Heskvik serie, kast, commode (plus commode rand), wandplankje en ledikant :) Wil waarschijnlijk nog de speelgoedkist erbij kopen.

Had je trouwens het grote buikentopic al gevonden? Daar staan alle buiken bij elkaar!
  maandag 20 februari 2012 @ 16:58:58 #27
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108192206
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:56 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb de Heskvik serie, kast, commode (plus commode rand), wandplankje en ledikant :) Wil waarschijnlijk nog de speelgoedkist erbij kopen.

Had je trouwens het grote buikentopic al gevonden? Daar staan alle buiken bij elkaar!
Heskvik vindt ie niet op ikea, heet ie misschien net anders? :P
Ohjaaa! Goed idee :D O+
pi_108192264
Oeh Sorbo irritant die jeuk!

Skoap, leuke reactie zeg!

Enfermera, je buik! O+ Die van mij lijkt er op. Dat kleine bumpje onderaan heb ik ook. Het schijnen je darmen te zijn maar ik heb toch zelf wel het gevoel dat het ook al wat aan het opzwellen is daaronder. Maar misschien wil ik dat ook gewoon zien. :s)

Zoe, vervelend. (Niet dat ik je een blaasontsteking gun maar dan is het wel duidelijk wat er is.) Goed in de gaten houden inderdaad.

Ik vind het zelf wel leuk om iig voor de eerste nieuw te kopen. Wij hebben in de familie ook geen kleine kinderen nog dus kan niks overnemen. Heb wel wat oude babykleertjes die ik vroeger gedragen heb. O+
Marktplaats is ook zeker een optie, maar dan moet je weer bij mensen thuis gaan kijken, vind ik zelf altijd vervelend (zeurmuts) Als ik iets in de buurt vind met goede foto's dan wil ik het overwegen.
Eerst Ikea uitpluizen! :)
  maandag 20 februari 2012 @ 17:02:08 #29
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108192366
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:00 schreef Fieder het volgende:
Oeh Sorbo irritant die jeuk!

Skoap, leuke reactie zeg!

Enfermera, je buik! O+ Die van mij lijkt er op. Dat kleine bumpje onderaan heb ik ook. Het schijnen je darmen te zijn maar ik heb toch zelf wel het gevoel dat het ook al wat aan het opzwellen is daaronder. Maar misschien wil ik dat ook gewoon zien. :s)

Zoe, vervelend. (Niet dat ik je een blaasontsteking gun maar dan is het wel duidelijk wat er is.) Goed in de gaten houden inderdaad.

Ik vind het zelf wel leuk om iig voor de eerste nieuw te kopen. Wij hebben in de familie ook geen kleine kinderen nog dus kan niks overnemen. Heb wel wat oude babykleertjes die ik vroeger gedragen heb. O+
Marktplaats is ook zeker een optie, maar dan moet je weer bij mensen thuis gaan kijken, vind ik zelf altijd vervelend (zeurmuts) Als ik iets in de buurt vind met goede foto's dan wil ik het overwegen.
Eerst Ikea uitpluizen! :)
Thanks! O+ Leukkk :D
Whihi ja zijn echt je darmen hoor, pas bij 3 maanden komt ie boven je schaambeen uit en hoef je ook minder naar de wc omdat ie minder op je blaas drukt dan :P Alhoewel dat later gewoon weer terugkomt natuurlijk :+
pi_108192574
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:58 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Heskvik vindt ie niet op ikea, heet ie misschien net anders? :P
Hensvik? Wij hebben voor E de Leksvik-serie. :) Erg tevreden mee.

Wat bijzonder om zo'n vroege echo te zien Sorbo, en nog bijzonderder dat je in dat rijstkorreltje al een hartslag kunt ontwaren. :)

Wij hadden vandaag ook een echo, alles was prima. 1 dagje vooruit gezet dus er mag nu 27 augustus Cantare in de OP.

Pic:

pi_108192681
Wat een mooie echo Cantare!

Ik bedoelde inderdaad Leksvik, deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11928/ dement he :@
Als je van witte meubeltjes houdt, is dit ook leuk: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11937/
pi_108192709
Mooie echo Cantare!!! Fijn dat alles goed is!! :)
pi_108193020
Cantare Wat lief!!

Kan je dat Leksvik verven? Dat witte vind ik ook mooi. Ik las ergens dat ze bij Ikea ook geen aparte maten meer hebben sinds een paar jaar. Ivm matrasjes enzo.
*Gaat kinderkamertopic uitspitten :9
pi_108193048
Het ziet eruit als gelakt hout, dus denk het wel ja :)
pi_108193731
Dankzij dat gemeumel over mcflurry's gisteren wil ik er nu maar dan ook NU ook een :'). Morgen maar eentje halen denk. Ik heb daarstraks ook al een milkshake op :9
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_108193983
Oh cantare, leuke beeb heb je daar op de foto!! O+.
  maandag 20 februari 2012 @ 17:50:44 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108194389
Cantare O+

Wij hebben een heel erg oud wiegje (gemaakt door de opa van Harry en Huubkes oma). Oma van Harry en Huubke heeft er ook nog in geslapen. Wij wilden in eerste instantie alleen een commode, maar de mensen waar we de commode gingen halen (echt zgan! :o ) die hadden ook nog het bijbehorende ledikant. Uiteindelijk voor ¤75 dus het meubilair ;)

Son, da's wel zielig hoor dat je meisje geen nieuw meubilair krijgt! :{w

Ai, putlucht-alert hier naast me op de bank.
Laterz!
pi_108194486
Mooi Cantare O+

Hier een wiegje van meneer zijn familie waar ze allemaal in geslapen hebben... Deze baby zal er voor de vorm een nachtje in slapen :P en dan gaat ze in een co-sleeper aan mijn kant! Ik vind het een onding namelijk en zoals bij muppet elke keer eruit moeten om haar uit het wiegje te pakken heb ik echt geen zin in dit keer :@
pi_108194539
enfermera;
ja ben ik ook wel benieuwd naar.. donderdag zal ik t vragen

cantara
*O* mooie echo

marjolijntje;
van de ikea is ook leuk! hebben wij toen ook voor gekeken.

mm kuuks milkshake lekker!

zo ff samen koken, rijst met kip en sausje
wat eten jullie?
pi_108194920
Morgen weer n checkup, 16 weken vandaag... t gaat me veeeeeeeeeeeeeeeel te snel!
Oh en sorry dat ik niet meer gereageerd heb op de vraag wat er aan de hand was, maar mijn Oma'tje is op valentijn heengegaan en die hebben we Zaterdag naar haar laatste rustplaats gebracht, kortom, mijn bui was niet echt postbaar met alle hormonen :*
Zag leuke echo langskomen *O*
Een meisje voor Sorbo :D laat maar... ben t weer kwijt :')
En een mooie zwangere buik van enfe :)
Kusje voor de LLM's :*
Knuf voor de rest.

[ Bericht 7% gewijzigd door maffemuts op 21-02-2012 17:51:43 (mixingups) ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 20 februari 2012 @ 18:06:49 #41
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108195016
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:06 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hensvik? Wij hebben voor E de Leksvik-serie. :) Erg tevreden mee.

Wat bijzonder om zo'n vroege echo te zien Sorbo, en nog bijzonderder dat je in dat rijstkorreltje al een hartslag kunt ontwaren. :)

Wij hadden vandaag ook een echo, alles was prima. 1 dagje vooruit gezet dus er mag nu 27 augustus Cantare in de OP.

Pic:

[ afbeelding ]
O+ O+ wat een mooi beeld zeg.... :D

Ohjaaa de Leksvik vond ik idd ook errrug mooi! Is die commode wel handig? Vind dat uitstekende stuk zo gek.. En voor als het kind ouder is, is dat dan handig? Of heb je dan een grotere nodig?
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:08 schreef Marjolijntje het volgende:
Wat een mooie echo Cantare!

Ik bedoelde inderdaad Leksvik, deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11928/ dement he :@
Als je van witte meubeltjes houdt, is dit ook leuk: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11937/
Whihih idd :D Ohja die witte is ook mooi... maar nogmaals; is die commode handig? Als je kind wat ouder is en continue wil gaan staan stoot ie elke keer z'n kop :')

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:17 schreef Fieder het volgende:
Cantare Wat lief!!

Kan je dat Leksvik verven? Dat witte vind ik ook mooi. Ik las ergens dat ze bij Ikea ook geen aparte maten meer hebben sinds een paar jaar. Ivm matrasjes enzo.
*Gaat kinderkamertopic uitspitten :9
Is daar ook een topic over :o :9

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:54 schreef Zoë23 het volgende:
enfermera;
ja ben ik ook wel benieuwd naar.. donderdag zal ik t vragen

cantara
*O* mooie echo

marjolijntje;
van de ikea is ook leuk! hebben wij toen ook voor gekeken.

mm kuuks milkshake lekker!

zo ff samen koken, rijst met kip en sausje
wat eten jullie?
Nou idd, ben benieuwd..

IK heb heelrijke bolognesesaus op :9 Die stond al lekker te pruttelen vanaf vanmiddag :D :D
  maandag 20 februari 2012 @ 18:07:23 #42
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108195049
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:04 schreef maffemuts het volgende:
Morgen weer n checkup, 16 weken vandaag... t gaat me veeeeeeeeeeeeeeeel te snel!
Oh en sorry dat ik niet meer gereageerd heb op de vraag wat er aan de hand was, maar mijn Oma'tje is op valentijn heengegaan en die hebben we Zaterdag naar haar laatste rustplaats gebracht, kortom, mijn bui was niet echt postbaar met alle hormonen :*
Zag leuke echo langskomen *O*
Een meisje voor Sorbo :D
En een mooie zwangere buik van enfe :)
Kusje voor de LLM's :*
Knuf voor de rest.
He jeetje wat een narigheid... :o Gecondoleerd! Nou idd, lijkt me logisch..

O+ en ook een knuf voor jou! :*
pi_108195112
Mooie echo Cantare O+ O+

MaffeMuts gecondoleerd :*
pi_108195206
Muts, :*. Gecondoleerd.
pi_108195515
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Hier een wiegje van meneer zijn familie waar ze allemaal in geslapen hebben... Deze baby zal er voor de vorm een nachtje in slapen :P en dan gaat ze in een co-sleeper aan mijn kant! Ik vind het een onding namelijk en zoals bij muppet elke keer eruit moeten om haar uit het wiegje te pakken heb ik echt geen zin in dit keer :@
Hier hetzelfde, hoewel onze baby er misschien langer in zal slapen, afhankelijk van hoe lang hij/zij bij ons op de kamer ligt. E is na 6 weken al naar haar eigen kamer gegaan en heeft toen nog 4,5 maand in de O+ wieg O+ geslapen. Wij hadden toen nog geen cosleeper, dus ik vraag me af waar ze eigenlijk in heeft geslapen op onze kamer... :? :o reiswieg denk ik? Anyway, dit keer wil ik wel een cosleeper.
  maandag 20 februari 2012 @ 18:20:15 #46
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108195541
Even over MvM.. realiseer ik me net. Er zit natuurlijk een groot farmaceutisch bedrijf erachter: Merck&co. Die krijgen gratis jouw urine en verdienen bakken met geld met de medicijnen die ze maken die mensen gebruiken voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Dus zo'n armbandje is natuurlijk peanuts voor hun....
Kijk, ik doe het, omdat ik andere vrouwen wil helpen. En ik snap ook wel dat zij jou geen grote bedragen kunnen geven aangezien je dan rare mensen krijgt die ook mee doen. Maar toch. Beetje scheef is het wel. :{ :?
pi_108195809
Muts, gecondoleerd.

Enfermera, inderdaad ja!

Hier lekker kantonese kip (knorr) gegeten, vind die komkommerdressing zo lekker...

Ik begin me steeds meer te beseffen dat ik helemaal niet zoveel weet over baby's :{
Kan ook vrij weinig echt praktische informatie vinden op internet. Heb nu net stuk gelezen over bedjes opmaken en wat daar dan in moet. Co-sleeping, doen veel mensen dat?
Weet iemand een goed boek waar echt dingen over de verzorging enzo instaan? Of gaat dat via kraamzorg/ consultatiebureau. 8)7
pi_108196280
K kon niet meedoen met MvM deze ronde :'( wel contact gehad, maar was tekort enzo na echt positief resultaat (echo)
Gewoon n stuiterballetje
pi_108196582
Maffemuts, gecondoleerd :*

Mooi echo's voor Sorbo en Cantare zag ik net!

Ik heb de verzekering gebeld over die rekening. Gedoe om niks geweest, met 220 euro ben ik aan mijn eigen risico dus daarna zal ik zelf niks meer hoeven te betalen wat de medicijnen betreft. Phfeww....

Ben alleen vergeten de fysio te bellen voor die vermoedelijke Ischias...
.... met gevoel voor drama....
pi_108198708
:W. Het lukt me echt niet om overdag mee te lezen met alle drukte op het werk!

Sorbo, wat een mooierd, nu al! ;) En je opmerking :D

Cantare, ook een superecho!

Maffe, gecondoleerd :*
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_108198905
O en nog iets. Ik ben nu 21 wk en wat dagen zwanger en 5,8 kilo gegroeid zag ik vanochtend. Ik vind dat ik het best goed doe...maar krijg alleen maar naar m'n hoofd geslingerd dat m'n buik zo dik is. En ik zal hier en daar vast ook wel wat voller zijn, maar heb ik nu echt een verkeerd zelfbeeld of zeuren die mensen maar wat? In het begin dacht ik echt 'boeien, er groeit een kind in me', maar begin het nu eigenlijk al wel een beetje zat te worden :@. Hoor het elke dag zo ongeveer!
pi_108199517
Dat vinden mensen leuk om te zeggen Clauwhee, een volle buik is juist de bedoeling :*

Gecondoleerd maffemuts!
  maandag 20 februari 2012 @ 20:01:39 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108199665
quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:20 schreef Enfermera het volgende:
Even over MvM.. realiseer ik me net. Er zit natuurlijk een groot farmaceutisch bedrijf erachter: Merck&co. Die krijgen gratis jouw urine en verdienen bakken met geld met de medicijnen die ze maken die mensen gebruiken voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Dus zo'n armbandje is natuurlijk peanuts voor hun....
Kijk, ik doe het, omdat ik andere vrouwen wil helpen. En ik snap ook wel dat zij jou geen grote bedragen kunnen geven aangezien je dan rare mensen krijgt die ook mee doen. Maar toch. Beetje scheef is het wel. :{ :?
ik vind het gemeen dat mvm een beroep doet op het solidariteitsgevoel van vrouwen. En dus inderdaad hun zakken vullen ermee. Ik krijg er het glasbakgevoel bij. Dacht je dat je je flessen scheidt voor het milieu? Een beetje, maar de particuliere bedrijven ide het glas verwerken verdienen goudgeld aan jouw nijvere tochtjes naar de glasbak.
pi_108199807
Ja inderdaad! Wat Enfermera zegt, ik doe het ook voor andere vrouwen. Maar een beetje dubbel is het wel inderdaad...

Hier ook net het armbandje gescoord :') Morgen beginnen met vullen van de flessen! Benieuwd naar de chemische geur...
  maandag 20 februari 2012 @ 20:05:45 #55
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108199865
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:01 schreef Aventura het volgende:

[..]

ik vind het gemeen dat mvm een beroep doet op het solidariteitsgevoel van vrouwen. En dus inderdaad hun zakken vullen ermee. Ik krijg er het glasbakgevoel bij. Dacht je dat je je flessen scheidt voor het milieu? Een beetje, maar de particuliere bedrijven ide het glas verwerken verdienen goudgeld aan jouw nijvere tochtjes naar de glasbak.
Idd ja...Precies. :{
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:04 schreef Fieder het volgende:
Ja inderdaad! Wat Enfermera zegt, ik doe het ook voor andere vrouwen. Maar een beetje dubbel is het wel inderdaad...

Hier ook net het armbandje gescoord :') Morgen beginnen met vullen van de flessen! Benieuwd naar de chemische geur...
:) Whihi idd ja! :D Ik heb donderdag mn intake, ben idd benieuwd naar het kots-gehalte :')
pi_108200500
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:46 schreef clauwheee het volgende:
O en nog iets. Ik ben nu 21 wk en wat dagen zwanger en 5,8 kilo gegroeid zag ik vanochtend. Ik vind dat ik het best goed doe...maar krijg alleen maar naar m'n hoofd geslingerd dat m'n buik zo dik is. En ik zal hier en daar vast ook wel wat voller zijn, maar heb ik nu echt een verkeerd zelfbeeld of zeuren die mensen maar wat? In het begin dacht ik echt 'boeien, er groeit een kind in me', maar begin het nu eigenlijk al wel een beetje zat te worden :@. Hoor het elke dag zo ongeveer!
Serieus, wáár bemoeien mensen zich mee :{ het is ook nooit goed! De één draagt nu eenmaal ver naar buiten, de ander draagt naar binnen. De één komt 30 kilo aan, de ander max 5. Mensen verschillen nu eenmaal..

Hoe vaak ik ook de opmerking al weer niet gekregen heb: weet je zeker dat het er geen 2 zijn :?

Waarop ik maar een beetje :') :? kijk en al niet eens meer antwoord... sjees mensen, wat is er mis met gewoon zeggen: mooi O+ en het daarbij laten... zwaar vermoeiend....

Ik vind je een mooi zwanger buikje hebben O+ en dat gewicht is prima. Zolang je gezond eet en af en toe eens lekker snackt :P is er niks aan de hand.. Laat je niet gek maken hoor!!
pi_108200554
Cantare, wat een mooie echo! O+

Enfermera, jij ziet al verandering aan je buik! Leuk om zo bij te houden.. Ik heb al wel veel darm gerommel gehad, maar nog niet het idee dat mn buik echt boller is. Komt vanzelf O-)

Enne, nog 3 nachtjes tot mn eerste echo :o
pi_108200703
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:04 schreef maffemuts het volgende:
Een meisje voor Sorbo :D
Ik vind het echt heel knap dat je dat kunt zien aan een echo bij 5 weken en 6 dagen :D
pi_108200714
En eens hoor, voor wat betreft MvM... die ketting en dat boek is een schijntje vergeleken bij wat het bedrijf Organon (dat was het in elk geval ooit... kan me vaag ergens herinneren dat Organon niet meer is :? <= dement :')) eraan verdiend..

Ik wilde dit keer eigk niet mee doen, ondanks dat ik zelf grootverbruiker ben geweest. Gewoon, om het 'gedoe'. Maar het werkt psychisch schijnbaar zo door, dat ik me uiteindelijk tóch heb aangemeld weer. Op zich een goede zaak, echter het praatje dat ze met moeite alles bij elkaar krijgen, kan toch ook wel een schuldgevoel opwekken.

Troost me de gedachte in elk geval dat er momenteel een synthetische variant op de markt is die zijn werk prima doet! (Otrivelle)...
pi_108200739
Vanmiddag werd er tegen mij gezegd dat ik maar een bescheiden buikje heb en na al die verhalen over mcflurry's heb ik mijn man nu maar op pad gestuurd om er een te halen :D
pi_108200865
Eens met gerberaatje ^^. Niks van aan trekken hoor Clauwhee!!

Cantare, mooie echo O+! Fijn dat alles goed was ook!

Enfermera, ik heb ook nog geen idee hoe ik een babybedje op moet maken hoor. Heb begrepen dat de kraamzorg dat tzt wel laat zien. En anders maar niet, het is niet zo dat een perfect opgemaakt bedje een eerste levensbehoefte is ;).

Verder kan je je bijvoorbeeld gratis abonneren op Wij jonge ouders, een tijdschrift voor zwangeren en ouders van kleine kinderen. Heel informatief, ook wel veel reclame :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108200939
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:19 schreef Cantare het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, hoewel onze baby er misschien langer in zal slapen, afhankelijk van hoe lang hij/zij bij ons op de kamer ligt. E is na 6 weken al naar haar eigen kamer gegaan en heeft toen nog 4,5 maand in de O+ wieg O+ geslapen. Wij hadden toen nog geen cosleeper, dus ik vraag me af waar ze eigenlijk in heeft geslapen op onze kamer... :? :o reiswieg denk ik? Anyway, dit keer wil ik wel een cosleeper.
Hier heeft ze ongeveer een week of 12 's nachts bij ons op de kamer geslapen, in dat wiegje. Met een week of 8 zijn we overdag gaan 'wennen' op haar eigen kamer en dat was gelijk in het ledikant...

Dit keer zal het hetzelfde gaan, de co-sleeper zal gelijk haar ledikant worden :) maar ik denk dat het een hoop energie scheelt als ik er niet uit hoef om haar uit de wieg te pakken, maar zo kan aanschuiven!

(maar ik hoop dan ook dit keer niet te hoeven kolven om op gang te helpen en om kloven te ontzien, dus iets meer tijd om te rusten te hebben ;) ook wel fijn met een rond hobbelende dreumes denk ik :D)
pi_108201122
Hahahaha jullie hebben straks allemaal slapeloze nachten en een krijsend kind met krampjes enzo en dan heb ik gewoon heeeeeerlijk verlof met een (uiteraard tegen die tijd engelachtige, driftbuivrije en zindelijke) peuter.

:P

clauwheee, niks van aantrekken hoor! Bij mij vroegen ze twee maanden geleden al wanneer ik uitgerekend was, terwijl ik toen nog niet eens zwanger was. Mensen sporen niet.
pi_108201175
Gerberaatje, ik vind het veelzeggend dat de woorden kolven en kloven uit dezelfde letters bestaan. Ik ga trouwens ook kolven, voor mijn nifje.
pi_108201241
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:30 schreef Sorbootje het volgende:
Gerberaatje, ik vind het veelzeggend dat de woorden kolven en kloven uit dezelfde letters bestaan. Ik ga trouwens ook kolven, voor mijn nifje.
_O-

Is dat wat, Wij jonge ouders?

MvM boek? euh..?
pi_108201261
Wat goed van je!! *O* :Y Heb je nog een goede kolf? (had net een goede tip voor een Freestyle vrij betaalbaar in het borstvoedingstopic gezet :P )
pi_108201304
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:31 schreef Fieder het volgende:

[..]

_O-

Is dat wat, Wij jonge ouders?

MvM boek? euh..?
Je krijgt een boek, de grote geboortegids, momenteel als je meedoet met moeders voor moeders (mvm :P )
pi_108201367
Ikke niet?? Of op het eind?
pi_108201410
Nee ik had twee elektrische kolven en die zijn allebei kapotgelopen op mijn productie :') Bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven aan de betalende partij :D

K. wil overigens zelf ook gaan voeden. We moeten ons nog even goed verdiepen in relactatie. Het hangt van het succes daarvan af, hoe lang ik ga kolven (ervan uitgaande dat dát ook lukt)
pi_108201424
:o oh, dan wisselt het misschien per regio :?
pi_108201461
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:34 schreef Gerberaatje het volgende:
:o oh, dan wisselt het misschien per regio :?
Ik had ook geen boek!

*gooit flessen leeg door de gootsteen*
pi_108201474
Thanks dames, merkte dat ik er echt geïrriteerd van was vandaag.. Stom hè.
pi_108201480
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:33 schreef Sorbootje het volgende:
Nee ik had twee elektrische kolven en die zijn allebei kapotgelopen op mijn productie :') Bedankt voor de tip, ik zal het doorgeven aan de betalende partij :D

K. wil overigens zelf ook gaan voeden. We moeten ons nog even goed verdiepen in relactatie. Het hangt van het succes daarvan af, hoe lang ik ga kolven (ervan uitgaande dat dát ook lukt)
Er is wel genoeg informatie over te vinden!! Als ze op tijd begint zou dat nog best eens goed kunnen komen :Y

Wat bijzonder is het toch, allemaal! :Y
pi_108201489
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:32 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Je krijgt een boek, de grote geboortegids, momenteel als je meedoet met moeders voor moeders (mvm :P )
Ik krijg op het eind alleen een tas.. Geen boek :{ Jammer
pi_108201504
Net ff snel opgezocht wat relactatie is! Wat mooi!!
pi_108201537
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:34 schreef clauwheee het volgende:
Thanks dames, merkte dat ik er echt geïrriteerd van was vandaag.. Stom hè.
Nee is niet stom ;) mensen zijn stom :P ik vind het helemaal niet erg als mensen zeggen: oh wat heb je al een mooie grote buik O+ maar als ze gaan miepen en semi grappig gaan doen over 2 :') vreselijk... hallo, 2001 belde... ze willen hun grap terug....

Het is een beetje de toon ;)
pi_108201593
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:34 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik had ook geen boek!

*gooit flessen leeg door de gootsteen*
:')
pi_108201685
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:35 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Nee is niet stom ;) mensen zijn stom :P ik vind het helemaal niet erg als mensen zeggen: oh wat heb je al een mooie grote buik O+ maar als ze gaan miepen en semi grappig gaan doen over 2 :') vreselijk... hallo, 2001 belde... ze willen hun grap terug....

Ja dat dus. En dan een collega ook nog zeggen: Ohhh zo was ik toen ik dik :') 30 weken was! Ja en bedankt. En dat van twee krijg ik ook vaak te horen ja. Of die tweede die ze de eerste weken dachten te zien toch niet nog ergens verstopt zit :{w
pi_108201703
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:35 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Nou dat inderdaad. Hoewel het ook wel weer uitmaakt wie het zegt. Van mijn opa kan ik zo'n grapje nog wel hebben
pi_108202145
Semi goedgekeurd bij de vlos. Bloeddruk was hoog, maar niet te hoog (125/84). Over 2 weken weer terug voor bloeddrukmeting en urine inleveren en over 4 weken terug voor een 'gewone' afspraak. HB was wel goed. En een doorverwijzing naar de bekkenfysio ivm pijn in mn heup. Gewicht was goed (74kg, met kleding en schoenen) en mn buikspieren waren stevig :') nog wel ja :P
En we hebben verf, glasvlies en gordijnen voor de kinderkamer!
pi_108202373
Marjolijntje, goed nieuws!
Lekker klussen (aan de kinderkamer!)

Ik ga slapen, ben al half weg volgens mij.
pi_108203599
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:21 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik vind het echt heel knap dat je dat kunt zien aan een echo bij 5 weken en 6 dagen :D
Ohwwwwwww k mix weer eens mensen :@ schop sla en knijp maar :*
Gewoon n stuiterballetje
pi_108203701
Fijn Marjolijntje, en wel fijn dat je bloeddruk en urine over twee weken nog even (extra?) gecontroleerd wordt.
pi_108203841
Extra controle ja :) Vind het wel fijn dat ik zo goed in de gaten gehouden wordt :)
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 21:24:13 #85
309370 Nanadu
pi_108204276
Clauwhee stom he als je dat steeds te horen krijgt. Ik krijg ook steeds te horen: ' zo jij begint ook al aardig te groeien!'. Ik moet zeggen dat ik er deze zwangerschap meer mee zit dan de eerste. Maar aan de andere kant ben ik de afgelopen weken bijna niet aangekomen en ben ik blij dat je ziet dat ik zwanger ben.

Maffe muts nog gecondoleerd :*

Marjolijntje wat fijn dat je ' redelijk ' goedgekeurd bent en wat goed dat ze je extra in de gaten houden. Wat is je bloeddruk normaal dan?

Vandaag weer voor het eerst aan het werk geweest. Had vandaag een BHV herhalingstraining en dat was best weer vermoeiend. Ik vond het wel fijn om weer iets te doen. Morgen 's ochtends weer op de groep werken en daarna de rest van de middag weer cursus. Mijn rug houdt het gelukkig goed ^O^ , maar heb wel veel last van duizelingen en lang stil staan op mijn benen gaat ook niet echt meer. Dan ben ik nu nog maar 16w4d :@ Maar zolang het allemaal maar goed blijft gaan met de baby heb ik het er voor over :)
pi_108204482
Vorige keren was het 125/79 en 129/74. En vroegah had ik altijd een hele lage bloeddruk, maar het is de laatste jaren niet echt meer getest, dus geen idee. Maar het is dus wel wat hoger dan vorige keer. En mn moeder had ook verhoogde bloeddruk tijdens haar zwangerschap (2x ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging) dus houden ze mij wat dat betreft meer in de gaten.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 21:32:44 #87
309370 Nanadu
pi_108204836
Marjolijntje hopen dat het verder niks is, maar wel fijn dat ze er zo alert op zijn :Y
pi_108204970
Clauwheee, niets van aantrekken! Je bent gewoon heel erg mooi!! :*

Marjolijntje, hopelijk stijgt je bloeddruk niet nog verder!
pi_108204989
Oh en trouwens, ik heb net een McKroket op!! *) :Y)
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 21:42:02 #90
309370 Nanadu
pi_108205343
Klinkt lekker labello! Ik heb vanmiddag tijdens de training een heerlijk broodje kroket gegeten :Y)
  maandag 20 februari 2012 @ 21:54:25 #91
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108206047
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:35 schreef Labelloo het volgende:
Oh en trouwens, ik heb net een McKroket op!! *) :Y)
En ik vanmiddag 2 cheeseburgers :6 :+
Nu het laatste restje chips maar ff opeten :Y)

Heb harde buiken trouwens....

Marjoleintje, letten ze dan op de onderdruk ofzo? Wel goed dat ze het in de gaten houden ^O^
  maandag 20 februari 2012 @ 21:58:52 #92
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108206302
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:46 schreef clauwheee het volgende:
Gewoon trots op zijn :Y

Mij is net nog door kleurdoos verweten dat ik als kloontje het land van ooit opgegeten heb :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie mezelf gewoon als een soort van oermoeder, m'n hele lichaam is zwanger... Wildvreemden spreken me aan en hoofden draaien als ze me zien lopen waggelen... Het zal me echt m'n reet roesten, ik weet dat ze naar m'n buik kijken nu. Ze kijken niet naar m'n dikke kont of bankstelheupen, maar naar m'n buik... Waar een gedeelte van m'n grootste bezit in zit nu O+ Fuck them; ik ben mooi!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 22:27:23 #93
309370 Nanadu
pi_108207785
Wat een top instelling flugeltje ^O^ Die ga ik onthouden *)

Ik voelde net op de bank echte duidelijke plopjes *O* *O*
  maandag 20 februari 2012 @ 22:36:22 #94
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108208234
*O* voor de plopjes van Nanadu!

flugel, zo is het maar net. :Y

Marjolijntje, jammer van je bloeddruk. Hopelijk is hij de volgende keer beter :*

Ow en clauwheee, volgens mij krijgt iedereen wel zulke opmerkingen. Of je bent te dik. Of je bent te dun. Gewoon lekker niks van aantrekken... :*
pi_108213485
Niks van aantrekken Clauw.

Boh. Maagzuur bereikt hier nu toch wel een toppunt. Ik krijg zelfs de smaak van de anti maagpijnen terug ;(.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 01:09:33 #96
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108213621
Sterkte ermee kuukske!

Nanadu plopjes *O*

Clauwheee, misschien is het wel als compliment bedoeld, maar kan me voorstellen dat het je irriteert :*
pi_108213773
Thanks! Weet je toevallig hoeveel van die maagzuurpillen je mag nemen achter elkaar? :@. Of iemand anders die dat weet?

Morgen maar en naar de apotheek voor wat sterkere denk ik.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 01:34:22 #98
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108213900
Geen idee, heb 0,0 verstand van maagzuurpillen :@
pi_108214037
Jammer. Wag ben jij nog laat wakker trouwens?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 07:05:47 #100
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108214679
Ja, mn dreumes hield me wakker. En ook nu weer, maar tis ook tijd om op te staan, oudste moet naar school.
pi_108214713
Ah vandaar. Nou ik hoop vanmiddag nog een dutje te kunnen doen. Straks een afspraak met wat kennissen om bij te kleppen in de stad. Dus daarna kan ik wel weer naar bed. :z.
pi_108214868
22 weken samen met marjolijntje *O*

En natuurlijk ook voor alle andere mijlpalen *O*
pi_108215015
Oja *O* voor PE 36 weken! 8-) bijna LLM :D
pi_108215180
Maffe; gecondoleerd.

Cantare; mooie echo.

En allemaal mijlpalen weer? *O*

Heb vannacht echt k*t geslapen, raar gedroomd, vaak wakker. Kreeg ineens pijn in mijn zij. Nu gelukkig weer weg.
Vanmiddag naar het ziekenhuis, dacht ik eindelijk nu eens de gyn te zien, krijgen we een intake bij een intake-arts! 8)7 . Maar ik kom er niet door bij het zh hoor, heb al meerdere keren gezegd dat ik snel bij de gyn mocht komen.
Ik ben te lief ofzo hoor. Moet ik vanmiddag weer een vragenlijst doornemen die ik in november al met de gyn heb doorgenomen. Stom gezeik.
Ik ga vanmiddag niet weg voordat ik een afspraak heb bij de gyn binnen nu en 2 weken :( (en nu hopen dat ik standvastig blijf :P )
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  dinsdag 21 februari 2012 @ 08:22:02 #105
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108215185
Mogge :*

Ik ben gebroken, Willem heeft vannacht tussen ons in geslapen. Wat hem meteen de enige persoon hier in huis maakte die wél geslapen heeft :O
pi_108215195
*O* voor mn eigen mijlpaal, 19 weken vandaag

*O*voor de mijlpalen van pe, marjolijntje en Katy!

Nu weer aan t werk, 4 weken weggeweest :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 08:26:05 #107
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108215228
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 08:04 schreef Kuukske het volgende:
Oja *O* voor PE 36 weken! 8-) bijna LLM :D
LOL *O*

Ik ga me gewoon vanaf vandaag elke dag melden :P

Gisteravond nog wat buikpijn gehad, en harde buiken. Kleine is wel lekker druk iig, dus dat is goed.

Heb voor de zekerheid maar zo'n kraamding onder mn hoeslaken gelegd, stel je voor dat mn vliezen breken 's nachts :o
pi_108215314
Goedemorgen allemaal,

Maffe, gecondoleerd!

Mijlpalen? Ik heb de twaalf weken gehaald zonder ellende, *O* Feestje waard! *O*
pi_108215432
Hè getsie Kuuks, volgens mij mag je 18 rennies per dag. Maar iets sterkers lijkt me beter. : Y

Mijlpalen! *O*
Hier vandaag alweer 35 weken! :O

[ Bericht 1% gewijzigd door oeke op 21-02-2012 09:17:18 ]
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_108215715
Haai! 37 weken hier en het kotsvirus wat hier in huis rondwaarde lijkt eindelijk over. Phew!
Hardloper.
IG @webkim
pi_108215768
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:05 schreef Webkim het volgende:
Haai! 37 weken hier en het kotsvirus wat hier in huis rondwaarde lijkt eindelijk over. Phew!
LLM!!! *O*
pi_108215801
Ja, nou moeten we zeker echt een naam gaan verzinnen...
Hardloper.
IG @webkim
pi_108215847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:11 schreef Webkim het volgende:
Ja, nou moeten we zeker echt een naam gaan verzinnen...
Lekker op tijd idd :+. Fijn dat de 37 weken behaald zijn en dat jullie weer wat uit de lappenmand zijn *O*.

Wat een hoop mijlpalen vandaag :o *O*. Sopho, 12 weken is ook erg fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108215974
:D Een naam verzinnen is nu wel handig inderdaad!

Ook een *O* voor alle andere mijlpalen natuurlijk *O*

Kuuks goed nagaan of de tabletten wel mogen hoor, want zit flink verschil in geloof ik.
pi_108216323
Over lompe opmerkingen gesproken, dit moet ik even delen..

Net bij de koffieautomaat "Zeg, moet jij nou gewoon afvallen of ben je zwanger?" :o!

_O-. Ik moest echt heel hard lachen, nou als ze nu nog twijfelen en je bent al 5 maanden, doe ik het toch best okay :+.
pi_108216607
*O* Voor alle mijlpalen!!! *O*

Hier ook, vandaag 14 weken!! *O*

Nanadu, leuk die plopjes!! O+

Ik ben net weer naar de vlos geweest voor controle. Alles goed! :) Baarmoeder zat al halverwege de navel! En weer even fijn het hartje gehoord! O+

Das echt lekker lomp KatyM!
pi_108216625
Ik heb mezelf weer even uit bed gesleept. Dat is wel lekker aan verlof hoor, als je zo bagger slaapt als een .. nja .. uh.. Goudvis? dan kun je de dag erop lekker bijslapen overdag.
Vanmiddag wil ik wel effe naar de apotheek voor iets anders dan pillen. Misschien toch maar zo'n gortig drankje ofzo :r. Maar alles beter dan dat zuur. Ugh.
pi_108216626
Jezus Katy. Eigenlijk moet je dan theatraal in huilen uitbarsten en zeggen dat je inderdaad maar geen suiker in je koffie neemt.
pi_108216652
Kuuks, vervelend dat je zo last hebt van dat maagzuur. Helpt yoghurt oid ook niks?
pi_108216699
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:56 schreef Mangostine het volgende:
Kuuks, vervelend dat je zo last hebt van dat maagzuur. Helpt yoghurt oid ook niks?
Yoghurt iig niet. Vla hielp laatst ook niet echt.
Het wordt tijd dat zoonlief z'n voeten weer terug legt bij zijn hoofd :P want volgens mij heeft ie nu wel opgetrokken knietjes en stapt ie vrolijk in m'n maag.
pi_108216766
Kuuks, ik heb goede verhalen gehoord over het drankje van Gaviscon. (ik heb zelf de pillen geprobeerd maar daar ging ik echt van over mijn nek dus ik ben toen maar bij de rennies gebleven)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:02:07 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108216795
Whieee, voor alle mijlpalen én de verse LLM Webkim! *O*
Fijn dat het kotsvirus weer vertrokken is ;)

Ik las een goede controle van Labelloo. Fijn! :Y

Maagzuur: niet tof :N Ik heb er nu ook wat meer last van als bij Harry. Maar als het niet erger wordt dan dit, dan knijp ik in mijn handjes. Succes Kuuks :*

Nou ik heb vannacht dus weer meer dan 2 uur wakker gelegen. Gewoon om niks :X
pi_108216869
dan hoop ik voor je dat de apotheek een goedje voor je heeft! En die zoon van jou... hij ligt in elk geval niet in een stuit, dat dan weer wel.
pi_108216876
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:01 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, ik heb goede verhalen gehoord over het drankje van Gaviscon. (ik heb zelf de pillen geprobeerd maar daar ging ik echt van over mijn nek dus ik ben toen maar bij de rennies gebleven)
Ja ik heb daar ook e.e.a. over gehoord ja. Ik ga eerst nog even terug naar bed voor ik de winkels op zoek :@.
pi_108216928
Carnaval is een beetje aan mij voorbij gegaan... zaterdag was ik te lamlendig om ook maar een stap buiten de deur te zetten. En zondag (optocht) sneeuwde het hier, dus daar hadden we weinig zin in.

Asy, kun je nog een beetje bijslapen vandaag?
pi_108217271
*O* Hoera voor alle mijlpalen!

Flugel, je hebt gelijk! Je BENT mooi! ZO! (*slikt jankbui door zucht)

Nanadu! Leuk! Plopjes O+ (*slikt jankbui 2 door)

Kuuks, misschien zeg ik iets heel stoms hoor, maar ik heb van mezelf zonder zwangerschap vaak maagzuur en dan helpt cola mij heel erg? En Gaviscon hoor ik ook goede dingen over! Zou even met de verloskundige/ huisarts overleggen over hoeveelheden? Vervelend hoor.

KatyM ga jij eens even snel op dieet :') Gekke mensen!

Zo naar Ikea! :) Eerst even richting restaurant. Jammer dat ze geen McKroket hebben daar :P Vanavond toch maar even tussenstopje Mac inplannen. Bedankt he dames daarvoor _O-
pi_108217347
Cola hielp inderdaad gek genoeg ook tot een paar weken terug. Nu maakt cola het alleen maar erger :P
Maar lief dag je meedenkt!
pi_108217521
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:04 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja ik heb daar ook e.e.a. over gehoord ja. Ik ga eerst nog even terug naar bed voor ik de winkels op zoek :@.
Ik was tijdens mijn zwangerschap grootverbruiker van Antagel ^O^
pi_108217711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:29 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Ik was tijdens mijn zwangerschap grootverbruiker van Antagel ^O^
Volges mij is dat ook wat de apotheek me een hele tijd terug in eerste instantie ook aan wilde smeren ;Y.

Ik hou m in ieder geval in m'n achterhoofd die naam.

Ik hoop wel dat ik aan het eind van de dag thuiskom met iets waar ik niet enorm van over m'n nek ga :').
pi_108217836
Wat een hoop mijlpalen vandaag *O*

Ik was vanmorgen voor het eerst misselijk, geloof niet dat dat een mijlpaal is waar ik blij mee ben :') ;)
Gelukkig was het na 10 minuten ook weer weg.

Vanmorgen bij een KDV wezen kijken en dat voelde goed, dus dat is nu ook mooi geregeld! Wel erg snel al gedaan, maar ze hadden nu een actie-tarief voor inschrijven en dat scheelde 1 euro per uur :@
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:40:27 #131
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108217886
Nou ik hoop het ook voor je Kuukske......Smerig dat maagzuur :{

(Ik red het met Rennies, en al een paar weken niet meer nodig gehad gelukkig)

Ik heb geen zin om wat te doen...erg ! Moet nog strijken....bah }:|
pi_108217985
Ja, hoe lang van te voren zijn jullie KDV's gaan bezoeken, even los van interessante actietarieven?
pi_108218087
En moet je dan ook al aantal dagen/ uur opgeven? Ik heb nog geen idee welke dagen ik vrij krijg en welke dag er dan al oppas is (moeder wil één dag doen). Dat gaat nog wel een paar maanden duren voor dat duidleijk is. :?
pi_108218109
cyntiaa ik heb het probleem dat het maagzuur zo toch gelijk terugkomt meteen als ik weer wat gegeten of gedronken heb. Het enige wat ik gewoon kan drinken is dus melk en verder niks

Gelukkig ben ik gek op melk maar het wordt ietwat eentonig. Zou graag af en toe ranja, thee of koffie willen drinken zonder last te krijgen.

Na een maaltijd vind ik nog niet zo erg als het dan terug komt dat ik t dan moet nemen, maar wil niet elke 2 uur zo'n tablet of drankje moeten nemen want dan werkt melk voor mij prima.

Is het voldoende om het alleen na de maaltijd te nemen? Dan wil ik het wel overwegen namelijk.
pi_108218223
KDV zijn wij met 16 weken ofzo pas geweest en dat is hier op tijd.
Maar in de meeste steden moet je toch al z.s.m er heen dus met 12 weken echt wel een afspraak maken en dan kan je nog pech hebben.
pi_108218247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:43 schreef Mangostine het volgende:
Ja, hoe lang van te voren zijn jullie KDV's gaan bezoeken, even los van interessante actietarieven?
Hangt heel erg af van wachtlijsten etc. Wij hebben het met 14 weken geregeld. Toen hebben we ook de dagen vastgelegd. Maandag en donderdag zijn geloof ik de drukste dagen bij kdv's. Woensdag en vrijdag de minst drukke.

Ik zou wel tijdig orienteren en dan heb je meteen een beeld van de wachtlijsten.
pi_108218777
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:46 schreef Fieder het volgende:
En moet je dan ook al aantal dagen/ uur opgeven? Ik heb nog geen idee welke dagen ik vrij krijg en welke dag er dan al oppas is (moeder wil één dag doen). Dat gaat nog wel een paar maanden duren voor dat duidleijk is. :?
Nee bij ons was het allemaal heel erg vrijblijvend gelukkig.. Zodra de kleine er is hebben we nog een keer een echt intake gesprek... Dus dat duurt nog heel erg lang :P

Hier in Almere is er ook plek zat bleek dus. Maar ik heb verhalen gehoord in Amersfoort / Utrecht met wachtlijsten van meer dan 1 jaar :o
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:24:49 #138
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_108219241
Hier moet je t uiterlijk voor de 16e week geregeld hebben en dan kan je e als je geluk hebt. In de 3e levensmaand erheen. Gelukkig heb ik schoonmams voor 2,5 dagen, de rest is papa-dag en roostervrije dag. Zo, lunch maken en dan naar de VK voor controle.
Gewoon n stuiterballetje
pi_108219513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:43 schreef Mangostine het volgende:
Er was hier eigenlijk maar 1 optie die niet al te veel om is op weg naar werk (en met sowieso 3 kwartier reistijd vond ik dat wel een belangrijk criterium), dus daar hebben we ons ingeschreven met 12 14 weken. Nu ben ik 22 weken en bedacht ik me dat ik ook nog wel even een keer langs wil :+ :').

Hier moesten we inderdaad bij inschrijving aangeven hoeveel en welke dagen / dagdelen we wilden! Vond ik ook onhandig, maar ja.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108219554
Pffft, met Ko hadden we pas een plek op de reguliere kdv na anderhalf jaar. :P
Maar goed, we hebben er niet erg actief achteraan gezeten, en ik vond het wel goed zo.
Nu achteraf heb ik zelfs een soort van 'spijt' dat hij nog 4-5 maanden naar dat kdv is gegaan ipv thuis gebleven tot hij naar de kresj kon waar hij nu naar toe gaat.
Dat is een ouderparticipatie psz en dat vind ik zo geweldig. O+
Nr twee gaat denk ik ook thuisblijven tot het daarnaar toe kan. Met 1 en 9 maanden ofzo.

Zo mensen van de zwangerschapsuitkering aan de lijn gehad en ik mag een nieuwe aanvraag invullen. *O*
Volgens mij was ik niet toerekeningsvatbaar bij de vorige aanvraag. Zulke stomme fouten gemaakt in het formulier. :@

Nu baal ik alleen nog van die stomme Zorgkiezer, waar ik mijn verzekering om heb laten zetten. Het blijkt dat ze het niet hebben doorgegeven waardoor ik dus nog bij mijn oude verzekering zit.
En geen idee wat ik daar nu nog aan kan doen. :(
pi_108219606
Sowieso werken vloeibare maagzuurremmers beter dan tabletten, omdat het overal mooi tussendoor sijpelt.
Dan heb ik het over vrij verkrijgbaar spul, als je echt veel last hebt zou je je vk/gyn kunnen vragen. Ik kreeg Omeprazol en heb nergens last meer van.
Hardloper.
IG @webkim
pi_108219651
Het is eerder dat vloeibare maagzuur remmers ook heel anders werken door wat de werkzame stof is.
Zit nog best veel verschil in samenstellingen hoor ;)
pi_108219737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:37 schreef Webkim het volgende:
Sowieso werken vloeibare maagzuurremmers beter dan tabletten, omdat het overal mooi tussendoor sijpelt.
Dan heb ik het over vrij verkrijgbaar spul, als je echt veel last hebt zou je je vk/gyn kunnen vragen. Ik kreeg Omeprazol en heb nergens last meer van.
Ik heb van mezelf Omeprazol (want zonder baby in buik heb ik ook vaak maagzuur). Maar dat mocht ik niet meer gebruiken.

Het is vloeibare Gaviscon geworden.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:43:25 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108219776
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:47 schreef covie het volgende:

Gelukkig ben ik gek op melk maar het wordt ietwat eentonig. Zou graag af en toe ranja, thee of koffie willen drinken zonder last te krijgen.

afwisselen met chocolademelk?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:46:05 #145
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108219849
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:43 schreef Marrije het volgende:
afwisselen met chocolademelk?
Of melk met aanmaak :9
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:52:53 #146
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108220046
Freubelot: whihi ja is idd zo.. :D ja ben ook echt heeeel benieuwd hoe het allemaal gaat groeien O+
Whihi zo ist! :D
Ohhh wat snel al!! :o :D *G*

Geberaatje; ja idd, ik kwam eerst ook bij Organon uit maar dat is overgenomen door Merck.
Oh echt :D Nou das iig een mooi alternatief dan ja..
En ik zit idd ook te denken over een co-sleeper, wat onwijs handig is dat zeg in de eerste periode... O+ En dan idd later over naar eigen ledikantje.

Phaidra: zei ik iets over een babybedje?? :+ Whihi. :D

Sorbootje: dat meen je niet :o bizar onaardige mensen zeg... -O- :?

Flugel: zo is het meid O+ :D *G*

Kuukske; ik heb er wel wat verstand van, wat voor pillen heb je en welke sterkte? Oh wacht, ik zie al dat je naar de apotheek bent geweest :+ Hoop dat de gaviscon helpt! :*
Bij mij helpt vaak een appeltje eten ook wel.. iig geen zure dingen :)

Hier alles goed.. mn man gaat vandaag de vk bellen, ben benieuwd (hij wilde ook wat doen :+ ). Hoor er straks meer over. Verder lekker moe, want moest weer werken, dus minder geslapen..
Ik las op de site van mijn chronische darmziekte dat mijn ziekte een standaard indicatie heeft om bij de gyn op controle te gaan, terwijl mijn specialist zegt van niet als de ziekte rustig is :? En op de site staat ook dat een ziekenhuisbevalling geïndiceerd is, en mijn specialist zegt weer dat thuisbevallen ook kan... :? :? Ik snap er niks meer van. Ga binnenkort wel eens bellen met die vereniging en ga binnenkort ook weer naar mn specialist, dus ik zal eens de oren van zijn kop vragen >:) Mij maakt het zelf niet zoveel uit, zolang alles maar zo veilig mogelijk gebeurd etc..
pi_108220732
pffffff bah, ben de hele ochtend al misselijk..

Naja ben nu helemaal blij dat ik het aan mijn collega heb verteld, die zorgt nu heel lief voor me met thee en een biscuitje :D
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:22:53 #148
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108220972
Skoap: he wat vervelend -O- Af en toe wat eten helpt dus? Lief van je collega O+
pi_108221100
Mag ik trouwens even kwijt dat ik diep respect heb voor de slechtslapende zwangere moeders van een of meer kinderen? Ik slaap slecht en ben bloedchagrijnig. Blij dat er niemand om me heen hangt vandaag. Maar als moeder kun je daar niets aan doen natuurlijk.
Kudo's :*.
pi_108221489
:* voor ieder die t nodig heeft

Las maagzuur en slecht slapen bij kuukse :* bah

(lang verhaal)
Gisteravond vk gebeld, had erg veel buikpijn,
Vk vermoedde blindedarmontsteking.
Op afd. Verloskunde in t ziekenhuis constateerde de gyn dat ik
Aan t puffen was, had erg veel pijn, ctg.. Weeënactiviteit
Inwendige controles, bm-mond was ok, geen ontsluiting oid
Gewone echo, baby deed t goed, was al 1.5kg O+

Waren 2gyns en 1zuster, ze leken zich erg zorgen te maken dat ik zou gaan bevallen.. Ook bloed geprikt, en urine voor controle (voor blindedarm ontst. en nierbekkenontst.)
Mannelijke gyn was erg netjes, hij vroeg of hij Bep. Handelingen mocht doen, en ze waren allemaal super lief. Mocht niks meer eten in voorbereiding eventuele operatie, gelukkig geen ontstekingen, geen operatie.

Wel nacht ter observatie gebleven.. Om half5 hartje nog gehoord vannacht (kon niet slapen en had buikpijn) baby was erg druk en had de hik O+ vanmorgen nogmaals ctg, geen weeënactiviteit meer.

Net thuis *O*
m'n lief was ook bang dat de bevalling zou beginnen, heb veel aan m gehad :)
pi_108221543
Zoë, wat een draak van een nacht zeg :o
Fijn dat er niks ontstoken is en je niet onder het mes hoefde, maar weeënactiviteit, pfoe! En hoe nu verder?
pi_108221651
Onderbuik is nog wat pijnlijk maar niet zo dat ik me zorgen maak. Weet nu wel dat ik, als ik pijn ga wegpuffen, zeker de vk moet bellen. Zaterdag dus niet gedaan :@.. Stom.
En erg moe, lief ook, hij kon thuis ook niet slapen. Nu lekker bankhangen en rustig aan doen.
pi_108221702
Sterkte! En rustig aan maar idd :*
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:52:07 #154
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108221849
:o Zoë! Dat is me nogal een dagje/nacht geweest zeg. Gelukkig dat je nu geen weeen activiteit meer hebt! Je hebt nog wel ff te gaan....
Heb je nou ook net als ik pillen gehad? magnesium? (moest ik pakken voor de harde buiken/weeen)
pi_108222369
Ja nog 10wkn :o

Nee heb niks gekregen.. Missch was de activiteit nog niet heftig genoeg om t af te remmen met med?
pi_108222469
Wow Zoe, heftig. Gelukkig weer lekker thuis en ben je goed opgevangen in het ziekenhuis.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:14:42 #157
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108222484
Ja dat weet ik natuurlijk niet.....bij mij op de ctg zaten toen uitschieters van 100/80/70. Maar het deed geen pijn....

Maar misschien is dat ook verschillend per arts. Hier in dld zijn ze volgens mij toch al gauw van het pilletjes geven enzo.
Als het weer gebeurt, dan zou je t iig kunnen vragen? Misschien werkt het wel.
pi_108222521
Zoe dat is inderdaad schrikken!! Rustig aan doen hoor!
pi_108222752
Jeetje Zoe23, wat een nacht. Pfff lijkt me best schrikken!!
pi_108222939
Zoë dat is schrikken!! :o Gelukkig ben je weer thuis en gaat het goed nu.

1 ding is zeker nu weet je waarom je rustig aan moet doen!!! En waarom je je niet schuldig hoeft te voelen dat je thuis zit te "niksen".

Waag het niet om je daar nog schuldig over te voelen! }:|
pi_108223674
Zoë, wat eng!! :o En wat de anderen al zeggen: rust houden is dus écht niet voor niets :*. Hopelijk blijft je beeb nog 10 weekjes binnen zitten, pfff.

Skoap, wat naar, misselijkheid :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108224181
Zoë wat doe je nou :o Hop hop met de beentjes omhoog jij! Je prupje moet nog 10 weken blijven zitten hoor!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 14:17:45 #163
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_108224200
Zoë ;( :*

Net terug van de Prenatal en Babypark ..... pffff, die kleine moet nog geboren worden en heeft nu al meer kleren in z'n kast hangen dan ik.
F.K.A. SuperwormJim
pi_108224213
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:17 schreef SuperwormJim het volgende:
Zoë ;( :*

Net terug van de Prenatal en Babypark ..... pffff, die kleine moet nog geboren worden en heeft nu al meer kleren in z'n kast hangen dan ik.
Das precies wat m'n man ook zegt iedere keer :').
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:21:06 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108224288
Zoë, rustig aan doen hoor!

Mijn man komt gewoon niet in de kast van de kinderen ;)

Buiten hangt nu een deel van de kinderwagen te drogen. Ik heb de kinderwagen helemaal uitgewassen. De babywas is zover klaar. DIe moet alleen nog gestreken worden.
Komende dagen kan ik niet meer fatsoenlijk lopen, maar de baby kan komen :P
pi_108224434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:08 schreef Skoap het volgende:

[..]

Nee bij ons was het allemaal heel erg vrijblijvend gelukkig.. Zodra de kleine er is hebben we nog een keer een echt intake gesprek... Dus dat duurt nog heel erg lang :P

Hier in Almere is er ook plek zat bleek dus. Maar ik heb verhalen gehoord in Amersfoort / Utrecht met wachtlijsten van meer dan 1 jaar :o
Bij mijn KDV is inderdaad een wachttijd van zeker een jaar.... daar moet je dus wel eigk meteen inschrijven ;)

Zoe :o doe jij even heel gauw rustig aan!! Je beeb moet nog wel even binnenblijven zeg.... :*
pi_108224621
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:26 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Bij mijn KDV is inderdaad een wachttijd van zeker een jaar.... daar moet je dus wel eigk meteen inschrijven ;)
Ja het komt denk ik ook omdat in Almere buiten er opeens een stuk of 10 KDV's bij gekomen zijn in ongeveer 1 jaar... Vlakbij mijn huis zitten er al 5 :') Keus genoeg dus.
pi_108224729
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:18 schreef Kuukske het volgende:

[..]

De mijne zegt het nu nog. En hij heeft gelijk :@
The way you rock'n'roll
pi_108225946
PE wow das wel heftig,
De volgende x kan ik er zeker naar vragen.

Covie:
Ben ook zeker blij dat ik thuis zit.. Pff. Had met lopen naar de toilet al enorme krampen.
Voel me cker niet schuldig meer :)

Heb m'n afspraak met nieuwe manager morgen afgezegd, zie dr nu over 2wkn. Maar ze heeft wel n aanvraag voor n nieuw contract verstuurd *O* hoop dat t wordt goedgekeurd.

* Zoë23 gaat lekker op de bank liggen

Beebje moet cker nog lekker 10weekjes binnen zitten

SWJ babykleertjes zijn leuk O+

Dikke :* voor jullie
pi_108226415
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:17 schreef SuperwormJim het volgende:
pffff, die kleine moet nog geboren worden en heeft nu al meer kleren in z'n kast hangen dan ik.
Jij poept, plast en spuugt jouw kleren een stuk minder onder denk ik? Er keer per dag omkleden hoef je hopelijk ook niet toch? :D
  Moderator dinsdag 21 februari 2012 @ 15:27:20 #171
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_108226683
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:18 schreef Kuukske het volgende:

[..]

En gelijk heeft ie ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:10 schreef Zoë23 het volgende:

SWJ babykleertjes zijn leuk O+

Ik heb er in ieder geval weer genoeg gezien voorlopig. En het ergste is: het kost een fortuin die eerste aanschaf, en je weet niet eens zeker welke maat je nodig hebt ;(
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

Jij poept, plast en spuugt jouw kleren een stuk minder onder denk ik? Er keer per dag omkleden hoef je hopelijk ook niet toch? :D
Ja maar, zo veel kleertjes ... en daar is ie in een mum van tijd weer uitgegroeid ;(
F.K.A. SuperwormJim
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:29:18 #172
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108226749
Oh en SWJ....dan ben je er nog niet....Want misschien wil je vrouw wel ALLES bewaren. :+

Weet van mezelf dat ik 6 plastic bakken vol had, en nu staan er weer een aantal dozen bij, gekregen kleding grotere maten. Plus een volle kast van maat 50 tot 74 :o
pi_108227009
Ja de kosten van kleertjes t.o.v. hoe vaak ze het dragen loopt een beetje scheef ja :+
The way you rock'n'roll
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:41:03 #174
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108227170
Zoë, jeutje! :o Wat heftig zeg! Hoeveel weken ben je eigenlijk nu? 30 weken dus als ik het goed zie?
En idd, zou maar lekker rustig aan doen.. Die kleine moet nog even blijven rondzwemmen hoor! :*

Ik weet uit stage-ervaring dat premature weëenactiviteit gewoon niet goed is, waar dat door komt weet je vaak niet, maar te vroeg is gewoon niet goed. Soms zet het door, soms niet.

Nou, the story wat betreft mijn vk continues :') Mijn man had gebeld naar de vk die zeiden dat ze buiten ons bereik lagen. Heel raar, want ze zitten dan wel in een andere plaats maar het is dezelfde gemeente. We hebben nu met een vk in een naburige stad gebeld, daar mogen we dan wel :') Terwijl het een andere gemeente is.. Schiet mij maar lek hoor. _O- Maar die houden dan ook weer spreekuren in het dorpje waar ik woon! Jaaaaaaaaa. Dus ja, als dat zo is zou dat wel fijn zijn, hoef ik alleen voor echo's een stukje verder weg, dat vind ik prima :)
Magoed, daar moeten we morgen weer naar bellen (die andere vk), want het telefonisch spreekuur was natuurlijk al voorbij. Aaaaahhh. En mijn man blijft maar heel lief zeggen: nee! :D ik bel! :* :D O+
pi_108227540
Jeetje zoe, wat een schrik :o

Hier zitten we nog steeds een beetje met de opvang...mn moeder ziet t niet zitten straks op 4 kinderen (nja 3,5) te passen. Floris en neefje zijn even oud en best bewerkelijk met zn 2en. Nichtje zit nu wel op school, mja ook niet tot.6uur. En ook die behoort niet.tot het rustige type en dan dus een baby erbij. Das natuurlijk best veel.
Ik hoop dat mn schoonmoeder 1,5 dag op ze wil gaan passen (die heeft er dan dus 3. Nichtje is 2 maanden ouder dan Floris, sowieso is ze een stuk rustiger :D) en mn moeder dus de andere dag. Ik ben op zich redelijk flexibel in mn werk. Vriend zei ook al, eventueel kan je ook een halve dag minder gaan werken. Nou is t wel handig dat k waarschijnlijk een collega voor 36 uur erbij ga krijgen. Das dan wel makkelijk.

Pfff werken valt wel even tegen hehe. Ben niet meer zo gewend aan zitten de hele dag :D heb een beetje last van mn heupen, mja dat went wel weer ;)
Mn andere baas weet nu ook van mn zwangerschap :) nu de collega's nog haha. Werk met alemaal mannen, .is toch anders :D

Enfermera, fijn dat je nu iig een vk heb gevonden, helemaal mooi dat ze spreekuur bij jou inct dorp hebben!

Oh en kleren voor de kleine kun je nooit genoeg hebben :P
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:46:32 #176
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108229379
Son, lastig hè zo puzzelen met opvang.
Wij hebben ook nog dingen om moeten gooien. Niet zo erg als jullie, maar toch.
En tegen de tijd dat Harry 4 wordt, moeten we weer aan het puzzelen. Maar goed dat duurt gelukkig nog 2 jaar ;)
pi_108229525
Ja best lastig, mja tis even niet anders :D Misschien dat t straks ook heel anders wordt allemaal :') (moeder dr contract loopt binnenkort af en ben benieuwd of hij verlengd wordt (3e verlenging), dus misschien is t straks allemaal heel makkelijk op te lossen ;) Of juist lastiger ivm nieuwe baan enzo)
Nja we zien t wel...Ik heb iig geluk met mn werk :)
Bij de meeste werknemers zou het lastiger zijn denk ik. En helemaal stoppen met werken zie ik dan ook weer niet zitten. In het ergste geval zouden we een gastouder of een kdv moeten zoeken. Mja ook lastig, kdv iig, want waar zoek je die...In mn werk- of woonplaats...Ook kwa openingstijden enzo.
Oh en moet er nog even niet aan denken hoe het wordt als ie 4 wordt :X Het wordt pas echt makkelijker als ze allebei naar school gaan haha. Dan kan ik gewoon onder schooltijd gaan werken.
pi_108229686
Een *O* voor alle mijlpalen vandaag! Inclusief de mijne, 22 weken al! :D

Zoe, dikke :* ga je nu wel echt rustig aan doen? Hou jullie meisje nog maar lekker binnen hoor!

Pff, ik heb echt een dikke baaldag. Enorm moe, wederom een hele drukke dag op werk (mn baas is ziek en ik moet de puinzooi die hij achterlaat nu opruimen, vandaag weeeeer overuren gedraaid) en flink hoofdpijn.
Thuis net de fysio geprobeerd te bellen, maar nadat ik daar ruim een kwartier in de wacht heb gehangen heb ik het opgegeven, dan maar geen fysio. }:| Ze zouden open zijn tot 5 en nemen nu dus gewoon de telefoon niet meer op. Nouja, de pijn is nog wel te handelen. Jammer dan. En vriendlief zie ik ook de hele dag niet.. Bah.
*voelt zich helemaal niet fijn vandaag*
pi_108229995
Son ik werk ook in de ICT (jij toch ook dacht ik laatst te lezen)
En mijn collega's vinden het heel leuk juist!

Ze maken ontzettend veel grappen er over. (Over hormonen, het niet hebben van sex, dik worden en mijn zwangerschapsdementie enz.) Maar ze zijn stiekem ontzettend lief en best wel bezorgd! O+

Tjah hele gesprekken over de babykamer, wel of geen borstvoeding, en aan je buik voelen als de baby schopt dat zit er dan niet in. Maar dat hoef ik ook niet met collega's.

Dus ik denk dat het bij jouw collega's ook wel goed komt, volgens mij is een mannenafdeling vaak in je voordeel met dit soort dingen :)
pi_108230184
Ik werk idd in de ict (niet als ict-er hoor ;) daar heb ik mijn personeel voor :P).
Oh en ze vinden t vast wel leuk :) Die gesprekken hoef ik idd ook niet, vorige keer werkte ik in een winkel, dus heel anders haha. Buik voelen deden ze sowieso niet ;) Was ook neit echt nuttig met rustige Floris in buik _O- voelde m zelf toen nog amper hehe (mn contract liep toen af met 28 weken zwangerschap, Floris was niet zo bewegelijk, helemaal niet als ik aan t werk was).
Sommige collega's vragen ook af en toe naar Floris en das ook wel heel schattig eigenlijk :) (jongen van 22 die totaaaaaaaaaal niet met kinderen bezig is die er dan naar informeert, is toch anders dan de collega met kind haha).

Ze vinden t trouwens ook altijd wel leuk als ik Floris meeneem. Soms vergeet ik wat op woensdag (werk ik een halve dag) en dan heb ik Floris opgehaald bij mn schoonmoeder (woont daar waar ik werk), dus dan rij ik even langs en dan is t ook altijd: zoooo die is groot geworden :D
Volgens mij vinden ze m wel leuk (is ie uiteraard ook ;))
pi_108230276
Zoe! Wat een schrik! :o jouw beeb moet gewoon blijven zitten nog 10 weken... :Y

Nou wij zijn ook weer thuis uit het zh; eindelijk een afspraak bij de gyn, ze wilden hem eerst over 5 weken plannen maar daar heb ik een stokje voor kunnen steken. Toen wilden ze me bij de balie bij een andere gyn proppen, omdat mijn eigen gyn het te druk heeft.
Ben helemaal gesloopt joh, je moet echt voor elk ding knokken daar.

Intake-arts gaf toe dat het eigenlijkniet nodig was om eerst bij haar te komen, maar ze vond het wel gezellig :D
Ik kreeg ook nog even een echo; beebje lag lekker te slapen maar ze porde hem even wakker; meteen een arm die keihard uitschoot en lekker uitrekken met de beentjes. O+
I found myself alone,
pi_108230791
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:05 schreef covie het volgende:
Son ik werk ook in de ICT (jij toch ook dacht ik laatst te lezen)
En mijn collega's vinden het heel leuk juist!
leuk ik werk ook in de ICT!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:09:13 #183
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108232027
Sonnetje: he lastig wat met je opvang joh.. idd wat minder werken zou ook niet verkeerd zijn toch :D
Haha ja idd, ben ik ook wel blij mee :)

Weet je wat lekker is? Ovenpatat met pindasaus en mayo en gebakken uitjes :D :9
En wat nog lekkerder is; gewoon de mayo en pindasaus van de lepels af eten zonder iets erbij :@ :9

Ben er ook achter dat er 2 zakken bolognese ribbelchips doorheen gaan per week :') Vriendin van me zei al; zo, 32 weken doen en je komt 30kg aan! XD
Ik zo; neehoor, deed er al een half jaar over om 2kg aan te komen (met moeite), dusseeehhhh :') XD
pi_108232247
Zoe, schrikken zeg zo'n nacht ineens! Gelukkig is alles nu weer rustig!

Sterkte voor marjolijntje en kuuks!
Eet smakelijk straks iedereen :+
pi_108232530
Jemig Zoe, dat is schrikken. :o
Fijn dat er goed op je gelet werd en dat je lief zo goed meeleefde. Rustig aan doen hoor meis! :*

Bleh, ik heb me toch wel vergist in de hoeveelheid werk die ik nog heb liggen.
De hele dag achter de naaimachine gezeten en best wat opgeschoten maar niet zoveel als ik zou willen.
Dus wrs kan ik niet eind deze week met verlof. :{

Komt wel goed allemaal, maar ik heb zin om mezelf eens lekker te verwennen dus ik fiets zo, onderweg naar huis, even langs de AH voor wat snoepwerk, ijs denk ik, met M&M's en caramelsaus en nootjes ofzo? In elk geval zo'n superzoet Amerikaans snoepijs. :Y)
Zo!
pi_108233429
Zoe! Rustig aan, lekker op de bank blijven liggen :)
Marjolijntje :* Morgen weer een nieuwe dag

Zelf even naar de ha geweest, dacht blaasontsteking te hebben. Is niet zo. Vrijdag ff terug, wil ff naar laten kijken, al denk ik na even gekletst te hebben met mn collegaatje, dat ik flink bandenpijn heb. Hoop stiekem dat mn ha vrijdag even een echootje doet. Anders moet ik nog zolang wachten :@.

Verder ist wel geregeld op mn werk. Ga nog een dagje minder werken, dus drie dagen dan. Hou contract voor 4 dagen en pak 2 jaar lang een dag per week ouderschapsverlof. Wordt wel betaakd voor drie dagen, maar ouderschapsverlof krijg je iets van terug van de belastingdienst oid. Yay! Vrijdag naar n kdv kijken, hoop dattie leuk is en ze plek hebben :)
pi_108234335
Jullie hebben gelijk dames, en elke keer als ik geïrriteerd ben denk ik aan Fluugs O+ ;)

Zoë echt rustig aan blijven doen hoor! Jeetje wat een schrik.

Labelloo *O* voor de goede controle!

Marjolijntje :*

Wij hebben rond de 14 weken ingeschreven bij KDV, en in week 16 rondje gedaan. Bij onze voorkeur toen ingeschreven voor 2,5 dag. De maandag lukte niet, drukke dag inderdaad. Ze dachten wel mee en gaven de vrijdag als alternatief. Dus we hebben met werk e.d. kunnen schuiven en nu is het geregeld. Heel fijn. Mijn (schoon)moeder werken allebei fulltime en wonen wat verder weg, was dus geen optie.

Moet nog wel een keer naar mn zwangerschapsverlof kijken. Zou wat eerder stoppen, maar heb het zo druk tot aan m'n verlof dat ik misschien beter maar 4 wk van tevoren ga stoppen. De laatste 5/6 weken draai ik dan alleen maar werkweken van 3 of 4 dagen ivm roostervrij om de week en geintjes als Hemelvaart en Pinksteren. Dus dat is misschien wel zo relaxed. Ook voor mijn directe collega, zij is 12 weken zwanger en we doen het nu met zn 2tjes beide fulltime. In het slechtste geval kom ik alleen terug voor 3,5 dag omdat haar contract afloopt na haar verlof en ik haar dan dus vanaf eind mei niet meer zie door beide zwangerschappen. Ik word al gek als ik eraan denk...daar moeten we dus ook nog even energie in steken!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:39:09 #188
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108235388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef SupremeEvil het volgende:
Zoe! Rustig aan, lekker op de bank blijven liggen :)
Marjolijntje :* Morgen weer een nieuwe dag

Zelf even naar de ha geweest, dacht blaasontsteking te hebben. Is niet zo. Vrijdag ff terug, wil ff naar laten kijken, al denk ik na even gekletst te hebben met mn collegaatje, dat ik flink bandenpijn heb. Hoop stiekem dat mn ha vrijdag even een echootje doet. Anders moet ik nog zolang wachten :@.

Verder ist wel geregeld op mn werk. Ga nog een dagje minder werken, dus drie dagen dan. Hou contract voor 4 dagen en pak 2 jaar lang een dag per week ouderschapsverlof. Wordt wel betaakd voor drie dagen, maar ouderschapsverlof krijg je iets van terug van de belastingdienst oid. Yay! Vrijdag naar n kdv kijken, hoop dattie leuk is en ze plek hebben :)
Alleen nog over 2012, daarna is het afgeschaft....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108235541
Oh, das kak...dan heb ik er niks aan hahahaha? Naja, verlies er ook niks op toch.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:48:50 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108235833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:42 schreef SupremeEvil het volgende:
Oh, das kak...dan heb ik er niks aan hahahaha? Naja, verlies er ook niks op toch.
Moest ff spieken wanneer je uitgerekend bent... En nee, dat schiet niet echt op. Maar als je ouderschapsverlof opneemt, behoud je je recht op die uren. Stel dat je na een jaar toch een dag meer wilt gaan werken, kunnen ze dat dus niet weigeren, wel als je je contracts uren aan laat passen.
pi_108235946
En het kan ook gunstig zijn voor je pensioenopbouw dacht ik.
pi_108236151
Oeke.vervelend zeg! Groot gelijk dat je lekker jezelf even verwend!

Ouderschapsverlof neem k niet op...nja.misschien als k niet.rond kom kwa oppas...maar das dan 4uur per week minder werken. Ik werk sowieso maar 20 uur. Dus 2,5 dag, vind k ook wel zat :') hoewel k kwa werk wel tijd te kort.kom, maar das binnenkort ook wel iets ruimer waarschijnlijk.
Ben allang blij dat k niet onregelmatig.meer werk. Dat lijkt.me best lastig te combineren met oppas.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:55:35 #193
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108236171
Je krijgt geloof ik 16 euro per dag. Toch blijft ouderschapsverlof voordelig als je tijdelijk minder wilt werken, vooral wat je pensioenopbouw aangaat inderdaad.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:56:51 #194
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108236243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:51 schreef clauwheee het volgende:
En het kan ook gunstig zijn voor je pensioenopbouw dacht ik.
Dat weet ik niet zeker, maar lijkt mij niet aangezien dat berekend wordt over je brutoloon en dat wordt minder (tenzij je baas doorbetaalt, maar die zijn er niet veel meer denk ik :P )
pi_108236261
Naja, laat het voorlopig wel zo. Las op rijksoverheid.nl dat het nog niet zeker was dat het afgeschaft werd in 2013.

"Ouderschapsverlofkorting: wie ouderschapsverlof opneemt, heeft recht op een belastingvoordeel door de ouderschapsverlofkorting. Mogelijk wordt de ouderschapsverlofkorting afgeschaft per 2013. Dit staat nog niet vast."
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:57:50 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108236288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Aventura het volgende:
Je krijgt geloof ik 16 euro per dag. Toch blijft ouderschapsverlof voordelig als je tijdelijk minder wilt werken, vooral wat je pensioenopbouw aangaat inderdaad.
Oh wel? Leg uit, kan ik dat ff checken straks natuurlijk!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:00:39 #197
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108236427
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:57 schreef Susie het volgende:

[..]

Oh wel? Leg uit, kan ik dat ff checken straks natuurlijk!
zie boven je :)

Pensioenopbouw blijf je doen over je oorsponkelijke bruto salaris, echt gunstiger dus dan minder uren werken.

Herstel:dit is in mijn cao zo geregeld, maar niet standaard.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:03:42 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108236590
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:00 schreef Aventura het volgende:

[..]

zie boven je :)

Pensioenopbouw blijf je doen over je oorsponkelijke bruto salaris, echt gunstiger dus dan minder uren werken.
Lekker offtopic zo, sorry modjes :* Maar hoe dan? Je salaris wordt toch minder? Of moeten ze het over het oorspronkelijke loon blijven rekenen? Ga ik dus volgende week goed in de gaten houden dan!
En beter als het nog in 2013 geldt, dan profiteer ik er nog ff langer van :D
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:05:06 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108236660
Ik vind t niet offtopic, zwanger zijn vereist ook nadenken over later, als de baby er is!
pi_108236951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Aventura het volgende:
Je krijgt ongeveer ¤ 4,00 netto per uur ouderschaps verlof terug, met een maximum van ¤ 600 (nog iets) per maand als je gelijk fulltime ouderschapsverlof opneemt :)

Ik zou heel blij zijn als de ouderschapsverlof korting er nog niet uitgaat in 2013.. maar zo wel ook nog geen man overboord.. eind dit jaar heb ik 2 maanden volledig ouderschapsverlof, heerlijk!
pi_108236958
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:03 schreef Susie het volgende:

[..]

Lekker offtopic zo, sorry modjes :* Maar hoe dan? Je salaris wordt toch minder? Of moeten ze het over het oorspronkelijke loon blijven rekenen? Ga ik dus volgende week goed in de gaten houden dan!
En beter als het nog in 2013 geldt, dan profiteer ik er nog ff langer van :D
Ja, je voert in het salarissysteem ouderschapsverlof in en die neemt dan automagisch je pensioenpremie voor je contracturen mee. Handig stukje programmeerwerk wat daar is gedaan :7
The way you rock'n'roll
pi_108236993
Ja, wat Aventura zegt zei mijn P&O afdeling ook...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:14:18 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108237098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja, je voert in het salarissysteem ouderschapsverlof in en die neemt dan automagisch je pensioenpremie voor je contracturen mee. Handig stukje programmeerwerk wat daar is gedaan :7
Ah ja.... Automatisch... Ik vraag het mij af met die systemen van ons! :D Ik ga het in de gaten houden volgende week!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:17:10 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108237259
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:11 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Je krijgt ongeveer ¤ 4,00 netto per uur ouderschaps verlof terug, met een maximum van ¤ 600 (nog iets) per maand als je gelijk fulltime ouderschapsverlof opneemt :)

Ik zou heel blij zijn als de ouderschapsverlof korting er nog niet uitgaat in 2013.. maar zo wel ook nog geen man overboord.. eind dit jaar heb ik 2 maanden volledig ouderschapsverlof, heerlijk!
oja zo zat het, ik kom op die 16 euro omdat ik met de gedachte speelde om 4 uur pw op te nemen :) Mijn leidinggevende raadde het me af. Nu overweeg ik om wat geld te sparen en dan een paar maanden achtereen op te nemen. Als een soort sabbatical.
pi_108237349
Waarom raadde je leidinggevende dat af?

Alhoewel een paar maanden 'sabbatical' ook heel fijn is :Y als je de kans hebt, doen! Hier doe ik dat dan na mijn verlof, direct aan een gesloten, en dat is me vorige keer ook zó goed bevallen :Y
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:23:31 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108237634
Ik had een maandje extra verlof (had best veel dagen) en vond dat heerlijk aansluitend aan het zwangersschapsverlof. 10 weken is echt te kort na de bevalling vond ik. Ik was echt nog niet toe aan werken.
pi_108237637
Zou je als zelfstandige ook recht hebben op ouderschapsverlof?
Klinkt wel goed eigenlijk, nu neem ik ook 'ouderschapsverlof' op omdat ik iets minder werk aanneem. Alleen krijg ik er niks voor terug van de belastingdienst. -O-

En mijn ijs kan ik ook nog niet eten. :(
Dan moet ik natuurlijk wachten tot die peuter op bed ligt en die heeft vanmiddag tot 6 uur liggen tukken dus de kans dat dat snel is is heel erg klein. -O-
pi_108237837
Ik durf niet te zeggen hoe dat bij zelfstandigen zit, Oeke...

Susie, ik had bij muppet ook nog heel veel vakantie en een maand ouderschapsverlof, dit keer heb ik een maand vakantie & 2 maanden ouderschapsverlof na mijn verlof.. gewoon 7 maanden in totaal eruit O+

Nog iets meer dan 3,5 maand werken O+
pi_108237842
Ik ga in principe werken tot 36 weken. Mn vakantie erschter plakken vind k weer zo zonde, kan k tot januari niet meer weg, mja misschien, vind.k t dan niet nodig ook ;)
T zijn iig.maar 2 weken dus stelt niet zo veel meer voor
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:29:44 #210
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108237919
Heerlijk Gerberaatje! Lekker genieten van je kleine muppet! O+
pi_108237984
Oeke als zelfstandige kan het niet -O-
The way you rock'n'roll
pi_108238013
Wij mogen geen verlof meer sparen, nou ja max 2 weken geloof ik, dus ik heb in principe alleen de twee weken die ik normaal in de zomervakantie neem en nu niet nodig ben dan over. Maar die wil ik graag voor december bewaren. Denk ik. Dus is tot 36 wk werken voor mij, als het allemaal lukt, misschien ook fijner want dan heb ik na de bevalling nog 12..Ik word soms gek van alle opties haha.

Heerlijk Gerberaatje!
pi_108238147
Haha
Ja van die 12 weken na is ook de reden dat k tot 36 weken door wil werken. Vermoed.dat ze toch pas na de uitgerekende datum komt en dan heb ik toch nog 5 weken ofzo voor :P (als t gaat zoals bij floris)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:53:43 #214
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108239168
Ik zit idd ook te twijfelen of ik tot 36 weken door zal werken. Ik kijk wel gewoon hoe het gaat, als het gaat, dan mooi, anders niet :) Wil sowieso nog wat weekjes erachteraan plakken gok ik...
Alhoewel ik ongeveer over een maand bij mn nieuwe baan ga werken, ze zullen wel blij zijn als ik na de 10weken echo zeg dat ik zwanger ben :+ Magoed. Ben jong, kunnen ze verwachten.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:56:41 #215
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108239352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Waarom raadde je leidinggevende dat af?

Alhoewel een paar maanden 'sabbatical' ook heel fijn is :Y als je de kans hebt, doen! Hier doe ik dat dan na mijn verlof, direct aan een gesloten, en dat is me vorige keer ook zó goed bevallen :Y
Dat klinkt heerlijk zeg! Als er nog een tweede komt, ga ik dat ook doen. Ik vond 10 wk na de bevalling weer gaan werken veel te snel. Over het afraden van 4 uur per week ouderschapsverlofplan: mijn baas is zelf moeder van drie en heeft altijd fulltime gewerkt. Ze is heel erg van prestatiegedreven werken en het nieuwe werken. Ze adviseerde me om niet te snel beslissingen te maken over mijn werkuren, maar het eerste half jaar gewoon eens te kijken hoe het gaat met 36 werken icm het moederschap. De eerste maand werkte ik echt geen 36 uur en mocht dit op kosten van mijn baas. Inmiddels werk ik wel om en nabij de 36 uur, maar word ik vooral afgerekend op wat ik het bedrijf oplever. Als ik daar de ene week 30 uur voor nodig heb en de andere 37 is dat prima. Ik ben op dit moment blij dat ik geen ouderschapsverlof heb opgenomen. Ik zou ws evenveel hebben gewerkt/gepresteerd maar dan tegen een lager salaris. Erg aardig dus van mn leidinggevende om mij dit advies te geven. Daarom ben ik soms ook zo geschokt door verhalen over lompe werkgevers. Zo jaren 50. Elke baas zou moeten doen zoals de mijne. Zij kreeg er een zeer tevreden, gedreven en loyale werknemer voor terug!!
pi_108239522
Oef ben kapot! Lekker slapen. Ik lees morgen bij over opvang en verlof. Vind dat nog heel ver van mn bed show, ondanks wachtlijsten. Eerst maar eens een knipper...

Zoe das schrikken zeg! :*

McFlurry was heeeeeeeeeeeeeerlijk! :) Ben ook niet misselijk meer nu? Hoop dat dat geen slecht teken is... Of de beeb heeft nu wat ie hebben wilde :')

quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:21 schreef Kyara het volgende:

[..]

*Slaat argument op in geheugen om man te overtuigen :') *
pi_108239796
Inderdaad erg fijn Aventura! Volgens mij levert dat voor een baas veel meer op. Ik had het op zich allemaal al op papier en akkoord, tot er dus nieuwe ontwikkelingen kwamen afgelopen weken. Dus nu herzien enzo, ook in overleg met m'n directe (zwangere) collega. En dan ga ik tijdelijk waarschijnlijk wel even gebruik maken van ouderschapsverlof als ik terug kom, ook om te kijken hoe het allemaal bevalt met uren/dagen. Kan ik daarna altijd nog een keuze maken (aldus mijn leidinggevende).
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:11:50 #218
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108240282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:03 schreef clauwheee het volgende:
Inderdaad erg fijn Aventura! Volgens mij levert dat voor een baas veel meer op. Ik had het op zich allemaal al op papier en akkoord, tot er dus nieuwe ontwikkelingen kwamen afgelopen weken. Dus nu herzien enzo, ook in overleg met m'n directe (zwangere) collega. En dan ga ik tijdelijk waarschijnlijk wel even gebruik maken van ouderschapsverlof als ik terug kom, ook om te kijken hoe het allemaal bevalt met uren/dagen. Kan ik daarna altijd nog een keuze maken (aldus mijn leidinggevende).
ik las je verhaal over je collega. Hopelijk is het allemaal geregeld voor je met verlof gaat. Onduidelijkheid tijdens je verlof is echt niet relaxt. Zeker niet als je collega straks echt niet terugkomt, en je als kersverse moeder bergen werk mag gaan oppakken. Da's echt geen goede start dan!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:59:39 #219
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108242765
Dames, ff voor de zekerheid...DJMO is mijn contactpersoon. Mocht ik toevallig naar het ZH moeten ofzo, dan houd zij jullie op de hoogte. Ik heb namelijk geen internet op mijn telefoon ;)

Zet het maar alvast neer, want ik heb soms best harde buiken, en af en toe ook wat pijn onderin mijn buik. Hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar je weet maar nooit ;)

Morgenvroeg heb ik zowiezo weer controle in het ZH in Boxmeer
pi_108243564
Jeetje wat gaan jullie weer hard zeg met schrijven! Ik heb een dagje vrij op maandag gehad en meteen loop ik mega achter haha.
Ben wel redelijk bijgelezen dus ik haak vanaf hier weer in.

Zoe wat een schrik meis!! Doe je in vredesnaam rustig aan?! Je meisje moet echt nog even warm in mama's buik blijven zitten hoor. En wat fijn dat je zoveel aan je vriend had.

Hier alles goed verder. Veel last van maagzuur bah. Rennies heb ik, gaviscon morgen weer even halen. Bij mijn dochter heb ik daar ook al liters van achterover gewerkt.
De baby's zijn erg beweeglijk geworden in de afgelopen week. Kan het verschil ook voelen, of de bovenste of de onderste beweegt. Vind het wel gezellig dat gefrummel in mn buik O+

Ow en ik las nog iets over opmerkingen over buiken, zijn het er echt geen twee en meer van dat soort onzinnige vragen.
Mensen geven hun bakkes doorgaans maar een duw moet je maar denken. De meeste gaan het fout gokken als ze drie verschillende zwangere buiken naast elkaar zouden moeten beoordelen. Ze weten gewoon niet hoe het eruit 'hoort' te zien bij welk termijn.
Ik heb nu al een paar keer gehoord 'zo je mag bijna zeker?'. De gezichten als ik dan zeg "nee ben net over de helft" zijn best komisch! :) ik moet ze dan wel vaak even uit de droom helpen en erbij zeggen dat het er twee zijn.
pi_108243999
Ok PE! Gaat het beginnen? Spannend!
Hmm, 20 maart uitgerekend lees ik, das nog een beetje vroeg dan?

SPOILER
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:26:57 #222
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108244238
Geen idee SE...Ik herken dit ook niet echt zo, vorige keren braken namelijk eerst mn vliezen....dusja, geen vergelijkingsmateriaal ;)

SPOILER
  dinsdag 21 februari 2012 @ 22:38:19 #223
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108244794
SE, stuur een aardig kaartje met 'bedankt ome X voor de bijdrage aan mijn studie.

PE, nog even binnen houden hoor!

oeke, wat naar dat je je zo verkeken hebt op de hoeveelheid werk. Hopelijk heeft je troostijs in elk geval wel gesmaakt :*

Ow en ik ga kijken of ik na mijn verlof (en na 4 weken vakantie) nog wat exra ouderschapsverlof kan opnemen. Wil net als bij Harry pas gaan werken als de baby 4 maanden is. Dat is mij toen prima bevallen. Daarna neem ik dan (is de bedoeling) 6 uur per week ov op zodat ik 18 uur per week werk. Dit totdat het op is en daarna zien we wel verder.
pi_108246087
PE?! Wat ga je doen? Doe Es' niet. Nog vier weken! Laat me niet alleen in de twintigers van maart. Dat is eng :D

:*. ;)

Boh mensen, ik sliep. Verleden tijd, want de telefoon ging net. Wat een tijdstip ook om iemand te bellen. Ik ga er verder maar niet op in, maar mensen machtig. Ik zit altijd recht overeind in bed als er na 10en nog gebeld wordt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:10:30 #225
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108246335
Als ik morgen niet online ben dan weet je t Kuukske ;) Maar tot nu toe valt het mee hoor, blijft een beetje hetzelfde. We zien t wel.

En idd. Welke halve gare belt er zo laat nog op! Dan denk ik ook altijd dat er wat is hoor. Zeg altijd, je mag alleen na 10en bellen als er iemand dood ligt te gaan of heel erg nodig naar het ZH moet. Verder laat me met rust >:)
pi_108247046
Ah dat ligt dus niet aan mij die bel-instelling.
pi_108247435
PE, ik zou nog maar even wachten hoor, heb jij zo'n haast of je kindje? :D
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 23:05 schreef Kuukske het volgende:
PE?! Wat ga je doen? Doe Es' niet. Nog vier weken! Laat me niet alleen in de twintigers van maart. Dat is eng :D
Ik ben er ook nog he? Om je handje vast te houden. O+

Dat dacht ik al DML. Nouja, zelfstandig zijn heeft weer andere voordelen. :')

Zo, dat was een goede bak ijs. Ben ik daar even gelukkig van geworden! :Y)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 23:45:22 #228
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108247544
Jaja, ik doe mn best ;) (met wachten dan he ;)) Maarja, kleine komt er toch uit als ie wil hoor...Maar geloof wel dat ik de nacht ga overleven. 'buikpijn' is alweer bijna weg. Ik ga er gewoon van uit dat ik morgen naar de afspraak kan in het ZH. Kan ik het gelijk ff aangeven van vandaag.
Nou, ik ga zo maar naar bed, eens kijken ofdat ik wat kan slapen....Zal wel weer niet ;) Truste
pi_108250739
Das waar Oeks O+. En Fluug natuurlijk. O+

Raar idee dat ik hier over een paar weken niet meer zo mega veel meer zal posten.

Zowaar geslapen vannacht! Probeer zo nog ff te dutten. En straks liggingsecho. Ben benieuwd! En ook nog 36 weken :o

Alvast *O* voor de mijlpalen vandaag!
pi_108250740
Hoe is het nu PE?
pi_108250939
Ja PE, alles rustig hoop ik?

Hier maar een paar uur slaap. Eerst zelf eruit voor maagzuurmedicijnen en toen ik terugging kreeg F het kotsvirus waar de kinderen en ik eindelijk vanaf zijn. Iew-iew-iew.

Nu moet ik zo zelf de kindjes maar op het kdv zien te krijgen. Uitdaging. Te kortademig om te fietsen en een te beroerde parkeerder om daar met de auto heen te gaan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_108251029
Bah Kim, wat balen :*. Ik zou voor het beroerde parkeren gaan trouwens
pi_108251161
PE met je ongeduldige beeb! Hopelijk blijft ie nog even zitten!

Oeke; lekker hoor je bak ijs. :9

Kuuks; veel plezier met de echo. En 36 weken alweer!

Webkim; gets wat balen zeg. Ik zou ook voor parkeren gaan, dan maar schots en scheef. Succes in ieder geval. :*
I found myself alone,
pi_108251221
Ja nou, dat klinkt wel leuk, maar ik moet er precies om schooltijd zijn, voor het slotgesprekje over Thomas. Tig ouders, iets van 15 plekken en een grote auto onder m'n kont. Hmmm...
Ik vrees toch lopen of fietsen.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 22 februari 2012 @ 08:07:43 #235
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108251252
Mogguh!

Ik ben er nog hoor, met baby in buik. Alles is nu rustig. Ik ga het straks wel ff zeggen tegen de VK van het ZH. (ben om 0900 weg hier) Benieuwd wat zij er van zegt.

Kuukske, Mijlpaal *O* En voor de rest ook natuurlijk *O*
pi_108251479
Zo even bijlezen na een paar drukke internetloze dagen! Gisteren voor de definitieve termijnecho geweest, alles was dik in orde. De kleine is flink gegroeid tov een paar weekjes geleden en was heel erg druk aan het bewegen. Ben ipv 13-09 nu officieel 11-09 (wat een datum!) uitgerekend! De 20 weken echo krijgen ww op mijn verjaardag! Verder mag ik niet klagen, word steeds minder moe & verder nergens last van, al kan ik slecht tegen veel geurtjes en sta ik dus over om te kokhalzen haha.
pi_108251625
Oh PureEvil dat was even spannend! Zeker even melden!

Webkim succes!

Frups fijn dat alles in orde was!

SE, wat PE en Asyniur ook zei, gewoon kaartje sturen namens de beeb en op beebs rekening zetten. Leuk toch? Dan is het niet zo aan jou om m op je blote knieen te bedanken :r

Ik ben helemaal niet misselijk meer? Vind t n beetje raar :? Hadden meer mensen dat, want ben n goede week misselijk geweest, echt nonstop en nu is het weg. (morgen zit week 6 erop)
pi_108251944
Fieder, ik zou me daar geen zorgen om maken. Ik ben dan een dag misselijk, dan een dag niet. En juich niet te vroeg, misschien komt het zo weer opzetten ;)
pi_108251952
PE; gelukkig alles rustig, houden zo.

Frups, wat fijn dat alles goed was en dat je minder last van kwaaltjes krijgt.

Fieder; kan hoor dat je ineens minder last hebt, bij mij verschilt het ook.

Nou volgens mij is het kotsvirus van Webkim bij mij aangekomen. Heb werk gebeld en lig weer op bed.
I found myself alone,
pi_108252115
Bah LeNeHe, beterschap!
Ik ben blij dat ik *tot dusver* nog niet heb hoeven kotsen, ik heb er toch wel zo'n hekel aan! En daarm heb ik 10 jaar geleden met mezelf afgesproken dat ik het nooit meer ga doen. 8-)
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:27:36 #241
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108252383
Kuuk, 36 weken alweer joh :o :D *O* Gefeli! Succes met de echo straks!

Wij gaan strakjes naar de 9 maanden beurs O+ Tot later, fijne dag allemaal! :W :*
pi_108252458
Enfermera, veel plezier denk ik...? We horen straks wel wat je ervan vond.
pi_108252475
Oh ik vind niks lekkerders als ik misselijk ben, om eens goed over mijn nek te gaan :9

Maar gelukkig heb ik geen seconde misselijkheid gehad (vorige keer ook niet...)

:* voor alle misselijke mupjes!
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:32:01 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108252481
Hé, houden jullie het kotsvirus dan wel alsjeblieft daar ver weg van mij?
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:34:07 #245
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108252529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:30 schreef Mangostine het volgende:
Enfermera, veel plezier denk ik...? We horen straks wel wat je ervan vond.
Whaha XD Ik ben idd ook heulll benieuwd :') We gaan het zien. iig weer eens gezellig dagje met vrienden die we lang niet gezien hebben O+
pi_108252592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:31 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh ik vind niks lekkerders als ik misselijk ben, om eens goed over mijn nek te gaan :9

Ik heb wel diep respect voor mensen die dit eerlijk kunnen stellen ;(
Ik vind het echt af-schu-we-lijk. Hang dan ook huilend en kermend boven de pot. :@
pi_108252623
Hier ook een misselijke! Alweer/nog steeds. Dit is echt nieuw voor mij. Bij Isabeau verlangde ik er wel eens naar, omdat ik aan niks merkte dat ik zwanger was... Nou dat is nu wel anders!

Rare dromen score voor vannacht:
Ik was Simon (van Nick en Simon), maar ik was wel een vrouw en ik ging met Nick op skivakantie. Moesten eerst nog langs de dierenwinkel om konijnenvoer te halen :')
pi_108252735
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:31 schreef Gerberaatje het volgende:

Maar gelukkig heb ik geen seconde misselijkheid gehad (vorige keer ook niet...)

:* voor alle misselijke mupjes!
:D
Blegh tis zooooo,smerig...gelukkig kots k alleen als k zwanger ben :')
Ik had gewoon 15 maanden niet gekotst en toen weer. En toen was k zwanger...
Vorige.keer was k veeeel misselijker dan nu. Heel af en toe wel, maar k kan bijvoorbeeld douchen en dan pas eten. Dat was vorige keer echt geen optie...
In t begin van de zwangerschap was k wel wat meer misselijk, maar niet zo erg als de vorige keer. Toen had k echt geen eetlust.
Ik leefde zo'n beetje op droog brood (was de eerste 16 weken ook 6 kilo afgevallen toen).
Dat is nu dus niet. Al heb k wel een voorkeur voor zoet. Vleeswaren op brood das nu niet echt een succes.
Oh en snoep eet k veel, alleen is er zo weinig lekker snoep :')
Dus zit ik aan de drop, maar ook dat is niet zo lekker...maar.ligt aan mij, want.normaal ben k dol op drop :') (k eet t dus wel, maar valt.dan toch tegen).
Misschien moet k maar op koekjes.overgaan :')
pi_108252748
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:37 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Ik vind het echt af-schu-we-lijk. Hang dan ook huilend en kermend boven de pot. :@
Als ik misselijk ben hoef ik maar richting toiletpot met mijn hoofd te gaan en ik kan :+
pi_108252807
quote:

[..]

Same here. Schreeuwend, kermend, huilend, verkrampt. Ik kan het ook niet zonder dat JD er is.
Toen ik hoorde dat kotsen tijdens de bevalling heel normaal is, trok ik wit weg op de cursus :').
pi_108252812
ik zweer op dit moment bij zo'n dipcrackertjes mix van Jan Linders. Ligt ook naast mijn bed. :) Zoet heb ik alleen bij vlagen trek in (en dan een uur later totaal niet meer).
Ik moet zeggen dat ik ook redelijk bedreven ben in het vermijden van braakneigingen.
pi_108252820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
Hier ook een misselijke! Alweer/nog steeds. Dit is echt nieuw voor mij. Bij Isabeau verlangde ik er wel eens naar, omdat ik aan niks merkte dat ik zwanger was... Nou dat is nu wel anders!

Rare dromen score voor vannacht:
Ik was Simon (van Nick en Simon), maar ik was wel een vrouw en ik ging met Nick op skivakantie. Moesten eerst nog langs de dierenwinkel om konijnenvoer te halen :')
Jij droomt vaker over die Volendammers hè? :D. Of was het Fluug de vorige keer?
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:47:59 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108252834
He wat vervelend al die misselijkheid zeg ;(
Ik ben ook nog wel enigzins misselijk, maar last van mn buik is voor mij normaal :') En zolang ik continue blijf eten gaat het wel goed.
Maar idd, meer trek in zout dan in zoet :P
En idd, watercrackers naast mn bed voor 's ochtends :Y
pi_108252844
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:46 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Same here. Schreeuwend, kermend, huilend, verkrampt. Ik kan het ook niet zonder dat JD er is.
Toen ik hoorde dat kotsen tijdens de bevalling heel normaal is, trok ik wit weg op de cursus :').
Oh men, ik zou het ook echt echt niet alleen kunnen :'(
En kotsen tijdens de bevalling, ik stop gewoon 3 dagen vantevoren met eten :P
pi_108252871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:48 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Oh men, ik zou het ook echt echt niet alleen kunnen :'(
En kotsen tijdens de bevalling, ik stop gewoon 3 dagen vantevoren met eten :P
:D!! Ik vraag me af of dat een optie is. :+.

Die drang naar zout had ik trouwens heel erg in het begin. En vet. Veeeeeel chips.
Nu ben ik meer van de chocola. Komt ook doordat die verdomde paaseitjes ook al in de winkel liggen :(. En dus ook thuis. O-).
pi_108252921
quote:

[..]

Mijn enige kotsangst is kotsen bij de kapper...dus voorlopig ga k denk k maar niet (vorige zwangerschap moest k dus kotsen bij dr kapper. Bij t wassen, of nou ja na t wassen, werd.k niet lekker en heb k daar de boel ondergekotst :') ik werd vanaf dat moment vaker niet lekker als k op mn rug lag...zelfs tijdens de bevalling had k dat nog :'))
pi_108252953
Oh da's wel gênant. :@.
Speaking of which, ik ga vanmiddag ook naar de kapper :').
pi_108252999
Nadat ik maandag de godganse dag heb gekotst (en ik heb echt geen moeite met kotsen hoor) weet ik weer wat een hel het is. Jemig wat een drama zeg... Hier was het kotsvirus dus ook geariveerd, afgelopen vrijdag was minisproetje aan de beurt en maandag mocht ik het beleven. Eten gaat nog steeds niet van harte..
Daarvoor aan de griep geweest en last van de hormonen dus ben even afwezig geweest.... maar ben er weer!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  woensdag 22 februari 2012 @ 09:53:34 #259
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_108253007
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:49 schreef Kuukske het volgende:

[..]

:D!! Ik vraag me af of dat een optie is. :+.

Die drang naar zout had ik trouwens heel erg in het begin. En vet. Veeeeeel chips.
Nu ben ik meer van de chocola. Komt ook doordat die verdomde paaseitjes ook al in de winkel liggen :(. En dus ook thuis. O-).
_O- :D
pi_108253009
Ohhhh Son, wat erg ;(
Ik heb 15 jaar geleden eens in een wegrestaurant gekotst, ten overstaan van mijn klasgenoten. Ik weet het nog goed, het was bij de croissants.
pi_108253026
Son :o
pi_108253031
Bleuh sproet, fijn dat je weer opgeknapt bent!
pi_108253052
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 09:52 schreef Kuukske het volgende:
Oh da's wel gênant. :@.
Speaking of which, ik ga vanmiddag ook naar de kapper :').
Al vaker naar de kapper geweest tijdens de zwangerschap :P
Ja was best genant ja...vooral ook omdat 1 van de.kapsters van dr stokje ging (viel echt gewoon flauw) en dr urine daarbij liet lopen en dr collega dr in ging zitten :')

Heeft echt even geduurd.voor k weer durfde :') nu laat.k mn haar maar lekker :') Hoewel, k ben nog geen 23 weken ofzo :P
pi_108253092
Wow wat een verhalen! sonnetje :{ Dat lijkt wel een scene uit een film!! Heb je een andere kapper gezocht :')
pi_108253195
OMG Son :') _O-
Ben je daarna nog terug geweest bij die kapper? Allejezus wat een drama.
pi_108253198
Wehhee mooie toestand daar :D

Ben zo blij met die woensdag vrij O+. Ben elke dag 12 uur weg van huis voor het werk, dus deze dag heb ik echt even nodig om bij te komen.

Straks eerst naar de vk, daarna nog even winkelen. Ga maar eens vragen om zo'n zwangerschapsverklaring, heb ik nodig voor m'n werk natuurlijk..

Oh en ik heb net gewogen, 6 kilo erbij. Ik ben al over de helft, als het nou op 12 kilo blijft ben ik wel blij.

Nu eerst even rustig een kopje koffie en een yoghurtje O+.
pi_108253230
Ik moet zaterdag naar de kapper }:| Nu durf ik niet meer. Maar ik moet echt anders breekt het straks vanzelf af.
pi_108253239
whahahahaha, het verhaal wordt alleen maar mooier...
pi_108253248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:00 schreef Mangostine het volgende:
OMG Son :') _O-
Ben je daarna nog terug geweest bij die kapper? Allejezus wat een drama.
Ja :') een half jaar later pas weer trouwens haha.
Maar ze doen mn haar gewoon goed. K heb rothaar waar niet.iedere kapper iets mee kan...en t dan stom zit.
Mja nu worden ze achterlijk duur, dus ga k er niet meer naartoe.
pi_108253273
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik vind dat achterover hangen ook niet zo fijn. Het ligt hard op zo'n rand en je gaat toch je nekspieren aanspannen om beetje overeind te blijven. Nu ik er over nadenk hoef ik ook niet zo nodig naar de kapper.

Alvast thuis je haar wassen voortaan?
pi_108253301
Ik houd mijn hart vast over mijn haar trouwens! Na mijn vorige zwangerschap viel het met bossen tegelijk uit en het is nog steeds veel minder vol dan voor mijn zwangerschap van Isabeau. Ik hoop maar dat het niet nóg dunner wordt. Ik vind het nu nog wel een mooie bos, maar nog dunner zou zo zonde zijn.
pi_108253306
De grap is, jij bent klant en bent na het kotsen vrij opgelucht, en jij bent het zielige slachtoffer dus niemand zal jou iets kwalijk nemen... maar voor hen wordt de ellende alleen maar erger als ze de schade overzien :')
pi_108253311
En kort haar staat me echt niet
pi_108253321
Nou sorbo, als het goed is blijft er nu weer wat meer haar plakken, dus zou het voller moeten worden. En anders laagjes erin?
pi_108253391
Mijn haar groeit snel en zit best wel mooi nu!

Alleen normaal heb ik nooit vlekken of iets in m'n gezicht en nu is het haske vlekkerig. Ach ja :+

Haar uitval lijkt me wel vreselijk trouwens zeg. Ik hoop dat t meevalt voor je Sorbo!
pi_108253616
quote:

[..]

Second that. Ik was ook echt bang dat ik wéken misselijk zou zijn, maar dat is me gelukkig bespaard gebleven oO<.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108253670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:05 schreef Mangostine het volgende:
Nou sorbo, als het goed is blijft er nu weer wat meer haar plakken, dus zou het voller moeten worden. En anders laagjes erin?
Ja tijdens de zwangerschap wel, maar ik bedoel daarna. Vorige keer had ik tijdens de zwangerschap echt prachtig haar, maar het viel toen ik stopte met bv echt heel erg uit.

Ik zal eens kijken of ik voor en na foto's kan vinden ;)

Van laagjes lijkt mijn haar juist dunner.
pi_108253889

Tijdens mijn zwangerschap (oh echt? :P )

Een betere na-foto waar mn haar op staat kan ik even niet vinden.
pi_108254039
quote:

[..]

ik heb hetzelfde :@ dus dat wordt nog wat...
pi_108254083
Ik heb overigens gekotst en gepoept tijdens mijn bevalling, maar geloof me, daar ben je op dat moment helemaal niet mee bezig.
pi_108254248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:05 schreef Sorbootje het volgende:
Ik houd mijn hart vast over mijn haar trouwens! Na mijn vorige zwangerschap viel het met bossen tegelijk uit en het is nog steeds veel minder vol dan voor mijn zwangerschap van Isabeau. Ik hoop maar dat het niet nóg dunner wordt. Ik vind het nu nog wel een mooie bos, maar nog dunner zou zo zonde zijn.
Ik heb kort haar en mijn haar viel ook met bossen tegelijk uit na de bevalling. Op een gegeven moment zag je dat ook goed aan de voorkant, werd het zo dun dat je de hoofdhuid kon zien. Vreselijk vond ik dat.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108254381
Is het weer goedgekomen?!
pi_108254440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:31 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb overigens gekotst en gepoept tijdens mijn bevalling, maar geloof me, daar ben je op dat moment helemaal niet mee bezig.
Ik vond het voortdurend verliezen van vruchtwater zo ranzig de 2e keer. In dat stadium van de bevalling was ik me er nog net iets te bewust van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108254640
Dat kan ik me helemaal niet herinneren! :D Volgens mij had ik dat ook niet echt. Bij het breken van de vliezen een klein golfje en nadat Isabeau eruit was een enorme tsunami.
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:49:07 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108254670
Zo dames, ik ben weer terug van de VK.

En...ik heb 1 cm ontsluiting. Dat hoeft op zich nog niks te betekenen, maar ik denk zelf dat het echt niet meer lang duurt.

Ook nog een groeiecho gehad, en baby ligt keurig op schema, en wordt geschat op 2600 gram.
pi_108254711
Oh! Dus dat heb je gevoeld waarschijnlijk? Wat zei de vk ervan?
  woensdag 22 februari 2012 @ 10:51:28 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108254750
Ik vond het ook een vies gevoel, vruchtwater verliezen. Mijn vliezen waren in het zh gebroken. Ik zat met mijn blote kont op zo'n celstofmatje, en daar lekte ik steeds van die kleine gutsjes op. Lekker zompig. Op een gegeven moment pakte mijn man maar steeds nieuwe matjes van een kar die we zagen staan, want er werd niet echt goed op gelet door het personeel. Zo ging het eigenlijk nog uren door.
pi_108254896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:40 schreef Sorbootje het volgende:
Is het weer goedgekomen?!
Met mijn haar wel ja :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:01:30 #289
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_108255103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:50 schreef Fieder het volgende:
Oh! Dus dat heb je gevoeld waarschijnlijk? Wat zei de vk ervan?
De VK zei dat het dus niks hoefde te betekenen, maar ze verwacht niet dat ik de 40 weken ga halen. Omdat mijn andere 2 kinderen ook met 36.3 en 36.5 zijn geboren. Dus ik gok op deze week.
En mijn bbm had nog een 'tuutje' ofzo.
pi_108255376
Spannend! :D Deze week al!!!
pi_108255448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:48 schreef Sorbootje het volgende:
Dat kan ik me helemaal niet herinneren! :D Volgens mij had ik dat ook niet echt. Bij het breken van de vliezen een klein golfje en nadat Isabeau eruit was een enorme tsunami.
Ik dus ook niet. Bij Ivan verloor ik geloof ik alles in één keer. Bij Lena durfde ik me amper te verroeren omdat er dan wéér iets kwam. En op een bepaald moment stopte de verpleegkundige met m'n bed verschonen. }:|

Maar hey, bij Lena kotste ik niet.
pi_108255482
PureEvil, wat ontzettend spannend, zeg! :o *O*
pi_108255718
Ohh dan hebben we snel weer babynieuws O+! Spannend *O*
  † In Memoriam † woensdag 22 februari 2012 @ 11:29:42 #294
309370 Nanadu
pi_108256073
Spannend PE, we wachten af *O*

Is het nu nog steeds mijlpalen woensdag :? Of is iedereen die op woensdag zijn mijlpaal had inmiddels bevallen? Ik hou het niet meer zo bij. Ik ben echt een zeef op dit moment. Ik was bijna vergeten dat onze auto vandaag naar de garage moest. Ik liep naar buiten met mijn dochter om naar de speeltuin te gaan en toen ik de garage zag dacht ik er in ene weer aan (de garage zit in onze straat). Ik ben er maar even snel heen gelopen en de sleutel afgegeven. Op mijn werk is het niet veel beter ;) Ik ben in ieder geval niet vergeten dat ik vandaag 17 weken ben *O*

Zoe wat een schrik zeg, als je nu maar wel rustig houdt! :*

Wat haaruitval betreft daar heb ik na mijn bevalling ook enorm veel last van gehad. gelukkig heb ik behoorlijk veel haar, dus valt het niet meteen op. Het stopte eigenlijk pas met zoveel uitvallen na anderhalf jaar
pi_108256706
Dat van die haaruitval is wel irritant ja... en je doet er ook vrij weinig aan. Volgens de boekjes komt het geleidelijk aan terug, nou dat mag ik toch wel hopen want ik heb van mezelf ook niet echt veel haar.
pi_108259578
Ik heb nooit haaruitval gehad..... Maar heb ook niet het idee dat mijn haar dikker is in de zwangerschap (maar ik ben nogal afwijkend met veel dingen, geloof ik :') :D )
pi_108260071
enfermera
wat een gedoe met t regelen van n vk zeg

lenehe
leuk dat je nog even mocht babygluren O+ altijd fijn :)

SE wat lief van je oom, kan me voorstellen dat je 't een groot bedrag vind! maar als je t aan de baby besteeds of op spaar voor baby zet, zal t je oom ook vast n fijn gevoel gegeven dat het goed terecht komt :)

kuukske: :o dat er zo laat nog iemand belt.. pff & mijlpaal! *O*

bah en misselijkheid en overgeven, brrr..
heb ik ook eens gezien op tv kuuks, overgeven tijdens t bevallen
:o bevallen is al erg genoeg toch?! hoeft overgeven echt niet bij.. pff

PE spannend! :)

Sorbootje; mooi haar tijdens zw.schap zeg!

Heb nogsteeds kramp in mn linkerbeen, onderrug doet enorm veel pijn
ben super moe en mn onderbuik is ook pijnlijk :{ gaat niet echt lekker..
doe alleen maar rustig aan, want meer kan ik niet :P,

lief is vandaag nog thuis, helpt me goed O+
gaat morgen weer aan 't werk maar mn zus gaat smorgens mee naar de vk :)
das wel fijn.
en *O* 30wkn vandaag
(al zei de echo maandag 30wkn6dgn (net als de 20wkn echo trouwens, stond ik ook een week 'verder')
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:28:47 #298
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_108260329
Spannend PE!!

Hier vanochtend weer goedgekeurd, grote baby was de conclusie (goh :') )

En.... vanochtend ook eindelijk de erkenning maar eens maar eens geregeld, weer iets dat we van de lijst mogen strepen..
pi_108260491
Flugel, fijn dat je weer goedgekeurd bent.
Hebben jullie nog een feestelijk moment gemaakt van de erkenning?

Pff, ik drink kraanwater uit een normaal, schoon glas, maar in mijn beleving komt er een ontzettende zweetgeur vanaf :r
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:44:23 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108261054
flugel, fijn dat julliegoedgekeurd zijn! En dat jullie iets van het lijstje kunnen strepen ;)

Kotsen: nooit gehoeven tijdens zwangerschappen tenzij extreem moe (dus beide keren gekotst bij terugkeer van vakantie ivm vermoeiende reis).
Ow en ik heb ook niet gekotst, geplast of gepoept tijdens de bevalling. Was ik deze keer ook niet van plan ;)
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:46:30 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108261133
ooh, ik gooi hem even dicht voordat iemand met een mobieltje het doet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')