abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109488470
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:17 schreef Cognitor het volgende:

[..]

Volgens mij haal je een aantal dingen door elkaar. Het optreden van Flaccus jegens Judeeërs in Alexandrië was in 38 n.Chr., dus enkele jaren na Jezus' dood. Dus mijn punt blijft staan: het is prima voorstelbaar dat Pilatus om bepaalde Judese groepen een plezier te doen een nogal ongevaarlijke jood liet kruisigen.
Jou punt blijft helemaal niet staan ! Nog nooit gehoord van de zeloten ?
quote:
Ten tweede zou volgens jouw theorie de Joodse oorlog nog eerder moeten beginnen.
Ben je weer aann het neuzelen ja ?
quote:
Ik noem slechts Johannes de Doper, ook iemand die in politiek-militair opzicht niets voorstelde, maar die toch door Antipas een kopje kleiner werd gemaakt.
Tja, hoe zou dát toch gekomen zijn... geen idee ?
pi_109488520
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 12:25 schreef Cognitor het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. In de context van 1e-eeuws Palestina heeft "profeet" een veel breder betekenis dan alleen toekomstvoorspeller. Natuurlijk heeft Jezus' optreden alles te maken met de toekomst die hij verwachtte (namelijk het koninkrijk van god). Wat hij deed (prediking, genezingen, exorcismen, onderwijs) staat in het licht van die verwachte toekomst. "Profetisch optreden" houdt dus niet slechts in "voorspellingen doen over de toekomst", maar alles wat Jezus zegt en doet in het licht van zijn profetische boodschap.
En dat, is dan weer de " gelovigen "-versie. Je valt me nu wel écht tegen joh !
  zondag 25 maart 2012 @ 14:10:43 #228
347983 Cognitor
Non vincit nisi veritas
pi_109490305
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 13:14 schreef ATON het volgende:

[..]

Jou punt blijft helemaal niet staan ! Nog nooit gehoord van de zeloten ?
Als je nou eens zou argumenteren zou het een stuk gemakkelijker zijn. :)
Ik heb historisch bewijs aangevoerd dat het goed voorstelbaar is dat een Romeinse gouverneur een ongevaarlijke jood laat kruisigen om bepaalde groepen tevreden te houden.
Daarmee vervalt het argument dat Jezus een politiek rebel was omdat hij gekruisigd is.
quote:
En dat, is dan weer de " gelovigen "-versie. Je valt me nu wel écht tegen joh !
Nee hoor, deze versie kom je gewoon in historisch-kritische studies tegen. Bijvoorbeeld in die van Casey, een atheïst, die ik eerder aanhaalde. Ik zie bovendien niet wat precies het probleem is van de kenschets die ik gaf. Is het onvoorstelbaar dat zo iemand rond 30 nC in Palestina rondliep?
pi_109490399
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:10 schreef Cognitor het volgende:

[..]

Als je nou eens zou argumenteren zou het een stuk gemakkelijker zijn. :)
Ik heb historisch bewijs aangevoerd dat het goed voorstelbaar is dat een Romeinse gouverneur een ongevaarlijke jood laat kruisigen om bepaalde groepen tevreden te houden.
Daarmee vervalt het argument dat Jezus een politiek rebel was omdat hij gekruisigd is.

[..]

Nee hoor, deze versie kom je gewoon in historisch-kritische studies tegen. Bijvoorbeeld in die van Casey, een atheïst, die ik eerder aanhaalde.
Mijn argumenten heb ik ruimschoots gegeven en verder zoek je het zelf maar uit.
  zondag 25 maart 2012 @ 14:16:46 #230
347983 Cognitor
Non vincit nisi veritas
pi_109490480
Kennelijk sta je niet open voor kritiek. Ook goed, maar stel je dan wat bescheidener op. :)
pi_109491188
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 14:16 schreef Cognitor het volgende:
Kennelijk sta je niet open voor kritiek. Ook goed, maar stel je dan wat bescheidener op. :)
Kijk eens in de spiegel of lees eens eerst je post voordat je die hier plaatst.
pi_109511135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 21:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Om even terug te vallen op wat er op de 2de pagina is gezegd:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Voor mensen die plezier in hun werk hebben en voor wie werk hun leven is is het werken helemaal geen slavernij, maar juist een bevrijding die ze heel hun leven kunnen praktiseren. Om voorbeelden te noemen zijn er kunstenaars die het grootste plezier beleven aan hun werk en er zijn wetenschappers die juist heel blij zijn dat ze al die kennis kunnen vergaren in hun werk. Hoe kijk je daar tegenaan dan in dit geval?
Ik zeg niet dat men geen plezier in het werk kan hebben maar als je van je laten we zeggen 20e tot laten we zeggen je 65e elke dag MOET werken zonder ooit 1 dag pauze is dat volslagen gekkenwerk. Zeker voor de gemiddelde mens die zijn leven niet aan kunst kan wijden. De wekelijkse rustdag is er voor je eigen gezondheid en levensplezier. Wij mensen hebben God als bron van leven nodig. 1 dag in de week aan Hem wijden om je te herinneren waar je vandaan komt, wie alles gemaakt heeft, dat het leven een gift is, en God je verlost heeft van de dood, is waardevol.

Vergeet ook niet dat wij hier in het westen het ons kunnen permitteren om niet hard te moeten ploegen voor brood op de plank. Wij in het westen hebben het relatief licht met x aantal weken vakantie etc.
  maandag 26 maart 2012 @ 08:39:15 #233
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_109520306
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 01:36 schreef Habbah het volgende:
Daar gaan we weer...Lees even terug naar wat Cognitor zei:

[..]

Jezus zegt hiermee dus dat als iemand vader, moeder, vrouw, kinderen, etc belangrijker vindt dan Hem volgen, die Zijn discipel niet kan zijn.
Zucht. Kàn betekenen.

Vergelijk dit even met: eert uw vader en uw moeder.
pi_109525401
"Je ouders eren" betekent "je ouders boven alles stellen"? Ik zie geen tegenstelling.
  maandag 26 maart 2012 @ 13:08:44 #235
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_109526951
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 01:36 schreef Habbah het volgende:
Daar gaan we weer...Lees even terug naar wat Cognitor zei:

[..]

Jezus zegt hiermee dus dat als iemand vader, moeder, vrouw, kinderen, etc belangrijker vindt dan Hem volgen, die Zijn discipel niet kan zijn.
Nou ja, "op de tweede plaats zetten" vind ik wel een wat aparte vertaling van Grieks misein ("haten, verafschuwen"). Is dat een hebraïsme?
  maandag 26 maart 2012 @ 13:16:19 #236
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_109527187
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:13 schreef Haushofer het volgende:
"Je ouders eren" betekent "je ouders boven alles stellen"? Ik zie geen tegenstelling.
haten <-> eren.
pi_109550745
Laten we dan de versie uit Mattheus er eens naast leggen: "Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.".

Komt toch best goed overeen eigenlijk.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:34:27 #238
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_109558284
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 22:32 schreef Habbah het volgende:
Laten we dan de versie uit Mattheus er eens naast leggen: "Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.".

Komt toch best goed overeen eigenlijk.
Evengoed een onmenselijk opdracht. (En als je er even over nadenkt volkomen belachelijk)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:15:00 #239
347983 Cognitor
Non vincit nisi veritas
pi_109559190
Maar dit moet je lezen in de context van Jezus' optreden. Hij verkondigde dat de wereld ten einde liep en dat je het koninkrijk van God boven alles moest zetten. Dus ook boven je familie.

In meer algemene termen zou je het zo kunnen interpreteren (ik claim niet dat Jezus het zo bedoeld heeft): als je familie je meer waard is dan de waarheid of een zuiver geweten (bijvoorbeeld), dan is er iets mis. Dit is alsnog een scherpe stelling, maar ik vind er wel wat inzitten.
pi_109559781
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:15 schreef Cognitor het volgende:
Maar dit moet je lezen in de context van Jezus' optreden. Hij verkondigde dat de wereld ten einde liep en dat je het koninkrijk van God boven alles moest zetten. Dus ook boven je familie.

In meer algemene termen zou je het zo kunnen interpreteren (ik claim niet dat Jezus het zo bedoeld heeft): als je familie je meer waard is dan de waarheid of een zuiver geweten (bijvoorbeeld), dan is er iets mis. Dit is alsnog een scherpe stelling, maar ik vind er wel wat inzitten.
En nog steeds geen verklaring voor wat jij verstaat onder ' koninkrijk van God '. Beetje moeite mee ?
pi_111271272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Indien Jezus de sabbat 'af had geschaft', had hij dat wel duidelijk gezegd. Maar Zijn volgelingen na Zijn dood gaan allemaal door het met het vieren van de sabbat. Zij die met hem dagelijks geleefd hadden, evenals zij die later tot geloof komen. In plaats van dat hij met woorden dit gebod afschaft, zegt hij dat de rechtvaardigheid van degene die in het koninkrijk wil komen, groter moet zijn dan dat van de farizeeen.

18 Want, voorwaar, Ik zeg u: * Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet één jota of één tittel van de Wet voorbijgaan, totdat het alles geschied is.

De hemel en de aarde zijn nog niet voor bij. Niet 1 jota of titel is van de wet voorbij.

19 * Wie dan een van deze geringste geboden afschaft en de mensen zo onderwijst, zal de geringste genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar wie ze doet en onderwijst, die zal groot genoemd worden in het Koninkrijk der hemelen.

De sabbat was niet 1 van de geringste geboden, maar 1 van de grootste.

Jezus geeft op deze site zijn eigen mening over hoe volgens hem tegen de Joodse wet en de sabbat moet worden aangekeken:
quote:

3. Waarom zou een liefdevolle volmaakte GOD mensen veroordelen tot de dood als ze werken op de SABBAT (dus kan iemand niet werken om zijn of haar honger lijdende kinderen te voeden, maar toen Jezus kwam, werden de mensen niet langer aan deze geboden gehouden. Maar God, voor Jezus, deed zoiets kwaadaardigs.)

Antwoord van Jezus:

Ik besef dat Exodus de bewering bevat dat hij die de Sabbat schendt zeker ter dood gebracht zal worden (Exodus 31:15). Toch, zoals ik elders heb uitgelegd, is de Bijbel niet het onfeilbare woord van God. Zoals boven uitgelegd, hebben degenen die bereid zijn om godsdienst verkeerd te gebruiken om de baas te worden om de mensen, op vele subtiele of voor de hand liggende manieren de religieuze Bijbelboeken veranderd om hen deze macht te geven.

Het gebod over de Sabbat werd gegeven om de mensen te helpen spirituele groei te krijgen door één dag per week opzij te zetten, wanneer ze de dingen van de wereld zouden vergeten en al hun aandacht op God en op spirituele groei te richten. Nogmaals, het menselijk bewustzijn kan alles verkeerd gebruiken en de sabbat is op vele manieren verkeerd geïnterpreteerd. In de tijd van het Oude Testament, waren de mensen in een lagere bewustzijnsstaat en daarom hadden ze een stel overduidelijke regels nodig voor hun uiterlijke gedrag. Ze kregen het gebod om geen werk, in de betekenis van uiterlijke activiteiten, op de sabbat te verrichten.

Door de eeuwen heen werd dit verkeerd geïnterpreteerd door de Joodse autoriteiten en werd het in een absolute wet veranderd. Ze vestigden zichzelf als menselijke autoriteit met de macht om de wetten van God te versterken. Ze dachten dat zij het recht hadden om in plaats van God de mensen te straffen. Dit was nooit Gods bedoeling. Als onderdeel van mijn aanvechten van die op angst gebaseerde benadering van religie, toonde ik de misvatting van de quote aan dat je onmiddellijk te dood gebracht zult worden door werk op de sabbat te verrichten. Vanzelfsprekend doodde God mij niet, omdat ik iemand op de sabbat genas.

De ware sleutel hier is mijn verklaring dat de sabbat er voor de mensen was en niet dat de mensen er voor de sabbat waren. Nogmaals, dit betekent dat een religieuze lering wordt gegeven als hulpmiddel voor de bevrijding van je ziel. Wanneer mensen het menselijke denken gebruiken en hun zoektocht naar macht en de baas zijn om een lering in een doctrine te veranderen en een uiterlijke regel, dan hebben ze de lering verkeerd gebruikt. Dit is wat ik trachtte aan te tonen, maar helaas begrijpen niet veel christenen mijn bedoelingen. In plaats daarvan hebben velen mijn eigen verklaringen in hetzelfde door uiterlijke regels en doctrines veranderd die ik zo krachtig in de Joodse religie aan de kaak stelde. Veel goed bedoelende christenen zijn eigenlijk de wetgeleerden geworden die ik aan de kaak stelde door te zeggen dat ze de sleutel tot kennis hadden weggenomen. Wee degenen, christenen of niet christenen, die de waarachtige innerlijke betekenis van een religieuze lering wegnemen.

Dus je hebt het niet bij het rechte eind als je zegt dat God iets kwaadaardigs deed. God heeft nog nooit iemand gedood die werk verrichte op de sabbat, noch heeft hij ooit gezegd dat hij dat zou doen. De ware bedoeling achter de sabbat is dat je een bepaalde hoeveelheid tijd en aandacht voor God en je spirituele groei opzij moet zetten. Nogmaals, je kunt geen twee meesters dienen, dus als al je aandacht naar de dingen van deze wereld gaat, kun je geen spirituele identiteit opbouwen en handhaven.

Het maakt echt niet uit of je dit eenmaal per week doet of dat je het elke dag een paar minuten of uren doet. In feite is de waarachtige manier om je aan de sabbat te houden altijd God op de eerste plaats te zetten en alle materiële dingen daarna. Dit betekent niet dat je materiële zaken moet verwaarlozen; het betekent gewoon dat je naar de Christusgeest uitreikt en al je gedachten, gevoelens en handelingen uit de liefde en waarheid van die Christusgeest laat stromen in plaats van uit de relativiteit en dualiteit van het menselijke denken
Een Uitdaging door een Scepticus
pi_111272180
Dit is ook een interessante tekst:
quote:
Antwoord van Jezus:

De Pleitbezorger kan je niets leren zolang je geest gesloten is voor alles wat verder gaat dan de officiële Bijbelboeken en een letterlijke interpretatie ervan. En wanneer jij je geest wel openstelt, besef je dat de vier officiële evangeliën niet uit de lucht kwamen vallen als het onfeilbare woord van God. Ze werden geschreven door vier verschillende mensen en hoewel ze diverse gradaties van Goddelijke inspiratie hadden, hadden ze ook een praktische agenda voor hun evangeliën.

Met andere woorden, de vier evangeliën werden niet geschreven om naast elkaar te zetten in hetzelfde boek, noch dachten de mensen die ze geschreven hebben dat ze de onfeilbare waarheid van God naar voren brachten die in alle eeuwigheid onveranderd zou blijven. De evangeliën werden aangepast aan specifieke groepen mensen en daardoor is elk evangelie in zekere mate aangepast aan de overtuigingen en de cultuur van de mensen voor wie ze geschreven werd. Dit is algemeen bekend bij mensen die de Bijbel en de context waarin elk evangelie geschreven werd, bestudeerd hebben.

Het is ook algemeen bekend dat het Evangelie van Matteüs werd geschreven om Joden ervan te overtuigen dat ik inderdaad de Messias was die in de Thora beloofd werd. Daarom begint dit evangelie met een genealogie en bevat ze veel referenties naar de Bijbelboeken en profetieën uit het verleden waaronder de ene in de sectie hierboven: “Dit alles is gebeurd opdat in vervulling zou gaan wat bij monde van de profeet door de Heer is gezegd: De maagd zal zwanger zijn en een zoon baren, en men zal hem de naam Immanuel geven, wat in onze taal betekent: ‘God met ons’.”

Met andere woorden, het evangelie werd geschreven om mijn leven vast te knopen aan de Joodse profetieën – de wet en de profeten. Er staan veel dingen in Matteüs die speciaal bedacht werden om dit doel te bereiken, wat inhoudt dat de woorden en de inhoud voldoen aan het doel van de schrijver. Maar dit is niet beslist fout, maar zeker zijn er vele anderszins waardevolle manieren om mijn evangelieverkondiging te beschrijven en er zijn vele andere aspecten van mijn leven en leringen die beschreven zouden kunnen worden. Zoals Johannes realistisch zegt:

Jezus heeft nog veel meer gedaan: als al zijn daden, een voor een, opgeschreven zouden worden, zou de wereld, denk ik, te klein zijn voor de boeken die dan geschreven moesten worden. (Johannes 21:25)
quote:
Als je naar binnen durft te gaan en de Pleitbezorger vraagt je de waarheid te onthullen, zul je begrijpen dat het Evangelie van Matteüs mijn gezag als de Messias probeert te vestigen om de gesloten geest van Joden te overtuigen. En later werd dat evangelie verkeerd vertaald door de christenen met een gesloten geest die erop uit waren mijn voorbeeld te vernietigen door me tot een afgod te maken die niemand kan navolgen. Deze mensen gebruikten mijn leringen die gegeven werden om de mensen te bevrijden om de mensen in hun macht te houden door te zeggen dat ze enkel gered konden worden door de uiterlijke kerk. Dit is precies de benadering die de Joodse religie had juist de leiders die mij gedood hebben. Ik voer tegen hen uit door te zeggen dat het koninkrijk van God in je zit, wat betekent dat je gered kunt worden zonder uiterlijke kerk.

Het wordt tijd dat moderne spirituele mensen hun potentieel erkennen om het koninkrijk van God in zichzelf te vinden en daardoor de geïncarneerde Christus op aarde zijn. Om dit te doen, moeten ze de overtuiging te boven komen dat de Bijbel het onfeilbare woord is om nuttig te zijn. Zeker, de evangelieschrijvers hadden Goddelijke inspiratie, maar hun woorden werden aangepast aan hun eigen bewustzijn en het bewustzijn van de mensen voor wie ze geschreven werden. Dit verschilt niet van een andere echte openbaring, waaronder deze website. Er is echter een verschil in de zin dat ik, omdat de mensheid in bewustzijn gestegen is, mensen tegenwoordig meer kan zeggen op deze website dan ik door de evangelieschrijvers 2000 jaar geleden kon doen. En dit wordt niet te ontkennen door mijn eigen woorden bewezen:

12 Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. (Johannes 16:12)

Het is daarom de hoogste tijd om de mensen te bevrijden van alle angst om verder te kijken dan de officiële christelijke Bijbelboeken. Durf je door de Pleitbezorger te laten leiden om verder te gaan dan wat de officiële kerken willen dat je weet. Zoals Mozes tegen Farao zei, zeg ik nu tegen de orthodoxe kerken: Laat mijn volk gaan! En tegen de spirituele mensen die nog steeds vast zitten in blinde aanhankelijkheid aan orthodoxe kerken, herhaal ik Abrahams woorden:

1 De HEER zei tegen Abram: Trek weg uit je land, verlaat je familie, verlaat ook je naaste verwanten, en ga naar het land dat ik je zal wijzen.
2 Ik zal je tot een groot volk maken, ik zal je zegenen, ik zal je aanzien geven, een bron van zegen zul je zijn.
(Genesis 12)
http://www.askrealjesus.nl/node/1232

[ Bericht 32% gewijzigd door kleinduimpje3 op 07-05-2012 23:43:32 ]
pi_111274721
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:10 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Jezus geeft op deze site zijn eigen mening over hoe volgens hem tegen de Joodse wet en de sabbat moet worden aangekeken:

[..]

Een Uitdaging door een Scepticus
Wat is dit nu toch weer?

De sabbat werd gemaakt aan het einde van de creatie. God rustte van Zijn werken en zegende de zevende dag en heiligde hem. Daarom dienen wij ook te rusten.

Dat wij dat ook dienen te doen is weergegeven in het 4e gebod van de decaloog.

De decaloog geeft Gods karakter en natuur van liefde weer. De sabbat is er dus inderdaad voor ons. Als we non stop werken is dat niet goed voor ons. Het is goed om 1 dag aan de kant te zetten voor gemeenschap met God en gelovigen. Welke dag? God zegt: elke zevende dag. Dus waarom dan een andere dag als God zegt de zevende dag? Wie bepaalt? Wie is God? Jij of God?
pi_111275448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 00:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is dit nu toch weer?

De sabbat werd gemaakt aan het einde van de creatie. God rustte van Zijn werken en zegende de zevende dag en heiligde hem. Daarom dienen wij ook te rusten.

Dat wij dat ook dienen te doen is weergegeven in het 4e gebod van de decaloog.

De decaloog geeft Gods karakter en natuur van liefde weer. De sabbat is er dus inderdaad voor ons. Als we non stop werken is dat niet goed voor ons. Het is goed om 1 dag aan de kant te zetten voor gemeenschap met God en gelovigen. Welke dag? God zegt: elke zevende dag. Dus waarom dan een andere dag als God zegt de zevende dag? Wie bepaalt? Wie is God? Jij of God?
Waarom zou ik wel jouw interpretatie aannemen, gebaseerd op eeuwenoude teksten, die zich richten tot mensen met een primitiever bewustzijn, zoals je kunt lezen in de door mij geciteerde teksten, en niet de woorden van de actuele Jezus, uitgesproken omstreeks het jaar 2004?

quote:
Zoals in een andere verhandeling uitgelegd is, is het bewustzijn van de mensheid meer dan duizenden jaren, systematisch verhoogd. De bedoeling van dit groeiproces is mensen een hoger inzicht in God te laten krijgen en hun relatie met God. In de tijd van het Oude Testament, was de mensheid in een veel lagere bewustzijnsstaat dan tegenwoordig het geval is. Ik weet dat het moeilijk te geloven is wanneer je de koppen van de kranten leest, maar het is niettemin waar. In de tijd van het Oude Testament, konden mensen niet een correct beeld van God omarmen. Ze neigden ernaar om God met angst te benaderen en daarom projecteerden ze een beeld op God van boosheid en oordelend, zelfs wraakzuchtig.
Of de woorden van Paulus:

2 Koritiërs 3
6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

[ Bericht 19% gewijzigd door kleinduimpje3 op 08-05-2012 01:18:34 ]
pi_111275724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 01:05 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Waarom zou ik wel jouw interpretatie aannemen, gebaseerd op eeuwenoude teksten, die zich richten tot mensen met een primitiever bewustzijn, zoals je kunt lezen in de door mij geciteerde teksten, en niet de woorden van de actuele Jezus, uitgesproken omstreeks het jaar 2004?

Of de woorden van Paulus:

2 Koritiërs 3
6 Hij heeft ons geschikt gemaakt om het nieuwe verbond te dienen: niet het verbond van een geschreven wet, maar dat van zijn Geest. Want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.
Primitiever bewustzijn, behalve als het om griekse of oosterste wijzen gaat? Het meeste van wat die mensen schreven begrijpen we maar half, ook wat Paulus schrijft is voor velen onbegrijpbare tekst, 2000 jaar later bestuderen we nog steeds en ondekken we nog steeds nieuwe dingen, denk je echt dat dat 'primitiever' was?

Waarom zou die tekst werkelijk van Jezus komen? Wat is de bron?

Het nieuwe verbond bevat dezelfde tien geboden inclusief de sabbat. Het verschil is dat de wet in het hart geschreven wordt, deel wordt van onze natuur. In Christus word je een herboren mens, herboren uit geest, die meer en meer van nature God en zijn naasten liefheeft. God liefhebben doe je onder andere door het vieren van Zijn sabbat. Dat is Zijn wil en dat was Jezus wil. Wat Jezus deed was de boel rechtzetten, inderdaad laten zien dat de mens niet voor de sabbat was, maar de sabbat voor de mens. Maar dat wil niet zeggen dat elke dag sabbat kan zijn, want God heeft 1 dag sabbat gemaakt.

Wat je citeert is denk ik channeling en niet in overeenstemming met de profeten daarom niet acceptabel voor iemand die de bijbel als bron voor zijn geloof neemt. Als je de bijbel negeert, kun je alles geloven wat je maar wil. Maar op basis van welke autoriteit?
pi_111275905
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 01:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Primitiever bewustzijn, behalve als het om griekse of oosterste wijzen gaat? Het meeste van wat die mensen schreven begrijpen we maar half, ook wat Paulus schrijft is voor velen onbegrijpbare tekst, 2000 jaar later bestuderen we nog steeds en ondekken we nog steeds nieuwe dingen, denk je echt dat dat 'primitiever' was?
Ik vind dit wel aannemelijk klinken:

quote:
Zoals in een andere verhandeling uitgelegd is, is het bewustzijn van de mensheid meer dan duizenden jaren, systematisch verhoogd. De bedoeling van dit groeiproces is mensen een hoger inzicht in God te laten krijgen en hun relatie met God. In de tijd van het Oude Testament, was de mensheid in een veel lagere bewustzijnsstaat dan tegenwoordig het geval is. Ik weet dat het moeilijk te geloven is wanneer je de koppen van de kranten leest, maar het is niettemin waar. In de tijd van het Oude Testament, konden mensen niet een correct beeld van God omarmen. Ze neigden ernaar om God met angst te benaderen en daarom projecteerden ze een beeld op God van boosheid en oordelend, zelfs wraakzuchtig.
http://www.askrealjesus.nl/node/270

quote:
Wat je citeert is denk ik channeling en niet in overeenstemming met de profeten daarom niet acceptabel voor iemand die de bijbel als bron voor zijn geloof neemt. Als je de bijbel negeert, kun je alles geloven wat je maar wil. Maar op basis van welke autoriteit?
Ja, het klopt dat dit gechanneld is, maar hoe weet je bijvoorbeeld dat veel geïnspireerde geschriften in de bijbel niet gechanneld zijn?
pi_111276170
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 01:29 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Ik vind dit wel aannemelijk klinken:

http://www.askrealjesus.nl/node/270

Het klinkt ook aannemelijk. Maar dat komt omdat men doorgaans als het beeld van de God in het OT voorgeschotelt niet geheel overeenkomt met wat eri n het hele OT staat. Zo is God niet alleen 'wraakzuchtig' (als je Hem zo uberhaupt al kan omschrijven, ondanks enkele passages waarin inderdaad staat dat hij wraak zal nemen op boosdoeners) maar ook een beloner, trouw, zegenend, geduldig, enzovoorts. Als je de bijbel goed leest, zie je dat Jezus al actief is in het OT, Jezus is de God in Genesis die in de tuin loopt. Jezus ging bij Abraham op bezoek. Jezus benaderde Mozes (de Engels van de Heer). Jezus is de Heer van David. Jezus = God van het OT. Alleen niet zijn incarnatie-vorm van mens/God, maar soevereine God.

God is als een Vader en een pedagoog. God neemt de mensheid aan de hand om te op te voeden, door hen te laten ervaren en instructies te geven. Een deel van het OT was dus inderdaad 'pedagogisch' omdat de mensen geintroduceerd dienden te worden aan wie God was en waar Hij voor stond. Met het nieuwe verbond zijn er veranderingen gekomen, omdat een pedagogische fase (begrip van de messias door de wet) ten einde gekomen was, en een nieuwe begon (het nieuwe verbond). Maar de mens is in dit alles er niet op vooruitgegaan of iets dergelijks. Het is slechts dat Gods uitverkoren volk al bepaalde etappes doorlopen heeft om tot groter begrip te komen. Wij kunnen van die generaties leren, door hun ervaringen te bestuderen. Daarom zegt Paulus ook dat alles wat opgeschreven is met betrekking tot de Israelieten in de woestijn, voor ons is, opdat we niet dezelfde fouten als hen maken.

Maar nogmaals, dat ligt dus niet aan het feit dat wij nu 'meer geevolueerd' of iets zouden zijn, of een 'groter bewustzijn' zouden hebben, maar omdat God stap voor stap Zijn plan uitwerkt, en de mens in dat plan kan treden. Wij kunnen in bewustzijn groeien door het bestuderen van de geschriften, communicatie met God, het horen van getuigenissen van andere gelovigen, ervaringen op doen met God, enzovoorts. Maar we zijn nu geen geupgrade versie van de mensen 3000 jaar geleden, ik denk juist in tegendeel: we zijn alleen maar gedegenereerd, met een boel generaties aan mutaties en genetisch verval. En in onze generatie ook overduidelijk spiritueel verval, immoraliteit is wijdverspreid, indien je de standaard van de bijbel (Jezus) als standaard voor moraal neemt. Wij zijn nu juist 1 van de minst bereikbare generaties als het op God en Zijn heiligheid aankomt, omdat we de neiging hebben elke vorm van autoriteit als beperkend en daardoor verwerpelijk te zien. Maar God is een God die gehoorzaamheid vraagt, omdat Hij beter dan ons weet wat goed voor ons is. Gehoorzaamheid aan God is in ons voordeel, en daarom wil Hij dat we Hem gehoorzamen, en niet omdat Hij daar zelf iets aan heeft. God heeft geen mensen nodig om zichzelf een bevredigend bestaan te geven. Maar Hij wil ons een bevredigend bestaan geven, en daarvoor dienen we Hem te gehoorzamen. Een evangelie dat zegt 'jullie zijn nu een stuk intelligenter (bewuster), jullie hebben geen regels meer nodig, je moet slechts aardig tegen elkaar doen' is natuurlijk een stuk aantrekkelijker dan een evangelie dat zegt 'je dient je te bekeren en Mijn wetten te gehoorzamen, want van nature ben je een overtreder en daarom niet acceptabel voor mij'.

quote:
Ja, het klopt dat dit gechanneld is, maar hoe weet je bijvoorbeeld dat veel geïnspireerde geschriften in de bijbel niet gechanneld zijn?
Dat is geen antwoord op de vraag. Hoe weet je dat het werkelijk Jezus is die dit heeft doorgegeven? Dat staat los van de anderen geschriften in de bijbel.

Er zijn een aantal criteria te geven voor de profeten in de bijbel:

-ze zijn niet in tegenspraak met Gods wet
-ze spreken elkaar niet tegen
-hun profeties worden vervuld (op enkele gevallen na, waarbij profeties tot bekering leiden waardoor ze niet vervuld hoeften worden)
-profeten ontvangen hun visioenen in een bepaalde mentale staat die in detail beschreven wordt

Indien een profeet iets spreekt wat niet in overeenstemming is met Gods wet, weet je meteen dat het een valse profeet is. Want God verandert niet en daarom Zijn wet ook niet, aangezien Gods wet een expressie is van Zijn natuur. Hierboven wordt een 'elke dag kan sabbat zijn' beschreven, wat dus niet in overeenstemming is met Gods wet, en daarom een valse profeet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-05-2012 01:54:35 ]
pi_111276759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 01:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag. Hoe weet je dat het werkelijk Jezus is die dit heeft doorgegeven? Dat staat los van de anderen geschriften in de bijbel.

Dit is het antwoord dat Jezus geeft:
quote:
Je kent mijn stem
Ik begrijp dat je allereerste reactie op deze website één van verrassing en scepsis zou kunnen zijn. Hoe kun je weten dat de leringen op deze website rechtstreeks van de ware Jezus Christus komen?

Mijn spirituele broeders en zusters kennen mijn stem, zelfs wanneer ik door een van hun broeders spreek. Ik ben inderdaad jullie Jezus en toen ik op aarde was, deed ik een belofte die voor ieder mens op deze planeet geldt: “Ik ben altijd bij je, zelfs tot aan de voleinding van de wereld.”

Ik bied deze leringen aan, omdat ik wil dat jij weet dat ik die belofte heb gehouden en dat ik van plan ben die in de toekomst te houden. Ik ben altijd bij je geweest, ik ben nu bij je en ik zal altijd bij je zijn.

Je vraagt je misschien af waarom je niet beseft of ervaart dat ik bij je ben. De reden is dat jij het hebt toegelaten een gevoel van scheiding van mij te scheppen. Als je deze leringen wilt lezen en in je wilt opnemen, zou je misschien tot de conclusie kunnen komen dat het gevoel van scheiding enkel in je eigen geest bestaat. Ik ben een onbegrensd kosmisch wezen en er zijn geen barrières die ik niet kan slechten. Slechts één ding kan mij van jou scheiden en dat is jouw beslissing je gescheiden van mij te zien.

Ik begrijp dat je bezorgd bent over de authenticiteit van deze site. Hoe is het mogelijk dat ik, de echte Jezus Christus, tot jou door een website kan spreken?

Ik vraag je de situatie alsjeblieft vanuit mijn perspectief te bekijken. Ik weet dat de menselijke geest in staat is bij absoluut alles vraagtekens te zetten en wat ook maar te betwijfelen. Hoe zou ik je daarom mogelijk een uiterlijk bewijs van de authenticiteit van deze site kunnen geven? Ik denk dat een objectieve beoordeling je zou laten zien dat niets dat ik ook maar zou kunnen zeggen een dergelijk bewijs zou leveren. Ik hoef jou echter geen uiterlijk bewijs te leveren, omdat jij de vaardigheid hebt een innerlijk bewijs te vinden.

De wetenschap heeft je verteld dat alles in dit universum van energie is gemaakt. Energie is vibratie. Je fysieke zintuigen zijn eenvoudig instrumenten die zijn gemaakt om vibraties in de stoffelijke wereld te bespeuren. Je hebt ook een innerlijk zintuig en je kunt het gebruiken om vibraties te bespeuren die boven de stoffelijke wereld uitgaan.

De levende waarheid die ik breng, de levende waarheid die ik ben, is een vorm van spirituele energie of vibratie. Als jij je analytische geest tot zwijgen brengt en diep je hart wilt binnengaan, kun je het innerlijke zintuig activeren dat je in staat stelt de vibratie van spiritueel licht, van spirituele energie te ontdekken. Door dit innerlijke zintuig kun je de vibratie voelen van de woorden die ik door deze site tot je spreek. Door dit innerlijke zintuig kun je weten dat het inderdaad mijn stem is. Je kunt weten dat ik de ware Jezus Christus ben en dat ik hier ben om de mijnen te roepen.

Naarmate je deze site blijft bestuderen, gebruik dan je innerlijke zintuig van het hart. Lees deze leringen met je geest, maar neem ze op met je hart. Je hart zal je de waarheid vertellen; de levende waarheid die ik ben.

Vraag en je zult een antwoord ontvangen. Klop en de deur zal worden opengedaan. Laten we aan de slag gaan om het koninkrijk van onze Vader op aarde te brengen.

Ik ben je broeder en leraar, ik ben jouw

Jezus
http://www.askrealjesus.nl/node/28

Iets over channeling:

quote:
Channeling

Vraag: Jezus, wat is jouw mening over channeling?

Antwoord van Jezus:

De leringen op deze website verklaren dat Gods schepping uit energie wordt gemaakt. Er bestaan vele niveaus van Gods schepping en ze worden enkel door hun vibratie van elkaar gescheiden. De menselijke geest heeft het vermogen om zich op de verschillende niveaus van Gods schepping af te stemmen. Door aan de knop van het bewustzijn te draaien, kan iemand ideeën of boodschappen uit andere rijken ontvangen.

Er zijn verscheidene werelden die buiten het materiële universum bestaan, maar de vibratie ervan is te laag om deel van de spirituele wereld te zijn. Eén zon rijk is wat sommige esoterische leringen het paranormale rijk of het astrale niveau noemen. In dit rijk verblijven een groot aantal wezens. Op aarde zie je dat mensen zich in vele verschillende bewustzijnsstaten bevinden. Hetzelfde geldt voor het astrale rijk.

Op de lagere niveaus van het astrale rijk vind je wezens die duidelijk kwade bedoelingen hebben. Zulke wezens zullen om verschillende redenen doelbewust mensen trachten te manipuleren, waaronder hun spirituele energie stelen.
In de middengebieden van het astrale rijk, vind je wezens die geen kwade bedoelingen hebben, maar die eenvoudig uit onwetendheid handelen. Op de hogere niveaus van de astrale wereld vind je wezens die een bepaald niveau van spiritueel inzicht hebben bereikt. Zulke wezens kunnen als wijs of gevorderd bij mensen in de materiële wereld overkomen.

Deze wezens hebben misschien geen kwade bedoelingen en ze zouden mensen aanwijzingen of leringen kunnen geven die een bepaalde hoeveelheid waarheid bevatten. Je moet je echter afvragen waarom deze wezens in het astrale rijk verblijven en waarom ze niet naar het spirituele rijk zijn opgevaren. De reden is dat om uiteenlopende psychische oorzaken deze wezens op dat niveau van Gods schepping vast zijn komen te zitten. Als je daarom met zulke wezens contact blijft houden, loop je het risico op datzelfde niveau vast te komen zitten.

Voor de meeste studenten is het moeilijk om hoger dan het bewustzijn van hun leraar te stijgen. Wanneer je een leraar uitkiest, doe je er daarom goed aan een leraar uit te kiezen die lid van de Opgevaren Schare is. Waarom zou je, als je maximale spirituele groei wilt en als je naar het spirituele rijk wilt ascenderen, dan een leraar uitkiezen die op een lager niveau verblijft?

Channeler pas op
Het is niet mijn bedoeling een absolute uitspraak te doen die het channelen afkeurt als zijnde automatisch gevaarlijk. Ik weet echter dat sommige New Age mensen het idee onderschrijven dat er geen risicos aan het channelen verbonden zijn. Ik moet je eerlijk zeggen dat dit idee onjuist is.

In de meest ruime zin kan channelen als een proces omschreven worden, waarbij iemand op aarde aan de knop van bewustzijn draait en op een niveau van Gods schepping afstemt dat buiten het materiële universum ligt. Als je echter denkt dat alles buiten het materiële universum goed en spiritueel is, dan koester je een heel gevaarlijke illusie.

Om het gevaar van deze illusie te zien, hoef je enkel naar de daden van mensen te kijken. Waarom denk je dat sommige mensen daden begaan die duidelijk kwaadaardig zijn? De reden is dat deze mensen hun bewustzijn op een lager niveau van Gods schepping hebben afgestemd. Bijvoorbeeld: je weet wellicht dat Adolf Hitler een fascinatie voor het occulte had. Hij was in werkelijkheid een kanaal voor duistere machten die hem manipuleerden en hem voor hun doeleinden gebruikten. Door naar het leven en de dood van Hitler te kijken, moet het duidelijk zijn dat channeling geen risicovrije bezigheid is.

Sommige mensen hebben duistere machten uit het astrale rijk toegestaan hun bewustzijn te beïnvloeden of zelfs over te nemen. Zulke mensen zijn daarom vaak instrumenten van duistere machten, al of niet bereidwillig, bewust of onbewust.
http://www.askrealjesus.nl/node/515

[ Bericht 17% gewijzigd door kleinduimpje3 op 08-05-2012 03:17:53 ]
pi_111276808
Vervolg channeling:

quote:
Vermijd beide uitersten
Wat ik hier probeer uit te leggen, is dat als je ervan uitgaat dat channeling zonder risico’s is, je dan in een uiterste bent vervallen. Het andere uiterste wordt voorgesteld door mensen die nooit aan de knop van het bewustzijn durven draaien om iets buiten het materiële universum te bereiken. Beide types mensen hebben een onevenwichtige benadering van spirituele groei.

Als je naar enkele van de meest spirituele mensen op aarde kijkt, zul je zien dat er slecht één reden is waarom deze mensen zo spiritueel zijn. De reden is dat ze aan de knop van bewustzijn hebben gedraaid en zich op de spirituele wereld hebben afgestemd. Door deze afstemming ontvangen deze mensen inzichten, begrip en soms verschillende soorten boodschappen uit de spirituele wereld.

Veel mensen op aarde staan al open en zijn al op iets buiten het materiële universum afgestemd en vele anderen zullen zich in de komende decennia openstellen. Deze openheid maakt heel erg deel uit van het spirituele plan om het bewustzijn van de mensheid te verhogen. Over het algemeen wil ik niet dat mensen hun geest sluiten. Ik adviseer mensen echter met klem te overwegen met welk niveau, met welk radiostation, zij contact leggen.

Ik moedig mensen aan te leren hoe ze de knop van bewustzijn moeten gebruiken om zich op iets buiten de materiële wereld af te stemmen. Ik wil mensen echter uiteraard leren hoe ze zich op de spirituele wereld afstemmen zonder op een van de lagere werelden af te stemmen. Om dit te doen, moet je onderscheidingsvermogen hebben, zodat je kunt weten wat bij de spirituele wereld hoort en wat tot de lagere werelden behoort. Dit onderscheidingsvermogen kan alleen worden bereikt door je persoonlijke Christusschap aan te nemen.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik veel prachtige mensen in de New Age beweging zie die erg open staan voor het idee dat mensen met de spirituele wereld in contact kunnen komen. Een aantal van deze mensen echter probeert de hemel met geweld te bestormen en zij proberen dit contact uit onzuivere motieven tot stand te brengen. Deze motieven kunnen trots zijn, de behoefte aan zelfverheerlijking, de behoefte aan macht en controle of het verlangen naar verschijnselen die ongewoon zijn. Als je vanuit een buitensporig verlangen of uit onzuivere motieven innerlijk contact zoekt, is de kans groot dat je op een niveau afstemt dat beneden het spirituele rijk ligt.

Je moet je daarom heel goed van je motieven bewust zijn, zoals ik in het boek ‘The Christ is Born in You’ uitleg. De beste manier om onzuivere motieven te overwinnen is een oprechte poging te doen om je bezig te houden met het opgaan van het pad naar je persoonlijke Christusschap. Zoek eerst het koninkrijk van God, zoek eerst het Christusbewustzijn, en al het andere zal je geschonken worden.

Evenwicht
Evenwicht is altijd de sleutel tot spirituele groei. Er zijn mensen die zeggen dat vanwege het risico om contact te leggen met paranormale krachten, je nooit enige vorm van persoonlijk contact moet zoeken. Als je dit idee zou accepteren, hoe kun je dan ooit boven een bepaald niveau op het pad uitstijgen? Aan de andere kant is het duidelijk gevaarlijk om te zeggen dat iedereen moet proberen contact te leggen en dat er geen risico aan verbonden is.

Op een bepaald niveau van het spirituele pad moet men het vermogen ontwikkelen om boven het materiële universum uit te reiken en contact te leggen met het spirituele rijk. Dit contact moet echter uitsluitend via het Christus Zelf van de mens plaatsvinden. Door dat Christus Zelf kun je de geesten uitproberen om te zien of ze van God komen.

Als je een dergelijk contact nooit uitprobeert, kun je eenvoudig niet boven een bepaald niveau uit groeien. Als je echter probeert dit contact zonder onderscheidingsvermogen te maken, loop je wel een risico. Concentreer je aandacht daarom op het ontwikkelen van Christusschap en probeer innerlijk contact niet te forceren. Bouw eenvoudig je Christusschap op en laat je door je spirituele leraar vinden wanneer je er klaar voor bent.

Dit is het denkbeeld dat ik beschreef in de gelijkenis over de maagden die zichzelf voor de komst van de bruidegom gereed maakten. Als een ziel het proces probeert te forceren, kan ze de verkeerde bruidegom ontmoeten en dan zal het geen huwelijk zijn dat in de Hemel wordt gesloten.

Sommige mensen zitten zo vast in een materialistische bewustzijnsstaat dat ze met niets buiten de materiële wereld contact kunnen maken. Als je boven dat niveau bent uitgestegen en wat contact tot stand hebt gebracht, waarom zou je dan niet een extra poging doen om het Christusonderscheid te bereiken? Waarom zou je er niet voor zorgen dat je met de ware Meesters in het spirituele rijk contact maakt en niet met wezens op lagere niveaus?

Mijn collega’s en ik zijn bereid met iedereen contact te hebben die een bepaalde mate van Christusschap verwerft. Zoek ons met onderscheidingsvermogen en zuivere motieven en je zult ons vinden.
http://www.askrealjesus.nl/node/515
pi_111280377
Jesaja 8:19 Wanneer zij dan tegen u zeggen: Raadpleeg de geesten van doden, en waarzeggers met hun gelispel en geprevel – zeg dan: Moet een volk zijn God niet raadplegen? * Moet men voor de levenden de doden raadplegen?
20 Terug naar de wet en het getuigenis! Als zij niet overeenkomstig dit woord spreken, zal er voor hen geen dageraad zijn.

Dus: wat een profeet (of channel, of medium, of wat dan ook) zegt, moet overeenkomstig de wet (de boeken van Mozes) en de 'getuigenis' zijn. De 'getuigenis' is wat de profeten al gesproken hebben:

Openbaringen 19:10 * En ik viel voor zijn voeten neer om hem te aanbidden, maar hij zei tegen mij: * Pas op dat u dat niet doet! Ik ben een mededienstknecht van u en van uw broeders, die het getuigenis van Jezus hebben. Aanbid God. Het getuigenis van Jezus is namelijk de geest van de profetie.

Dus als we onderstaande tekst met de bijbel vergelijken, krijg ik de volgende discrepanties:

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 03:06 schreef kleinduimpje3 het volgende:

Je kent mijn stem
Ik begrijp dat je allereerste reactie op deze website één van verrassing en scepsis zou kunnen zijn. Hoe kun je weten dat de leringen op deze website rechtstreeks van de ware Jezus Christus komen?

Mijn spirituele broeders en zusters kennen mijn stem, zelfs wanneer ik door een van hun broeders spreek. Ik ben inderdaad jullie Jezus en toen ik op aarde was, deed ik een belofte die voor ieder mens op deze planeet geldt: “Ik ben altijd bij je, zelfs tot aan de voleinding van de wereld.”

Ik bied deze leringen aan, omdat ik wil dat jij weet dat ik die belofte heb gehouden en dat ik van plan ben die in de toekomst te houden. Ik ben altijd bij je geweest, ik ben nu bij je en ik zal altijd bij je zijn.

Je vraagt je misschien af waarom je niet beseft of ervaart dat ik bij je ben. De reden is dat jij het hebt toegelaten een gevoel van scheiding van mij te scheppen. Als je deze leringen wilt lezen en in je wilt opnemen, zou je misschien tot de conclusie kunnen komen dat het gevoel van scheiding enkel in je eigen geest bestaat. Ik ben een onbegrensd kosmisch wezen en er zijn geen barrières die ik niet kan slechten. Slechts één ding kan mij van jou scheiden en dat is jouw beslissing je gescheiden van mij te zien.
Antwoord: Jesaja 59:1 Zie, * de hand van de HEERE is niet te kort dat ze niet zou kunnen verlossen,
en Zijn oor is niet toegestopt * dat het niet zou kunnen horen.
2 Maar uw ongerechtigheden maken scheiding tussen u en uw God,
uw zonden doen Zijn aangezicht voor u verborgen zijn,
zodat Hij u niet hoort.
3 Want uw handen zijn met bloed besmet, en uw vingers met ongerechtigheid. Uw lippen spreken leugen, uw tong brengt onrecht tot uiting.

Dus het is niet een of andere keuze die ik maak die voor de scheiding zorgt, maar mijn ongerechtigheden, mijn zonden.

Welke oplossing is hiervoor? De kruisdood van Jezus, Als je de beslissing neemt in Jezus te gelovenen Hem te accepteren in als je messias, wordt de scheiding opgeheven en worden je gebeden voor God acceptabel, omdat je door Jezus werk gerechtvaardigd wordt.

quote:
Ik begrijp dat je bezorgd bent over de authenticiteit van deze site. Hoe is het mogelijk dat ik, de echte Jezus Christus, tot jou door een website kan spreken?

Ik vraag je de situatie alsjeblieft vanuit mijn perspectief te bekijken. Ik weet dat de menselijke geest in staat is bij absoluut alles vraagtekens te zetten en wat ook maar te betwijfelen. Hoe zou ik je daarom mogelijk een uiterlijk bewijs van de authenticiteit van deze site kunnen geven? Ik denk dat een objectieve beoordeling je zou laten zien dat niets dat ik ook maar zou kunnen zeggen een dergelijk bewijs zou leveren. Ik hoef jou echter geen uiterlijk bewijs te leveren, omdat jij de vaardigheid hebt een innerlijk bewijs te vinden.

De wetenschap heeft je verteld dat alles in dit universum van energie is gemaakt. Energie is vibratie. Je fysieke zintuigen zijn eenvoudig instrumenten die zijn gemaakt om vibraties in de stoffelijke wereld te bespeuren. Je hebt ook een innerlijk zintuig en je kunt het gebruiken om vibraties te bespeuren die boven de stoffelijke wereld uitgaan.

De levende waarheid die ik breng, de levende waarheid die ik ben, is een vorm van spirituele energie of vibratie. Als jij je analytische geest tot zwijgen brengt en diep je hart wilt binnengaan, kun je het innerlijke zintuig activeren dat je in staat stelt de vibratie van spiritueel licht, van spirituele energie te ontdekken. Door dit innerlijke zintuig kun je de vibratie voelen van de woorden die ik door deze site tot je spreek. Door dit innerlijke zintuig kun je weten dat het inderdaad mijn stem is. Je kunt weten dat ik de ware Jezus Christus ben en dat ik hier ben om de mijnen te roepen.

Naarmate je deze site blijft bestuderen, gebruik dan je innerlijke zintuig van het hart. Lees deze leringen met je geest, maar neem ze op met je hart. Je hart zal je de waarheid vertellen; de levende waarheid die ik ben.

In de bijbel zijn er 3 definities voor 'waarheid':

Gods woord: Johannes 17:17 Heilig hen door Uw waarheid; * Uw woord is de waarheid.
Gods wet: Psalm 119:150 Wie schandelijk gedrag najagen, komen naderbij;zij zijn ver van Uw wet verwijderd.151 Maar U, HEERE, bent nabij, en al Uw geboden zijn waarachtig.
Jezus: Johnnes 14:6 Jezus zei tegen hem: * Ik ben de Weg, * de Waarheid * en het Leven. * Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Dus Jezus wijst ons op Gods woord (waar Hij zelf de persoonlijke expressie van is). Het is niet door een 'innerlijk zintuig' dat je waarheid van onwaarheid kan onderscheiden, maar door Gods woorden te vergelijken met andere woorden/geschriften.

quote:
Vraag en je zult een antwoord ontvangen. Klop en de deur zal worden opengedaan. Laten we aan de slag gaan om het koninkrijk van onze Vader op aarde te brengen.
Koninkrijk op deze aarde te brengen? De bijbel leert dat er een nieuwe aarde zal komen.

Jesaja 65:17 Want zie, Ik schep een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Aan de vorige dingen zal niet meer gedacht worden, ze zullen niet meer opkomen in het hart.

2 Petrus 3:7 * Maar de hemelen die er nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde Woord als een schat weggelegd * en worden voor het vuur bewaard tot de dag van het oordeel en van het verderf van de goddeloze mensen.

En Johannes 18:36 Jezus antwoordde: * Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld. Als Mijn Koninkrijk van deze wereld was, zouden Mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden overgeleverd zou worden, maar nu is Mijn Koninkrijk niet van hier.

quote:
De leringen op deze website verklaren dat Gods schepping uit energie wordt gemaakt. Er bestaan vele niveaus van Gods schepping en ze worden enkel door hun vibratie van elkaar gescheiden. De menselijke geest heeft het vermogen om zich op de verschillende niveaus van Gods schepping af te stemmen. Door aan de knop van het bewustzijn te draaien, kan iemand ideeën of boodschappen uit andere rijken ontvangen.

Er zijn verscheidene werelden die buiten het materiële universum bestaan, maar de vibratie ervan is te laag om deel van de spirituele wereld te zijn. Eén zon rijk is wat sommige esoterische leringen het paranormale rijk of het astrale niveau noemen. In dit rijk verblijven een groot aantal wezens. Op aarde zie je dat mensen zich in vele verschillende bewustzijnsstaten bevinden. Hetzelfde geldt voor het astrale rijk.

Op de lagere niveaus van het astrale rijk vind je wezens die duidelijk kwade bedoelingen hebben. Zulke wezens zullen om verschillende redenen doelbewust mensen trachten te manipuleren, waaronder hun spirituele energie stelen.
In de middengebieden van het astrale rijk, vind je wezens die geen kwade bedoelingen hebben, maar die eenvoudig uit onwetendheid handelen. Op de hogere niveaus van de astrale wereld vind je wezens die een bepaald niveau van spiritueel inzicht hebben bereikt. Zulke wezens kunnen als wijs of gevorderd bij mensen in de materiële wereld overkomen.

Deze wezens hebben misschien geen kwade bedoelingen en ze zouden mensen aanwijzingen of leringen kunnen geven die een bepaalde hoeveelheid waarheid bevatten. Je moet je echter afvragen waarom deze wezens in het astrale rijk verblijven en waarom ze niet naar het spirituele rijk zijn opgevaren. De reden is dat om uiteenlopende psychische oorzaken deze wezens op dat niveau van Gods schepping vast zijn komen te zitten. Als je daarom met zulke wezens contact blijft houden, loop je het risico op datzelfde niveau vast te komen zitten.

Voor de meeste studenten is het moeilijk om hoger dan het bewustzijn van hun leraar te stijgen. Wanneer je een leraar uitkiest, doe je er daarom goed aan een leraar uit te kiezen die lid van de Opgevaren Schare is. Waarom zou je, als je maximale spirituele groei wilt en als je naar het spirituele rijk wilt ascenderen, dan een leraar uitkiezen die op een lager niveau verblijft?
Dit is natuurlijk zuiver new age en hier is helemaal niets over te lezen in de bijbel. Die stelt dat God spreekt en het is, God heeft geschapen met Zijn woord. Dat heeft zich blijkbaar wel in energie en materie gevestigd. Ook kun je je inderdaad afstemmen op een andere frequentie, door meditatie en gebruik van drugs etc. Maar kom je ermee tot God, Jezus? Nee! Want je zonden hebben een scheiding gemaakt en God maakt zelf geen deel uit van de schepping, maar staat erbuiten. Daarom is Jezus 'de poort'. Alleen via Hem kom je tot de Vader. Hij kan je, door Zijn werk aan het kruis, als zondenvrij presenteren aan de Vader. Daardoor wordt communicatie met God mogelijk. Zonder Jezus als je messias te accepteren en je door Hem te laten heiligen, ben je niet acceptabel voor God.

quote:
Channeler pas op
Het is niet mijn bedoeling een absolute uitspraak te doen die het channelen afkeurt als zijnde automatisch gevaarlijk. Ik weet echter dat sommige New Age mensen het idee onderschrijven dat er geen risicos aan het channelen verbonden zijn. Ik moet je eerlijk zeggen dat dit idee onjuist is.

In de meest ruime zin kan channelen als een proces omschreven worden, waarbij iemand op aarde aan de knop van bewustzijn draait en op een niveau van Gods schepping afstemt dat buiten het materiële universum ligt. Als je echter denkt dat alles buiten het materiële universum goed en spiritueel is, dan koester je een heel gevaarlijke illusie.

Om het gevaar van deze illusie te zien, hoef je enkel naar de daden van mensen te kijken. Waarom denk je dat sommige mensen daden begaan die duidelijk kwaadaardig zijn? De reden is dat deze mensen hun bewustzijn op een lager niveau van Gods schepping hebben afgestemd. Bijvoorbeeld: je weet wellicht dat Adolf Hitler een fascinatie voor het occulte had. Hij was in werkelijkheid een kanaal voor duistere machten die hem manipuleerden en hem voor hun doeleinden gebruikten. Door naar het leven en de dood van Hitler te kijken, moet het duidelijk zijn dat channeling geen risicovrije bezigheid is.

Sommige mensen hebben duistere machten uit het astrale rijk toegestaan hun bewustzijn te beïnvloeden of zelfs over te nemen. Zulke mensen zijn daarom vaak instrumenten van duistere machten, al of niet bereidwillig, bewust of onbewust.
Dit klopt dan denk ik weer wel. Maar het probleem is dat je je niet kan afstellen op 'hogere wezens'. Zodra je die 'astrale sferen' aanboort sta je automatisch in contact met demonische geesten, de duivel zelf. Ook dit is een duivel die zich presenteert als goed. Hij mengt wat waarheid met onwaarheid en leid je subtiel weg van de bijbel, maar richting het occulte.

quote:
Vermijd beide uitersten
Wat ik hier probeer uit te leggen, is dat als je ervan uitgaat dat channeling zonder risico’s is, je dan in een uiterste bent vervallen. Het andere uiterste wordt voorgesteld door mensen die nooit aan de knop van het bewustzijn durven draaien om iets buiten het materiële universum te bereiken. Beide types mensen hebben een onevenwichtige benadering van spirituele groei.

Als je naar enkele van de meest spirituele mensen op aarde kijkt, zul je zien dat er slecht één reden is waarom deze mensen zo spiritueel zijn. De reden is dat ze aan de knop van bewustzijn hebben gedraaid en zich op de spirituele wereld hebben afgestemd. Door deze afstemming ontvangen deze mensen inzichten, begrip en soms verschillende soorten boodschappen uit de spirituele wereld.

Veel mensen op aarde staan al open en zijn al op iets buiten het materiële universum afgestemd en vele anderen zullen zich in de komende decennia openstellen. Deze openheid maakt heel erg deel uit van het spirituele plan om het bewustzijn van de mensheid te verhogen. Over het algemeen wil ik niet dat mensen hun geest sluiten. Ik adviseer mensen echter met klem te overwegen met welk niveau, met welk radiostation, zij contact leggen.

Ik moedig mensen aan te leren hoe ze de knop van bewustzijn moeten gebruiken om zich op iets buiten de materiële wereld af te stemmen. Ik wil mensen echter uiteraard leren hoe ze zich op de spirituele wereld afstemmen zonder op een van de lagere werelden af te stemmen. Om dit te doen, moet je onderscheidingsvermogen hebben, zodat je kunt weten wat bij de spirituele wereld hoort en wat tot de lagere werelden behoort. Dit onderscheidingsvermogen kan alleen worden bereikt door je persoonlijke Christusschap aan te nemen.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik veel prachtige mensen in de New Age beweging zie die erg open staan voor het idee dat mensen met de spirituele wereld in contact kunnen komen. Een aantal van deze mensen echter probeert de hemel met geweld te bestormen en zij proberen dit contact uit onzuivere motieven tot stand te brengen. Deze motieven kunnen trots zijn, de behoefte aan zelfverheerlijking, de behoefte aan macht en controle of het verlangen naar verschijnselen die ongewoon zijn. Als je vanuit een buitensporig verlangen of uit onzuivere motieven innerlijk contact zoekt, is de kans groot dat je op een niveau afstemt dat beneden het spirituele rijk ligt.

Het probleem hier is dat 'spiritueel' (de meest spirituele mensen) niet gedefinieerd wordt. Op basis waarvan bepaal je of iemand 'spiritueel' is of niet? En wat zegt het uberhaupt om 'spiritueel' te zijn? Veel satanisten zijn erg spiritueel, evenals buddhisten en hindoe's enzovoorts. Maar wil dat zeggen dat ze christelijk zijn? Nee. Het zijn geen volgers van Jezus.
De geest stelt dat je naar de vruchten moet kijken. Dat klopt. Maar waaraan meet je af of iemand goede of sleche vruchten draagt? Kan je dat op basis van intuitie doen volgens Jezus in de bijbel? Nee, dat doe je aan de hand van Zijn woord en Zijn geboden. Iemand die goede vruchten draagt, bewaart Gods geboden, gehoorzaamt Zijn wet.

quote:
Je moet je daarom heel goed van je motieven bewust zijn, zoals ik in het boek ‘The Christ is Born in You’ uitleg. De beste manier om onzuivere motieven te overwinnen is een oprechte poging te doen om je bezig te houden met het opgaan van het pad naar je persoonlijke Christusschap. Zoek eerst het koninkrijk van God, zoek eerst het Christusbewustzijn, en al het andere zal je geschonken worden.
'de beste manier is om je bezig te houden met het opgaan van het pad naar je persoonlijke christusschap'. Waar in de bijbel wordt gesproken over je 'persoonlijke Christusschap' en het 'Christusbewustzijn'? Nergens. In plaats daarvan wordt gesproken over het volgen van Jezus, niet het worden van Jezus. Er wordt gesproken over het herboren worden uit de Geest, waardoor je deel wordt van het spirituele lichaam van Jezus, de kerk. Dat is niet hetzelfde. Wat de website beschrijft is een spirituele evolutie omhoog. Wat de bijbel beschrijft is een transformatie door dood en wederopstanding. Het ene kun je op eigen krachten doen door 'je bezig houden met het opgaan van het pad naar je persoonlijke christusschap (je red jezelf), het andere door volledig en compleet te vertrouwen op de werken van Jezus Christus (Jezus redt jou). Het ene verheerlijkt het 'ik', het ander verheerlijk Jezus en brengt het 'ik' juist tot het graf.
Daarna citeert hij het vers natuurlijk verkeerd, aangezien er staat:

Mattheus 6:33 * Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden.

Zoek eerst Zijn gerechtigheid. Oftewel zoek om Zijn geboden te bewaren, ZIjn wet te gehoorzamen. Als christen leer je dat je dat op eigen krachten niet kan, en volledig op Jezus dient te vertrouwen om je in staat te stellen dat te doen.

Johannes 15:4 Blijf in Mij, en Ik in u. Zoals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet in de wijnstok blijft, zo ook u niet, als u niet in Mij blijft.
5 Ik ben de Wijnstok, u de ranken; wie in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen.
6 * Als iemand niet in Mij blijft, * wordt hij buitengeworpen zoals de rank, en verdort, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand.

Dus als je vruchten wil dragen (door Gods wet te gehoorzamen en goede werken te doen) dien je constant je levenslijn met Jezus in stand te houden door gebed en het lezen van Zijn woord. Niet door je bewustzijn af te stemmen op de geestenwereld. Dit is een dwaalweg. Een simpel eerlijk gebed van bekennen dat je gezondigd hebt, om vergeving vragen en om hulp om het goede te doen, kan soms al een wereld van verschil maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 08-05-2012 10:33:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')