Wat fijnquote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Beterschap voor alle zieken.
Ean hoeft niet meer terug naar het z-huis. Ze loopt grof gezien niet achter. Maandag nog naar de logopedie maar ik denk ook de laatst keer. En dan kunnen we het hoofdstuk z-huis afsluiten.
Ze probeert met tijgeren nu ook een knietje onder zich te trekken
Oooh kiek nou!quote:
Digitaal of film?quote:
Waarom eerst beneden in de reiswieg eigenlijk?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Nirak, wat een mooierd!
Daan slaapt.. Na nog een uur piepen, draaien, drinken bij papa in een schemerige slaapkamer. En morgen ook weer bezoek. Dan maar boven in zijn bedje leggen ipv de reiswieg..
Gewoonte uit de kraamtijd. Zeker met korte slaapjes hoefde ik dan niet elke keer omhoog te lopen. En kun je eerder de hongersignalen al zien voor de borstvoeding.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:10 schreef Nirak het volgende:
[..]
Waarom eerst beneden in de reiswieg eigenlijk?
Heb nog niet gekeken, was ze daar dan? Grappig, zal opletten als ik het ga kijken!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Even vragen wie kleurdoos net op tv heeft gezien bij nick tegen simon?!
Er komt een moment dat ze dat ineens niet meer doen inderdaad, hadden wij hier al best vroeg. En 4 weken geleden kon hij nog wel eens lekker bij ons op de buik in slaap vallen, maar dat lukt ook al niet meer helaas (was altijd zo fijn).quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:19 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Gewoonte uit de kraamtijd. Zeker met korte slaapjes hoefde ik dan niet elke keer omhoog te lopen. En kun je eerder de hongersignalen al zien voor de borstvoeding.
Hij sliep eerst boven in de wieg, en overdag dan lekker in de reiswieg beneden. En nu al een poosje boven in het ledikant en vanaf nu ook maar overdag.
Ik bied zelf nog wat aan voordat hij gaat slapen Susie. Gewoon nog even afvullen zeg maarquote:Op zondag 19 februari 2012 10:34 schreef Susie het volgende:
Wat vervelend BJ!![]()
Als ze slaapt, slaapt ze wel goed hoor. Volgens mij had ze er gewoon geen zin in. Ik twijfel ook over het wakker maken voor de fles rond 10. Maar de fles ervoor is vaak om 6, dus dan vind ik het wel erg lang duren voor de volgende of ze komt midden in de nacht misschien... Vanavond eens proberen die van 6 wat te verschuiven en dan niet wakker maken. Morgen vrij, dus kan.
Even afvullenquote:Op zondag 19 februari 2012 11:58 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik bied zelf nog wat aan voordat hij gaat slapen Susie. Gewoon nog even afvullen zeg maarAls hij om half 9 naar bed gaat red hij het tot 7 de volgende ochtend.
Bijna 4 maanden oud, maar dat wil idd niets zeggen zoals susie zegt, wij hebben gewoon heel veel mazzelquote:Op zondag 19 februari 2012 12:11 schreef Susie het volgende:
TJ; Anouk is 2 dagen ouder als Danne, dus zegt niet zoveel![]()
Maar afvullen?? Ze gaat hier meestal om half 8 slapen, in die zin, dan valt ze gewoon in slaap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn vandaag 7 maanden oude jochie![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een lekkere eterd is Cas! Hier gaat het helaas nog niet. Eerder postte ik al dat ik nu denk dat hij hetgeen we hem aanbieden niet per se vies vindt, maar dat hij niet weet wat-ie ermee moet. Doorslikken is iets onbekends en engs. Verder is het wellicht ook wat gemakzucht, lekker bij pa of mam op de arm liggen en je flesje leeglurken is natuurlijk ook wel fijnquote:Op maandag 20 februari 2012 09:01 schreef Cyntiaa het volgende:
Hij eet de laatste tijd ook erg goed, bijna 200 gr. warm eten en een flinke portie fruit. Komende donderdag maar eens kijken of meneer een broodje lust tussen de middag.![]()
Hoe gaat het eten van jullie ventje, Aventura?
quote:Op zondag 19 februari 2012 22:45 schreef Mevr_Mus het volgende:
Lief al jullie baby's![]()
Bitterend, ik moest lachen om jouw foto, je dochter heeft hetzelfde kapsel als haar vaderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
klopt haha!!
Simon is een scheet!!!**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Ja we hebben twee weken geleden gebeld, advies was om 2 flesvoedingen te vervangen door bijvoeding. Dus, geven op het moment dat-ie een flesje verwacht. Tja, daar heb ik niet zoveel aan. Als hij niet wil...En op een gegeven moment stoppen we, want we willen voorkomen dat hij overstuur raakt en eten associeert met iets vervelends. Verder gaven ze aan te experimenteren met verschillende soorten en texturen (van puree tot uit het handje), maar ook dat hadden we allang geprobeerd. Mijn man scheen ook pas te gaan eten met 10 maanden (kwam zijn moeder opeens mee..). Toch zit het me niet helemaal lekker, ik heb weer teveel gegoogeld en kwam dingen tegen als logopedie enzo. Daar moet ik toch niet aan denken.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:47 schreef Cyntiaa het volgende:
Dat is zondeHeb je al met het CB over het eten gehad? (niet dat ik alles klakkeloos overneem hoor maar soms hebben ze wel eens een goede tip) Cas smult er echt van, zal donderdag eens een foto maken en posten
Hier exact 6 weken na de keizersnee en 4 weken na de kraamzuivering weer ongesteld. En meteen ook weer zoals voor de zwangerschap: de avond van tevoren wat rugklachten en hoofdpijn. Sindsdien ook weer netjes meteen mijn oude cyclus van 29 dagen terug.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Mooi pakje SB. Volgens mij heb ik nog bijpassende gele gebreide slofjes van mijn oma liggen![]()
[sub]hoelang hadden de mama's menstruatie klachten, voordat het echt losging. Ik zit nu al ruim 2 weken met op/af rugpijn en kramp, vandaag ook echt flink, maar er komt niks los[/sub]
Tnx.. Heb mijn antwoord al gekregen. 8,5 week na de bevalling, en 4 weken sinds ik geen bv meer geef.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:25 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Hier exact 6 weken na de keizersnee en 4 weken na de kraamzuivering weer ongesteld. En meteen ook weer zoals voor de zwangerschap: de avond van tevoren wat rugklachten en hoofdpijn. Sindsdien ook weer netjes meteen mijn oude cyclus van 29 dagen terug.
Haha, wat sweet! En hij kan inderdaad al goed zitten zeg! Dat kan ventje ook nog niet. Zo lachen gelukkig wel!quote:Op maandag 20 februari 2012 11:22 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Succes in die kou F_R, hopelijk komt de monteur snel!
Even voor de saaie maandagochtend...![]()
Nou ja als ie maar praat danquote:Op maandag 20 februari 2012 12:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dat ie achterstevoren gaat praten.
quote:Op maandag 20 februari 2012 12:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk dat ie achterstevoren gaat praten.
Ah gossie. Met leuke truiquote:Op maandag 20 februari 2012 12:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Cleany, balen van de nacht.. Hopelijk een 1-nachts sprongetjes dan
Nicole, grappig.. Geen idee of het kwaad kan..
cynthiaa![]()
Blij ei
[ afbeelding ]
Oeps, sorry, voor beiden. Ik had niet heel veel geslapen en zo....quote:Op maandag 20 februari 2012 10:18 schreef Aventura het volgende:
Cas is van Cyntiaa, mijn stuk heet J.urre a.k.a. Ventje (dit ivm zoekmachines)
quote:Op maandag 20 februari 2012 13:10 schreef Juud79 het volgende:
@Cyntiaa, hij wordt alsmaar nog leuker, wat een lekker kind!
@F_R, die van jou kan nog niet zitten, die van mij wel, maar zij kan nog niet kruipen, dat kan ean toch al wel?
@Aventura, wat rot dat ie nog niet zo goed eet, heb je geprobeerd met de flessen te minderen en eet ie ook geen pap? Het is allemaal nog niet zo'n ramp, maar het lijkt me wel een boel frustrerend.
Mijn kleine mupke, een reusje vergeleken met de meeste kindjes hier.
Nee ze kruipt niet ze tijgert en probeert te kruipen. Maar hoe gaat ze zitten dan? Voor zo ver ik weet doen ze dat vanuit de kruiphouding. Ean probeert het wel maar dan via haar buikspieren en dat lukt nog niet helemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Jij ook al. Het was hier net brullen, lief dacht al dat het aan hem lag! Ze wil gewoon niet slapen, nu nog niet. Ik denk dat ze in totaal vandaag hooguit 2 uur geslapen heeft. Hoop wel dat ze straks wil slapen, moet morgen weer werken, maar dat zal toch wel? Ze gaat een keer knock out neem ik aanquote:Op maandag 20 februari 2012 20:09 schreef Nevertheless. het volgende:
Oh Isis wat een schatje! En die voetjes zijn echt![]()
Hier een wat onrustige avond. Ze wilde totaal niet slapen nadat ze om half 5 flesje had gehad en bleef maar onrustig en huilde zelfs in mn armen zo sneu..
Heb maar besloten net weer flesje te geven want ze begon wat honger te krijgen en nu ligt ze al een kwartier in bed. Stil! Denk dus dat ze van uitputting in slaap is gevallen.. Vind dat altijd zo sneu zo'n kleintje, zo moe en dan zulke dikke tranen omdat ze de slaap niet kan vatten.
haha. ik moest heel hard lachen (in mijn eentje op de slaapkamer, LOL).quote:Op maandag 20 februari 2012 20:57 schreef Kleurdoos het volgende:
ik moet maar eens een tiet voor m haken.
o maar er komen nog zat regeldagen aanquote:Op maandag 20 februari 2012 20:57 schreef bitterend het volgende:
ik mis mijn clusterende ukje![]()
Ze clustert al ruim een maand niet meer![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:51 schreef Sannne het volgende:
Bitterend, maf mensAlles goed bij jullie?
Klinkt heerlijk meis!!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:09 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja! ze maakt geluiden! zooo leuk! en ze lacht en lacht! en vanavond hadden we weer een normale poep![]()
Ben over mijn oren flieft op mijn baby!
Bij jullie ook goed? wanneer begin je met werken?
Oh nacontrole bij de vk...ben niet geweest, ook geen nagym enzo...
jaaaa jij komt gewoon mee hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:54 schreef MamaPurk het volgende:
Ik wil ook wel mee op artis-date, of doen we nog een eigen Bitterend?? Alhoewel ik heb zo rond de lente geen baby mee he
Wij hebben vanwege de buurt dus ook een elektronisch drumstel. Hoor je niks van. Basspedal staat op een stuk isolerende vloerbedekking en op de pads zitten rubberen silencers.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:55 schreef Nirak het volgende:
Wat een aso buurman met dat drumstel! Ik heb vanmiddag weer eens gedrumt, maar dat doe ik dus alleen overdag, want kleine kindertjes in de buurhuizen. Daar komt bij dat ik me voor kan stellen dat mijn buren ook gewoon relaxed op de bank willen zitten. Dus ze weten allemaal dat ze aan moeten bellen als ze er last van hebben of als het ze te lang duurt. En dat laatste hebben ze nog nooit gedaan, want ik demp mijn basdrum met een kussen en zet m'n snaren eraf als ik langer speel of iets oefen wat nog niet zo lekker gaat..
Hier vannacht trouwens voor het eerst een "spokende" baby gehad. Om 0400 wakker: honger. Maar daarna verder slapen? Nee hoordus om 0600 nog maar een keer aan de borst en toen moest ik hem om 0800 wakker maken
We hebben afgesproken dat we dit geintje niet gaan herhalen. Ik hoop dat hij zijn afspraak nakomt
Het is toch niet zo heel raar? Mannen lopen tijdens de kraamperiode vaak al een achterstand op wat dat betreft. En het gaat dan niet eens zozeer om hechting, maar meer dat een moeder doorgaans meer tijd en gelegenheid heeft om de baby te leren kennen en te ontdekken wat werkt. Er ontstaat dan al gauw een patroon.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:47 schreef Aventura het volgende:
Wat doen jullie mannen dan 'verkeerd'? Geven jullie borstvoeding? Of is de baby meer aan jullie gehecht?
Ja, dat hoort er ook bij, elkaar dat soort dingen vergeven. Wij deden bijvoorbeeld niet altijd even lief tegen elkaar 's nachts en probeerden dat 's ochtends te vergeten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
Claudia, ik was er ook niet blij mee. Ik voelde me rot dat ik daar zat terwijl ik wist dat ze niet wilde slapen. Maargoed, hij voelde zich ook niet enorm lekker en hij heeft wel zijn excuses ervoor aangeboden.
Ik vind het ook niet raar hoor, juist niet als je ook nog eens bv geeft. Als je dan niet in de buurt bent, kan dat toch wel beangstigend zijn voor je baby. Anderzijds herken ik het niet, ik gaf 3 maanden bv en ging ook weleens weg, soms zelfs een hele dag. Ventje heeft nooit gekrijst, het is ook niet voorgekomen dat mijn man zich geen raad wist. Maar iedere baby is natuurlijk anders.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is toch niet zo heel raar? Mannen lopen tijdens de kraamperiode vaak al een achterstand op wat dat betreft. En het gaat dan niet eens zozeer om hechting, maar meer dat een moeder doorgaans meer tijd en gelegenheid heeft om de baby te leren kennen en te ontdekken wat werkt. Er ontstaat dan al gauw een patroon.
Ik dacht dat wij het de 2e keer anders zouden doen. Maar we kwamen er al gauw achter dat je met 2 kinderen juist veel meer de kindjes verdeelt: vader de oudste, moeder de jongste. Er ontstond dus al gauw hetzelfde patroon. Maar binnen een jaar werden de verhoudingen ook wel weer rechtgetrokken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:53 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet raar hoor, juist niet als je ook nog eens bv geeft. Als je dan niet in de buurt bent, kan dat toch wel beangstigend zijn voor je baby.
Ik begrijp precies wat je bedoelt! Het helpt je fysiek een klein beetje en moreel heel veel. Mijn lief heeft de eerste maanden 's nachts niks hoeven doen, maar daarna veranderde dat. Hij pakte haar dan uit bed, bracht haar naar me toe en ging verder slapen. Ik voedde haar en bracht haar terug naar bed.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Maar vind het wel fijn qua gevoel dat hij haar uit bed haalt als ze 's nachts begint te huilen. Dan heb ik toch niet helemaal het gevoel dat ik zo 'alleen' ben, zegmaar. Begrijp me niet verkeerd, ik doe alles met ontieglijk veel liefde voor mijn kind, maar vind het gevoel dat de partner ook wat doet wel fijn.
Nou mijn man deed dus de eerste maanden alles 'snachts, want ik deed overdag alles enzo, maar dat werd steeds minder. Uiteindelijk gaat het nu zo dat hij haar dus uit bed haalt 's nachts als ze huilt en de rest doe ik.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik begrijp precies wat je bedoelt! Het helpt je fysiek een klein beetje en moreel heel veel. Mijn lief heeft de eerste maanden 's nachts niks hoeven doen, maar daarna veranderde dat. Hij pakte haar dan uit bed, bracht haar naar me toe en ging verder slapen. Ik voedde haar en bracht haar terug naar bed.
Ik denk dat dat ook met vermoeidheid te maken heeft, dat kan je heel prikkelbaar maken. Ik weet nog dat ik mijn man in de kraamperiode een keer helemaal verrot heb gescholden, omdat hij een nacht op zolder wilde slapen. 'Hufter, je laat me niet in de steek' *huil huil*quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:53 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh 's nachts kan ik echt een bitch zijn en echt pissig worden omdat hij naast me in slaap valtDan baal ik omdat ik wel wakker moet blijven en haar weer in bed moet leggen, dan wil ik eigenlijk meer hulp hebben. Maar ik lijk er de laatste 2 weken meer berust in te zijn. Ik maak er nu geen probleem meer van dat ik haar soms 's nachts moet verschonen en voel me dan ook niet boos. Maar vind het wel fijn qua gevoel dat hij haar uit bed haalt als ze 's nachts begint te huilen. Dan heb ik toch niet helemaal het gevoel dat ik zo 'alleen' ben, zegmaar. Begrijp me niet verkeerd, ik doe alles met ontieglijk veel liefde voor mijn kind, maar vind het gevoel dat de partner ook wat doet wel fijn.
Geen bv, geen idee wat het wel is. Idd misschien meer gehecht en wat ik bij mij merk is dat ik er wat rustiger in sta. Lief raakt (in mijn ogen dan) er wat gestresster van, wat Anouk dan toch aanvoelt. In ieder geval, dat vind ik, als ik dat zeg tegen lief, dan vind hij dat ik niet zo veel moet lezen op internetquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:47 schreef Aventura het volgende:
Wat doen jullie mannen dan 'verkeerd'? Geven jullie borstvoeding? Of is de baby meer aan jullie gehecht?
quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:02 schreef Aventura het volgende:
Wij hebben trouwens de afspraak dat manlief de late voeding doet en ik de vroege. Dat bevalt prima. De weinige keren dat hij 's nachts spookt, doen we het om en om, net wie hem het eerste hoort.
Het hangt er vanaf wat je definitie is van doorslapen. Betekent 'doorslapen' dat je kind 's nachts geen voeding nodig heeft? Dan slapen kunstvoedingskindjes geloof ik sneller door. Maar het komt ook voor dat de ouders van een kunstvoedingskindje - wij hebben dat met Ivan meegemaakt - wel een paar keer uit bed moeten om een speentje terug te geven.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:59 schreef Soempie het volgende:
Duurt het bij borstvoeding -gemiddeld- langer voor ze de nacht doorslapen?
Mattís is nu ruim een maand en hij slaapt eigenlijk vanaf het begin al 5 uur achter elkaar. Alleen eerder was dat dan vanaf een uur of 2 a 3 's nachts tot een uur of 9 's morgens. Vond ik toch wat minder.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:01 schreef J-net het volgende:
Het ligt er aan wat je onder doorslapen verstaat. De definitie van doorslapen is geloof ik 5 of 6 uur achtereen slapen.
Dikke kans dat hij het gewoon hoort, hoor. Zo werkt dat dan ook wel weer.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:03 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]hoort hem dus niet
Dat wordt nog grappig wanneer ik in Berlijn benGa van vrijdag tot zondag heen dus slaap 2 nachten niet thuis. Misschien slaapt hij vanaf dan wel helemaal door omdat niemand, misschien de buren, hem horen. Heb al voorgesteld de babyfoon naast zijn bedkant te zetten
![]()
Ja, dat deed Lena in het begin ook. En toen ineens werd ze weer vaak wakker.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mattís is nu ruim een maand en hij slaapt eigenlijk vanaf het begin al 5 uur achter elkaar. Alleen eerder was dat dan vanaf een uur of 2 a 3 's nachts tot een uur of 9 's morgens. Vond ik toch wat minder.
Dan hoort-ie het opeens wel, wedden...?quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:03 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]hoort hem dus niet
Dat wordt nog grappig wanneer ik in Berlijn benGa van vrijdag tot zondag heen dus slaap 2 nachten niet thuis. Misschien slaapt hij vanaf dan wel helemaal door omdat niemand, misschien de buren, hem horen. Heb al voorgesteld de babyfoon naast zijn bedkant te zetten
![]()
Omdat ze het bed niet per se uit moeten? Als ik er 's nachts uit moet om een fles klaar te maken ben ik daarna in elk geval wel klaarwakker, inderdaad.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat er onderzoek is waaruit is gebleken dat moeders van borstvoedingskindjes gemiddeld genomen beter slapen dan moeders van kunstvoedingskindjes. Misschien is dat veelzeggender.
Denk dat het ook aan de hoeveelheid voeding en het aantal voedingsmomenten ligt. Als dat nog behoorlijk wijzigt, dan is het ook wel logisch dat het ritme van de baby weer op z'n kop gaat. Mattís zit nu aan de 5 schepjes en 5 voedingen per dag. Volgens mij blijft het aantal voedingen nog wel een poos gelijk? Maar dat we dan naar de 6 schepjes gaan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat deed Lena in het begin ook. En toen ineens werd ze weer vaak wakker.
Als er één ding is waar je zeker van kunt zijn, dan is dat wel dat je zeker in het eerste jaar nergens zeker van kunt zijn als het om (door)slapen gaat.
Om verschillende redenen. Omdat ouders van kinderen die een speen hebben er ook regelmatig uit moeten, zoals ik al zei. En als een moeder die borstvoeding geeft samen met haar kind slaapt dan hoeft ze, uitzonderingen daargelaten, niet echt wakker te worden. De hormonen helpen wat dat betreft ook wel, omdat die een moeder vaak slaperig maken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:10 schreef Soempie het volgende:
[..]
Omdat ze het bed niet per se uit moeten? Als ik er 's nachts uit moet om een fles klaar te maken ben ik daarna in elk geval wel klaarwakker, inderdaad.
Hmm, zal eens voelen dan. Lang geleden in de aanbieding gekocht en lief had laatst die ander in de aanbieding. Als het maar droog houdt en ze geen zere billen krijgtquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:13 schreef MamaPurk het volgende:
New baby schijnt zachter te zijn... Heb ik me in de winkel laten vertellen.
Ik heb in een luier topic hier ergens gelezen dat de ene anders ruikt dan de andere. Ik haal altijd gewoon Baby dry want daar zit 10% meer inquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:12 schreef Susie het volgende:
Kleine bunzing hier, gewoon vreselijke stinkende scheten laten....
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen Pampers New Baby mt 3 en Pampers Baby dry mt 3? Behalve dat er in de 1 meer zit dan de ander en ze andere plaatjes hebben?
Het kan met zoveel dingen samenhangen. Bijvoeding, doorkomende tandjes, fysieke en mentale sprongen, verlatingsangst, ziekte. En soms is het gewoon onduidelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Denk dat het ook aan de hoeveelheid voeding en het aantal voedingsmomenten ligt. Als dat nog behoorlijk wijzigt, dan is het ook wel logisch dat het ritme van de baby weer op z'n kop gaat. Mattís zit nu aan de 5 schepjes en 5 voedingen per dag. Volgens mij blijft het aantal voedingen nog wel een poos gelijk? Maar dat we dan naar de 6 schepjes gaan.
We gaan het zien in elk geval.Ik kan gelukkig behoorlijk goed tegen gebroken nachten.
Dat is echt verschillend per koppel. Gedeeld leed is bij ons altijd beter in elk gevalquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zou ik mijn lief niet in dank afnemen, TAP. En hij mij andersom ook niet. We hebben dan ook de afspraak dat we elkaar op het werk niet lastigvallen met sores tenzij het heel belangrijk is. Anders voelt de ander zich alleen maar rot en machteloos.
Tuurlijk, zo bedoelde ik het ook niet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het kan met zoveel dingen samenhangen. Bijvoeding, doorkomende tandjes, fysieke en mentale sprongen, verlatingsangst, ziekte. En soms is het gewoon onduidelijk.
New baby is beter voor borstvoedingspoep, oftewel natte en dunne ontlasting. Er zit ook een 'netje' in. Baby Dry is beter voor wat vastere ontlasting en ik geloof ook dat het meer urine kan absorberen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:15 schreef Susie het volgende:
[..]
Hmm, zal eens voelen dan. Lang geleden in de aanbieding gekocht en lief had laatst die ander in de aanbieding. Als het maar droog houdt en ze geen zere billen krijgt
psstt.. 2e jaar ook niet hoorquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als er één ding is waar je zeker van kunt zijn, dan is dat wel dat je zeker in het eerste jaar nergens zeker van kunt zijn als het om (door)slapen gaat.
Beide kinders liggen momenteel te slapen, ik zit heerlijk op de bank pasta te eten en even te computeren, beentjes omhoog (en ondertussen uitzieken, maar dat terzijdequote:Op woensdag 22 februari 2012 12:16 schreef Aventura het volgende:
Ik herken het ook wel. Ik heb alleen-tijd nodig, zodat ik kan opladen. Als er elke minuut van elke dag iemand iets van me wil, zou ik gek worden. Dat is precies wat er gebeurt als je thuis bent met kinderen. Ik zeg bewust kinderen, want 1 kind kun je nog af en toe in bed leggen. Als ik denk aan een eventueel tweede kind, speelt dat wel door mijn gedachten. Dan vraag ik me af of ik dat wel wil.
En de 'lastige' fase is ook best snel voorbij, of kan best snel voorbij zijn. Wij hebben bijvoorbeeld elke avond voor onszelf en dat geeft veel rust.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:29 schreef wickie het volgende:
Persoonlijk valt het me alles mee 2 kids. Maar dat is echt heel persoonlijk.
hooguit soms een updatesms... maar ik bel ook nooit... en sla me dr wel doorheen, hoe moeilijk soms ook.. (vooral de eerste maanden waren soms lood en loodzwaar..).quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Daarom schreef ik ook 'zeker in het eerste jaar'.
Ik heb niet eens de behoefte om mijn lief te bellen als er hier iets is. Gewoon doorgaan en eventuele emotionele gevolgen 's avonds bespreken.
Maar ook in de lastige fase die heel lastig was vond ik het meevallen. Mette maakte mij weer vrolijk op de moeilijke dagen als Wies echt niks wilde drinken. Ze zorgde voor afleiding.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En de 'lastige' fase is ook best snel voorbij, of kan best snel voorbij zijn. Wij hebben bijvoorbeeld elke avond voor onszelf en dat geeft veel rust.
hier gaat dat vaak anders; ze versterken mekaar echt; dus als er eentje piept of huilt, doet de andere mee, maar dat geldt ook voor de goede buien, als ze vrolijk zijn, dan zijn ze samen ubervrolijk...quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:34 schreef wickie het volgende:
[..]
Maar ook in de lastige fase die heel lastig was vond ik het meevallen. Mette maakte mij weer vrolijk op de moeilijke dagen als Wies echt niks wilde drinken. Ze zorgde voor afleiding.
Ja ik ga naar Diepenveen bij Deventer, dat is redelijk in de buurt tochquote:
Mocht je over de A28 bij Zwolle rijden dan moet je zeker toeterenquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:39 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja ik ga naar Diepenveen bij Deventer, dat is redelijk in de buurt tochIk zal heel hard toeteren en de meiden laten zwaaien
fijn dat het steeds lekkerder gaat lopenquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:40 schreef wickie het volgende:
BJ, ze hebben elkaar soms ook echt 'aangestoken' hoor. Samen lekker huilen en aan mama hangen.
Dan doe ik lekker onverantwoord de tv op nijntje om grote diva eruit te trekken en even op Wies te kunnen focussen. Maar dat waren vooral de eerste maanden, ik merk dat alles stabiliseerd nu en dat Jut en Jul ook steeds meer op elkaar zijn ingespeeld.
Ja, en die gevallen zijn er natuurlijk ook. Daarom probeer ik ook voorzichtig te zijn met generaliseren. Onze situatie is niet maatgevend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:34 schreef wickie het volgende:
[..]
Maar ook in de lastige fase die heel lastig was vond ik het meevallen. Mette maakte mij weer vrolijk op de moeilijke dagen als Wies echt niks wilde drinken. Ze zorgde voor afleiding.
Wat wel vermeld moet worden is dat de beginperiode met Mette erg zwaar was. Toen ook medische sores + huilbaby + wennen aan het moederschap.
Dus ik had me deze keer op het ergste voorbereid.
We waren gestopt met de motilium, maar nog niet met de Losec. Nu weer gestart met motiulium want anders weten we niet waar de krijsbuien nou vandaan komen en de buien werden weer hefitger sinds we gestopt waren met de motilium.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:44 schreef wickie het volgende:
MP, hoe gaat het met Saar op het dieet?
Ze heeft even tijd nodig om te herstellen als ze KMA heeft. Met Wies ging het pas na 3 weken echt beter (we zagen daarvoor wel echt verbetering hoor, maar de krijsbuien en flesweigeren waren er nog steeds, maar het overal plaatje was beter, nu na bijna 2 maanden op de Pepti gaat het pas echt goed).
Zijn jullie ook met de refluxmedicijnen gestopt?
quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:04 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
We waren gestopt met de motilium, maar nog niet met de Losec. Nu weer gestart met motiulium want anders weten we niet waar de krijsbuien nou vandaan komen en de buien werden weer hefitger sinds we gestopt waren met de motilium.
Haar huidje lijkt wel een beetje op te knappen sinds we zijn gestop met koemelk. Maar verder is het meer krijsen dan voor we waren gestopt met de koemelk. 's Nachts lijkt ze wel weer veel meer krampen te hebben. Ze heef tnog geen nacht doorgebracht in haar eigen bed sinds we gestopt zijn met de koemelk, dus ik weet het allemaal niet zo... Ik begin er aardig moedeloos van te worden eerlijk gezegd. Ze word ook altijd huilend wakker, en dan niet gewoon troostbaar, maar ontroostbaar, ik voel me weer bijna net zo machteloos als in het begin toen we neit wisten dat het reflux was...
Ja we moeten dus 4 weken koemelkeiwit vrij van de HA en ze krijgt idd pepti (wat stinkt dat zeg).quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:13 schreef wickie het volgende:
De kinderarts zei hier tegen ons toen dat je beter even en en kan doen. Dus en refluxmedicijnen en koemelk eiwit loos eten en drinken (geven jullie haar nu pepti als flesvoeding?). Dit een aantal weken volhouden want elke verandering heeft tijd nodig.
Wij waren pas net aan de reflux medicijnen en Wies werd ook gelijk ziek, dus voor ons was stoppen makkelijk.
Maar waren we ermee doorgegaan dan hadden we het echt moeten afbouwen vertelde de KA, ze raken aan de medicijnen gewend.
Misschien toch maar even de KA contacten voor een afspraak? even alles goed doorspreken? Ik zou gewoon op de refluxmedicijnen blijven de komende 4 weken en daarna evalueren of ze verbeterd is met het nieuwe dieet, als dat heel positief is dan provoceren.
Heb je binnenkort weer afspraak met de KA?
Hier sliep Kyan vanaf begin al 7 uur door.. stond ik vaak naast zijn bedje omdat ik het zo raar vond... Nu buiten af en toe zijn speentje geven slaapt hij zalig 12 uurtjes door..quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:07 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mattís is nu ruim een maand en hij slaapt eigenlijk vanaf het begin al 5 uur achter elkaar. Alleen eerder was dat dan vanaf een uur of 2 a 3 's nachts tot een uur of 9 's morgens. Vond ik toch wat minder.
Ik slaap al sinds elins geboorte met mn kindjes en heb er nooit last van, ze liggen ook stilquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:23 schreef ferrari_rood het volgende:
ik ben niet de enige met een slechte nacht zo te lezen.
Ean werd om 03:00 wakker dat wordt ze wel vaker en normaal valt ze zelf weer in slaap maar nu niet.
Tussen ons in gelegd en na 3min oorverdovend krijsen sliep ze. Maar ik niet want ik ben bang dat ze:
-stik in het dekbed
-tussen de matrassen in komt
-ik op haar gaan liggen
Daarbij smakt ze ontzettend op haar duim en om 05:30 was ze wel zo wakker dat ze aan mijn haren trok, mijn ogen uitstak en aan mijn neus trok.
Ik heb diep respect voor ouders die elke nacht met hun kind in bed slapen.
psst derde jaar ook niet hoor *grijns*quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:17 schreef wickie het volgende:
[..]
psstt.. 2e jaar ook niet hoor![]()
Mette slaapt pas sinds haar 2e verjaardag goed.
ik kan niet wachten tot die fase hier voorbij isquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En de 'lastige' fase is ook best snel voorbij, of kan best snel voorbij zijn. Wij hebben bijvoorbeeld elke avond voor onszelf en dat geeft veel rust.
20 gram ? want lex is om precies te zijn 7220quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
Eh KD, dan zijn Lex en Liene nu ongeveer hetzelfde formaat, scheelt 20 gram en een halve cm ... haha, en hoeveel weken ook alweer?
dan zijn ze exact even zwaar hahaquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:13 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
20 gram ? want lex is om precies te zijn 7220en hij is nu 4 maanden en 3 weken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |