abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108120561
originele OP:

quote:
Weet iemand of dat ding ook een keer naar schiphol komt, er is er volgens mij nog maar 1 in de burgerluchtvaart. Van Singapore.

Maar komt ie een keer naar Nederland of heeft de KLM of Air France er ook wat besteld. Moeten we daar dan op wachten. Of is schiphol helemaal niet klaar voor de nieuwe Airbus.
pi_108121698
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:01 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

De nuttige afkortingen voor vliegvelden zijn 4 karakters, niet 3. KLAX, EHAM, LFPG etc.
Precies, gewoon ICAO aanhouden :P Ook voor de maatschappijen: KLM, CSA, SIA.
pi_108145037
Precies ja, dat was mijn punt ook over die idiote drieletterafkortingen, dat is gewoon een harstikke dom systeem, wat volgens mij ook alleen maar aan de 'niet-vlieg'-kant wordt gebruikt voor vliegveldaanduiding.
pi_108154398
Leuk ding. Ben laatst naar de Airbus fabriek geweest in Duitsland met het werk. (Nordenham, Premium Aerotec) Leuk om te zien hoe ze de romp van het vliegtuig maken. Helaas geen 380 kunnen bespeuren..
pi_108157816
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Wie dit leest is gek
pi_108159857
quote:
99s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Tja, er spelen wel aardig wat belangen natuurlijk. Boeing en Airbus blijven allebei wat aparte bedrijven wat dat betreft.
  zondag 19 februari 2012 @ 20:25:06 #7
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_108161616
quote:
99s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Wordt in Toulouse in elkaar geschroefd, en daarna naar Hamburg gevolgen om afgewerkt te worden.
quote:
Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Bij Boeing worden ook gewoon kant en klare onderdelen ergens op de wereld gemaakt en daarna naar Seattle getransporteerd hoor. Boeing gaat daar zelfs nog veel verder in. Die maken bij wijze van spreken zelf helemaal niks meer voor de 787.
pi_108168798
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 20:25 schreef OEM het volgende:

Bij Boeing worden ook gewoon kant en klare onderdelen ergens op de wereld gemaakt en daarna naar Seattle getransporteerd hoor. Boeing gaat daar zelfs nog veel verder in. Die maken bij wijze van spreken zelf helemaal niks meer voor de 787.
Ja maar de romp... Dat is toch het chassis waar alles aangeschoefd wordt.
Wie dit leest is gek
  maandag 20 februari 2012 @ 10:02:43 #9
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_108178108
quote:
99s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ja maar de romp... Dat is toch het chassis waar alles aangeschoefd wordt.
De romp bestaat ook gewoon uit secties die aan elkaar gezet worden.
pi_108189597
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 10:02 schreef OEM het volgende:

[..]

De romp bestaat ook gewoon uit secties die aan elkaar gezet worden.
Ja, die romp kun je ook als laatste monteren natuurlijk
Wie dit leest is gek
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:13:16 #11
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_108228254
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Precies ja, dat was mijn punt ook over die idiote drieletterafkortingen, dat is gewoon een harstikke dom systeem, wat volgens mij ook alleen maar aan de 'niet-vlieg'-kant wordt gebruikt voor vliegveldaanduiding.
Met name handling op vliegvelden gebruiken de 3 letter systeem en de 2 letter systeem (IATA) voor luchtvaartmaatschappijen. Als je daar met de ICAO codes aankomt zetten weten ze het ook niet meer.

Piloten, luchtverkeersleiding en vluchtplanners gebruiken ICAO. Ik ken ook vrijwel alleen de ICAO codes. Ken er ook behoorlijk veel uit mijn hoofd. Van de IATA codes ken ik eigenlijk alleen de vliegvelden waar ik ben geweest en de vluchtmaatschappijen waarmee ik gevlogen heb. En dan moet ik vaak nog nadenken.

Ontopic: Ik vind de A380 een machtig toestel, maar ben er nog niet happig op om er mee te reizen. Met nieuwe vliegtuigen, wil ik altijd eerst dat ze bewezen hebben om redelijk probleemloos te zijn.
Horrible Cunt!
pi_108231393
Ja, dat snap ik allemaal wel. Ik vind het gewoon erg stom dat er met die 2 en 3 lettersystemen gewerkt wordt. Het vierlettersysteem is gewoon véél beter en logischer.
Vooral het 3 lettersysteem voor vliegvelden lijkt wel gewoon een systeem simpel gemaakt voor dombo's ofzo.
Ik denk trouwens niet dat er tegenwoordig nog vliegtuigen worden gemaakt die zulke problemen hebben dat je moet wachten tot ze zich bewezen hebben. Die tijd ligt al véle decennia achter ons.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 17:54:26 #13
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_108231501
Binnenkort op Schiphol :D
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:30:48 #14
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_108232716
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, dat snap ik allemaal wel. Ik vind het gewoon erg stom dat er met die 2 en 3 lettersystemen gewerkt wordt. Het vierlettersysteem is gewoon véél beter en logischer.
Vooral het 3 lettersysteem voor vliegvelden lijkt wel gewoon een systeem simpel gemaakt voor dombo's ofzo.
Ik denk trouwens niet dat er tegenwoordig nog vliegtuigen worden gemaakt die zulke problemen hebben dat je moet wachten tot ze zich bewezen hebben. Die tijd ligt al véle decennia achter ons.
Oh ja. ik was vergeten erbij te zetten, dat ik het met je eens ben. ICAO is the way to go ^O^

Wat betreft de A380. Dat is gewoon een gevoel die ik niet van me af kan schudden en dat heb ik bij alle nieuwe types, ondanks het feit, dat je wel waarschijnlijk gelijk hebt.
Horrible Cunt!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:17:36 #15
67174 Dos37
Come on Twente
pi_108348221
Ah mijn topic _O_

Ik ga zeker een keer kijken om dit monster te bewonderen.

/nerdmodus
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_108351384
Hij's niet zo heel groot voor het oog hoor. Eigenlijk is het enige wat opvalt het grote verticale staartvlak, voor de rest zal er niet tussenuit springen.
pi_108358675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Hij's niet zo heel groot voor het oog hoor. Eigenlijk is het enige wat opvalt het grote verticale staartvlak, voor de rest zal er niet tussenuit springen.
Wat doe jij dan wijs?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_108379328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:17 schreef Dos37 het volgende:
Ah mijn topic _O_

Ik ga zeker een keer kijken om dit monster te bewonderen.

/nerdmodus
Je kan ook gewoon googlen en kijken op welke vliegvelden dit paleis op wielen al is geweest.
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
pi_108875352
quote:
Malaysia Airlines onthult nieuwe huisstijl op Airbus A380

SUBANG - Malaysia Airlines heeft het ontwerp en specificaties van de nieuwe Airbus A380 bekendgemaakt. Dit toestel wordt als nieuw 'vlaggenschip' vanaf 1 juli door de Maleisische luchtvaartmaatschappij in gebruik genomen. Malaysia Airlines introduceert op de A380 een nieuwe huisstijl, met moderne lettertypen en eigentijdse kleuren. Aan boord is plaats voor 494 passagiers, waarvan acht in First Class, 66 in Business Class en 420 in Economy Class.

Het toestel is uitgerust met het Thales-entertainmentsysteem, met voor elke passagier een persoonlijk beeldscherm. De zittingen in alle klassen zijn voorzien van een USB-poort en satelliettelefoon.

Malaysia Airlines zet de eerste A380 vanaf 1 juli drie keer per week in op de route Kuala Lumpur - Londen Heathrow. De tweede A380 zal vanaf eind augustus 2012 ook op deze route worden ingezet, terwijl het derde toestel van dit type zal worden gebruikt voor vluchten tussen Kuala Lumpur en Sydney. Londen en Sydney zijn hubs van respectievelijk British Airways en Qantas, beide toekomtige partners van Malaysia Airlines binnen luchtvaartalliantie oneworld.

Amsterdam behoort daarmee definitief niet tot de eerste A380-bestemmingen van Malaysia Airlines, ondanks eerdere plannen in die richting. Tot voor kort zette Malaysia Airlines op de dagelijkse route naar Schiphol een Boeing 747-400 in; nu is dat een kleinere Boeing 777-200ER.
bron

quote:
Air France-KLM zoekt samenwerking met Golfmaatschappijen

KLM en Air France willen gaan samenwerken met Etihad, de tweede maatschappij uit het Midden-Oosten. De twee willen samenwerken op vluchten tussen Abu Dhabi, de thuisbasis van Etihad, Schiphol en Parijs. Dat opent de weg naar tientallen nieuwe bestemmingen in Azië en Afrika.
Hoe de samenwerkingsplannen uitvallen, of wanneer de samenwerking wordt bekrachtigd wilde topman topman Jean Cyril Spinetta van Air France-KLM vanochtend niet zeggen. Er zijn volgens hem geen plannen om belangen in elkaars maatschappijen te nemen.

De gesprekken zijn opmerkelijk, omdat Air France-KLM Golfmaatschappijen als Etihad de afgelopen jaren herhaaldelijk gekapitteld heeft. Ze zouden bestaan bij de gratie van staatssteun en gunstige voorwaarden in hun thuislanden.

Oneerlijk
'Wij vinden dat ze misbruik maken van een oneerlijk economisch model,' aldus KLM-topman Peter Hartman. Maar de kritiek staat mogelijke samenwerking niet in de weg.

Ook voor Etihad is het een koerswijziging. Golfmaatschappijen waren tot nu niet geïnteresseerd in samenwerking. De maatschappij uit Abu Dhabi nam vorig jaar echter een belang van 30 procent in het Duitse Air Berlin. 'Etihad ziet ook dat ze niet op een plek kunnen groeien,' zegt KLM-topman Peter Hartman.

Via Abu Dhabi krijgt KLM toegang tot bestemmingen in Azië waar het niet zelf heen vliegt. 'In India zouden we er bijvoorbeeld met Etihad twintig, dertig bestemmingen bij krijgen. Naast de rechtstreekse vluchten die we zelf blijven uitvoeren naar drie Indiase steden.'

Bedreigingen
De maatschappij ziet samenwerking ook als wapen tegen de opkomst van een andere Golfmaatschappij, Emirates, die samenwerking met anderen categorisch uitsluit. De maatschappij vormt een grote bedreiging voor Schiphol en KLM, doordat het reizigers via tussenstops op thuisbasis Dubai over de wereld wil vervoeren.

'Deze zomer komt Emirates met een A380 vanuit Dubai naar Schiphol,' zegt Hartman, 'waarvan ik me afvraag of dat levensvatbaar is. Dat is slecht nieuws voor de Nederlandse economie, omdat daarmee passagiers worden weggelokt van Schiphol.' Hartman begrijpt dan ook niet dat Schiphol meewerkt aan die plannen. (Herman Stil)
bron
pi_108875413
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:26:34 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_108876632
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding" :7
Wie dit leest is gek
pi_108876709
quote:
99s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding" :7
Tis ook niet echt een gouden ring die hij draagt :P
pi_108887935
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon googlen en kijken op welke vliegvelden dit paleis op wielen al is geweest.
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.

Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod. ^O^
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_108911514
quote:
SCHIPHOL - Het Nederlandse Direct Maintenance is door Emirates geselecteerd om het lijnonderhoud aan de Airbus A380 uit te voeren op luchthaven Schiphol. De luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten zet het toestel vanaf 1 augustus in op de dagelijkse route Amsterdam-Dubai. Direct Maintenance verzorgt nu al het het line maintenance aan de Boeing 777’s die Emirates inzet op deze route.

De Airbus A380 is een nieuw vliegtuig in de portfolio van Direct Maintenance. Het bedrijf is begonnen met de voorbereidingen om onderhoudswerkzaamheden aan de A380 te kunnen en mogen uitvoeren. Daarbij gaat het om training van personeel, het aanvragen van vergunningen en de aanschaf van gereedschappen en materieel.

Emirates ging op 1 mei 2010 van start met een rechtstreekse lijndienst van Amsterdam naar Dubai. Vanaf het begin verzorgt Direct Maintenance het lijnonderhoud aan de Emirates-vloot op Schiphol.
Bron:
http://www.luchtvaartnieu(...)ce_A380_van_Emirates
pi_109006529
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:24 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.

Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod. ^O^
Ah! bedankt! Maw het is niet zo gek duur als van tevoren gedacht. En je krijgt zo te zien de beste service aan boord en comfort die je je maar kan wensen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')