quote:Weet iemand of dat ding ook een keer naar schiphol komt, er is er volgens mij nog maar 1 in de burgerluchtvaart. Van Singapore.
Maar komt ie een keer naar Nederland of heeft de KLM of Air France er ook wat besteld. Moeten we daar dan op wachten. Of is schiphol helemaal niet klaar voor de nieuwe Airbus.
Precies, gewoon ICAO aanhoudenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De nuttige afkortingen voor vliegvelden zijn 4 karakters, niet 3. KLAX, EHAM, LFPG etc.
Tja, er spelen wel aardig wat belangen natuurlijk. Boeing en Airbus blijven allebei wat aparte bedrijven wat dat betreft.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Wordt in Toulouse in elkaar geschroefd, en daarna naar Hamburg gevolgen om afgewerkt te worden.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Assemblage is toch in Frankrijk of zo?
Bij Boeing worden ook gewoon kant en klare onderdelen ergens op de wereld gemaakt en daarna naar Seattle getransporteerd hoor. Boeing gaat daar zelfs nog veel verder in. Die maken bij wijze van spreken zelf helemaal niks meer voor de 787.quote:Lekker economisch, bij Boeing schuiven ze de romp 100 meter door op een karretje.
Ja maar de romp... Dat is toch het chassis waar alles aangeschoefd wordt.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:25 schreef OEM het volgende:
Bij Boeing worden ook gewoon kant en klare onderdelen ergens op de wereld gemaakt en daarna naar Seattle getransporteerd hoor. Boeing gaat daar zelfs nog veel verder in. Die maken bij wijze van spreken zelf helemaal niks meer voor de 787.
De romp bestaat ook gewoon uit secties die aan elkaar gezet worden.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ja maar de romp... Dat is toch het chassis waar alles aangeschoefd wordt.
Ja, die romp kun je ook als laatste monteren natuurlijkquote:Op maandag 20 februari 2012 10:02 schreef OEM het volgende:
[..]
De romp bestaat ook gewoon uit secties die aan elkaar gezet worden.
Met name handling op vliegvelden gebruiken de 3 letter systeem en de 2 letter systeem (IATA) voor luchtvaartmaatschappijen. Als je daar met de ICAO codes aankomt zetten weten ze het ook niet meer.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:00 schreef Lightning_NL het volgende:
Precies ja, dat was mijn punt ook over die idiote drieletterafkortingen, dat is gewoon een harstikke dom systeem, wat volgens mij ook alleen maar aan de 'niet-vlieg'-kant wordt gebruikt voor vliegveldaanduiding.
Oh ja. ik was vergeten erbij te zetten, dat ik het met je eens ben. ICAO is the way to goquote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja, dat snap ik allemaal wel. Ik vind het gewoon erg stom dat er met die 2 en 3 lettersystemen gewerkt wordt. Het vierlettersysteem is gewoon véél beter en logischer.
Vooral het 3 lettersysteem voor vliegvelden lijkt wel gewoon een systeem simpel gemaakt voor dombo's ofzo.
Ik denk trouwens niet dat er tegenwoordig nog vliegtuigen worden gemaakt die zulke problemen hebben dat je moet wachten tot ze zich bewezen hebben. Die tijd ligt al véle decennia achter ons.
Wat doe jij dan wijs?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Hij's niet zo heel groot voor het oog hoor. Eigenlijk is het enige wat opvalt het grote verticale staartvlak, voor de rest zal er niet tussenuit springen.
Je kan ook gewoon googlen en kijken op welke vliegvelden dit paleis op wielen al is geweest.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:17 schreef Dos37 het volgende:
Ah mijn topic![]()
Ik ga zeker een keer kijken om dit monster te bewonderen.
/nerdmodus
bronquote:Malaysia Airlines onthult nieuwe huisstijl op Airbus A380
SUBANG - Malaysia Airlines heeft het ontwerp en specificaties van de nieuwe Airbus A380 bekendgemaakt. Dit toestel wordt als nieuw 'vlaggenschip' vanaf 1 juli door de Maleisische luchtvaartmaatschappij in gebruik genomen. Malaysia Airlines introduceert op de A380 een nieuwe huisstijl, met moderne lettertypen en eigentijdse kleuren. Aan boord is plaats voor 494 passagiers, waarvan acht in First Class, 66 in Business Class en 420 in Economy Class.
Het toestel is uitgerust met het Thales-entertainmentsysteem, met voor elke passagier een persoonlijk beeldscherm. De zittingen in alle klassen zijn voorzien van een USB-poort en satelliettelefoon.
Malaysia Airlines zet de eerste A380 vanaf 1 juli drie keer per week in op de route Kuala Lumpur - Londen Heathrow. De tweede A380 zal vanaf eind augustus 2012 ook op deze route worden ingezet, terwijl het derde toestel van dit type zal worden gebruikt voor vluchten tussen Kuala Lumpur en Sydney. Londen en Sydney zijn hubs van respectievelijk British Airways en Qantas, beide toekomtige partners van Malaysia Airlines binnen luchtvaartalliantie oneworld.
Amsterdam behoort daarmee definitief niet tot de eerste A380-bestemmingen van Malaysia Airlines, ondanks eerdere plannen in die richting. Tot voor kort zette Malaysia Airlines op de dagelijkse route naar Schiphol een Boeing 747-400 in; nu is dat een kleinere Boeing 777-200ER.
bronquote:Air France-KLM zoekt samenwerking met Golfmaatschappijen
KLM en Air France willen gaan samenwerken met Etihad, de tweede maatschappij uit het Midden-Oosten. De twee willen samenwerken op vluchten tussen Abu Dhabi, de thuisbasis van Etihad, Schiphol en Parijs. Dat opent de weg naar tientallen nieuwe bestemmingen in Azië en Afrika.
Hoe de samenwerkingsplannen uitvallen, of wanneer de samenwerking wordt bekrachtigd wilde topman topman Jean Cyril Spinetta van Air France-KLM vanochtend niet zeggen. Er zijn volgens hem geen plannen om belangen in elkaars maatschappijen te nemen.
De gesprekken zijn opmerkelijk, omdat Air France-KLM Golfmaatschappijen als Etihad de afgelopen jaren herhaaldelijk gekapitteld heeft. Ze zouden bestaan bij de gratie van staatssteun en gunstige voorwaarden in hun thuislanden.
Oneerlijk
'Wij vinden dat ze misbruik maken van een oneerlijk economisch model,' aldus KLM-topman Peter Hartman. Maar de kritiek staat mogelijke samenwerking niet in de weg.
Ook voor Etihad is het een koerswijziging. Golfmaatschappijen waren tot nu niet geïnteresseerd in samenwerking. De maatschappij uit Abu Dhabi nam vorig jaar echter een belang van 30 procent in het Duitse Air Berlin. 'Etihad ziet ook dat ze niet op een plek kunnen groeien,' zegt KLM-topman Peter Hartman.
Via Abu Dhabi krijgt KLM toegang tot bestemmingen in Azië waar het niet zelf heen vliegt. 'In India zouden we er bijvoorbeeld met Etihad twintig, dertig bestemmingen bij krijgen. Naast de rechtstreekse vluchten die we zelf blijven uitvoeren naar drie Indiase steden.'
Bedreigingen
De maatschappij ziet samenwerking ook als wapen tegen de opkomst van een andere Golfmaatschappij, Emirates, die samenwerking met anderen categorisch uitsluit. De maatschappij vormt een grote bedreiging voor Schiphol en KLM, doordat het reizigers via tussenstops op thuisbasis Dubai over de wereld wil vervoeren.
'Deze zomer komt Emirates met een A380 vanuit Dubai naar Schiphol,' zegt Hartman, 'waarvan ik me afvraag of dat levensvatbaar is. Dat is slecht nieuws voor de Nederlandse economie, omdat daarmee passagiers worden weggelokt van Schiphol.' Hartman begrijpt dan ook niet dat Schiphol meewerkt aan die plannen. (Herman Stil)
Tis ook niet echt een gouden ring die hij draagtquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding"
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 12:29 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon googlen en kijken op welke vliegvelden dit paleis op wielen al is geweest.
is er trouwens al iemand van FOK! mee wezen vliegen als passagier en wat kost een economy class
ticket vanaf Amsterdam?
Bron:quote:SCHIPHOL - Het Nederlandse Direct Maintenance is door Emirates geselecteerd om het lijnonderhoud aan de Airbus A380 uit te voeren op luchthaven Schiphol. De luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten zet het toestel vanaf 1 augustus in op de dagelijkse route Amsterdam-Dubai. Direct Maintenance verzorgt nu al het het line maintenance aan de Boeing 777’s die Emirates inzet op deze route.
De Airbus A380 is een nieuw vliegtuig in de portfolio van Direct Maintenance. Het bedrijf is begonnen met de voorbereidingen om onderhoudswerkzaamheden aan de A380 te kunnen en mogen uitvoeren. Daarbij gaat het om training van personeel, het aanvragen van vergunningen en de aanschaf van gereedschappen en materieel.
Emirates ging op 1 mei 2010 van start met een rechtstreekse lijndienst van Amsterdam naar Dubai. Vanaf het begin verzorgt Direct Maintenance het lijnonderhoud aan de Emirates-vloot op Schiphol.
Ah! bedankt! Maw het is niet zo gek duur als van tevoren gedacht. En je krijgt zo te zien de beste service aan boord en comfort die je je maar kan wensen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:24 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik al 2x: London - Sydney en dan weer Sydney - London. Beide met Qantas. Kostda? Zo'n ¤1300 retour.
Goed entertainmentsysteem trouwens. Heeul groot aanbod.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |