abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:09:39 #241
16715 Mylene
*schatje*
pi_124267919
Hoe goed loopt die lijn eigenlijk van Emeritas van A'dam naar Dubai? Volle bak? Concurrentie toch van Transavia, Arkefly en KLM?
pi_124268111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:54 schreef Piles het volgende:
Vergeet de 787 niet.
[quote]
Oh, en die natuurlijk. :P Maar verschil met 767 is bijvoorbeeld miniem voor de meeste mensen.
[quote]
Maar de 'bijzondere' gaan er wel een beetje uit ja.
Wat dat betreft waren de jaren '70-'80 wel vet. De machtige 747, DC-8, de futuristische Concorde :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Emirates zal het voor de vluchten naar Dubai zelf niet echt te doen zijn, gaat meer om alle doorverbindingen naar Afrika/Azie/Australie. Maatschappijen als Malaysia Airlines/Singapore Airlines/KLM/China Airlines/China Southern hebben er wat dat betreft meer last van. Maar voor zover ik weet is de A380 naar Amsterdam wel gerechtvaardigd, ze gaan er behoorlijk vol uit :)
Plus Emirates is zelfs op Economy toch wel wat anders dan Transavia e.d.
Wel jammer dat KLM voorlopig/nooit met de A380 zal vliegen -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 19-03-2013 21:19:26 ]
pi_124268119
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:09 schreef Mylene het volgende:
Hoe goed loopt die lijn eigenlijk van Emeritas van A'dam naar Dubai? Volle bak? Concurrentie toch van Transavia, Arkefly en KLM?
Emirates zal het voor de vluchten naar Dubai zelf niet echt te doen zijn, gaat meer om alle doorverbindingen naar Afrika/Azie/Australie. Maatschappijen als Malaysia Airlines/Singapore Airlines/KLM/China Airlines/China Southern hebben er wat dat betreft meer last van. Maar voor zover ik weet is de A380 naar Amsterdam wel gerechtvaardigd, ze gaan er behoorlijk vol uit :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:16:47 #244
16715 Mylene
*schatje*
pi_124268296
Okay, China Southern zou toch ook met A380 op Schiphol vliegen?
pi_124268537
Die geruchten zijn er al twee jaar, maar nog nooit definitief geworden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:17:36 #246
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124271811
quote:
Hoe is het met de passagier afgelopen waarvoor de medical diversion eigenlijk was?
Geen flauw idee.
Dat hoor je pas later via familie. (als je het al te horen krijgt, meestal niet)

Over de rest die over 380 bewegingen vragen. Er gaat veel in de rondte.
MAS en nog 1 schijnen belangstelling te hebben.

Niets is zo onzeker als vliegen.
Morgen kan alles anders zijn.

787 gaat zeker komen, in de toekomst hebben KLM etc die ook.
Bestelling voor diverse staat al uit.
Die komen dus gewoon.

KLM en de 380 ligt aan Frankrijk.
Die willen hun positie als hub ook niet kwijt, dus denk dat KLM hier wel een veer moet laten.
De 747-800 dreamliner voorzie ik wel.
Het gat is te groot om anders op te vangen.

Transavia zal, voorlopig, alleen gaan voor de 737.
Meest kosten effectief, immers wienig verschillen.

Arke kan hierin een gat maken, maar ligt aan cash.
Vergeet niet dat Arke al vaker aog staat. Dat is geen thuiskomer meer.
Ze doen hun best, maar of het gaat lukken ?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:26:18 #247
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_124272337
Arke gaat met de 787 vliegen toch?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:36:35 #248
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124273115
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:26 schreef Tinos85 het volgende:
Arke gaat met de 787 vliegen toch?
Dat is wel de bedoeling.
Maar nogmaals, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart.
(niets zo brisant om aan te halen nu als Arke)

KLM ook trouwens. En die zie ik wel komen.
Wellicht later nog andere zoals Corendon ofzo.
Je weet het niet, vandaag is dit en morgen is het ineens compleet andersom.

Wat ik wel weet is voorlopig geen 380 voor KLM, maar 747 dreamliner zie ik nog wel op het pakket staan.
De mooie fruit voor Airfrance en de klote voor KLM.

Zo is Martinair ook uit de boeken gegaan qua Pax vluchten, nog even en ook qua vracht liggen ze plat.
Dat vind ik persoonlijk veel erger, Martinair was veel beter qua vracht dan hele KLM.
Maargoed ook dat is elk moment anders.

Morgen kan overal de zon schijnen, en even later donderwolken als uitkomst.
Dat is luchtvaart.

[ Bericht 2% gewijzigd door beware_reageerd op 19-03-2013 22:43:46 ]
pi_124273592
747 dreamliner? Doel je op de dreamlifter?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:48:57 #250
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124274097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:42 schreef Antwoordapparaat het volgende:
747 dreamliner? Doel je op de dreamlifter?
Nope.
Sorry, haal in inmiddels ook door elkaar.
Dan weer dreamliner en dan weer dreamlifter wat is het verschil ?
Simpel, het zijn next generation toestellen.

Dreamlifter is transportkist 747-8f, de 747-8i niet.

Maar nu niet alleen glasscockpit maar ook dream sealing met leds ed.
Wat verwarrend, vooral omdat het nog geen gemeen goed goed is.

De enige 747 die we hebben gehad is die van cargolux.
Mooie vleugels en dito motoren, maar geen pax kist.

Dat zal later komen.
Wel prachtige vliegtuigen om te zien en te horen.....

[ Bericht 3% gewijzigd door beware_reageerd op 19-03-2013 23:22:26 ]
pi_124276549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

De enige 747 die we hebben gehad is die van cargolux.
Mooie vleugels en dito motoren, maar geen pax kist.

Hoe bedoel je precies? 747-400ERF's komen toch ook bij de KLM binnen? ik heb zelf er een tijdje aan de 747-400ERF's gesleuteld.
pi_124279336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:35 schreef Antwoordapparaat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? 747-400ERF's komen toch ook bij de KLM binnen? ik heb zelf er een tijdje aan de 747-400ERF's gesleuteld.
Ik denk dat hij deze bedoeld;


De 747-8F

Mocht KLM overgaan op dit type ben ik wel benieuwd wat ze er mee gaan doen. Weer voornamelijk combi of ook volledig pax. Aangezien de 747 veel wordt afgeserveerd door de kleinere A330's en 777's. Maar goed, dan spreken we ook over 2020 en later.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-03-2013 15:24:20 ]
pi_124280872
Ook AirBridgeCargo komt op AMS met de 747-8, en ik geloof dat Cathay Cargo binnenkort ook deze kant op komt :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124293540
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:36 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Dat is wel de bedoeling.
Maar nogmaals, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart.
(niets zo brisant om aan te halen nu als Arke)

Arkefly krijgt ze als het goed is ruim een jaar eerder dan KLM
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:15:21 #255
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124294124
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Arkefly krijgt ze als het goed is ruim een jaar eerder dan KLM
Inderdaad, gaan het merken of dat ook gehaald wordt.
Wel hebben ze al een 737 met dreamliner interieur.
En daar zijn geen klachten over te horen.

En ik doelde idd op de 747-8 maar dan de pax versie.
Vracht hebben we idd cargolux en ABC (waar ik even niet aan dacht)
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:29:42 #256
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_124297488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:48 schreef beware_reageerd het volgende:

Dreamlifter is transportkist 747-8f, de 747-8i niet.

Dreamlifter is geen 747-8F. De Dreamlifter is "gewoon" een 747-400F (zonder winglets) waarvan de romp "iets" is opgeblazen. Boeing gebruikt deze bijv. om onderdelen voor de 787 rond te vliegen. Hetzelfde als waarvoor Airbus de Beluga heeft dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 06:26 schreef Thetallguy het volgende:
Ook AirBridgeCargo komt op AMS met de 747-8, en ik geloof dat Cathay Cargo binnenkort ook deze kant op komt :)
En vanaf augustus/september zou NCA er ook mee moeten komen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:38:48 #257
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_124297949
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Dreamlifter is geen 747-8F. De Dreamlifter is "gewoon" een 747-400F (zonder winglets) waarvan de romp "iets" is opgeblazen. Boeing gebruikt deze bijv. om onderdelen voor de 787 rond te vliegen. Hetzelfde als waarvoor Airbus de Beluga heeft dus.
Dat wist ik al, maar meende te horen ergens dat ze de freight versie ook lifter noemde.
Foutje dus.

quote:
[..]

En vanaf augustus/september zou NCA er ook mee moeten komen.
Aha, komen er dus steeds meer.
Wat op zich ook logisch is.
Laat maar komen zou ik zeggen.
pi_124313739
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 00:56 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij deze bedoeld;
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)61701.jpg]afbeelding[/url] ]

De 747-8F

Mocht KLM overgaan op dit type ben ik wel benieuwd wat ze er mee gaan doen. Weer voornamelijk combi of ook volledig pax. Aangezien de 747 veel wordt afgeserveerd door de kleinere A330's en 777's. Maar goed, dan spreken we ook over 2020 en later.
747-8 combi gaat hem niet worden. Dat is teveel gedoe met certificering en volgens mij staat de FAA het uberhaupt niet meer toe dat er nog nieuwe geproduceerd worden (wat al bestaat mag wel blijven vliegen).

Nu gooit KLM 425 passagiers in een 777-300, en Lufthansa 362 in een 747-8, dus dat een 777 perse kleiner is is wellicht ook wat overdreven ;) (hoewel Lufthansa een veel groter aandeel premium seats heeft).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124320375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:01 schreef Thetallguy het volgende:
747-8 combi gaat hem niet worden. Dat is teveel gedoe met certificering en volgens mij staat de FAA het uberhaupt niet meer toe dat er nog nieuwe geproduceerd worden (wat al bestaat mag wel blijven vliegen).
Oh, dat wist ik niet. (weet eigenlijk niets/nauwelijks over dit soort dingen, maar wel grote interesse), dus daarom zit KLM wel volledig 'vast' aan de 747's die ze nu hebben. (Dat ze niet bijvoorbeeld gaan overwegen om nog een volledig-pax 747 om te bouwen of juist weer een combi naar pax.

Oh, en dan gaan wilde ideeën van sommige mensen over een combi A380 bij geschikte maatschappijen (onder vracht, boven pax) ook niet door :P
quote:
Nu gooit KLM 425 passagiers in een 777-300, en Lufthansa 362 in een 747-8, dus dat een 777 perse kleiner is is wellicht ook wat overdreven ;) (hoewel Lufthansa een veel groter aandeel premium seats heeft).
Kleiner was misschien verkeerde woord, maar als ik zie dat KLM in de 747-400 425 passagiers vervoerd, de 747-8 volgens wikipedia gemiddeld 50 extra zitplaatsen heeft en KLM dus zo'n 475 in de 747-8 zou stoppen is toch best veel. KLM gooit toch (net als Boeing) op meerdere maar kleinere vliegtuigen? In dit trend zie ik als leek dan niet direct een volle 747-8 bij KLM komen, aangezien ik ook geregeld verhalen lees dat KLM nu al niet altijd de 747's volkrijgt.
Bovendien wil KLM dan ook direct een hele vloot van 747-8, zeg 10-20 volledig pax wordt wel wat veel niet?

Maar goed, dat is van een leek die verder weinig van weet. Ik hoop namelijk dat ik niet gelijk heb; ik wil over een aantal jaren graag variatie houden. :P
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:12:33 #260
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_124338319
Vliegt hij nog steeds daags op Schiphol aan of is dit inmiddels al gewijzigd?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_124338569
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:12 schreef Woods het volgende:
Vliegt hij nog steeds daags op Schiphol aan of is dit inmiddels al gewijzigd?
Nog dagelijks ja, niks veranderd.
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:19:19 #262
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_124338635
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Nog dagelijks ja, niks veranderd.
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_124339947
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:

[..]

Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Er vertrekken dagelijks honderden vliegtuigen vanaf Schiphol, dan is een a380 qua passagiersaantallen niet zo spannend toch :P
pi_124340829
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:

[..]

Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Niet alleen Emeritas, maar ook KLM, Arkefly en Transavia. Al vraag ik me wel af hoe vol die vluchten zitten.
pi_124341948
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:
Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Emirates is opzich net als KLM. Emirates haalt overal passagiers vandaan, brengt ze naar Dubai en stuurt ze dan weer door. Sterker nog, in Dubai heeft de A380 z'n eigen terminal gekregen met plaats voor 20 A380's.
Met Emirates naar kun je dan vanaf Dubai weer de doorvliegen naar de hele wereld; naar Afrika, Azië, Australië enz.
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:52 schreef Piles het volgende:
Er vertrekken dagelijks honderden vliegtuigen vanaf Schiphol, dan is een a380 qua passagiersaantallen niet zo spannend toch :P
In totaal ruim 1100 vluchten, een kleine 140.000 passagiers en 4000 ton vracht per dag.
Dan maakt die ± 490 x 2 passagiers van de A380 niet zoveel uit nee.

Als je er zo over nadenkt bizarre aantallen eigenlijk...

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 21-03-2013 18:25:41 ]
pi_124343911
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:

[..]

Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Is opzich niet zo lastig voor Emirates. Zeg dat er zoals hierboven gesteld wordt elke dag 490 passagiers mee gaan.

10% naar Dubai, 15% naar Australie/Nieuw Zeeland, 15% naar Bangkok/Phuket, 10% naar Zuid-Afrika, 10% naar Afrika-overig, 10% naar India, 10% naar Hong Kong, 10% naar China, 10% naar Azie-overig. Even met heel random getallen, maar Emirates heeft genoeg capaciteit, connecties én relatief goedkope tarieven om best elke dag 49 mensen vanuit Amsterdam naar China te vervoeren.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124373132
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:19 schreef Woods het volgende:

[..]

Gaaf, alleen hoe stouwen ze die dingen nog elke dag vol?
Wie zegt dat ze vol zitten? Een tactiek kan zijn gewoon in het begin met half lege machines vliegen in de hoop dat men na het ervaren van het vliegen via Dubai naar de rest van de wereld men meer voor emirates gaat kiezen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:16:11 #268
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_124383363
Zolang er geen crasht blijft de A380 booming business, lijkt het wel.
Daarna zal men zich realiseren dat het toch gewoon een kerosine verstokende aluminium pijp is.
Wie dit leest is gek
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:21:16 #269
16715 Mylene
*schatje*
pi_124383571
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:44:04 #270
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_124384421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:21 schreef Mylene het volgende:
Op welke route zou de KLM de A380 kunnen inzetten? New York? Dus als ze die zouden hebben.
Misschien moeten ze er wel een inzetten op Kuala Lumpur om concurrerend te blijven. En dan hopen dat ie vanzelf volraakt.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')