abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:22:08 #1
368083 Virtuoos
Nogal Technisch
pi_108091091
Bonjour Fok!forum.

Ik heb een vraag betreft het op dames afstappen.
Ik ben na een goede relatie van 2 en een half jaar nu alweer 4 jaar single. Uiteraard is er in die vier jaar af en toe wel eens een kleine 'opleving' geweest maar echt verliefd ben ik niet meer geweest. (goed 1 keer, maar ze had een vriendje, na een tijdje heen en weer gehengel toch maar gezegd dat ze bij hem moest blijven)

Nu zag ik vandaag in de supermarkt een meisje lopen, goddamn, m'n hart ging er twee keer zo snel van kloppen. Toen ik het tegen een vriend vertelde kreeg ik een beetje een 'mweh, zal wel' reactie (wat er volgens mij op duidt dat het niet per definitie een topmodel was) maar ik was verkocht.
Later sloot ze bij mij in de rij bij de kassa aan dus ik heb nog een paar seconden staan zwijmelen maar toen moest ik echt verder. (voordat het awkward werd, hehe)

Heren: Zijn jullie wel eens in een supermarkt of andere openbare plek overdag op een dame afgestapt voor een praatje? Zoja, wat zeg je dan? En wat voor reacties kreeg je?

Dames: Hoe vreemd zouden jullie opkijken als er inneens een man op je af zou stappen die jou wilde leren kennen? Is dat wel eens bij jullie gebeurd? (nee ik ben geen enge oude man met een grote zwarte hoed en lange leren jas) Zouden jullie er op ingaan? Hoe zou je reageren?

Ik ben welgeteld 1 keer in mijn leven echt op een wildvreemd meisje/dame (het verschil is zo groot, wat ligt er tussenin?) afgestapt maar zodra de eerste woorden uit d'r mond rolde was het voor mij al duidelijk dat het echt totááál m'n type niet was. (toch maar vriendlijk nog een kwartier met haar en d'r vriendin staan praten, want jezus, wat hadden ze een hoop te vertellen)

Enlighten me!

tldr; gtfo
pi_108091266
Ik heb nu een vriend, maar als het leuke jongen/man is en ik zou ervoor openstaan dan kan ik het zeker wel waarderen :)
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:43:19 #3
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_108092022
ik ben nu een vriend
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:44:16 #4
365231 Fera
Fire & Blood
pi_108092068
Ik heb ook een vriend, maar als ik single was dan zou ik wel openstaan voor een gesprek. Zo'n 'verassing' is altijd leuk. :) En ik vind het wel lef hebben, als iemand dat doet. Ik zou het zelf echt niet durven. :P

Ligt trouwens ook wel aan de manier van benaderen. Aub niet met zo'n cliché openingszin of zo. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_108092098
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:44 schreef Fera het volgende:
Ik heb ook een vriend, maar als ik single was dan zou ik wel openstaan voor een gesprek. Zo'n 'verassing' is altijd leuk. :) En ik vind het wel lef hebben, als iemand dat doet. Ik zou het zelf echt niet durven. :P

Ligt trouwens ook wel aan de manier van benaderen. Aub niet met zo'n cliché openingszin of zo. :')
Eet je vaker ben en jerry's?
Rustig aan.
pi_108092285
Ik weet niet ik vind het vaak lastig om op een totaal onbekend iemand af te stappen. Vaak was het bij mij toch iemand uit de vriendengroep of iemand van school/werk etc. waar je dan langzaam contact mee krijgt en dan in een keer voel je een soort klik.
Rossoneri siamo noi.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 19:57:08 #7
343569 PanicQueen
Zo. En nu koffie
pi_108092707
Is me twee keer overkomen; één keer op straat en één keer in de bibliotheek.
De eerste is toen uitgelopen op een date, maar dat was toch niet zo'n succes :P
pi_108092908
Ik pas niet in de heren-dames categorie (homo), maar ik spreek leuke jongens gewoon aan en wordt ook aangesproken en beide verloopt eigenlijk altijd wel soepeltjes behalve de keer dat ik echt op slag verliefd was. Toen dacht ik echt van k moet wel wat zeggen waardoor ik zijn aandacht houd en hem niet wegwimpelen! En dat werd een leugen. Hij vroeg nl of er wat met me was en ik zei dat ik honger had. Dat was niet zo, maar resulteerde wel in saampjes een hapje doen waarbij we elkaar beter leerden kennen.
Dat is ook eigenlijk de key. Je moet iets zeggen waardoor de belangstelling gewekt wordt en het liefst een uitnodiging kan volgen.

Overigens vergaat flirten voor het grootste deel nonverbaal en is wat je zegt niet eens zo heel erg belangrijk.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_108094828
Goed topic, vertel meer.
pi_108095028
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:22 schreef Virtuoos het volgende:

Dames: Hoe vreemd zouden jullie opkijken als er inneens een man op je af zou stappen die jou wilde leren kennen? Is dat wel eens bij jullie gebeurd? (nee ik ben geen enge oude man met een grote zwarte hoed en lange leren jas) Zouden jullie er op ingaan? Hoe zou je reageren?

Ligt eraan. Is meerdere keren gebeurd, in de supermarkt.. op straat.. andere winkel en het is altijd wel leuk! ;) Ik sta er positief tegenover. Als een jongen me met uitgaan aanspreekt denk ik er weinig tot niets van, daarbuiten een heel ander verhaal.
Het toont toch een soort zelfvertrouwen, als het het goed doet tenminste.
Ga een beetje oefenen en denk er niet teveel van. Succes!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 20:43:27 #11
368083 Virtuoos
Nogal Technisch
pi_108095074
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:48 schreef ForzaMilan het volgende:
Ik weet niet ik vind het vaak lastig om op een totaal onbekend iemand af te stappen. Vaak was het bij mij toch iemand uit de vriendengroep of iemand van school/werk etc. waar je dan langzaam contact mee krijgt en dan in een keer voel je een soort klik.
Ja dat heb ik over het algemeen ook. (volgens mij 99,9% van mensen)
Ik heb ook nog eens het syndroom dat er voor zorgt dat meisjes waar ik niet op val mij vaak leuk vinden. Daar heb ik dan ook de meest levendige gesprekken mee (en beland ik af en toe mee in bed, waar ik dan later weer spijt van heb) omdat ik daar denk ik veel neutraler mee kan praten. Gewoon lekker bijdehand doen enzo, dat vinden veel vrouwen wel leuk, een beetje uitdaging in een conversatie. Probleem is alleen dat ik nu een opleiding volg, en later in een werkveld terecht kom, waar maar 1% vrouw is.

Maar soms, soms heb je dus écht zo'n vrouw die voorbij loopt waardoor je je nekspier zowat verrekt omdat je zo snel omkijkt. En dan wil ik eigenlijk wel eens actie ondernemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 20:01 schreef Cavalinho het volgende:

Overigens vergaat flirten voor het grootste deel nonverbaal en is wat je zegt niet eens zo heel erg belangrijk.
Dat geloof ik ook zéker. Alleen altijd lastig dat je bij iemand die je echt leuk lijkt ook al snel poeslief gaat lopen doen.
pi_108095087
Volgens mij heb jij ook wel een open contact zoekende houding Aliana.. Als ik je een beetje goed pijl...
Dat scheelt veel ;)
Rustig aan.
pi_108096797
Het ligt er aan.
Ik zou alleen op zo'n meisje afstappen als duidelijk is dat zij je ook wel leuk vindt (als ze bijv terug glimlacht of ook een aantal keer jou kant op kijkt)

Het lijkt me ontzettend irritant als ik mijn avondeten sta uit te zoeken en er uit het niets een kerel op me af komt om me te versieren in de supermarkt.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_108097310
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:15 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Het ligt er aan.
Ik zou alleen op zo'n meisje afstappen als duidelijk is dat zij je ook wel leuk vindt (als ze bijv terug glimlacht of ook een aantal keer jou kant op kijkt)

Het lijkt me ontzettend irritant als ik mijn avondeten sta uit te zoeken en er uit het niets een kerel op me af komt om me te versieren in de supermarkt.
Gewoon even zeggen dat je geen interesse hebt, zo moeilijk is het niet hoor. ;)
pi_108097392
quote:
Het ligt er aan.

:D
pi_108097400
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:25 schreef Aliana het volgende:

[..]

Gewoon even zeggen dat je geen interesse hebt, zo moeilijk is het niet hoor. ;)
Nee dat is ook niet moeilijk maar ik vind het gewoon raar wanneer iemand mij komt versieren waarbij er nog geen enkele keer oogcontact of wat dan ook is geweest.
En dan helemaal in de supermarkt. Dan ligt het er nogal dik bovenop dat je versierd wordt, vind ik altijd een afknapper.

Ik vind het veel relaxter als het een beetje spontaan ontstaan, zonder dat geforceerde versieren.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_108097471
Supermarkt is misschien niet de ideale locatie, wat vinden jullie van in het park ofzo?
Rossoneri siamo noi.
pi_108097540
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:28 schreef ForzaMilan het volgende:
Supermarkt is misschien niet de ideale locatie, wat vinden jullie van in het park ofzo?
Ja, in de zomer misschien.
pi_108097654
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:28 schreef ForzaMilan het volgende:
Supermarkt juist wel!!! Heel makkelijk om te vargen wat iemand van een bepaalde groente vind of kan helpen kiezen wat te eten die dag. en dna meteen van "ik vind het lastig om voor mezelf te koken" om te laten merken dat je single bent, bv. heel veel openingen mogelijk.
"Kom je anders een hapje meeeten" bv.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  vrijdag 17 februari 2012 @ 23:28:12 #20
368083 Virtuoos
Nogal Technisch
pi_108103236
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:57 schreef PanicQueen het volgende:
Is me twee keer overkomen; één keer op straat en één keer in de bibliotheek.
De eerste is toen uitgelopen op een date, maar dat was toch niet zo'n succes :P
Hoe ging dat als ik vragen mag? :)
pi_108103254
Ik zou er niet vreemd van opkijken. En ja het is me weleens overkomen. Als ik ze leuk had gevonden, was ik er zeker op in gegaan :)
pi_108103542
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:28 schreef Arriviste het volgende:
Ik zou er niet vreemd van opkijken. En ja het is me weleens overkomen. Als ik ze leuk had gevonden, was ik er zeker op in gegaan :)
Hoe heb je het afgekapt?
Rustig aan.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 23:36:15 #23
368083 Virtuoos
Nogal Technisch
pi_108103561
quote:
Het ligt er aan.
Ik heb het gevoel dat (sommige) meisjes nogal verlegen zijn. Die kijken dan juist niet jouw kant op als je een keer oogcontact hebt gehad. Volgens mij wil dat niet altijd zeggen dat ze je niet zien zitten. (zoals het knappe meisje van vanmiddag) Dat zou ook mede te maken kunnen hebben met het feit dat ik iets langer ben (m1,90) en meisjes meestal kleiner (m1,65)..
pi_108103602
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hoe heb je het afgekapt?
Door (na 5 min :') ) te zeggen dat ik er vandoor moet.
pi_108103617
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:37 schreef Arriviste het volgende:

[..]

Door (na 5 min :') ) te zeggen dat ik er vandoor moet.
Dat vind ik best netjes van je :) ^O^
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')