abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:43:43 #1
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_108084586
Over Roaccutane:

quote:
Voor wie is deze behandeling bedoeld
Roaccutane (werkzame stof, isotretinoïne) wordt gebruikt bij ernstige vormen van acne (zoals nodulaire acne of acne conglobata of acne met het risico van blijvende littekens) die niet verholpen konden worden door andere behandelingen, waaronder die met orale antibiotica.

Roaccutane wordt al vele jaren en door miljoenen patiënten overal ter wereld gebruikt. Het wordt door artsen beschouwd als één van de meest effectieve methoden die er bestaan bij het behandelen van ernstige vormen van acne. U moet echter weten dat Roaccutane een aantal ernstige bijwerkingen kan hebben en u moet de ernst van uw acne en de mogelijke voordelen en bijwerkingen van Roaccutane samen met uw arts bespreken, voordat u besluit dit middel te gebruiken. Het is belangrijk dat u weet hoe u het moet gebruiken en wat u ervan mag verwachten.

Wat houdt de behandeling in
WERKING
De werkzame stof isotretinoïne, is afgeleid van vitamine A. Vitamine A heeft in hoge doseringen een gunstig effect op ziekten waarbij de verhoorning van de huid gestoord is, maar veroorzaakt ook ernstige bijwerkingen. Isotretinoïne heeft een andere chemische samenstelling en daardoor een betere werking dan het oorspronkelijke vitamine A. Sinds 1984 is Roaccutane in Nederland verkrijgbaar. Roaccutane heeft een uniek viervoudig werkingsmechanisme. Het remt de overvloedige vorming van talg en voorkomt het groter worden van de talgklier. Hierdoor komt er minder talg vrij, zodat de afvoerkanaaltjes van de talg niet verstopt raken. Er worden geen nieuwe puistjes of mee-eters meer gevormd. Roaccutane zorgt er verder voor dat de mee-eters loslaten van de huid en vervolgens verdwijnen. Bovendient remt roaccutane de ontstekingsreactie (die gepaard gaat met roodheid) en zorgt het ervoor dat de bacterie die de ontsteking veroorzaakt langzaam maar zeker verdwijnt.

HOE MOET IK ROACCUTANE INNEMEN?
- De dosis Roaccutane die uw arts u heeft voorgeschreven (het aantal capsules dat u neemt) is speciaal -afgestemd op uw behoefte en kan tijdens de behandeling worden veranderd. Breng geen verandering aan in de dosis tenzij uw arts u dat vertelt.
- Roaccutane wordt gewoonlijk één of twee keer per dag ingenomen. Dit moet tijdens een maaltijd gebeuren. Het is echter mogelijk dat uw arts u een ander advies heeft gegeven en u dient het advies van uw arts op te volgen.
- Als u een dosis bent vergeten, neem deze dan zo snel mogelijk alsnog in. Als het alweer bijna tijd is voor uw volgende dosis, sla dan de vergeten dosis over en ga verder met uw normale doseringsschema. Neem nooit een dubbele dosis van Roaccutane om zo de vergeten dosis in te halen.
- U dient uw arts te consulteren zoals voorgeschreven om ervoor te zorgen dat de behandeling veilig verloopt. In enkele gevallen kan Roaccutane bijwerkingen hebben die alleen aan te tonen zijn in een bloedonderzoek en daarom vindt er bij enkele van deze consulten mogelijk een bloedonderzoek plaats. Vrouwelijke patiënten dienen maandelijks een bezoek aan hun arts te brengen waarbij altijd een zwangerschapsonderzoek zal plaatsvinden.

Wat zijn de resultaten van de behandeling
Het resultaat van de behandeling hangt af van een aantal factoren, zoals de aard en de ernst van de acne, de dosering, het al dan niet optreden van bijwerkingen, etc. De individuele gevoeligheid kan van patiënt tot patiënt verschillen. Meestal treedt de eerste verbetering pas in de derde of vierde week op (in de eerste 2-3 weken kan zelfs een tijdelijke verergering van de acne optreden).
Het “maximale” resultaat kan men pas na twee tot drie maanden verwachten. Bij een goede indicatiestelling en adequate begeleiding leidt gebruik van Roaccutane tot een goed tot zeer goed resultaat bij ongeveer 95% van de patiënten. Een groot aantal van deze patiënten (65%) is na 1 kuur zelfs jarenlang klachten vrij.
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_108141190
Wat voor spul gebruiken jullie tegen droge lippen? Ik heb nu kloven bij mijn mondhoeken, en mijn onderlip is onderaan erg droog. Dat koude weer van de afgelopen tijd heeft ook niet echt meegeholpen..
pi_108142417
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 09:12 schreef Tijgr het volgende:
Wat voor spul gebruiken jullie tegen droge lippen? Ik heb nu kloven bij mijn mondhoeken, en mijn onderlip is onderaan erg droog. Dat koude weer van de afgelopen tijd heeft ook niet echt meegeholpen..
Dr. E.J. Swaab SOS Lip & Skin Repair
pi_108165182
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 09:12 schreef Tijgr het volgende:
Kloven in de mondhoeken heb ik ook gehad. Ging gelukkig na een week of twee wel weer over. is wel erg vervelend.
Ik gebruik gewoon de goedkope variant lippenbalsem van kruidvat. Heb in elke jas, tas en broek wel zo'n sticktje zitten zodat ik vrijwel nooit zonder zit.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 00:55:00 #5
238230 em-dee-em-aa
pi_108213375
Kuur verloopt tot nu toe vlotjes bij mij, nu iets meer als 2 maanden bezig. Ben al zeker 2 weken compleet pukkelvrij, enkel nog littekens / rode plekken van eerdere uitbraken. Qua bijwerkingen zit het ook wel goed, af en toe enorm moe en een erg droge huid maar dat is het ook wel :)

Toch ook maar eens een creme besteld van Cetaphil, af en toe heb ik last van schilfers op de huid en dat ziet er natuurlijk ook niet erg uit. Lippen gaat verder prima, paar keer per dag insmeren met vaseline does te trick.
pi_108229086
Ik slik momenteel minocycline, roaccutane is te heavy voor wat ik daadwerkelijk heb.
Merk al veel verbetering. Heb nu 20 pilletjes (30mg) van de 45 op (1 per dag).

Nou de puistjes weggaan wil ik doorpakken en de huid egaal krijgen, heb nog wel de opbrengst van jaren acne op mijn gezicht. Oneffenheden, putjes, rode vlekjes en mee-eters.

Nu het acne probleem van binnen wordt aangepakt (de minocycline) wil ik ook de verzorging van mijn huid, van buiten, optimaal krijgen. Ik gebruik sunlight zeep, scrub-spul, vitamine e-creme en stomen.

Wellicht kan iemand mij adviseren over een goede routine (hoevaak en wanneer zeep, hoevaak en wanneer scrub etc.) zodat ik elke week het beste voor mijn huid doe! Wellicht is dit een iets te moeilijke vraag omdat het persoonlijk is, maar elk advies is er 1 :)
sometimes livin' in a world like this, it's pretty hard not to go !nsane, not pretty if you don't comply, pretty easy if you don't complain
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:42:35 #7
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_108233069
Hier nu dikke 3 maanden bezig ik denk zelfs bijna 4 maanden. Heb af en toe nog last van een puistje maar niet veel meer. Huid word ook mooi glad. Bij het begin afzien is het zeker waard.
Trotse Belg.
pi_108252489
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 18:42 schreef Sasman het volgende:
Hier nu dikke 3 maanden bezig ik denk zelfs bijna 4 maanden. Heb af en toe nog last van een puistje maar niet veel meer. Huid word ook mooi glad. Bij het begin afzien is het zeker waard.
Echt mooi voor je ! Hoop dat het afzien bij mij het ook waard is.

Heb nog vraagje wat misschien al wel veel vaker gesteld is:
Begin erg last te krijgen van me neus. Die is echt helemaal vernield van de
binnenkant volgens mij. Iemand (gouden) tip?
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:40:18 #9
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_108256417
Nee...Gewoon ondergaan. Het beste is ook dat je er zelf niet in zit te prullen maar gewoon niest. Heb er ook elke morgen weer last van. Of iemand anders moet een gouden tip kunnen geven.
Trotse Belg.
pi_108306516
aaaah vandaag naar de kapper. Heb in al die jaren daar echt een hekel voor ontwikkeld.
pi_108308845
Zojuist receptje meegekregen van de dermatoloog, mag beginnen op 40 mg/dag voor mijn tweede kuur. Ben benieuwd hoe snel het deze keer gaat, het is namelijk niet te ernstig maar ik wil er op dit moment gewoon vanaf zijn, lang genoeg mee geleefd.

Nog goede tips om bloedneuzen te voorkomen? Het gebeurt mij al redelijk vaak zonder roa, maar met roa is het nog veel erger.
pi_108426398
Heb zelf nog geen enkele keer een bloedneus gehad dus ik kan het je niet vertellen.

Had gisteren een verjaardag. Was vrij tevreden over me huid, tenminste het is lichtelijk verbeterd.
Hele avond wel bier gedronken en op het einde van de avond (2/3 uur snachts) kreeg ik allemaal
opmerkingen van wat bne je toch opeens rood in het gezicht.

Zal dit door de comi roa alcohol komen?
pi_108442763
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:33 schreef Dasjonny het volgende:
Zojuist receptje meegekregen van de dermatoloog, mag beginnen op 40 mg/dag voor mijn tweede kuur. Ben benieuwd hoe snel het deze keer gaat, het is namelijk niet te ernstig maar ik wil er op dit moment gewoon vanaf zijn, lang genoeg mee geleefd.

Nog goede tips om bloedneuzen te voorkomen? Het gebeurt mij al redelijk vaak zonder roa, maar met roa is het nog veel erger.
Niet in je neus zitten, en als je dat al niet deed valt er echt heel weinig aan te doen.

Bij erge bloedneuzen kan je overwegen om het dicht te laten branden, gezien je het al had zonder roa (of vallen ze mee?)

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:33 schreef k00pman het volgende:
Heb zelf nog geen enkele keer een bloedneus gehad dus ik kan het je niet vertellen.

Had gisteren een verjaardag. Was vrij tevreden over me huid, tenminste het is lichtelijk verbeterd.
Hele avond wel bier gedronken en op het einde van de avond (2/3 uur snachts) kreeg ik allemaal
opmerkingen van wat bne je toch opeens rood in het gezicht.

Zal dit door de comi roa alcohol komen?
2/3 uur 's nachts ging zeker het ligt aan? :P

Je wordt inderdaad een stuk sneller rood door de roa.
pi_108452637
2/3 uur 's nachts ging zeker het ligt aan? :P

Je wordt inderdaad een stuk sneller rood door de roa.
[/quote]

Haha nee. Had het idee dat mijn gezicht juist niet rood was, en ook geen enkele opmerking gehad.
Tot op het laatst dat ik oppeens allemaal opmerkingen kreeg van goh wat ben je oppeens rood
in het gezicht. Volgende keer minder drinken dus!

En ohja merk btw een lichte verbetering bijmezelf. sinds ongeveer 4/5 dagen. Weet niet of er nu schot in komt, maar you never know.
pi_108457091
Dit topic ga ik vanaf nu ook volgen. Ik ga binnenkort ook beginnen met Roa. Eerst bloed prikken (alleen dat al vind ik helemaal niets haha :) )
Ik ben benieuwd ook naar de bijwerkingen ervan, of dat echt allemaal zo vreselijk is....
pi_108457308
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:49 schreef zakpatat90 het volgende:
Dit topic ga ik vanaf nu ook volgen. Ik ga binnenkort ook beginnen met Roa. Eerst bloed prikken (alleen dat al vind ik helemaal niets haha :) )
Ik ben benieuwd ook naar de bijwerkingen ervan, of dat echt allemaal zo vreselijk is....
Waar maak je uit op dat het allemaal echt zo vreselijk is?
pi_108457522
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:55 schreef k00pman het volgende:

[..]

Waar maak je uit op dat het allemaal echt zo vreselijk is?
Nou misschien niet helemaal goede woordkeuze maar ik moest net speciaal ondertekenen dat ik er van op de hoogte ben dat ik niet zwanger mag worden. Ik moet de pil erbij slikken en ik moest ook speciaal toestemming geven om deze pil te gaan gebruiken dus het is niet zomaar een paracetamolletje :p
Maar vreselijk is niet echt de goede woordkeuze denk ik (hoop ik :p)
pi_108457929
Nee het is niet zomaar een paracetemolletje.

Maar bijwerkingen verschillen zo erg per persoon van erg tot helemaal niks.
Je komt er wel achter dan.
pi_108469588
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:02 schreef zakpatat90 het volgende:

[..]

Nou misschien niet helemaal goede woordkeuze maar ik moest net speciaal ondertekenen dat ik er van op de hoogte ben dat ik niet zwanger mag worden. Ik moet de pil erbij slikken en ik moest ook speciaal toestemming geven om deze pil te gaan gebruiken dus het is niet zomaar een paracetamolletje :p
Maar vreselijk is niet echt de goede woordkeuze denk ik (hoop ik :p)
Plassen in een potje vond ik persoonlijk elke maand het ergst. :P Viel mee dus.
pi_108469798
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Plassen in een potje vond ik persoonlijk elke maand het ergst. :P Viel mee dus.
whut?? Moet dat ook dan? whahaha xD
pi_108470622
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:28 schreef zakpatat90 het volgende:

[..]

whut?? Moet dat ook dan? whahaha xD
Elke maand een zwangerschapstest. Is dat je niet verteld?
pi_108474013
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Elke maand een zwangerschapstest. Is dat je niet verteld?
Jawel maar ik heb alleen nog maar over bloed prikken gehoord, daar had ik totaal nog niet over nagedacht.
  maandag 27 februari 2012 @ 23:37:39 #23
238230 em-dee-em-aa
pi_108487956
Na een aantal weken geen pukkel te hebben gehad nu toch weer een aantal voelen opkomen, wel op andere plekken waar ik er eerst geen last van had. Zo zit er nu een onder mn kin, verder gelukkig prima uit het zicht :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 07:49:56 #24
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_108492589
kanker puisten ze staan in de weg van een goed, succesvol en vrolijk leven. Het is een serieuzer probleem dan men denkt,
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:28:52 #25
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_108518885
Ook welkom.
Trotse Belg.
pi_108539207
Ja die gedachte hebben we hier allemaal al miljoenen keren gehad. Welkom haha
pi_108547991
Nu bijna een week bezig en ik merk de bijwerkingen al wel, droge lippen en ik word wat sneller rood tijdens het fitnessen ( sowieso werd ik al redelijk snel rood ). Tevens ook op de 3e dag een aardige uitbarsting gehad maar die is nu weer aan het wegtrekken.

Zou wat meer drinken de bijwerkingen een beetje tegen kunnen gaan? Ik heb zelf namelijk altijd al het gevoel dat ik te weinig drink, zeker geen 2 liter op een dag. Meer net 1 liter bijvoorbeeld, tenzij ik aan het sporten ben.
pi_108549535
Hallo, ik ben 18 jaar en ik slik nu bijna een half jaar roacutane.

Ik was 15 toen ik puistjes begon te krijgen, wat mee-eters enzo, maar nooit eigenlijk super erg. Tot vorig jaar augustus, in een keer heb ik het heel erg gekregen in kroatie op vakantie. Daar at ik iedere middag pizza en verder ook erg ongezond, veel alcohol enzo. Toen we aankwamen in Nederland meteen naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverbonden naar de dermo. Toen ik binnekwam zij ze meteen al, ik zie het al.. Acne. Daarna dus begonnen met de roa. 2 pilletjes per dag, 20 mg per stuk.

Na 3 maanden waren de bobbels al onderhand verdwenen, alleen, toen ik begon met het slikken kreeg ik in een keer uit het niks allemaal dikke acne bobbels op mijn borst ( had ik eerst ook, alleen niet zo erg als nu!) daarna wat van die alcohol gekregen voor erop te doen, maar helpt ook niet. Zit nu ongeveer aan het einde van mijn kuur (hoop ik!). Ik slik het nu bijna 6 maanden maar ben er echt helemaal strontziek van. Ben er chaggerijnig van. Heb niet meer het gevoel dat ik doordeweeks kan leven, alleen maar in het weekend met uitgaan.. Beetje depri zeg maar. En die kapotte lippe en die velletjes in het gezicht, de creme werkt maar half. Mondhoekjes die eruit zien als een SOA. Zit nu echt er helemaal doorheen.. en ben aan het denken om er nu meteen mee te stoppen..

Mvg
pi_108549678
Oja, dat knalrode gezicht.. ook hartstikke fijn, vooral als je in een aldi werkt en als je de hele dag op de vloer bent aan het vullen en aan het doen.. krijg nu al een rood gezicht als ik er aan denk..

EDIT: Nog een aantal bijwerkingen zijn sneller ontstoken ogen.. Gaatjes van me oorbellen zijn snel ontstoken.. Na een avond uitgaan met een BEETJE alcohol de volgende dag een rood hoofd en soms een gevoel alsof het op ontploffen staat.. sneller zweten.. in het begin heel veel pijn in de rug zo erg zelfs dat ik niet meer op kon komen.

[ Bericht 46% gewijzigd door thamrn op 29-02-2012 17:06:53 ]
pi_108550920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:53 schreef thamrn het volgende:
Hallo, ik ben 18 jaar en ik slik nu bijna een half jaar roacutane.

Ik was 15 toen ik puistjes begon te krijgen, wat mee-eters enzo, maar nooit eigenlijk super erg. Tot vorig jaar augustus, in een keer heb ik het heel erg gekregen in kroatie op vakantie. Daar at ik iedere middag pizza en verder ook erg ongezond, veel alcohol enzo. Toen we aankwamen in Nederland meteen naar de huisarts gegaan en die heeft me doorverbonden naar de dermo. Toen ik binnekwam zij ze meteen al, ik zie het al.. Acne. Daarna dus begonnen met de roa. 2 pilletjes per dag, 20 mg per stuk.

Na 3 maanden waren de bobbels al onderhand verdwenen, alleen, toen ik begon met het slikken kreeg ik in een keer uit het niks allemaal dikke acne bobbels op mijn borst ( had ik eerst ook, alleen niet zo erg als nu!) daarna wat van die alcohol gekregen voor erop te doen, maar helpt ook niet. Zit nu ongeveer aan het einde van mijn kuur (hoop ik!). Ik slik het nu bijna 6 maanden maar ben er echt helemaal strontziek van. Ben er chaggerijnig van. Heb niet meer het gevoel dat ik doordeweeks kan leven, alleen maar in het weekend met uitgaan.. Beetje depri zeg maar. En die kapotte lippe en die velletjes in het gezicht, de creme werkt maar half. Mondhoekjes die eruit zien als een SOA. Zit nu echt er helemaal doorheen.. en ben aan het denken om er nu meteen mee te stoppen..

Mvg
Ik heb het zelf ook gehad na een vakantiebaantje in een pretpark waar ik vaak in de zon zat en er alleen maar junkfood zowat te verkrijgen was als lunch. Ik denk dat ik toen net zo oud was als jou.

Na mijn eerste kuur kan ik zeggen, het is het allemaal hartstikke waard geweest, voor die anderhalf jaar dat het niet terug kwam. Heb het halve jaartje dat ik het moest slikken snel goed gemaakt qua uitgaan etc. Ik heb toen wel gewoon een half jaar droog gelegen qua alcohol. Deed me wel goed voor m'n werk op zondag :P Maar ik zag er inderdaad ook niet uit op dat moment, dikke droge lippen het zag er echt niet uit. Dat offer ben ik bereid wel nogmaals te maken ( met de hoop op een goede zomer! )

Hoeveel weeg je en hoeveel slik je op dit moment? Je moet 120 mg per kilo gewicht hebben dus als je 40 mg p/d slikt kun je het zo uitrekenen.

Tevens, welkom :)
pi_108589604
ik ga vanaf morgen ook beginnen met roaccutane, alhoewel het bij mij Isotretinoine Actavis heet.
Werken zowel roaccutane en het middel wat ik heb gekregen even goed, of zal ik toch raadplegen of ik de echte roaccutane kan krijgen?

En verder nog tips voor deze starter?
pi_108590802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 07:49 schreef Daarnaast het volgende:
kanker puisten ze staan in de weg van een goed, succesvol en vrolijk leven. Het is een serieuzer probleem dan men denkt,
Eens.
pi_108590817
Ik ben trouwens gestopt met de roa, eerder dan eigenlijk de bedoeling was. Ben benieuwd of het weg blijft, tot nu toe wel.
pi_108593255
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:21 schreef debaas1992 het volgende:
ik ga vanaf morgen ook beginnen met roaccutane, alhoewel het bij mij Isotretinoine Actavis heet.
Werken zowel roaccutane en het middel wat ik heb gekregen even goed, of zal ik toch raadplegen of ik de echte roaccutane kan krijgen?

En verder nog tips voor deze starter?
Roaccutane = merknaam van Roche, isotretinoine is de werkzame stof.
pi_108597128
Ik dacht eindelijk het gaat net beetje beter!
En nu zit ik sinds twee dagen weer aardig onder. Niet te geloven ..
Vrijdag of zondag ( ja vraag me niet waarom die 2 dagen ) een van deze
dagen zit ik op 4800 mg. De helft voor mij...

Nog 80 dagen dan nog te gaan (60 mg per dag). 2,5 maand dus. Had echt al verbetering verwacht helaas..

Baal er echt verschrikkelijk van ..
pi_108642850
Heb al 4 jaar last van puistjes.. Nou heb ik ondertussen alle zalfjes en tabletten al wel gehad.. Pillen hielpen af en toe wel wat, maar het had niet het gewenste resultaat. Nu heb ik begrepen dat roaccutane echt goed middeltje is en heb mij hier ook in verdiept, alleen de dokter wil het me niet meegeven..
→ Kijk niet dit, maar dat. ↑
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:45:52 #37
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_108642933
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:38 schreef k00pman het volgende:
Ik dacht eindelijk het gaat net beetje beter!
En nu zit ik sinds twee dagen weer aardig onder. Niet te geloven ..
Vrijdag of zondag ( ja vraag me niet waarom die 2 dagen ) een van deze
dagen zit ik op 4800 mg. De helft voor mij...

Nog 80 dagen dan nog te gaan (60 mg per dag). 2,5 maand dus. Had echt al verbetering verwacht helaas..

Baal er echt verschrikkelijk van ..
Bij mij kwam de verbetering pas echt duidelijk zichtbaar na 3 maanden. Niet iedereen is hetzelfde maar de hoop nog niet opgeven.
Trotse Belg.
pi_108643957
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:44 schreef Akkerr het volgende:
Heb al 4 jaar last van puistjes.. Nou heb ik ondertussen alle zalfjes en tabletten al wel gehad.. Pillen hielpen af en toe wel wat, maar het had niet het gewenste resultaat. Nu heb ik begrepen dat roaccutane echt goed middeltje is en heb mij hier ook in verdiept, alleen de dokter wil het me niet meegeven..
Heeft de dokter (huisarts?) ook gezegd waarom niet?

Als je het echt graag wil kan je een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog, misschien dat ze er daar nog weer anders over denken. En anders gewoon een ander middeltje proberen als zoethoudertje, als dat niet werkt daarna nog eens met je huisarts overleggen over roa.
pi_108644255
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:44 schreef Akkerr het volgende:
Ik ben deze dinsdag pas voor het eerst naar de huisarts gegaan, en ik slik vandaag al roaccutane.
De huisarts deed tegen mij ook heel moeilijk dat het echt het allerlaatste redmiddel moet zijn, en dat dat volgens hem nog niet het geval was blabla. Ik heb toen doorgedramt dat ik het toch echt wilde omdat ik er voor goed vanaf wilde zijn.
En toen ging die direct akkoord.

Uit meerdere gevallen heb ik dit verhaal al gehoord. Dehuisartsen doen expres zo moeilijk zodat ze weten dat jij er echt 100% voor gaat, en wil gaan. Dit willen ze graag weten omdat het toch een best heftig middeltje is.
Dus ik zou gewoon nog een afspraak maken, en het proberen echt door te drammen en dat je er gewoon van af wilt zijn.

Succes alvast!

[ Bericht 6% gewijzigd door debaas1992 op 02-03-2012 22:17:14 ]
pi_108645566
Ook vooral omdat ik nog last heb van dikke acne bobbels op de borst, en deze nog niet wegzijn na een half jaar slikken. Omdat ze zeggen dat acne in het bloed zit, ben ik bang dat het na de kuur weer gaat uit gaat zetten naar mijn hoofd.

Verschrikkelijk!

Gr
pi_108646718
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:11 schreef debaas1992 het volgende:

[..]

Ik ben deze dinsdag pas voor het eerst naar de huisarts gegaan, en ik slik vandaag al roaccutane.
De huisarts deed tegen mij ook heel moeilijk dat het echt het allerlaatste redmiddel moet zijn, en dat dat volgens hem nog niet het geval was blabla. Ik heb toen doorgedramt dat ik het toch echt wilde omdat ik er voor goed vanaf wilde zijn.

Uit meerdere gevallen heb ik dit verhaal al gehoord. Dehuisartsen doen expres zo moeilijk zodat ze weten dat jij er echt 100% voor gaat, en wil gaan. Dit willen ze graag weten omdat het toch een best heftig middeltje is.
Dus ik zou gewoon nog een afspraak maken, en het proberen echt door te drammen en dat je er gewoon van af wilt zijn.

Succes alvast!
Bedankt, ga ik zeker doen!
pi_108646731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heeft de dokter (huisarts?) ook gezegd waarom niet?

Als je het echt graag wil kan je een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog, misschien dat ze er daar nog weer anders over denken. En anders gewoon een ander middeltje proberen als zoethoudertje, als dat niet werkt daarna nog eens met je huisarts overleggen over roa.
Ga het nog een keer proberen ;)
pi_108659022
Wel vreemd, bij mij deden ze totaal niet moeilijk, antibiotica had ik niet eens superlang gebruikt toen ik zei: hmm het werkt niet echt he?
Toen kreeg ik eigenlijk gelijk een verwijsbrief mee voor de dermatoloog en die gaf het ook gelijk mee terwijl het bij mij toch echt niet extreem veel is. Ik ben wel blij dat ik het nu mag gebruiken en ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat werken!
Maarja eerst maar de bloedtest afwachten...
pi_108671067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:11 schreef debaas1992 het volgende:

[..]

Succes alvast!
Huisartsen doen niet expres moeilijk, huisartsen volgen een protocol.

Welke behandelingen heb je precies allemaal al gehad Akkerr?
pi_108671084
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 11:50 schreef zakpatat90 het volgende:
Wel vreemd, bij mij deden ze totaal niet moeilijk, antibiotica had ik niet eens superlang gebruikt toen ik zei: hmm het werkt niet echt he?
Toen kreeg ik eigenlijk gelijk een verwijsbrief mee voor de dermatoloog en die gaf het ook gelijk mee terwijl het bij mij toch echt niet extreem veel is. Ik ben wel blij dat ik het nu mag gebruiken en ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat werken!
Maarja eerst maar de bloedtest afwachten...
Bij mij deed de dermatoloog wel moeilijk. Mijn huisarts begon direct over Roa, maar schreef me eerst nog Minocycline voor. Hielp niet. Dus naar de dermatoloog, maar die wilde me geen Roa voorschrijven. Hij heeft me eerst ook nog 2x een minocycline kuur meegegeven. Na die kuren moest hij dan ook wel toegeven dat het niet echt werkte, waarnaar hij me toch Roa gaf.
Ook nu wil hij geen risico's nemen en wil mijn dosis niet verhogen.
pi_108674083
Heeft iemand hier ervaringen met een litteken/rode vlekken behandeling? Ik ben zo'n 1.5 jaar geleden gestopt met het slikken van Roa en daarna bijna geen puisten meer gehad. Wel heb ik nog wat rode vlekken en een aantal kleine littekens op m'n hoofd zitten. Zelf zit ik aan microdermabresie te denken. Iemand die dit ook gehad heeft?
  zondag 4 maart 2012 @ 02:30:01 #47
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_108687008
Hey mensen sorry voor het off topic. Ik had laatst een topic gemaakt over niet chemische haar/huid verzorging. In de tussentijd heb ik hennep zaad olie gevonden. Als je zoekt op google kun je het gewoon vinden en dus kopen bij nederlandse winkels. Je kunt het eten(een eetlepel) en heeft een nootachtige smaak, maar ook op je huid smeren. Ik had een beetje acne en het was zeer snel weg daar voor gebruikte ik facewash producten maar dit werkte beter en sneller dan wat ik tot nu toe gebruikt heb. Daarnaast is het 100% natuurlijk met alle benodigde lichaamszuren en heeft het geen bijwerkingen. Ook is het bekend dat het helpt bij verschillende aandoeningen zoals (droge huid, beschadigd haar, acne, eczeem, kanker en nog meer verschillende ziektes). Hopelijk hebben jullie hier wat aan! En nee er zit geen THC in dus je word er niet high van.
pi_108740406
Aah compleet offtopic maar een vraagje misschien weten jullie het:

Heb net op stage kras gereden op auto van collega en de poolauto van de stage.
Wat is dan de procedure?
ben ik verzekerd ofzo? haha
pi_108741194
Schadeformuliertje invullen door beide kampen.
pi_108746351
Ja zoiets zou het hopelijk wel zijn, shit happens ..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')