Dit dus....quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:40 schreef Nobu het volgende:
Niemand die er last van had? De gemiddelde truck ziet er 's nachts uit alsof je een Duitse Flakbatterij tegemoet rijdt. Geen last zegt 'ie.
¤120,-quote:
Je mag ze helemaal niet aanhebben. Blijkbaar mag je ze er sinds kort alleen op hebben voor de sier.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:39 schreef CSSO het volgende:
wanneer mag je die lampen dan wel aanhebben?
Vind ik leuk!quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:40 schreef Nobu het volgende:
Niemand die er last van had? De gemiddelde truck ziet er 's nachts uit alsof je een Duitse Flakbatterij tegemoet rijdt. Geen last zegt 'ie.
En hoe heb jij er last van?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:40 schreef Nobu het volgende:
Zal ik je morgen met je meerijden? Schijn ik je de hele avond met een maglite in je doppen, of raak je dan afgeleid?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:43 schreef Compoantje het volgende:
[..]
En hoe heb jij er last van?
Laat me raden, jij bent iemand die op het nippertje z'n rijbewijs heeft gehaald omdat ie te snel afgeleid is door lampjes, reclameborden langs de weg en vogels die overvliegen
quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:43 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Laat me raden, jij bent iemand die op het nippertje z'n rijbewijs heeft gehaald omdat ie te snel afgeleid is door lampjes, reclameborden langs de weg en vogels die overvliegen
Een truck achter jequote:Op donderdag 16 februari 2012 22:45 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij zelf nog nooit, terwijl je in een personenauto reed, een truck achter je gehad die alle mogelijke verlichting die 'ie heeft, aan heeft staan...
Wel eens van verblinding gehoord?
Joh echt waar?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Een truck achter je
Man trap dan ook eens je gaspedaal in!
Breedtelampjes en lengtelampen (die oranje lampen aan de zijkant) zijn daarom ook verplicht.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:44 schreef deadly_kiss het volgende:
2 lampies boven in de hoeken is wel handig, zodat anderen ook kunnne zien hoe breed je bent enzo in het donker,of aan de zijkanten van de trailer kleine oranje lampjes voor lengte inschatting.
maar al dat andere kernis prul is toch gewoon onzin? net zo nutteloos als bestuurders van personen auto's die hun mistlampen aanzetten omdat dat leuk/stoer staat volgens hun![]()
als je niet genoeg zicht hebt met de gewone koplampen kan je beter je ogen laten nakijken inplaats van anderen verblinden en irriteren met die feestverlichting.
Nee, hoeft niet, maar zie bovenstaande post. Ik hoef morgen ook niet te werken trouwens.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:44 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zal ik je morgen met je meerijden? Schijn ik je de hele avond met een maglite in je doppen, of raak je dan afgeleid?
Hij heeft gewoon gelijk want in het donker wordt er met die lichtinstallatie naar mede collega's geseind en dat is teringirritant.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:43 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zeker zelf niet?quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:49 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Verder verblinden de toplampen en andere extra lampen niet. Die dingen zijn Europees goedgekeurd en zijn zo gemaakt dat ze niet verblinden. Dat is dus onzin. Er zal vast wel een keer een vrachtauto bijzitten die een beetje verblind, maar dat heb je ook met die achteraf ingebouwde xenon lampen in auto's. Dan zouden ze die ook niet meer mogen verkopen en boetes voor moet geven.
Nee, daarom verbaast het me ook nog dat al die Piet Petjes met hun xenonlampen rond rijden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit geloof je toch zeker zelf niet?
die zijn ook irritant ja... maar het gaat nu niet om wat voor verlichting, maar TEVEEL verlichtingquote:Op donderdag 16 februari 2012 22:51 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Nee, daarom verbaast het me ook nog dat al die Piet Petjes met hun xenonlampen rond rijden.
Daarom is achteraf inbouwen van Xenon lampen dus ook verboden. Wil je het type koplamp in je auto vervangen dan zul je hem opnieuw moeten laten keuren. En je hebt gelijk; die zijn enorm irritant (vooral omdat ze over het algemeen te hoog ingesteld staan en niet verstelbaar zijn).quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:49 schreef Compoantje het volgende:
Verder verblinden de toplampen en andere extra lampen niet. Die dingen zijn Europees goedgekeurd en zijn zo gemaakt dat ze niet verblinden. Dat is dus onzin. Er zal vast wel een keer een vrachtauto bijzitten die een beetje verblind, maar dat heb je ook met die achteraf ingebouwde xenon lampen in auto's. Dan zouden ze die ook niet meer mogen verkopen en boetes voor moet geven.
Tsja... Helaas nemen de truckers het nou eenmaal niet zo nauw met snelheid of afstand. Op een 80-kilometer weg heb ik m'n cruise control op 88 staan. Die trucker achter me wil echter liever op z'n limiter rijden zodat hij niet hoeft na te denken. En dat maakt hij duidelijk door op minder dan een meter achter me te gaan plakken. Als ik maar een halve seconde m'n rem aanraak heeft hij een moord op z'n geweten......quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Een truck achter je
Man trap dan ook eens je gaspedaal in!
Ja, nouja, wat ik al zei. Normaal horen die dingen niet te verblinden, er zullen vast wel wat vrachtauto's bij zijn, maar ik weet zeker dat het grote merendeel niet verblind. Normaal rijdt je ook geen lange tijd vlak voor een vrachtwagen, dus heb je er ook nauwelijks last van.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:56 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
die zijn ook irritant ja... maar het gaat nu niet om wat voor verlichting, maar TEVEEL verlichting
Je wil niet weten hoe die van mij er uit ziet.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:05 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:
TS heb je ook een kentekenplaat van je vriendin / vrouw / kinderen / huisdier achter de voorruit liggen / onder het normale nummerbord gemonteerd?
Niemand totdat jij gaat lopen seinen naar je collega.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:03 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, nouja, wat ik al zei. Normaal horen die dingen niet te verblinden, er zullen vast wel wat vrachtauto's bij zijn, maar ik weet zeker dat het grote merendeel niet verblind. Normaal rijdt je ook geen lange tijd vlak voor een vrachtwagen, dus heb je er ook nauwelijks last van.
Er zit duidelijk een verschil tussen deze kermisattractie:
[ afbeelding ]
En normale 4 toplampen die ook niet meer mogen:
[ afbeelding ]
En hier gaat het mij vooral om. Welk mens heeft hier nou last van?
Overigens wordt er meer geseind als een andere chauffeur mij in heeft gehaald en weer terug wil op de rechter weghelft. Voor de verkeersveiligheid dus, als je dat tenminste begrijpt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:09 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Niemand totdat jij gaat lopen seinen naar je collega.
Tja, dat lijkt wel een beetje overdreven inderdaad. Aan de andere kant is het ook gewoon dom om een andere kleur licht aan de voorkant te voeren.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:13 schreef Compoantje het volgende:
Dit is trouwens een foto van mijn truck:
[ afbeelding ]
De boete heb ik gekregen voor de oranje toplampen boven op de cabine. De 5 kleine lampjes, niet de zwaailampen.
Nee daar heb ik geen last van.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:12 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Overigens wordt er meer geseind als een andere chauffeur mij in heeft gehaald en weer terug wil op de rechter weghelft. Voor de verkeersveiligheid dus, als je dat tenminste begrijpt.
En je wil niet zeggen dat je last hebt van auto's die (heel weinig trouwens) met hun lampen seinen?
Ja, maar goed. Daar kun je weinig tegen doen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Nee daar heb ik geen last van.
Ik heb het over het seinen naar tegemoet komende collega's op de andere weghelft. Die stralers schijnen dan recht op je gezicht.
Die zwarte is : Like a Final Bossquote:Op donderdag 16 februari 2012 23:03 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, nouja, wat ik al zei. Normaal horen die dingen niet te verblinden, er zullen vast wel wat vrachtauto's bij zijn, maar ik weet zeker dat het grote merendeel niet verblind. Normaal rijdt je ook geen lange tijd vlak voor een vrachtwagen, dus heb je er ook nauwelijks last van.
Er zit duidelijk een verschil tussen deze kermisattractie:
[ afbeelding ]
En normale 4 toplampen die ook niet meer mogen:
[ afbeelding ]
En hier gaat het mij vooral om. Welk mens heeft hier nou last van?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |