abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108017274
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

xx__duck's Minion:

Arual's 'kiesjes':

Dottey's waterlelie deken:

HOOK ON!! *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door BrainTeaser op 15-02-2012 19:27:39 ]
Smile, tomorrow will be worse...
pi_108017367
Had niet door dat-ie al weer vol was...

Nog een keer de laatste posts:

quote:
5s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:17 schreef phluphy het volgende:
Ik zit echt al 20 minuten te lezen om te proberen te begrijpen wat jullie bedoelen met binnenste buiten haken. Nu heb ik het gevonden, geloof ik, als ik beide foto's van Guppyfriend zie; in de eerste werkt ze vanuit de binnenkant van haar werk naar de buitenkant. Op de 2e net andersom.

Is dat iets wat inherent is aan "in de rondte haken"? Want al je rechte lappen maakt, is "binnenste buiten" haken niet eens mogelijk?

Of begrijp ik het nou nog steeds niet? :D
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:18 schreef BrainTeaser het volgende:
Klopt, dat speelt alleen als je ronde dingen haakt, zoals beestjes e.d.

Bij rechte lappen (dekens enzo) draai je je werk steeds, dus heb je geen "goede" of "foute" kant! :)
pi_108017788
Ik kom ff binnenstormen, ben een en al blijheid!

Vandaag garen wezen halen, heb drie bollen donkerblauw en drie bollen lichtblauw, wordt samen een kussensloop (heb al een roze met grijze).

Verder nog een paar bollen dunner garen, echt supermooi! Ga van roze/bruin/grijs een vestje maken O+

Ben zwaar verslaafd, en door al die dingen die ik hier zie wordt het erger want dat wil ik ook nog allemaal maken! En alles ziet er zo netjes uit, en leuke kleurtjes en zo origineel allemaal!!

Vrijdag busreis van vier uur voor de boeg, kan ik mooi verder met mijn deken! En tijdens tussenuren en het tv kijken en en en O-)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:31:43 #4
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108017790
BrainTeaser, bedankt voor het ophelderen. Wat een gepuzzel. :o

Ik begrijp nu ook trui's opmerking dat binnenste buiten haken niet hetzelfde is als links(handig) haken.
^O^
... ♥ ik mis je ♥
pi_108018730
Lutte, wat klink je heerlijk enthousiast! :D

Pluphy, graag gedaan. Voordeel van zo'n forum als dit: als je ergens tegenaan loopt, is er ongetwijfeld iemand die dat ook al eens heeft gehad! ;)
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:52:23 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108018797
O ja, morgen even naar de Wibra! Was het al helemaal vergeten.
pi_108019317
@_Arual_, wat ziet Tandbederfs familie er leuk uit! Echt schatjes O+
@Lijnloos, Woolie ziet er cool uit! Ik vind het alleen wel jammer dat je niet zeker weet of je 'm wel weg wilt geven, ga je 'm dan wel zelf houden? Zou zonde zijn als er niks mee gedaan wordt, toch?
@EsseEi, wat ziet het begin van je dekentje er mooi uit, prachtig garen! Leuke actie op je FB ^O^ En een cozy met snoet en oren? Zien!
@Guppy, mooi Padma-garen!
@Dottey, ook ik ben heel erg verbaasd hoe je ff in 2 avondjes een babydekentje kunt haken, wat was de maat?
Prachtige leliedeken! O+
@BrainTeaser, kerktorens?
@NicoleM, wat een lief schildpadje! Ik dacht ook al te zien dat je alleen in de achterste lusjes haakt.
@Shomila, welkom! Ben heel benieuwd naar je projecten. Heb je ook een account op Ravelry?
pi_108020047
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:04 schreef LittleQ het volgende:
...
@BrainTeaser, kerktorens?
...
Haha, ja da's ook voor de carnaval hier! We hebben een kerktoren die met de carnaval 'tot leven' komt. Dan wordt-ie aangekleed, krijgt een gezicht en kan zelfs praten! :o
Dus die moest ik uiteraard ook haken! ;)

Hihi, klinkt altijd zo gek als je zulke dingen bloedserieus uit probeert te leggen! :@
pi_108020487
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:20 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Haha, ja da's ook voor de carnaval hier! We hebben een kerktoren die met de carnaval 'tot leven' komt. Dan wordt-ie aangekleed, krijgt een gezicht en kan zelfs praten! :o
Dus die moest ik uiteraard ook haken! ;)

Hihi, klinkt altijd zo gek als je zulke dingen bloedserieus uit probeert te leggen! :@
Net als dat de watertoren hier ook altijd een pakje aankrijgt, inclusief petje ;)
pi_108021703

Mijn meest recente ami. Dit was een WIPje, die al best heel lang lag te lummelen! Nu is ze eindelijk af.

Nu weer verder met de giraffe van Esther. Alleen heb ik het idee dat het koppie wat klein uitvalt! Een aantal kleuren van mn zeeman supersoft lijken toch te verschillen in dikte! Iemand anders ook deze ervaring?

In welke rij heb jij de oogjes gedaan Esther?

[ Bericht 4% gewijzigd door Lyssa op 15-02-2012 20:59:21 ]
pi_108023631
Aahh, die is echt schattig Lyssa! O+

Ik heb het bij die Saskia wol van de Wibra ook wel eens gehad, dat het leek alsof de ene kleur dikker was dan de andere, heel vreemd!
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:40:42 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108024514
geweldig lyssa, wat een prachtig beestje weer! dat patroontje zou ik ook wel willen, heb je een linkje?

en haha lijnloos, ik zie 't helemaal voor me dat gepriegel met die padmaslurf. het lijkt me extra lastig bij al dat aan elkaar haken van padma onderdelen, als je 'm binnenstebuiten vasthoudt! en alleen die oren al, als je ze dicht moet maken. 8)7

arme phluphy, het was niet de bedoeling je zo in verwarring te brengen. maar gelukkig ben je eruit. :+ mocht je nou toch ooit nog aan beestjes beginnen, dan ben je vast gewaarschuwd! :)

lutte, wat leuk dat je zo enthousiast bent. veel haakplezier in de bus. al lijkt 4 uur bushaken me wel erg lang. maar je zult zien dat de tijd dan echt sneller gaat, zoals littleQ ook al ergens zei. alleen een beetje oppassen voor wagenziekte. in de trein is dat toch minder erg is mijn ervaring.
in de haak.
pi_108024840
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:40 schreef trui het volgende:
geweldig lyssa, wat een prachtig beestje weer! dat patroontje zou ik ook wel willen, heb je een linkje?

en haha lijnloos, ik zie 't helemaal voor me dat gepriegel met die padmaslurf. het lijkt me extra lastig bij al dat aan elkaar haken van padma onderdelen, als je 'm binnenstebuiten vasthoudt! en alleen die oren al, als je ze dicht moet maken. 8)7

arme phluphy, het was niet de bedoeling je zo in verwarring te brengen. maar gelukkig ben je eruit. :+ mocht je nou toch ooit nog aan beestjes beginnen, dan ben je vast gewaarschuwd! :)

lutte, wat leuk dat je zo enthousiast bent. veel haakplezier in de bus. al lijkt 4 uur bushaken me wel erg lang. maar je zult zien dat de tijd dan echt sneller gaat, zoals littleQ ook al ergens zei. alleen een beetje oppassen voor wagenziekte. in de trein is dat toch minder erg is mijn ervaring.
Dat is inderdaad goed om ff in de gaten te houden, thx!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_108027824
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 20:04 schreef LittleQ het volgende:
@Dottey, ook ik ben heel erg verbaasd hoe je ff in 2 avondjes een babydekentje kunt haken, wat was de maat?
Prachtige leliedeken! O+
leliedeken is 65 * 65
roze gestreepte = 70 * 75
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:46:08 #15
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108028807
Lyssa leuk katje!! :D
kop is niet groter dan het lichaam, weet niet hoe klein jouwe is? en ogen geen idee, ik borduur ze altijd helemaal op het einde ergens erop waar ik het leuk vind :$ heb het vlak boven het witte deel gedaan...
pi_108031223
Wauw wat gaan jullie weer snel!
Ik ben dus begonnen met de platte cirkel van Lucy! Gaat goed.
Nu lees ik over binnenste buiten haken etc. Is dat bij de foto's dat bij de 1ste naar links haakt, en bij de 2de naar rechts? Zoja dan doe ik het ook verkeerd!

Gaat er nog iemand van jullie naar de handwerkbeurs? Ik ga samen met mijn moeder zondag. Heb kaartjes gewonnen! Ben er nog nooit geweest! Heb er zin in!

Inderdaad leuk katje!
pi_108031458
Yep, hier :W zaterdag . Vvandaag even kennisje gebeld of ze fit genoeg was en morgen even de kaarten online bestellen. Daarna even geld pinnen want ik neem alleen contant geld mee en oh ja, even mijn berg statieflessen inleveren voor extra geld. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108031582
Ik had wel willen gaan, maar te ver en ik moet werken op zaterdag (zondag is niet handig ivm ov enzo) :(
pi_108033285
hihi ik lees ineens iets over binnenstebuiten haken.... ik doe het niet :)
haken is cool
pi_108033318
Waar waren die vreselijke EN VOORAL MOOI gehaakte trouwjurken?
Tis zover O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kom maar op met die haaklinkjes ;)

[ Bericht 16% gewijzigd door Dottey op 16-02-2012 01:47:51 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 16 februari 2012 @ 06:28:16 #21
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108035212
wat een leuk nieuws dottey, gefeliciteerd!

quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:36 schreef nathalie85 het volgende:
Wauw wat gaan jullie weer snel!
Ik ben dus begonnen met de platte cirkel van Lucy! Gaat goed.
Nu lees ik over binnenste buiten haken etc. Is dat bij de foto's dat bij de 1ste naar links haakt, en bij de 2de naar rechts? Zoja dan doe ik het ook verkeerd!
als je rechtshandig bent haak je eigenlijk altijd van rechts naar links. het verschil zat 'm er (bij rond haken van poppetjes/balletjes e.d.) vooral in hoe je met die bolling omgaat die ontstaat zodra je van plat werk naar bol werk gaat. er komt een 'kuiltje' dat je ook de andere kant op kunt drukken waardoor het meer een 'bergje' wordt. of andersom, 't is maar net hoe je het noemt.

hier is die omkrulling dus zo omhoog gaan staan dat guppy's haaknaald van binnen naar buiten steekt.

bij de tweede manier (die men doorgaans de 'goede' manier noemt) heeft ze het werk binnenstebuiten gedrukt en al steekt haar naald in feite nog op dezelfde plaats in het werk, het ziet er precies andersom uit:
de onderkant van dit pootje was op de vorige foto nog de binnenkant ervan.
in de haak.
pi_108035817
Het duurde bij mij ook een tijdje voor ik erachter kwam, bij toeval trouwens!
Als je met acryl haakt zie je het ook heel goed, hetgeen wat de buitenkant hoort te zijn is minder pluizig! (Dat is bij mij tenminste zo goed als altijd zo!)
pi_108035928
Gefeliciteerd Dot :)
  donderdag 16 februari 2012 @ 09:25:53 #24
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108036599
Wow Dot wat leuk! Gefeliciteerd!

ooit stond er in 1 van de topics een heel handig linkje over binnenstebuiten haken en over door 1 lusje haken...moet ergens rond de zomer van 2010 geweest zijn dus als iemand zin heeft om te zoeken ;)
(met filmpjes en wat het effect van alles was :P)
pi_108036778
Dit weekend heb ik haakboekjes gekregen over het haken van hondjes :) Ben helemaal enthousiast en ben van plan om ze allemaal te haken (wat waarschijnlijk gaat resulteren in vijf hondjes ipv een stuk of dertig, maar het plan is leuk). Foto's volgen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')