abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108486437
Het kan ook dominant gedrag zijn, heeft mijn kater ook weleens last van.
Ik kan alles bij hem doen, maar soms als ik dan mijn hand wil weghalen bijt hij erin (niet door) om controle te houden maar hij schrikt daar dan zelf ook van!
Of als ik hem aai en ik stop even bijt hij om de aandacht weer te krijgen.
Hij bijt niet hard, maar ver genoeg om mn vel vast te houden.
pi_108529586
ja, precies , ik ken dit gedrag ook ,
ik heb dit gezien bij n ander : hij was de belangrijkste mens in the house
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_108608177
Ha... Dit is een topic dat ik zocht!

Beste kattenkenners, vraag van deze kant.

Ik heb nu een jaar of vier twee katten (katers dus, allebei gecastreerd en gechipt) die eigenlijk al die tijd binnen hebben geleefd. Eén van de twee is voorheen wel zwerfkatje geweest, heb ik uit het asiel.

Binnenkort ga ik verhuizen naar een plekkie waar mijn heren naar buiten kunnen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb begrepen dat het verstandig is om ze eerst een paar weken binnen te houden en daarna (vooral op eigen wil) de mogelijkheid te gunnen om naar buiten te gaan.

Iemand tips? Do's/Dont's?

Ik hou me aanbevolen!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_108610883
Hun chips om laten zetten in de databank na de verhuizing, ongeveer een kwart van de chips is niet of niet juist geregistreerd.

Bij de eerste keren naar buiten laten gaan dat doen rond etenstijd zodat ze terugkomen omdat ze trek hebben.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 00:12:04 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108611034
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hun chips om laten zetten in de databank na de verhuizing, ongeveer een kwart van de chips is niet of niet juist geregistreerd.

Bij de eerste keren naar buiten laten gaan dat doen rond etenstijd zodat ze terugkomen omdat ze trek hebben.
Dat en er bij blijven. En een beetje kletsen zodat je de kat op zijn gemak stelt en hij weet waar jij bent. Als het goed is, gaat de kat nieuwsgierig maar behoedzaam zijn terrein verkennen. Voor de eerste paar keer is een kwartiertje al mooi.
The love you take is equal to the love you make.
pi_108615014
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat en er bij blijven. En een beetje kletsen zodat je de kat op zijn gemak stelt en hij weet waar jij bent. Als het goed is, gaat de kat nieuwsgierig maar behoedzaam zijn terrein verkennen. Voor de eerste paar keer is een kwartiertje al mooi.
Toen wij de kat van m'n moeder overgenomen hadden (was onze eerste kat), kwam hij in het begin niet verder dan de achterdeur (hij was wel altijd gewend om naar buiten te gaan). Heeft zeker een week geduurd voordat hij bij de achterkant van de tuin was! (een klein tuintje in een nieuwbouw wijk...)

Ik zou wachten tot het mooi weer is. Dan kan je de deur gewoon open laten. De kat besluit dan zelf wel of hij naar buiten wil en hij kan dan ook gelijk weer het veilige huis invluchten als hij daar behoefte tot voelt.

Over die chip, kun je dat ook ergens opvragen? Ik vraag me namelijk af of één van onze katten wel goed geregistreerd staat. Ik was laatst aan het opruimen en kwam z'n papier tegen van onze andere kat en kan me niet herinneren dat ik die gehad heb van die ene...
pi_108616651
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 07:41 schreef Sweetpea8472 het volgende:

Over die chip, kun je dat ook ergens opvragen? Ik vraag me namelijk af of één van onze katten wel goed geregistreerd staat. Ik was laatst aan het opruimen en kwam z'n papier tegen van onze andere kat en kan me niet herinneren dat ik die gehad heb van die ene...
http://www.ndg.nl/ voor veel chips
http://petbase.eu/modules(...)jqx64CFSMLtAodQ3w0Bg hier kun je zoeken in meerdere databases.
Je moet het chipnummer invullen, dit kun je vinden op een sticker die als het goed is in het entboekje geplakt zit.
pi_108617223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

http://www.ndg.nl/ voor veel chips
http://petbase.eu/modules(...)jqx64CFSMLtAodQ3w0Bg hier kun je zoeken in meerdere databases.
Je moet het chipnummer invullen, dit kun je vinden op een sticker die als het goed is in het entboekje geplakt zit.
Bedankt!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:10:01 #42
246608 T_Killer
Rochelle, Rochelle
pi_108630772
Dag kattenliefhebbers,

Ik heb twee kittens (zusjes) van 5,5 maand ongeveer. Binnenkort is het dus tijd om een bezoekje te brengen aan de dierenarts voor de castratie. Mijn vraag is of het beter is om de poezen eerst een keer krols te laten worden of dat het beter is om ze te castreren voordat ze krols zijn geweest.
"A young girl's strange erotic journey from Milan to Minsk"
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:22:06 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108631242
Volgens mij maakt dat niet uit. Bel even met je dierenarts en vraag naar zijn/haar beleid.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:25:59 #44
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_108631409
Volgens mij zit er wel visie verschil bij dierenartsen. Ik heb mijn kitten gewoon met 6 maanden laten steriliseren.
Ze deed net iets raars, terwijl ik de kattenbak aan het schoonmaken was ging ze erin zitten om te plassen. Dat deed ze 2 weken geleden ook een keer. Doen jullie katten dat ook wel eens??
pi_108631533
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:25 schreef Miriampje het volgende:
Volgens mij zit er wel visie verschil bij dierenartsen. Ik heb mijn kitten gewoon met 6 maanden laten steriliseren.
Ze deed net iets raars, terwijl ik de kattenbak aan het schoonmaken was ging ze erin zitten om te plassen. Dat deed ze 2 weken geleden ook een keer. Doen jullie katten dat ook wel eens??
Een kitten heeft dat ook een keer gedaan toen ik alle bakken aan het verschonen was. Die moest blijkbaar zo nodig :P
pi_108631540
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:10 schreef T_Killer het volgende:
Dag kattenliefhebbers,

Ik heb twee kittens (zusjes) van 5,5 maand ongeveer. Binnenkort is het dus tijd om een bezoekje te brengen aan de dierenarts voor de castratie. Mijn vraag is of het beter is om de poezen eerst een keer krols te laten worden of dat het beter is om ze te castreren voordat ze krols zijn geweest.
Volgens mij maakt dat ook niks uit.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 maart 2012 @ 17:41:58 #47
22592 crew  Ole
pi_108632041
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:25 schreef Miriampje het volgende:
Mijn kater-kittens doen dat altijd :o Die zijn nu bijna 5 maanden, en mogen met 6 maanden onder het mes. Maar het kan zijn dat het bij poezen anders gaat.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:06:04 #48
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_108632924
Ze kon nog op een andere bak dus het niet dat ze zo nodig moest. Maar Ole, fijn om te horen dat mijn kat niet alleen gek is ;)
Mijn poes mocht met 6 maanden worden gesteriliseerd. en dat is net geweest. Mijn kater raadde ze aan met 8 maanden, behalve als hij eerder zou gaan sproeien.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 2 maart 2012 @ 19:55:03 #49
22592 crew  Ole
pi_108637324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:06 schreef Miriampje het volgende:
Ze kon nog op een andere bak dus het niet dat ze zo nodig moest. Maar Ole, fijn om te horen dat mijn kat niet alleen gek is ;)
Mijn poes mocht met 6 maanden worden gesteriliseerd. en dat is net geweest. Mijn kater raadde ze aan met 8 maanden, behalve als hij eerder zou gaan sproeien.
Eerdere katers zijn ook pas met 8/9 maanden geholpen. Alleen nu is er eentje die al behoorlijk ontwikkeld is, en zijn broertje regelmatig bespringt. Dus die gaat zeker volgende maand!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 3 maart 2012 @ 07:21:59 #50
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_108655922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:55 schreef Ole het volgende:

[..]

Eerdere katers zijn ook pas met 8/9 maanden geholpen. Alleen nu is er eentje die al behoorlijk ontwikkeld is, en zijn broertje regelmatig bespringt. Dus die gaat zeker volgende maand!
Het zal vast niet bij iedere dierenarts zijn, maar de mijne heeft iedere keer speciale maanden waarin een behandeling goedkoper is. Deze maand is het bij mijn dierenarts de maand van de castratie/sterillisatie. Scheelt echt aanzienlijk als je meerdere katten hebt die moeten.

Mijn jongste poes was 9 maanden toen ze ging, maar ze mocht vanaf 6. De kater ging pas bij een jaar ofzo (vorige eigenaar dus ik weet het niet precies) en dat was echt te laat :'). Zus was al zwanger :/ sproeien doet hij gelukkig niet.

Als ik hier verkeerd zit: sorry, ik kon een ander topic zo een twee drie niet vinden..

Mijn blaasgruiskat gaat na een weekend catheteriseren en ziek zijn over een paar dagen over op KVV (Carnibest), de dierenartsassistente vroeg direct aan mij of ik het voer ook ging verzuren omdat hij het op KVV ook kon krijgen. Maar waar kan ik het dan mee verzuren? Ik wil hem zo lang mogelijk van de Urinary brokken houden namelijk omdat ik niet zo kapot ben van Hills en Royal Canin. Hij eet het beide beduidend minder goed dan de Orijen die hij eerst kreeg en hem iedere keer opsluiten tot hij zijn voer op heeft vind ik zielig want dan zit hij de hele avond opgesloten.
pi_108657429
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 07:21 schreef Sulley02 het volgende:

Mijn blaasgruiskat gaat na een weekend catheteriseren en ziek zijn over een paar dagen over op KVV (Carnibest), de dierenartsassistente vroeg direct aan mij of ik het voer ook ging verzuren omdat hij het op KVV ook kon krijgen. Maar waar kan ik het dan mee verzuren? Ik wil hem zo lang mogelijk van de Urinary brokken houden namelijk omdat ik niet zo kapot ben van Hills en Royal Canin. Hij eet het beide beduidend minder goed dan de Orijen die hij eerst kreeg en hem iedere keer opsluiten tot hij zijn voer op heeft vind ik zielig want dan zit hij de hele avond opgesloten.
De meeste mensen geven appelazijn of vitamine C om te verzuren. Vaak meten ze dan zelf de pH van de urine met teststripjes om in de gaten te houden of dat goed gaat.Te zuur is ook niet goed want daar kan de kat weer oxalaatgruis van krijgen.

Heeft hij nog gruis of heeft hij al gruisoplossend voer gehad ?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:38:46 #52
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_108675511
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 10:33 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

De meeste mensen geven appelazijn of vitamine C om te verzuren. Vaak meten ze dan zelf de pH van de urine met teststripjes om in de gaten te houden of dat goed gaat.Te zuur is ook niet goed want daar kan de kat weer oxalaatgruis van krijgen.

Heeft hij nog gruis of heeft hij al gruisoplossend voer gehad ?
Dankje voor je reactie! :)

Hij is nu gruisvrij en krijgt nog s/d voer. Dit blijven we hem 's morgens voeren. 's avonds krijgt hij dan kvv.

Ik zal eens kijken of ik zelf ergens de ph waarde mee kan meten. :) als het dan nog verzuurd moet dan haal ik wel appelazijn.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:50:05 #53
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_108802955
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Krimmelen! Hier had ik heul niet aan gedacht! Thanks deel 1!
quote:
Mijn cats krijgen maar één keer per dag voer, 's ochtends. Ritme naar tweemaal daags in kleinere porties aanpassen? Of ritme behouden op eenmaal daags en dan naar een later moment van de dag verleggen? (thanks deel 2)

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 00:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En na dat kwartiertje? Gewoon oppakken en naar binnen? Nee toch? (neem ik aan?)?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:14:51 #54
123170 alors
zlata1234
pi_108815972
Weet iemand hier nog een site waar je makkelijk en snel Stronghold kunt krijgen, ik heb me al bij zoveel van die schijtsites geregistreerd om vervolgens te lezen dat je moet zijn aangesloten bij hun kliniekenvriendjes en het recept moet uploaden, nou dan kan ik net zo goed naar de dierenarts gaan. Wat kinderachtig zeg :{
know'm sayin?
word? word.
pi_108816820
Het is blijkbaar een geneesmiddel dat altijd met recept gekocht moet worden.

quote:
Status voor gebruik bij dieren in Nederland

Uitsluitend verkrijgbaar bij een dierenarts of op recept van een dierenarts bij een apotheek
  woensdag 7 maart 2012 @ 13:04:22 #56
123170 alors
zlata1234
pi_108817837
Ja maar sommige gaan/gingen daar nog wel eens creatief mee om...
know'm sayin?
word? word.
pi_108835137
Mijn poes likt sinds kort zijn borst zo vaak, dat deze helemaal kaal geworden is.. Is een oudere poes.. Lees iets over een menopauze bij katten? What the?! En vlooien zijn het overigens niet.

Iemand andere ideetjes?
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:07:58 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108835656
Neurotisch gedrag.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:02:48 #59
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_108838860
Wat doen jullie trouwens tegen de o zo lekkere geur van de kattenbak? :') We hebben er nu zo'n om de 20-minuten-spuitende-luchtverfrisser staan. Geen idee of de katten dat niet leuk vinden?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_108839226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef monsterd. het volgende:
Wat doen jullie trouwens tegen de o zo lekkere geur van de kattenbak? :') We hebben er nu zo'n om de 20-minuten-spuitende-luchtverfrisser staan. Geen idee of de katten dat niet leuk vinden?
elke avond de kattenbak uitscheppen en geheel omspitten en 1 of 2x per week de bak in zn geheel legen en uitsoppen.
verder heb ik zo'n ding in het stopcontact en een brise verstuiver, wat ik kan afwisselen met een lampe berger en een oliebrandertje :')
hier staan de bakken in de woonkamer (verstopt) trouwens... dus je ruikt het al snel als je niet je best doet om het tegen te gaan.
maar toch beweren de mensen die bij mij op bezoek komen meestal dat ze niet wisten dat de kattenbakken in de woonkamer staan omdat ze niks ruiken :)
pi_108839478
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:02 schreef monsterd. het volgende:
Katten hebben een veel gevoeligere neus dan mensen, dus voor hen stinkt die luchtverfrisser ook heel erg.

Onze katten eten versvleesvoeding en daardoor stinkt de kattenbak écht veel minder :Y

Veel mensen vullen de kattenbak met een dikke laag grit en laten dat er een week of nog langer in liggen, en als je geluk hebt scheppen ze de poepjes en plasklonten eruit, maar vaak gebeurt dat minder vaak dan ze zich hadden voorgenomen omdat het een rotkarweitje is.
Wij gebruiken een methode uit een kattenboek waar onze katten erg tevreden over zijn en mijn man (die de kattenbakken doet O+ ) ook. Hij gooit elke dag de bakken gewoon helemaal leeg en vult de bakken dan weer met een dun laagje vers grit, vergeleken met de dikke laag grit die we andere mensen in de bak zien doen gebruiken we niet eens veel meer grit in de week. In het weekend soppen we de bakken uit.
Wij hebben 4 katten van onszelf, en we volgen de regel voor binnenkatten; 1 bak per kat + 1, dus we hebben altijd minstens 5 bakken op verschillende plekken in huis staan. Wanneer we opvangkatten hebben zetten we er nog bakken bij. Zelfs van de bak die achter het hoofdeinde van het bed staan hebben we geen last.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:13:45 #62
123170 alors
zlata1234
pi_108839527
Ik heb Stronghold maar bij de dierenarts gehaald, moest het echt meteen hebben.

En ik schept drollen er meestal meteen uit, ik heb zo'n fanatieke spitter die met gemak een Mount Everest creëert over zijn drol, en dan ligt er verder dus nergens meer grit in de bak :')
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:29:49 #63
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_108840504
Hmm eens even aankijken wat ze van die geur vinden dan.. We scheppen de inhoud hier er dagelijks uit en om de dag wordt de bak compleet geleegd. We hebben overigens 2 katten. Heb overwogen om ook de bak te "verstoppen" maar onze kater accepteert het niet als de bak afgesloten is. Het stinkt ook gelukkig niet heel de tijd, maar vooral wanneer er een verse ligt :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_108848589
Ik heb af en toe dat me katten ff de nagels in me stoelen zetten, terwijl de krabpaal er pal naast staat. Nog iets tegen te doen? Het gebeurd zelden.
pi_108853007
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:13 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Katten hebben een veel gevoeligere neus dan mensen, dus voor hen stinkt die luchtverfrisser ook heel erg.

Onze katten eten versvleesvoeding en daardoor stinkt de kattenbak écht veel minder :Y

Veel mensen vullen de kattenbak met een dikke laag grit en laten dat er een week of nog langer in liggen, en als je geluk hebt scheppen ze de poepjes en plasklonten eruit, maar vaak gebeurt dat minder vaak dan ze zich hadden voorgenomen omdat het een rotkarweitje is.
Wij gebruiken een methode uit een kattenboek waar onze katten erg tevreden over zijn en mijn man (die de kattenbakken doet O+ ) ook. Hij gooit elke dag de bakken gewoon helemaal leeg en vult de bakken dan weer met een dun laagje vers grit, vergeleken met de dikke laag grit die we andere mensen in de bak zien doen gebruiken we niet eens veel meer grit in de week. In het weekend soppen we de bakken uit.
Wij hebben 4 katten van onszelf, en we volgen de regel voor binnenkatten; 1 bak per kat + 1, dus we hebben altijd minstens 5 bakken op verschillende plekken in huis staan. Wanneer we opvangkatten hebben zetten we er nog bakken bij. Zelfs van de bak die achter het hoofdeinde van het bed staan hebben we geen last.
We hebben twee binnen-/buitenkatten en twee bakken. Ik heb het ook eens geprobeerd om er een dun laagje in te doen (eerst in 1 bak). De kat weigerde erop te gaan. Ook al was de andere bak net gebruikt, de tweede kat ging het liefst op de bak met de dikke laag grit dan met die dunne laag... Dus die dunne laag weer aangevuld en nu worden beide bakken weer gebruikt.

Het maakt misschien ook uit wat voor een soort grit je gebruikt. Ik heb eenmaal grote korrels gehad, maar die vonden ze helemaal niets. Ik gebruik nu de fijnste korrel die er is, en daar kunnen ze heerlijk in graven (wat natuurlijk ook de reden is waarom ze een lekkere dikke laag willen hebben, anders kunnen ze niet graven!)

Ik sop ze niet regelmatig uit, want dat hangt af van het bak gebruik. Als het mooi weer is, zitten de katten vaker buiten en wordt de bak meestal alleen voor noodgevallen gebruikt. En ik ga niet alles weggooien omdat er 1 plasje in ligt...

Ik ben ook van eten gewisseld, ipv Hill's ben ik naar Bozita gegaan. Ze stinken nu wel veel minder! (wat natuurlijk ook vervelend kan zijn omdat ik dan niet altijd weet dat ze op de bak gezeten hebben :P)
pi_108853650
Hoe doen jullie het met op vakantie gaan? Pensioen is geen optie, thuis alleen laten en dat iemand hem komt voeren doe ik liever niet, word nogal heet daar en ramen kunnen dan niet open.

Nu kan hij een weekje naar mijn ouders, maar zou zoiets goed gaan? Gaat hij dan niet ander gedrag vertonen?
All good things are wild and free.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')