Maar niemand heeft je verplicht een HP te kopen. Niet zeuren dus. Had je voor de aanschaf maar moeten kijken of er goede linuxondersteuning was voor de hardware.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:47 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Helaas, ik wordt door HP verplicht de gesloten software van Microsoft te gebruiken. Ik wil super graag overstappen op Ubuntu, maar de restricted drivers van ATI werken alleen maar slechter dan de standaard drivers van Linux zelf.
Jawel dat had ik hem verplicht dus wat je nu zegt is een beetje dom...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar niemand heeft je verplicht een HP te kopen. Niet zeuren dus. Had je voor de aanschaf maar moeten kijken of er goede linuxondersteuning was voor de hardware.
In de tijd dat ik een desktop had, had ik ook geen problemen met mijn ATI videokaart... Maar welke driver bedoel je dan? Heb je eeen link voor me?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:10 schreef Joooo-pi het volgende:
De ati site geeft gewoon de linuxdriver voor de hele ati Mobility Radeon HD 5xxx serie. Dan zou die gewoon moeten werken, toch?
Overigens is het bekend dat ati en linux niet altijd geweldig samen gaan, hoewel ik daar zelf geen last van heb.
En datquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 37
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:13 schreef Joooo-pi het volgende:
http://support.amd.com/us(...)es/radeon_linux.aspx
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is inderdaad een beetje een héél vaag probleemquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:10 schreef droom_econoom8 het volgende:
Balen man. Maar ik kan je helaas niet helpen, omdat Ubuntu bij mij altijd plug en play was ik nooit met zoiets gezeten.
Waarom doe je die instructie? Lukte die installer die ik gelinkt had niet?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:09 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Helaas, ik heb deze handleiding (http://wiki.cchtml.com/in(...)MD.2FATI.27s_site.29) heel zorgvuldig gevolgd, maar helaas heb ik weer last van dezelfde problemen. Zie ik iets over het hoofd??![]()
Is dat niet het zelfde dan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:32 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Waarom doe je die instructie? Lukte die installer die ik gelinkt had niet?
1 | sudo driver_amd.run |
Het moet zijn:quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:42 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Is dat niet het zelfde dan?
Ik heb het pakket opgeslagen als driver_amd in de Home-directory. Vervolgens deze code uitgevoerd:
[ code verwijderd ]
...maar dat leverde niets op. Ik dacht eigenlijk dat die handleiding het zelfde deed.
Sorry, ik heb weinig verstand van Linux.
1 | sudo bash amd-driver-installer-12-1-x86.x86_64.run |
Moet ik Ubuntu even opnieuw installeren voordat ik de code uitvoer? I.v.m. restjes van de oudere drivers?quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:56 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Het moet zijn:
[ code verwijderd ]
Dit mag alleen bij vertrouwde content!
Komt goed, succes met piekeren over de meeste simpele hardware die je niet werkend krijgt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:56 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ga maar lekker verder spelen met je gesloten software dat vol backdoors zit...!
Hangt er vanaf of je al veel hebt verkloot in je vorige actiesquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:59 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Moet ik Ubuntu even opnieuw installeren voordat ik de code uitvoer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |