Het gaat om het geluid terwilj het uitversterkt wordt he. Dan valt dat dus weg.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:15 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nou, bij een 4x12 heb je natuurlijk wel een betere spreiding van het geluid.
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het gaat om het geluid terwilj het uitversterkt wordt he. Dan valt dat dus weg.
Voor 40 euro meer kan ik zo'n Fender G-dec amp krijgen, dat ga ik wel doen denk ik. En ik denk niet dat ik het al te snel zal leren eigenlijk dus ik zal hier waarschijnlijk wel een tijd zoet mee zijn.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:13 schreef mr-green het volgende:
[..]
Ik toen ik begon met gitaar spelen ook deze set gekocht. Wel met een Fender G-dec amp (welke naar mijn ervaring velen malen beter klinkt dan de Frontman).
Leuk gitaartje maar na een paar maanden ben je al toe aan iets beters![]()
De prijs van dit setje is daarintegen wel weer super om mee te starten. Het is dus wel het overwegen waard. Maar als je snel leert dan zou ik alvast een gitaar nemen waar je meer plezier aan beleeft.
Dan is het weer belangrijk om eerst te bepalen hoeveel je ervoor over hebt.
Bedankt voor het aanbod maar ik wil het toch liever nieuw hebbenquote:Op maandag 13 februari 2012 22:53 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Opzich heb ik anders ook nog wel een stratje staan met een 10 watt versterkertje waar toch niks mee gebeurt ?
Kan je zo voor 60 euro meekrijgen en mocht het niks worden dan heb je niet teveel uitgegeven.
Dus bij kleine podia kan het wel weer nuttig zijn omdat het een deel van de PA overneemt? Of zie ik dat verkeerd? Deze 'setting' zie ik wel eens, maar dan wordt het naar mijn idee zo'n brij van geluid als het én pa geluid is én een amp die loeihard speelt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je wilt altijd alleen de PA horen. Versterkers staan dusdanig zacht op het podium dat je ze vaak niet eens hoort en je monitor volume harder is. Gitaristen die hun versterker per se hard willen hebben verneuken juist de zaalmix.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:22 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dus bij kleine podia kan het wel weer nuttig zijn omdat het een deel van de PA overneemt? Of zie ik dat verkeerd? Deze 'setting' zie ik wel eens, maar dan wordt het naar mijn idee zo'n brij van geluid als het én pa geluid is én een amp die loeihard speelt.
Niet alleen dat.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je wilt altijd alleen de PA horen. Versterkers staan dusdanig zacht op het podium dat je ze vaak niet eens hoort en je monitor volume harder is. Gitaristen die hun versterker per se hard willen hebben verneuken juist de zaalmix.
Ja dat dacht ik ook altijd, dus vandaar ook mijn vraag waarom zo'n grote cab op het podium.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:24 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je wilt altijd alleen de PA horen. Versterkers staan dusdanig zacht op het podium dat je ze vaak niet eens hoort en je monitor volume harder is. Gitaristen die hun versterker per se hard willen hebben verneuken juist de zaalmix.
Alleen handig in klein cafe of iets waar je amp niet uitversterkt zal worden.
De voornaamste reden is dat het er tof uitziet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook altijd, dus vandaar ook mijn vraag waarom zo'n grote cab op het podium.
Ook niet geheel onbelangrijkquote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
De voornaamste reden is dat het er tof uitziet.
Heb jij zoveel vertrouwen in de monitorman dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Joh, het lukt Dean met gemakquote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:39 schreef BurnaBoy het volgende:
En omdat gitaristen en bassisten graag hun roadies aan een hernia helpen. 10.gif
NIet mijn muziek, maar wel goed gespeeld!, mooie Ibanez ookquote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:49 schreef Narasan het volgende:
Ik heb eens een nieuwe cover online gegooid. Storm the Sorrow van Epica.
Wat vinden jullie ervan?
Dit was trouwens het geluid van die nieuwe, mooie, perfecte: 'Engl thunder 50' amp.
quote:
Mooie zebrapartyquote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:49 schreef Narasan het volgende:
Ik heb eens een nieuwe cover online gegooid. Storm the Sorrow van Epica.
Wat vinden jullie ervan?
Dit was trouwens het geluid van die nieuwe, mooie, perfecte: 'Engl thunder 50' amp.
Ik snap je even niet meerquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:00 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Mooie zebraparty
Iets mis met de interlacing ofzo ?
Streepjes? Of ik heb een bril nodig hahahaquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:01 schreef BurnaBoy het volgende:
Al die streepjes in je video. Heeft waarschijnlijk iets van doen met interlacing.
videobeeld is streperigquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |