Het doorsnee niveau van mensen die lopen te trollen in dit soort topics.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:04 schreef epicbeardman het volgende:
Altijd fappen de apple fanboys op elkaar, circlewanken kunnen jullie echt goed.
Maar weet je, dat doen ze wel, ze gebruiken het als een marketingploy.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:48 schreef drbarisart het volgende:
Hoe je het wendt of keert, Apple zet een goede stap door onafhankelijke inspecties mogelijk te maken. Het is een teken van goede intenties. Ik vind het jammer dat dit dan door sommigen hier weer op een negatieve manier wordt uitgelegd: "ze doen alsof ze de enige zijn", "ze kloppen zichzelf op de borst", etc.
Ik heb jou nog niet zien reageren op posts van mij? waar HTC en Sony het meeste via Robots doen en Apple fabrieken van foxconn ja die alleen kinderhandjes gebruiken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het doorsnee niveau van mensen die lopen te trollen in dit soort topics.
Het is geen vergelijking want ze hebben geen gelijkenissen. Privezelfmoorden worden NIET meegenomen. Jij hebt het over privezelfmoorden in NL en fabriekszelfmoorden in china. Dit kan je niet vergelijken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb jou of iemand anders nog geen betere vergelijking zien produceren.
Enne,
hier wordt Foxconn met France Telecom vergeleken
[..]
Kom maar met betere cijfersquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking want ze hebben geen gelijkenissen. Privezelfmoorden worden NIET meegenomen. Jij hebt het over privezelfmoorden in NL en fabriekszelfmoorden in china. Dit kan je niet vergelijken.
Kom maar eens met goede bronnen voor die kinderarbeidquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik heb jou nog niet zien reageren op posts van mij? waar HTC en Sony het meeste via Robots doen en Apple fabrieken van foxconn ja die alleen kinderhandjes gebruiken.
Apple heeft FOXCONN ONLY fabrieken, waar niks van andere merken word gemaakt snap je dat niet? En Steve die het nog probeert goed te praten is nog triester.
Dat er dan nog fanboys zijn die net doen alsof zij een deel van de heilige Apple community in standhouden door ze online te verdedigenlater denk je nog wel eens; "wat had ik een plank voor me kop"
Ik lach dat jullie zo veel tijd in deze discussie stoppen, zonder dat je er ooit wat aan gaat hebben.
http://www.huffingtonpost(...)ctory_n_1209953.htmlquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom maar eens met goede bronnen voor die kinderarbeid
Er is geen 'betere' want jouw cijfers hebben geen verband. Jouw vergelijking bestaat niet, er is geen betere.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom maar met betere cijfers
Ik plaats in perspectief, toon aan dat er bij France telecom meer zelfmoorden gepleegd worden, en jij loopt alleen maar te jammeren.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:15 schreef Zith het volgende:
[..]
Er is geen 'betere' want jouw cijfers hebben geen verband. Jouw vergelijking bestaat niet, er is geen betere.
en daar staat ookquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
http://www.huffingtonpost(...)ctory_n_1209953.html
In February 2011, Apple said that 91 children were found to be working in some of its Chinese factories, according to The Telegraph.
Apple zelf goed genoeg als bron?
Kortom, Apple zet niet in op kinderarbeid, ze hebben een actief programma om het tegen te gaan bij hun toeleveranciersquote:We have a zero-tolerance policy for underage labor, and we believe our system is the toughest in the electronics industry. In 2011, we broadened our age verification program and saw dramatic improvements in hiring practices by our suppliers. Cases of underage labor were down significantly, and our audits found no underage workers at our final assembly suppliers."
Jij baseert je mening op een paar YouTube filmpjes. Je gaat straal voorbij aan het feit dat producten van andere bedrijven ook sporadisch door kinderen worden gemaakt. Verder zitten je posts vol met leugens, beledigingen en andere quatsch. Kortom, je discussieert als een 15-jarige ADHD'er.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:11 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik heb jou nog niet zien reageren op posts van mij? waar HTC en Sony het meeste via Robots doen en Apple fabrieken van foxconn ja die alleen kinderhandjes gebruiken.
Apple heeft FOXCONN ONLY fabrieken, waar niks van andere merken word gemaakt snap je dat niet? En Steve die het nog probeert goed te praten is nog triester.
Dat er dan nog fanboys zijn die net doen alsof zij een deel van de heilige Apple community in standhouden door ze online te verdedigenlater denk je nog wel eens; "wat had ik een plank voor me kop"
Ik lach dat jullie zo veel tijd in deze discussie stoppen, zonder dat je er ooit wat aan gaat hebben.
Ja maar dit is een Apple topic, het gaat hier over apple en niet over andere bedrijven.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Jij baseert je mening op een paar YouTube filmpjes. Je gaat straal voorbij aan het feit dat producten van andere bedrijven ook sporadisch door kinderen worden gemaakt. Verder zitten je posts vol met leugens, beledigingen en andere quatsch. Kortom, je discussieert als een 15-jarige ADHD'er.
Ik heb het over jouw foute cijfers waar je fabriekszelfmoorden vergelijkt met privezelfmoorden. Dat is geen perspectief tonen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik plaats in perspectief, toon aan dat er bij France telecom meer zelfmoorden gepleegd worden
Wat zit je nou te jammerenquote:Verder voeg je niets toe aan de discussie, hebt geen betere of gecorrigeerde cijfers, maar je gooit alleen maar met je poppen,
Jij ookquote:Sterk, die argumentatie.
maakt dat wat uit dan? Waar ligt het verschil?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:50 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik heb het over jouw foute cijfers waar je fabriekszelfmoorden vergelijkt met privezelfmoorden. Dat is geen perspectief tonen.
Ik doe niet aan statistiek, ik laat de cijfers in verhouding tot andere zien, om ze in perspectief te plaatsen.quote:Wat zit je nou te jammeren. Wat voeg jij toe aan deze discussie behalve je slechte kennis van statistiek?
Waar ligt het verschil? Nou misschien dat je in het ene geval een kleine, afgekaderde groep pakt en die vergelijkt met de volledige groep. Klein verschilletje maar hoor.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
maakt dat wat uit dan? Waar ligt het verschil?
Nee dat is duidelijk.quote:Ik doe niet aan statistiek
Bron: Reutersquote:Apple iPad plant conditions better than the norm: agency
(Reuters) - Working conditions at Chinese manufacturing plants where Apple Inc's iPads and iPhones are made are far better than those at garment factories or other facilities elsewhere in the country, according to the head of a non-profit agency investigating the plants.
[..]
"I was very surprised when I walked onto the floor at Foxconn, how tranquil it is compared with a garment factory," he said. "So the problems are not the intensity and burnout and pressure-cooker environment you have in a garment factory. . It's more a function of monotony, of boredom, of alienation perhaps."
[..]
Companies that join the FLA abide by rigorous commitments, and their interests are balanced by non-governmental organizations and more than 200 universities that sit on the board of the organization with the corporations, he said.
[..]
"Apple didn't need to join the FLA," he said. "The FLA system is very tough. It involves unannounced visits, complete access, public reporting.
"If Apple wanted to take the easy way out there were a whole host of options available to them," he added. "The fact that they joined the FLA shows they were really serious about raising their game."
zoals ik al zei, er is geen iphone fabriek in NL dus je zal nooit tevreden zijn, intussen zet ik de cijfers in verhouding, en het enige wat jij en anderen doen is daar overs huilen omdat ze dan ineens helemaal niet schokkend zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar ligt het verschil? Nou misschien dat je in het ene geval een kleine, afgekaderde groep pakt en die vergelijkt met de volledige groep. Klein verschilletje maar hoor.
[..]
Nee dat is duidelijk.
Bron 15feb 2012quote:Apple's Chinese labourers get 1.6 per cent of iPad loot
Foxconn staff get only $8 of tablet's $499 price tag
As Apple desperately tries to repaint itself as a caring company when it comes to workers’ rights, news has emerged that employees in its suppliers’ Chinese factories get just $8 of the $499 sale price of each iPad 2.
Several news sources cite a Korea Daily report which claims that, based on average salaries, workers in the region get a 1.6 per cent slice of the pie, while Apple creams off $150 or around 30 per cent of the tablet’s retail price.
The figures are thrown into particularly stark contrast given that workers in Apple supplier factories in South Korea take home a much larger wedge - $34 per unit or 6.8 per cent of the sales price, according to the report.
The OECD’s South Korean representative, Kim Ki-jun, reportedly urged local businesses in the region to focus on entrepreneurship and innovation. He added that while tech giants will always locate manufacturing in regions with low labour costs, they could do more to reinvest their profits in said regions, according to Taiwanese news site WantChinaTimes.
Apple failed to respond to a request for comment.
The firm is fighting fires on several fronts in China this week. With consumer anger at the treatment of workers in factories run by suppliers such as Foxconn reaching critical mass, even CEO Tim Cook has been forced to publically admit conditions are bad, but that the firm is taking steps to change this.
Heb je ook op het nieuws gezien dat personeel in de rij stond in Chengdu bij de opening van een nieuwe foxconn fabriek omdat de gemiddelde werknemer daar meer verdient dan bij andere fabrieken?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:35 schreef epicbeardman het volgende:
Ga je nog reageren op me trouwens hierboven dbarisart of praat je er weer mooi over heen.
Kan je trouwens weinig van zeggen bedenk ik me zojuist.
[..]
Bron 15feb 2012
Omdat je keer op keer met onzin aan komt zetten waar ik helemaal geen zin heb om op te reageren. Je zoekt maar wat random anti-Apple artikelen en denkt dat je daarmee een punt maakt, ongeacht de inhoud.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:35 schreef epicbeardman het volgende:
Ga je nog reageren op me trouwens hierboven dbarisart of praat je er weer mooi over heen.
Kan je trouwens weinig van zeggen bedenk ik me zojuist.
[..]
Bron 15feb 2012
Het nieuws bericht poste ik inderdaad omdat jij bericht #89 van mij oversloeg en maar wat bullshit nieuws neer dropte om zo snel mogelijk mijn post weer weg te krijgen of niet?quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:31 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Omdat je keer op keer met onzin aan komt zetten waar ik helemaal geen zin heb om op te reageren. Je zoekt maar wat random anti-Apple artikelen en denkt dat je daarmee een punt maakt, ongeacht de inhoud.
Dat artikel begint al met de kop "Apple's Chinese labourers". Apple heeft geen Chinese labourers. Foxconn heeft die. En ze worden betaald door.. Foxconn.
Hoeveel krijgen ze betaald? $8 per iPad? Krijgt Foxconn dat of krijgt die werknemer dat? Wat is het loon van de werknemer? Is dat minder dan het minimumloon? Hoe verhoudt dat loon zich tot andere fabrieken? Hoeveel krijgt de directie van Foxconn? Indien de werknemers geen redelijk bedrag betaald krijgen, wat kan Apple doen om dit te verbeteren?
Dat zijn allemaal vragen die jij niet stelt, omdat jij geen discussie wil voeren, je wil gewoon wat poep naar Apple gooien zonder je te laten tegenhouden door enige vorm van argumentatie.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:14 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het FLA rapport slecht gaat zijn? de suïcidale mensen krijgt FLA echt niet te spreken hoor, ook de slechte omstandigheden krijgen ze niet te zien.
Alles van FLA zal vooraf aangekondigd zijn en zal natuurlijk in een keer heel wat beter ogen nadat ze de klagende mensen een dagje vrij hebben en verder alles van te voren is aangepast. Ze kunnen voor paar dollar vast paar mensen vinden die Foxconn helemaal de hemel in prijzen.
Bron: Bloombergquote:Feb. 17 (Bloomberg) -– The Fair Labor Association, a watchdog monitoring working conditions at makers of Apple Inc. products, has uncovered “tons of issues” that need to be addressed at a Foxconn Technology Group plant in Shenzhen, China, FLA Chief Executive Officer Auret van Heerden said.
Van Heerden made the comments in a telephone interview after a multiday inspection of the factory. Apple, the first technology company to join the FLA, said on Feb. 13 that it asked the Washington-based nonprofit organization to inspect plants owned by three of its largest manufacturing partners.
“We’re finding tons of issues,” van Heerden said en route to a meeting where FLA inspectors were scheduled to present preliminary findings to Foxconn management. “I believe we’re going to see some very significant announcements in the near future.”
Dit is dezelfde van Heerden die eerst zei dat Foxconn boven gemiddelde werkomstandigheden kende en 'first class' facilities?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:52 schreef drbarisart het volgende:
[..]
[..]
Bron: Bloomberg
Wil je nu nog steeds beweren dat het allemaal doorgestoken kaart is, of geef je toe dat je wederom complete onzin hebt lopen verkondigen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |