abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108007382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergelijk voor de grap eens de zelfmoorden bij Foxcon met die onder Nederlandse jongeren
Dan moet je de zelfmoorden onder Chinese jongeren vergelijken met die van Nederlandse jongeren, en die van Chinese fabrieksarbeiders met die van Nederlandse fabrieksarbeiders. Geen groepen door elkaar gooien, dat is dat iedereen doet die statistieken die naar z'n hand wil zetten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108007404
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die middelste vergelijking.... een electronica fabriek vergelijken met ALLE Amerikaanse werkplaatsen, dus incl. gevaarlijke beroepen zoals zware industrie, politie ed :')
Echt he, iedereen weet dat de meeste banen in de VS levensgevaarlijk zijn, als je die niet zou meetellen zou het gemiddelde zeker geen 35 zijn, maar eerder 2 of 3 ofzo!
pi_108007456
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet je de zelfmoorden onder Chinese jongeren vergelijken met die van Nederlandse jongeren, en die van Chinese fabrieksarbeiders met die van Nederlandse fabrieksarbeiders. Geen groepen door elkaar gooien, dat is dat iedereen doet die statistieken die naar z'n hand wil zetten.
Ok, zullen we de zelfmoorden in Apple's fabrieken eens vergelijken met de zelfmoorden in Dell's fabrieken? Oh wacht..
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:08:24 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108007480
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Prima, ben benieuwd naar de cijfers.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108007522
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:07 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Ok, zullen we de zelfmoorden in Apple's fabrieken eens vergelijken met de zelfmoorden in Dell's fabrieken? Oh wacht..
Die komen volgens mij van hetzelfde bedrijf. Ik probeer hier Apple niet zwart te maken slechts te zeggen dat dat plaatje scheef is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_108007526
quote:
Eng.

Heel eng.
pi_108007543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik ga ze niet opzoeken, ik zeg alleen maar dat je wel goed moet vergelijken. Anders ben je gewoon achterlijk bezig (maar dat snap je zelf ook wel).
pi_108007555
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wie weet doen ze dat wel maar is dat niet nieuwswaardig. Je hebt namelijk geen Dell-fans die elk wissewasje van het bedrijf op de voet volgen en delen. :)
Aha, maar waarom zijn daar geen rapporten van?
pi_108007611
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Chinese jongeren: http://www.findingdulcine(...)de--Report-Says.html

NLe jongeren: http://statline.cbs.nl/St(...)120215-1511&STB=G3,T

In NL is het zelfmoordgehalte veel lager dan in China. En waarom wilde je die nou vergeleken zien?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108007696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In NL is het zelfmoordgehalte veel lager dan in China. En waarom wilde je die nou vergeleken zien?
Die Chinese jongeren kunnen geen iPhone betalen itt de Nederlandse jongeren. Dat blijkt maar weer uit deze statistieken (kan letterlijk zo op zo'n plaatje gezet worden). En nu heb ik weer college, houdoe! :D
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:14:48 #61
45206 Pietverdriet
pi_108007718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zodat fanboys als jij eens zien dat zelfmoord onder jongeren in Nederland een groter probleem is dan zelfmoord bij mensen die Apple producten in elkaar zetten. Maar daar zal jij je nooit over opwinden, jij zoekt alleen maar een reden om op Apple af te geven.
pi_108007782
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zodat fanboys als jij eens zien dat zelfmoord onder jongeren in Nederland een groter probleem is dan zelfmoord bij mensen die Apple producten in elkaar zetten. Maar daar zal jij je nooit over opwinden, jij zoekt alleen maar een reden om op Apple af te geven.
Sterk _O-
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:16:45 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108007795
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:10 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Aha, maar waarom zijn daar geen rapporten van?
Die zijn er wel maar niet of amper te vinden, waarschijnlijk gewoon ook bedoeld voor intern gebruik, net zoals de inspectierapporten van HP en Apple. Ik kan die van Apple tenminste ook niet vinden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 15:21:35 #64
230491 Zith
pls tip
pi_108007972
quote:

[..]

Je bent nog steeds verkeerde cijfers aaan het vergelijken. Nooit veel statistiek gehad eh?

quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:16 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Owned _O-
Fanboys :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_108008023
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die zijn er wel maar niet of amper te vinden, waarschijnlijk gewoon ook bedoeld voor intern gebruik, net zoals de inspectierapporten van HP en Apple. Ik kan die van Apple tenminste ook niet vinden.
Die van Apple zijn al jarenlang openbaar: http://www.apple.com/supplierresponsibility/

Waarom zijn Dell of HP daar niet transparant over?
pi_108008072
quote:

[..]

Zucht... nu zit je weer 2 verschillende groepen te vergelijken, dipshit with a small dick.

Dit is echt te vermoeiend en te nutteloos aan het worden.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:25:15 #67
45206 Pietverdriet
pi_108008108
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, ik ga ze niet opzoeken, ik zeg alleen maar dat je wel goed moet vergelijken. Anders ben je gewoon achterlijk bezig (maar dat snap je zelf ook wel).
Zeker, maar het plaatst het wel in perspectief. Laten we niet doen alsof het aantal zelfmoorden bij Foxcon zo hoog ligt.
Bij France telecom pleegden in 18 maanden 23 medewerkers zelfmoord, en ze hebben 100.000 medewerkers.
http://www.vkbanen.nl/ban(...)zelfmoord/96361.html
Foxconn heeft 420.000 medewerkers en 10 zelfmoorden in een jaar.

Dus laten we het even in perspectief blijven zien
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:25:51 #68
45206 Pietverdriet
pi_108008128
quote:
10s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zucht... nu zit je weer 2 verschillende groepen te vergelijken, dipshit with a small dick.

Dit is echt te vermoeiend en te nutteloos aan het worden.
Kijk, de fanboy zit weer op zijn vertrouwde niveau
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:27:07 #69
45206 Pietverdriet
pi_108008184
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:21 schreef Zith het volgende:

[..]

Je bent nog steeds verkeerde cijfers aaan het vergelijken. Nooit veel statistiek gehad eh?

[..]

Fanboys :')
Tja, jammer dat er in NL geen Iphone fabriek is, dan zou je beter kunnen vergelijken, niet? Ik claim geen statistische vergelijking, ik plaats in perspectief.
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 15:29:32 #70
230491 Zith
pls tip
pi_108008269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, jammer dat er in NL geen Iphone fabriek is, dan zou je beter kunnen vergelijken, niet? Ik claim geen statistische vergelijking, ik plaats in perspectief.
Btw, de fabriekszelfmoorden zijn zonder prive-zelfmoorden. Derhalve is je perspectief nutteloos.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:29:35 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108008275
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:22 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Die van Apple zijn al jarenlang openbaar: http://www.apple.com/supplierresponsibility/

Waarom zijn Dell of HP daar niet transparant over?
Het zal bij Dell wel hier ergens staan (geen zin om diep te zoeken, kwam wel wat dingen tegen):
http://content.dell.com/us/en/corp/cr.aspx?c=us&l=en&s=corp
En van HP:
http://www.hp.com/hpinfo/(...)_responsibility.html
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108008446
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het zal bij Dell wel hier ergens staan (geen zin om diep te zoeken, kwam wel wat dingen tegen):
http://content.dell.com/us/en/corp/cr.aspx?c=us&l=en&s=corp
En van HP:
http://www.hp.com/hpinfo/(...)_responsibility.html
Ik zie daar niks staan over onafhankelijke inspecties.
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:36:07 #73
45206 Pietverdriet
pi_108008564
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Btw, de fabriekszelfmoorden zijn zonder prive-zelfmoorden. Derhalve is je perspectief nutteloos.
Heb jou of iemand anders nog geen betere vergelijking zien produceren.
Enne,
hier wordt Foxconn met France Telecom vergeleken

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zeker, maar het plaatst het wel in perspectief. Laten we niet doen alsof het aantal zelfmoorden bij Foxcon zo hoog ligt.
Bij France telecom pleegden in 18 maanden 23 medewerkers zelfmoord, en ze hebben 100.000 medewerkers.
http://www.vkbanen.nl/ban(...)zelfmoord/96361.html
Foxconn heeft 420.000 medewerkers en 10 zelfmoorden in een jaar.

Dus laten we het even in perspectief blijven zien
pi_108009103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En perspectief is wat weinigen hier lijken te hebben. Elke zelfmoord is er 1 teveel, en elke actie die hier tegen wordt ondernomen is welkom. Of dat nou door Apple, Dell, HP of iemand anders wordt gedaan.

Hoe je het wendt of keert, Apple zet een goede stap door onafhankelijke inspecties mogelijk te maken. Het is een teken van goede intenties. Ik vind het jammer dat dit dan door sommigen hier weer op een negatieve manier wordt uitgelegd: "ze doen alsof ze de enige zijn", "ze kloppen zichzelf op de borst", etc.

Als iedereen nou even z'n onderbuikgevoelens terzijde laat. Het gaat hier niet meer om producten of iemands voorkeur qua OS. Het gaat hier om mensen, om hun levenskwaliteit. En daar draagt niet alleen 1 bedrijf de verantwoordelijkheid voor, maar de hele industrie.
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:52:50 #75
45206 Pietverdriet
pi_108009249
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:48 schreef drbarisart het volgende:

[..]

En perspectief is wat weinigen hier lijken te hebben. Elke zelfmoord is er 1 teveel, en elke actie die hier tegen wordt ondernomen is welkom. Of dat nou door Apple, Dell, HP of iemand anders wordt gedaan.

Hoe je het wendt of keert, Apple zet een goede stap door onafhankelijke inspecties mogelijk te maken. Het is een teken van goede intenties. Ik vind het jammer dat dit dan door sommigen hier weer op een negatieve manier wordt uitgelegd: "ze doen alsof ze de enige zijn", "ze kloppen zichzelf op de borst", etc.

Als iedereen nou even z'n onderbuikgevoelens terzijde laat. Het gaat hier niet meer om producten of iemands voorkeur qua OS. Het gaat hier om mensen, om hun levenskwaliteit. En daar draagt niet alleen 1 bedrijf de verantwoordelijkheid voor, maar de hele industrie.
Het is ook opvallend dat mensen als Hofstadgruppe zich geen fuck interesseren voor zelfmoord als maatschappelijk probleem, maar het alleen maar als bash mogelijkheid zien om een fabrikant van elektronica af te zeiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')