Maar hoe verklaar je jouw uitleg met dat van bv. een zebra die achterna wordt gezeten door een leeuw? Overlevingsdrang?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:52 schreef Starphus het volgende:
Persoonlijk denk ik wel dat een hond/dier kan denken over de dood omdat het zelf ook instincten heeft,
Dit is geen logische redenatie. Vrijwel elk dier heeft instinct, vrijwel geen heeft besef van leven en dood.
Het hebben van instinct staat niet gelijk aan (zelf)bewustzijn.
Is You nou een man of een vrouw?quote:You, de eigenares van de Rottweiler, ziet maar één reden waarom zijn hond de fatale sprong maakte.
Dat is het instinct idd. Daar komt niet zoveel tot geen rationaliteit bij kijken. Eerder te vergelijken met een bloem die opend als de zon schijnt en dichtklapt wanneer dat niet zo is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:56 schreef hydroven het volgende:
[..]
Maar hoe verklaar je jouw uitleg met dat van bv. een zebra die achterna wordt gezeten door een leeuw? Overlevingsdrang?
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:23 schreef Starphus het volgende:
[..]
Dat is het instinct idd. Daar komt niet zoveel tot geen rationaliteit bij kijken. Eerder te vergelijken met een bloem die opend als de zon schijnt en dichtklapt wanneer dat niet zo is.
Dat dus.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:11 schreef Staal het volgende:
In dit verhaal vraag ik me af wat de uitbrander eigenlijk is geweest. Misschien was het dier doodsbang en probeerde hij weg te rennen van die vrouw. Lijkt me logischer dan zelfmoord plegen.
Ik heb honden en katten meegemaakt waar we echt alles op alles moesten zetten om ze te laten overleven, dwangvoeding en alles erbij, inc soort van therapie om er maar weer levenslust in te krijgen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:49 schreef hydroven het volgende:
Het verhaal rammelt langs alle kanten inzake geloofwaardigheid. Maar lijkt me wel een interessante discussie waardig of dieren nu wel of niet na kunnen denken over de dood, laat staan het uitvoeren van zelfmoord.
Persoonlijk denk ik wel dat een hond/dier kan denken over de dood omdat het zelf over instincten beschikt, maar dat het (on)mogelijk zelfmoord kan plegen omdat je daarvoor een zekere mate van intelligentie moet beschikken, namelijk het met opzet stopzetten van de levenslijn.
Dus ook dieren hebben al geen recht op zelfbeschikking!?!quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:32 schreef erodome het volgende:
Ik heb honden en katten meegemaakt waar we echt alles op alles moesten zetten om ze te laten overleven, dwangvoeding en alles erbij, inc soort van therapie om er maar weer levenslust in te krijgen.
Dit waren meestal dieren die een tijdje bij een overleden baas hadden gezeten, sommige zelfs een paar dagen voordat het overlijden van de baas werd opgemerkt.
Alhoewel de dieren geheel gezond waren lichamelijk waren ze ongelovelijk down, een aantal stopte dus met eten en drinken, deden niets meer behalve in hun mand kruipen en de wereld buitensluiten.
Ik mag hopen dat als jij stik depri bent er ook mensen om je heen zijn die je door die periode heenhelpen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus ook dieren hebben al geen recht op zelfbeschikking!?!
Dat hoop ik ook!quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:39 schreef erodome het volgende:
Ik mag hopen dat als jij stik depri bent er ook mensen om je heen zijn die je door die periode heenhelpen.
Volgens de professor, die er waarschijnlijk verstand heeft (ookal is het een chinees) niet:quote:Het verhaal rammelt langs alle kanten inzake geloofwaardigheid. Maar lijkt me wel een interessante discussie waardig of dieren nu wel of niet na kunnen denken over de dood, laat staan het uitvoeren van zelfmoord.
quote:Wanneer honden over hun toeren zijn, verliezen ze hun capaciteit om gevaarlijke situaties terdege in te schatten. Dit kan verklaren waarom het dier van het balkon is gesprongen
Er is echt een hondenpuberteitquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:50 schreef Klipnap het volgende:
Waar gaat het heen met de wereld![]()
Hondenpuberteit?
Dat is een andere discussie, sommige mensen denken dat hun hond een konijn is en stoppen ze 20 uur per dag in een bench.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:11 schreef Staal het volgende:
Ik heb inmiddels geen hoge pet op van zgn. hondenliefhebbers. Veel ervan zouden gewoon net zo makkelijk een slaafje hebben als het legaal zou zijn.
Eens.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:11 schreef Staal het volgende:
In dit verhaal vraag ik me af wat de uitbrander eigenlijk is geweest. Misschien was het dier doodsbang en probeerde hij weg te rennen van die vrouw. Lijkt me logischer dan zelfmoord plegen.
Denk dat er ook veel honden zijn die op hun wenken worden bediend. Tegenovergestelde van een slaaf dus.quote:Ik heb inmiddels geen hoge pet op van zgn. hondenliefhebbers. Veel ervan zouden gewoon net zo makkelijk een slaafje hebben als het legaal zou zijn.
Had ik het tegen jou?quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:07 schreef Eminique het volgende:
[..]
Wat begreep je niet aan het woord alle ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |