Ik moet zeggen dat ik dat laatste nog niet eens zo'n domme opmerking vind. Als ik TS was en ik had in het verleden enigszins last van een dinsdagdip na gebruik, zou ik het nu niet eens overwegen om te doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Armageddon. Dat is letterlijk het ergste wat er kan gebeuren. Er kan ook niks gebeuren. En alles ertussen, volgens een afglijdende schaal van waarschijnlijkheid.
Minder letterlijk: postnatale gelijkende depressie.
Ja klopt, dat stelde ik namelijk zelf ook voorquote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:50 schreef tech4u het volgende:
[..]
Je velt een oordeel puur gebaseerd op wat persoonlijke ervaringen zonder je te verdiepen in de feiten. Er is nergens wat nuance te bekennen in je posts, dat vind ik inderdaad bekrompen.
Wat is er mis mee dat ze hier om advies vraagt? Er kunnen toch mensen zijn die haar doorverwijzen naar Jellinek of mensen die met wetenschappelijk onderbouwde artikelen komen.
Wederom selectief lezen, was een reactie op iemand die met de botte bijl het topic in kwam zeilen zonder de door jou zo hoog geprezen onderbouwing/beargumentering.quote:Jij bent inderdaad erg beschaaft heb ik gelezen:
[..]
Iedereen mag wat mij betreft in fatsoenlijke bewoording zijn mening geven.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:26 schreef CutCake het volgende:
[..]
Ja klopt, dat stelde ik namelijk zelf ook voor
Verder vraag ik me af waaruit jij concludeert dat ik niet over feitelijke kennis beschik ten aanzien van xtc, ik uit hier mijn eigen bevindingen/waarnemingen/bevindingen ten aanzien van een niet objectief te kwantificeren mate van verantwoordelijkheid onder drugsgebruikende ouders. Uit jouw reactie maak ik dus op dat deze wel voorhanden is, ik ben benieuwd..
[..]
Wederom selectief lezen, was een reactie op iemand die met de botte bijl het topic in kwam zeilen zonder de door jou zo hoog geprezen onderbouwing/beargumentering.
Maar in plaats van een discussie over een nachtje stoempen op pillen en/of coke als ouder wordt het nu meer over een discussie welke mening iemand wel of niet mág verkondigen en dat vind ik best belachelijk.
Ja, daarover zat ik te denken, ik kon niet meer op de naam van die site komen!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:28 schreef seasushi het volgende:
http://www.drugsinfoteam.nl
Wellicht een handige site om je vraag te stellen, of een vergelijkbare vraag te zoeken. Er zit o.a. een arts in het team.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:17 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Armageddon. Dat is letterlijk het ergste wat er kan gebeuren. Er kan ook niks gebeuren. En alles ertussen, volgens een afglijdende schaal van waarschijnlijkheid.
En waar zou je dat ongeveer indelen op jouw "afglijdende schaal van waarschijnlijkheid"?quote:Minder letterlijk: postnatale gelijkende depressie.
Zat ik ook net aan te denken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iedereen mag wat mij betreft in fatsoenlijke bewoording zijn mening geven.
Ik lees echter een aantal keren dat ouderschap en recreatief drugsgebruik niet samen zouden gaan, en ik vraag me af waarop dat gebaseerd is? En zeker in zo'n geval vraag ik me dan af of mensen die die mening toegedaan zijn, vinden dat je wel op stap mag en flink mag drinken.
Niet als je BV geeft.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iedereen mag wat mij betreft in fatsoenlijke bewoording zijn mening geven.
En zeker in zo'n geval vraag ik me dan af of mensen die die mening toegedaan zijn, vinden dat je wel op stap mag en flink mag drinken.
Dat is het enige criterium, al dan niet borstvoeding gevend?quote:
Ja, datvis mijn opvatting inderdaad. Of ze moet voor voldoende vooraf afgekolfde melk zorgen. En dan moet de baby ook nog eens gewend zijn aan de fles te drinken. Ik vind niet dat het kind hoeft te lijden onder het feit dat mama een drankje wil drinken of een lijntje te snuiven.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het enige criterium, al dan niet borstvoeding gevend?
Gedurende de borstvoedingsperiode mag een vrouw dan niets drinken?
Aan al die voorwaarden voldoet TS. Melk wordt afgekolfd, kindje is al gewend aan de fles.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ja, datvis mijn opvatting inderdaad. Of ze moet voor voldoende vooraf afgekolfde melk zorgen. En dan moet de baby ook nog eens gewend zijn aan de fles te drinken. Ik vind niet dat het kind hoeft te lijden onder het feit dat mama een drankje wil drinken of een lijntje te snuiven.
De kans acht ik, zonder de achtergrond van TS te kennen, vrij laag in. Maar dat kan TS zelf wel bepalen, als ze vaker een dinsdagdip heeft, en op het randje pnd wandelt...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
En waar zou je dat ongeveer indelen op jouw "afglijdende schaal van waarschijnlijkheid"?
En tegelijkertijd lees ik dat er 3 a 4 dagen geen bv gegeven mag worden. Terwijl het kindje dat nog wel krijgt, dat het kindje te moeten ontzeggen omdat je zelf drugs wil gebruiken is toch zielig? Bv is meer dan alleen voeding binnen krijgen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aan al die voorwaarden voldoet TS. Melk wordt afgekolfd, kindje is al gewend aan de fles.
ah, dus zolang je zoogt kan je beter ook niet werken dan dus?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
En tegelijkertijd lees ik dat er 3 a 4 dagen geen bv gegeven mag worden. Terwijl het kindje dat nog wel krijgt, dat het kindje te moeten ontzeggen omdat je zelf drugs wil gebruiken is toch zielig? Bv is meer dan alleen voeding binnen krijgen.
Vier dagen geen borstvoeding maar uit de fles ... Ja, ik denk dat dat kind bij voorbaat al voor galg en rad opgroeit. Met een enorm trauma erbij.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
En tegelijkertijd lees ik dat er 3 a 4 dagen geen bv gegeven mag worden. Terwijl het kindje dat nog wel krijgt, dat het kindje te moeten ontzeggen omdat je zelf drugs wil gebruiken is toch zielig? Bv is meer dan alleen voeding binnen krijgen.
Huh?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:00 schreef simmu het volgende:
[..]
ah, dus zolang je zoogt kan je beter ook niet werken dan dus?
Wat is BV nog meer dan?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:59 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
dat zat mensen moedermelk kolven. je zegt toch ook niet dat je je kind de borst ontzegt omdat je als vrouw gaat werken, om welke reden dan ook, en het kind in kwestie gekolfde melk uit een (oei! evil!) fles geeftquote:
Dat ligt dan imo toch echt meer in jouw emotinaliteit dan in rationaliteit.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ja, je kan heel klinisch en afstandelijk naar de tijdspanne en vooraf genomenmaatregelen kijjken, maar ik kan me gewoon niet losmaken van het feit dat daar een 3,5 maand oud babietje 4 dagen niet aan de borst mag omdat mama een avond los wil gaan. Ik vind dat gewoon niet kunnen. Dan wacht je maar even totdat je geen bv meer geeft.
Kort door de bocht; ja dat is beter. Waarmee ik niet zeg dat een moeder niet mág werken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:00 schreef simmu het volgende:
[..]
ah, dus zolang je zoogt kan je beter ook niet werken dan dus?
Je trekt een hele verkeerde conclusie uit mijn opvatting. Mijn eigen dochters hebben niet eens volledig bv kunnen krijgen en er is niks mis mee met kinderen die met de fles krijgen. Maar ditkindje drinkt wel degelijk nog uit de borst en is daar aan gewend.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:07 schreef simmu het volgende:
[..]
dat zat mensen moedermelk kolven. je zegt toch ook niet dat je je kind de borst ontzegt omdat je als vrouw gaat werken, om welke reden dan ook, en het kind in kwestie gekolfde melk uit een (oei! evil!) fles geeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |