abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107969771
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Armageddon. Dat is letterlijk het ergste wat er kan gebeuren. Er kan ook niks gebeuren. En alles ertussen, volgens een afglijdende schaal van waarschijnlijkheid.

Minder letterlijk: postnatale gelijkende depressie.
Ik moet zeggen dat ik dat laatste nog niet eens zo'n domme opmerking vind. Als ik TS was en ik had in het verleden enigszins last van een dinsdagdip na gebruik, zou ik het nu niet eens overwegen om te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107970026
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:50 schreef tech4u het volgende:

[..]

Je velt een oordeel puur gebaseerd op wat persoonlijke ervaringen zonder je te verdiepen in de feiten. Er is nergens wat nuance te bekennen in je posts, dat vind ik inderdaad bekrompen.
Wat is er mis mee dat ze hier om advies vraagt? Er kunnen toch mensen zijn die haar doorverwijzen naar Jellinek of mensen die met wetenschappelijk onderbouwde artikelen komen.
Ja klopt, dat stelde ik namelijk zelf ook voor :')
Verder vraag ik me af waaruit jij concludeert dat ik niet over feitelijke kennis beschik ten aanzien van xtc, ik uit hier mijn eigen bevindingen/waarnemingen/bevindingen ten aanzien van een niet objectief te kwantificeren mate van verantwoordelijkheid onder drugsgebruikende ouders. Uit jouw reactie maak ik dus op dat deze wel voorhanden is, ik ben benieuwd..

quote:
Jij bent inderdaad erg beschaaft heb ik gelezen:

[..]
Wederom selectief lezen, was een reactie op iemand die met de botte bijl het topic in kwam zeilen zonder de door jou zo hoog geprezen onderbouwing/beargumentering.

Maar in plaats van een zij-discussie over een nachtje stoempen op pillen en/of coke als ouder wordt het nu meer over een discussie welke mening iemand wel of niet mág verkondigen en dat vind ik best belachelijk.
pi_107970108
http://www.drugsinfoteam.nl
Wellicht een handige site om je vraag te stellen, of een vergelijkbare vraag te zoeken. Er zit o.a. een arts in het team.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107970111
Hmm, vannacht deel 1 geopend en nu al deel 2. Gaat best vlot.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_107970133
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:26 schreef CutCake het volgende:

[..]

Ja klopt, dat stelde ik namelijk zelf ook voor :')
Verder vraag ik me af waaruit jij concludeert dat ik niet over feitelijke kennis beschik ten aanzien van xtc, ik uit hier mijn eigen bevindingen/waarnemingen/bevindingen ten aanzien van een niet objectief te kwantificeren mate van verantwoordelijkheid onder drugsgebruikende ouders. Uit jouw reactie maak ik dus op dat deze wel voorhanden is, ik ben benieuwd..

[..]

Wederom selectief lezen, was een reactie op iemand die met de botte bijl het topic in kwam zeilen zonder de door jou zo hoog geprezen onderbouwing/beargumentering.

Maar in plaats van een discussie over een nachtje stoempen op pillen en/of coke als ouder wordt het nu meer over een discussie welke mening iemand wel of niet mág verkondigen en dat vind ik best belachelijk.
Iedereen mag wat mij betreft in fatsoenlijke bewoording zijn mening geven.

Ik lees echter een aantal keren dat ouderschap en recreatief drugsgebruik niet samen zouden gaan, en ik vraag me af waarop dat gebaseerd is? En zeker in zo'n geval vraag ik me dan af of mensen die die mening toegedaan zijn, vinden dat je wel op stap mag en flink mag drinken.
pi_107970143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:28 schreef seasushi het volgende:
http://www.drugsinfoteam.nl
Wellicht een handige site om je vraag te stellen, of een vergelijkbare vraag te zoeken. Er zit o.a. een arts in het team.
Ja, daarover zat ik te denken, ik kon niet meer op de naam van die site komen!
Goede!
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:31:34 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_107970218
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:17 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Armageddon. Dat is letterlijk het ergste wat er kan gebeuren. Er kan ook niks gebeuren. En alles ertussen, volgens een afglijdende schaal van waarschijnlijkheid.
:z
quote:
Minder letterlijk: postnatale gelijkende depressie.
En waar zou je dat ongeveer indelen op jouw "afglijdende schaal van waarschijnlijkheid"?
Huilen dan.
pi_107970225
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik lees echter een aantal keren dat ouderschap en recreatief drugsgebruik niet samen zouden gaan, en ik vraag me af waarop dat gebaseerd is? En zeker in zo'n geval vraag ik me dan af of mensen die die mening toegedaan zijn, vinden dat je wel op stap mag en flink mag drinken.
Zat ik ook net aan te denken. ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_107970849
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En zeker in zo'n geval vraag ik me dan af of mensen die die mening toegedaan zijn, vinden dat je wel op stap mag en flink mag drinken.
Niet als je BV geeft.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_107970918
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:46 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Niet als je BV geeft.
Dat is het enige criterium, al dan niet borstvoeding gevend?
Gedurende de borstvoedingsperiode mag een vrouw dan niets drinken?
pi_107971166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is het enige criterium, al dan niet borstvoeding gevend?
Gedurende de borstvoedingsperiode mag een vrouw dan niets drinken?
Ja, datvis mijn opvatting inderdaad. Of ze moet voor voldoende vooraf afgekolfde melk zorgen. En dan moet de baby ook nog eens gewend zijn aan de fles te drinken. Ik vind niet dat het kind hoeft te lijden onder het feit dat mama een drankje wil drinken of een lijntje te snuiven.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:55:02 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107971220
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:53 schreef Knutknuttsson het volgende:

Ja, datvis mijn opvatting inderdaad. Of ze moet voor voldoende vooraf afgekolfde melk zorgen. En dan moet de baby ook nog eens gewend zijn aan de fles te drinken. Ik vind niet dat het kind hoeft te lijden onder het feit dat mama een drankje wil drinken of een lijntje te snuiven.
Aan al die voorwaarden voldoet TS. Melk wordt afgekolfd, kindje is al gewend aan de fles.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_107971327
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:z

[..]

En waar zou je dat ongeveer indelen op jouw "afglijdende schaal van waarschijnlijkheid"?
De kans acht ik, zonder de achtergrond van TS te kennen, vrij laag in. Maar dat kan TS zelf wel bepalen, als ze vaker een dinsdagdip heeft, en op het randje pnd wandelt...
pi_107971398
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Aan al die voorwaarden voldoet TS. Melk wordt afgekolfd, kindje is al gewend aan de fles.
En tegelijkertijd lees ik dat er 3 a 4 dagen geen bv gegeven mag worden. Terwijl het kindje dat nog wel krijgt, dat het kindje te moeten ontzeggen omdat je zelf drugs wil gebruiken is toch zielig? Bv is meer dan alleen voeding binnen krijgen.
pi_107971426
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:59 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

En tegelijkertijd lees ik dat er 3 a 4 dagen geen bv gegeven mag worden. Terwijl het kindje dat nog wel krijgt, dat het kindje te moeten ontzeggen omdat je zelf drugs wil gebruiken is toch zielig? Bv is meer dan alleen voeding binnen krijgen.
ah, dus zolang je zoogt kan je beter ook niet werken dan dus?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:00:32 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107971430
quote:

Vier dagen geen borstvoeding maar uit de fles ... Ja, ik denk dat dat kind bij voorbaat al voor galg en rad opgroeit. Met een enorm trauma erbij.
pi_107971484
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:00 schreef simmu het volgende:

[..]

Huh?
pi_107971537
quote:

[..]

Wat is BV nog meer dan?
Als je troost bedoelt, heb je gelijk, maar dat is een keuze die TS kan maken. Voor de hechting maakt het denk ik vrij weinig uit als een kind 3-4 dagen geen live bv krijgt, maar gekolfde melk.
pi_107971698
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:01 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Huh?
dat zat mensen moedermelk kolven. je zegt toch ook niet dat je je kind de borst ontzegt omdat je als vrouw gaat werken, om welke reden dan ook, en het kind in kwestie gekolfde melk uit een (oei! evil!) fles geeft
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107971887
misschien goed moment om te zeggen dat er ook baby's zijn die geen borstvoeding krijgen, en daardoor ook niet meteen opgroeien als uhh, beschadigd?
"Pools are perfect for holding water"
pi_107971935
Ja, je kan heel klinisch en afstandelijk naar de tijdspanne en vooraf genomenmaatregelen kijjken, maar ik kan me gewoon niet losmaken van het feit dat daar een 3,5 maand oud babietje 4 dagen niet aan de borst mag omdat mama een avond los wil gaan. Ik vind dat gewoon niet kunnen. Dan wacht je maar even totdat je geen bv meer geeft.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:14:31 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_107972018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:12 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ja, je kan heel klinisch en afstandelijk naar de tijdspanne en vooraf genomenmaatregelen kijjken, maar ik kan me gewoon niet losmaken van het feit dat daar een 3,5 maand oud babietje 4 dagen niet aan de borst mag omdat mama een avond los wil gaan. Ik vind dat gewoon niet kunnen. Dan wacht je maar even totdat je geen bv meer geeft.
Dat ligt dan imo toch echt meer in jouw emotinaliteit dan in rationaliteit.
pi_107972040
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:00 schreef simmu het volgende:

[..]

Kort door de bocht; ja dat is beter. Waarmee ik niet zeg dat een moeder niet mág werken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_107972086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:07 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zat mensen moedermelk kolven. je zegt toch ook niet dat je je kind de borst ontzegt omdat je als vrouw gaat werken, om welke reden dan ook, en het kind in kwestie gekolfde melk uit een (oei! evil!) fles geeft
Je trekt een hele verkeerde conclusie uit mijn opvatting. Mijn eigen dochters hebben niet eens volledig bv kunnen krijgen en er is niks mis mee met kinderen die met de fles krijgen. Maar ditkindje drinkt wel degelijk nog uit de borst en is daar aan gewend.
pi_107972111
Wat CC zegt, dat is subjectief. Objectief gezien voldoet TS wel aan de voorwaarden om zonder haar kind risico te laten lopen een avond op stap te gaan en iets tot zich te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')