Deze reclame puur om mensen te choqueren? Dan begrijp je er echt helemaal niks van.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Naar mijn mening zijn dat soort reclamecampagnes overbodig confronterend (denk aan het effect wat het wellicht op kinderen of mensen die recent een dierbare zijn kwijtgeraakt kan hebben) en zijn dus puur in het leven geroepen om mensen te choqueren.
Klacht: walgelijke, smakeloze reclamecampagnes.
Inderdaad. Ik denk ook dat vrijwel iedereen die er direct of indirect mee te maken heeft achter deze campagne staat.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:12 schreef Flixxy het volgende:
TS bepaalt nu voor mensen met ALS, en naasten van een ALS patiënt dat dit smakeloos is, waarbij ik denk dat deze vrijwel allemaal achter de campagne staan.
Precies. 'Shockeren' is nodig. Anders denken mensen: "ach, ver van m'n bed.. zal wel meevallen die ziekte" etc.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:30 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Deze reclame puur om mensen te choqueren? Dan begrijp je er echt helemaal niks van.
De enige reden dat deze reclamecampagne bestaat is om aandacht te vragen voor de ziekte ALS en om donaties binnen te krijgen, zodat er onderzoek gedaan kan worden naar deze ziekte.
Daarnaast, waarom denk je dat dit overbodig confronterend is voor de nabestaanden? Ik denk eerder dat vrijwel alle mensen die zelf ALS hebben en alle mensen die dicht bij die persoon staan volledig achter deze campagne staan. Hiermee wordt gewoon aandacht gevraagd en dat krijgen ze dus ook, dat blijkt maar weer.
Ik kan me nog goed herinneren dat er jaren geleden ook een reclamecampagne op tv was over een spierziekte. Het grootste deel van die reclame ging eigenlijk een beetje langs me heen, tot de laatste zin waarin een jong ventje vraagt: Papa, is het hart ook een spier?
Dat was voor mij een moment dat ik dacht, ja verrek, die ziekte is vrij heftig. Datzelfde doen ze nu met deze reclamecampagne ook en wat mij betreft niks mis mee. Verder is het aan ieder voor zich om ermee te doen of laten wat hij/zij wil.
Maar wat is de boodschap dan? Die boodschap kun je namelijk totaal niet afleiden van de poster. De mededeling 'inmiddels ben ik overleden' zegt toch helemaal niets over de problematiek die kennelijk wordt aangekaart? Er overlijden dagelijks zoveel mensen, om allerlei zinloze redenen en als gevolg van heel dramatische en pijnlijke ziektes en oneerlijke rotomstandigheden. Tja. Dat is op zichzelf toch geen 'boodschap'?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:19 schreef SonicVolcano het volgende:
Niet eens met TS. Goede campagne. Een confronterende, directe aanpak is soms nodig om de boodschap over te brengen.
Mijn vader is overleden aan smakeloosheid, beetje respect graagquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:10 schreef Ongedierte het volgende:
Een verschrikkelijke ziekte, waar ook zeker wat aan gedoen moest worden, maar dan nog, wat een kutreclame, smaakloos en verschrikkelijk confronterend. Ga dan gewoon collecte lopen
'Heeft u wat over voor als?'quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:10 schreef Ongedierte het volgende:
Een verschrikkelijke ziekte, waar ook zeker wat aan gedoen moest worden, maar dan nog, wat een kutreclame, smaakloos en verschrikkelijk confronterend. Ga dan gewoon collecte lopen
Ik geef altijd wat aan collectes, en dat doen heel veel mensen, en reclamecampagnes zijn prima, maar dit soort reclames niet. Gadverdamme zeg, dat is gewoon sneu.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:13 schreef Pharkus het volgende:
[..]
'Heeft u wat over voor als?'
'Wa?'
'Een spierziekte'
'Neuh ken ik nie, goedemiddag'
Reclame heeft wel zeker een doel voor deze ziekte.
Guido Weijers nieuwsjaarsconferencequote:Op woensdag 22 februari 2012 20:13 schreef Seam het volgende:
[..]
Mijn vader is overleden aan smakeloosheid, beetje respect graag
Wederom een briljante opmerkingquote:
toch niet overleden helaasquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:54 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Wederom een briljante opmerking
Bekend met de term epic failure?
Wat goed verzonnen zeg! Heel goed gedaan!quote:
quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Wat goed verzonnen zeg! Heel goed gedaan!
In irl had ik je net als bij een bonobo (vergelijkbaar iq) een snoepje gegeven om het goede gedrag te belonen.
Wat faal je toch altijd hard he?
Jij mag van mij best op straat roepen dat je de hele dag met apen wil neuken hoorquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:01 schreef rolfson het volgende:
Was ik maar een bonobo lekker neuken de hele dag met apen. Als ik dat nu buiten op straat zou roepen werd ik opgepakt
Ja maar niet iedereen is zo ruimdenkend als jij.quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Jij mag van mij best op straat roepen dat je de hele dag met apen wil neuken hoor
Kan best maar jij anders ook behoorlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Wat goed verzonnen zeg! Heel goed gedaan!
In irl had ik je net als bij een bonobo (vergelijkbaar iq) een snoepje gegeven om het goede gedrag te belonen.
Wat faal je toch altijd hard he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |