quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:58 schreef snabbi het volgende:
Zoals hierboven al gemeld, als je niet weet waar je over praat moet je je niet in de discussie mengen. Als je denkt dat een accountant er is om een tekort te dichten dan heb je er werkelijk niets van begrepen.....
Want dat een toezichthouder onderzoek doet, betekent automatisch dat de conclusie is dat er fouten zijn gemaakt? Uiteraard kunnen er fouten gevonden worden. Daar heb ik geen zicht op, nu veronderstellen dat het al fout is, dat is waar ik op doel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 01:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]help mij ff terug te vinden waar ik dat heb geschreven en of beweerd
![]()
Oja en die Britse toezichthouders begrijpen er ook niks van![]()
![]()
De Britse toezichthouder Financial Reporting Council (FRC) gaat onderzoek doen naar de accountantscontrole door KPMG bij de Co-operative (Co-op) Bank. Het onderzoek heeft betrekking op de controle en goedkeuring van de financiële rapportage in het boekjaar dat eindigde op 31 december 2012.
Schnabbi weet nu al dat die er dus geen verstand van hebben![]()
Beste schnabbi je zit 'n de ontkenningsfase
Is dat niet precies waar ik op 14 januari al naar verwees dan?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Controle jaarrekening Fairstar deugde niet
www.telegraaf.nl
Geen paniek jongens is gewoon een incident![]()
![]()
Ik bedoel beerput die harder stinkt dan verwacht![]()
Vertel eens, ikweethetookniet. Wat zijn de disclosure-vereisten voor zo'n feit, waar moet dat worden vermeld, wat had de accountant daar voor werkzaamheden aan moeten verrichten en waar heeft hij de plank dan misgeslagen?quote:
quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:20 schreef snabbi het volgende:
Hard aanpakken. Gelukkig zijn dit incidenten.
Gelukkig krijgen we nu een onafhankelijk onderzoekquote:Op vrijdag 7 februari 2014 21:35 schreef Zechs het volgende:
Krijgen we weer hetzelfde zonder inhoudelijk in te gaan op argumenten
Hoe kom je trouwens aan deze aversie tegen accountants? Is je vriend vreemdgegaan met een accountant ofzo?quote:
Nee, Niets is leuker dan bedriegers ontmaskerenquote:Op maandag 21 april 2014 17:18 schreef Zechs het volgende:
Hoe kom je trouwens aan deze aversie tegen accountants? Is je vriend vreemdgegaan met een accountant ofzo?
net zo crimineel, ikkenmezelfwel?quote:Op maandag 21 april 2014 19:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, Niets is leuker dan bedriegers ontmaskeren
Nog leuker als ze net doen alsof het keurige mensen zijn![]()
Nog leuker als ze altijd anderen scherp hebben veroordeeld terwijl ze zelf net zo crimineel zijn
Helaas ben ik in mijn hele carriere nog geen 'goede' accountant tegen gekomen. Ben blij dat ik geen accountant meer ben.quote:Op maandag 21 april 2014 20:35 schreef Zechs het volgende:
Ach ja, dat is jullie mening. Er zijn voldoende accountants die wel zo objectief mogelijk hun werk proberen te doen en daar hoor je nooit wat over. De rotte appels zullen altijd in het nieuws komen, maar ik mag hopen dat jullie het verstand hebben dat jullie weten waarvoor er überhaupt accountants bestaan. De meeste accountants weten best dat zij deel zijn van een maatschappij waar zij slechts een bepaalde taak binnen vervullen.
Ik studeer op dit moment nog voor accountant. Ik ben benieuwd of ik net zo snel uit de droom wordt geholpenquote:Op maandag 21 april 2014 20:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Helaas ben ik in mijn hele carriere nog geen 'goede' accountant tegen gekomen. Ben blij dat ik geen accountant meer ben.
vertel.. Ben benieuwdquote:Op maandag 21 april 2014 20:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Helaas ben ik in mijn hele carriere nog geen 'goede' accountant tegen gekomen. Ben blij dat ik geen accountant meer ben.
Dat hoofdkantoor van KPMG is geen incidentje eh.quote:Op maandag 21 april 2014 20:35 schreef Zechs het volgende:
Ach ja, dat is jullie mening. Er zijn voldoende accountants die wel zo objectief mogelijk hun werk proberen te doen en daar hoor je nooit wat over. De rotte appels zullen altijd in het nieuws komen, maar ik mag hopen dat jullie het verstand hebben dat jullie weten waarvoor er überhaupt accountants bestaan. De meeste accountants weten best dat zij deel zijn van een maatschappij waar zij slechts een bepaalde taak binnen vervullen.
Ik ben het er mee eens dat de accountancy naar de verkeerde kant is doorgeslagen. Maar dat is voornamelijk afkomstig door het huidige verdienmodel, waarbij het bedrijf dat jij controleert ook jouw rekening betaald. Daarnaast hopen veel accountants veel advieswerkzaamheden bij hun klanten vandaan te halen. Wat mij betreft komt er een ander model waarin belanghebbenden aangeven dat ze een accountantscontrole willen en daar ook voor willen betalen.quote:Op maandag 21 april 2014 23:31 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat hoofdkantoor van KPMG is geen incidentje eh.
En natuurlijk hebben we het niet over aa's die de rekening van de lokale slager doet... We hebben het over de partners, die adviseren, mergers & acquisitie begeleiden en dan daarna alles kunnen rechtbreien iom de cfo. Dit alles over auspiciën van de even rotte commissarissen, die ergens verderop hetzelfde doen.
De financiële wereld is diep verrot, tot aan de hoogste regionen. Uiteraard zitten er altijd mensen met de beste intenties bij, die werken in een systeem dat slechte uitwerking heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |