Even egoën.....
Thijs is de 9de geopereerd en heeft buisjes gekregen en de neusamandel en keelamandelen zijn verwijderd. Dit in verband met 'hele winters verkouden', meerdere keelontstekingen en een lading vocht achter de oren.
Operatie was geslaagd, maar het jongetje dat ik de week erna had, was beslist niet geslaagd. Waar hij normaal alle in zijn bereik zijnde bekers leegdrinkt en het liefst de hele dag eet (op warm eten na, maar goed, faaaase), wilde hij helemaal niks.
De 10de had hij koorts, en deden we veel moeite hem te laten drinken, met als pijnstilling dicloflenac. Resultaat : nihil. De dag erna was hetzelfde, en we begonnen ons zorgen te maken. De dienstdoende KNO arts vond huilen met tranen wijzen op 'niet uitgedroogd', terwijl wij het allerliefst met hem meehuilden en wij inmiddels geen idee hadden wat we moesten doen. Thijs zijn armen waren stokjes inmiddels, en zijn ribben waren te tellen. Op de weegschaal bleek dat Thijs geen 16.5 kg meer woog, maar nog maar 14.5.
De 12de kwamen mijn ouders, en volgens mijn moeder was het een machtsspel van Thijs. Na veel dwang van onze kant en gekrijs van zijn kant, kreeg hij af en toe iets binnen. Ik vond het vreselijk, maarja, mijn moeder heeft er ook 2 grootgebracht dus ze zou een punt kunnen hebben. Niet echt dus, want 's middags gaf ik hem de laatste diclofenac en een half uur erna zoop hij een pakje drinken leeg. Weer overleg met de KNO die een recept uitschreef voor meer Diclofenac (want die was inmiddels op).. Wij waren aardig wanhopig inmiddels, want had hij nou zo'n pijn, of was hij dwars, of....
De volgende dag moest Thijs bij de KNO arts komen, voor een extra controle. Hij dronk inmiddels weer aardig, nam in elk geval een slokje als ik het hem vroeg. Eten ging op zich wel, zolang het korstloze boterhammen met leverpastei waren. De KNO arts vond het er allemaal prima uitzien, vond het weer beginnen met drinken een goede zaak, en zei dat het wel goed zou komen.
En goed kwam het : Thijs drinkt en eet weer aardig, al heeft hij een voorkeur ontwikkeld voor 'sjek' (Shrek drinken, boomfruit oid) en eten gaat prima. We hebben het dus weer gehad. Nu is het zaak om hem weer wat te laten aankomen. Vanavond bleek dat we weer op de goede weg zijn : hij is nu 14,7 kilo. Nog steeds mager.... maar we zijn op de goede weg!
Kortom : hopelijk brengt zijn operatie een hoop goeds, maar wat een hel was de afgelopen week!!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!