dat mag ik hopen jaquote:Op maandag 13 februari 2012 20:34 schreef trovey het volgende:
De boete zal in ieder geval veel hoger zijn dan 220 euro.
Veek hoger? Hoe hoog schat jij het ongeveer?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:34 schreef trovey het volgende:
De boete zal in ieder geval veel hoger zijn dan 220 euro.
Daar hoef je je geen zorgen over te maken, TS zal de portemonee flink moeten trekken.quote:
En wat dacht je van de rijontzegging ?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:36 schreef Gerard2012 het volgende:
Op internet staat dat voor het rijden zonder rijbewijs in 2012 een boete van 260 euro op staat. Krijg ik dan nog een boete voor onverzekerd rijden er boven op?
quote:Op maandag 13 februari 2012 20:37 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Balen dat je gepakt bent. Ik reed ook wel eens toen ik 17 was. Maar het is beter om dit niet hier te vragen. Er lopen hier een hele zooi mongolen rond die je willen gaan afzeiken omdat ze zelf hun hele jeugd achter de pc hebben doorgebracht. Ik kan je nu al vertellen dat je geen normale reactie hoeft te verwachten.
Gr Sterk_aanwezig
Je kan het ook fout hebbenquote:Op maandag 13 februari 2012 20:37 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En wat dacht je van de rijontzegging ?
Dat is beter dan rondrijden zonder rijbewijs.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:37 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Balen dat je gepakt bent. Ik reed ook wel eens toen ik 17 was. Maar het is beter om dit niet hier te vragen. Er lopen hier een hele zooi mongolen rond die je willen gaan afzeiken omdat ze zelf hun hele jeugd achter de pc hebben doorgebracht. Ik kan je nu al vertellen dat je geen normale reactie hoeft te verwachten.
Gr Sterk_aanwezig
Je weet dat het niet mag, dus draag dan ook gewoon de consequenties.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:37 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Gr Sterk_aanwezig
Kneus.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:39 schreef Gerard2012 het volgende:
Er zaten nog 2 inzittenden van 17 jaar met mij
"Drie zeventienjarigen eindigen rit tegen boom"quote:Op maandag 13 februari 2012 20:39 schreef Gerard2012 het volgende:
Zullen de ouders kunnen waarderen inderdaad.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:40 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
"Drie zeventienjarigen eindigen rit tegen boom"
quote:Op maandag 13 februari 2012 20:39 schreef Gerard2012 het volgende:
Is dit trouwens niet meer iets voor WGR?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:45 schreef Anne het volgende:
Ik snap overigens dat onverzekerd rijden in je OP niet helemaal. Was de auto niet verzekerd? Was ie wel verzekerd, dan krijg je daar mijns inziens geen boete voor? Mocht je een ongeluk veroorzaken, dan kan en zal het zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij niet zal uitkeren, waardoor jij alles zelf mag gaan betalen (en dat kan heel duur uitvallen mocht er bijvoorbeeld letselschade zijn bij de tegenpartij).
Daarnaast, misschien dat iemand anders die vraag kan beantwoorden;
Hier staan de hoogte van de boetes:
http://www.om.nl/onderwer(...)66,10465,3115#keuzes
Ik weet alleen niet zo goed onder welke keuze ie valt. Verkeerde categorie wellicht? Dan is de boete 330 euro.
Edit: Voor de rest; Oneliners als "Sukkel" en "" zijn begrijpelijk, maar mogen achterwege gelaten worden
.
Meneer beschikt niet over een geldig rijbewijs. Het voertuig is op deze manier niet verzekerd.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:45 schreef Anne het volgende:
Ik snap overigens dat onverzekerd rijden in je OP niet helemaal. Was de auto niet verzekerd? Was ie wel verzekerd, dan krijg je daar mijns inziens geen boete voor? Mocht je een ongeluk veroorzaken, dan kan en zal het zo zijn dat de verzekeringsmaatschappij niet zal uitkeren, waardoor jij alles zelf mag gaan betalen (en dat kan heel duur uitvallen mocht er bijvoorbeeld letselschade zijn bij de tegenpartij).
Ik weet alleen niet zo goed onder welke keuze ie valt. Verkeerde categorie wellicht? Dan is de boete 330 euro.
Edit: Voor de rest; Oneliners als "Sukkel" en "" zijn begrijpelijk, maar mogen achterwege gelaten worden
.
Dat is logisch en iets wat ik ook al zei inderdaad. Maar; Krijgt ie daar een boete voor?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:48 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Meneer beschikt niet over een geldig rijbewijs. Het voertuig is op deze manier niet verzekerd.
Lees de verzekering denk het niet als een stel sukkels zonder rijbewijs gaan rijden en schade maken.
@ TS
Van wie was die auto?
Als je nog meer pech hebt kan je nog aanklacht joy riding krijgen ook
quote:Op maandag 13 februari 2012 20:45 schreef Anne het volgende:
Bedankt,
De auto was wel verzekerd maar, ik als bestuurder ben toch niet automatisch verzekerd? Krijg ik wel of geen boete daarvoor bovenop.
En voor de rest:
Ja het was dom maar gebeurd is gebeurd kan er weinig aan doen.
.
http://www.politie.nl/vra(...)skentekenbewijs.aspxquote:Rijden onder 16/18 jaar
Wie jonger dan 18 jaar is en een motorrijtuig bestuurt, pleegt een overtreding en wordt bestraft met een boete.
Wie jonger is dan 16 jaar en een bromfiets, een gehandicaptenvoertuig of een landbouwtrekker bestuurt, krijgt een boete.
Ja, onverzekerd rijden komt er nog bovenop.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:36 schreef Gerard2012 het volgende:
Op internet staat dat voor het rijden zonder rijbewijs in 2012 een boete van 260 euro op staat. Krijg ik dan nog een boete voor onverzekerd rijden er boven op?
De auto was van me pa, ik heb het stiekem meegenomen toen ze niet thuis waren. Ik heb het met ze erover gehad. Ze zullen geen aangifte doen maar als het nog een keer zou gebeuren dan wel, maar dat gebeurd niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:48 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Meneer beschikt niet over een geldig rijbewijs. Het voertuig is op deze manier niet verzekerd.
Lees de verzekering denk het niet als een stel sukkels zonder rijbewijs gaan rijden en schade maken.
@ TS
Van wie was die auto?
Als je nog meer pech hebt kan je nog aanklacht joy riding krijgen ook
Jammer, dat had nou eens een mooie actie geweest. Besef je wel even dat je als een ongeluk had veroorzaakt je diep in de shit zou zitten aangezien dan alle kosten op jou verhaald worden.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:56 schreef Gerard2012 het volgende:
[..]
De auto was van me pa, ik heb het stiekem meegenomen toen ze niet thuis waren. Ik heb het met ze erover gehad. Ze zullen geen aangifte doen maar als het nog een keer zou gebeuren dan wel, maar dat gebeurd niet.
Bron?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ja, onverzekerd rijden komt er nog bovenop.
Volgens de regels van de verzekering rij je gewoon onverzekert rond.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat is logisch en iets wat ik ook al zei inderdaad. Maar; Krijgt ie daar een boete voor?
Onverzekerd rondrijden is ook een dure prent, maar of ie die krijgt betwijfel ik.
Alleen daar krijg je geen bekeuring voor. De auto zelf is namelijk wel verzekerd.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:00 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Volgens de regels van de verzekering rij je gewoon onverzekert rond.
Echter als je niet aangehouden wordt of schade maakt is er niets aan de hand.
Alleen nu is TS dus gesnapt. en rijdt hij nu (bewezen) onverzekerd rond)
Hoop dat het wat duidelijkheid geeft
Kom maar op met die bron dat hij daar een boete voor gaat krijgen.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:01 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom???
Ja, mocht je een kostwinner (de gene die het meeste geld verdient binnen een gezin) dood had gereden kon jij je hele leven krom liggen voor dat gezinquote:Op maandag 13 februari 2012 20:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jammer, dat had nou eens een mooie actie geweest. Besef je wel even dat je als een ongeluk had veroorzaakt je diep in de shit zou zitten aangezien dan alle kosten op jou verhaald worden.
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/overtredingen/verzekering/quote:Op maandag 13 februari 2012 21:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Alleen daar krijg je geen bekeuring voor. De auto zelf is namelijk wel verzekerd.
[..]
Kom maar op met die bron dat hij daar een boete voor gaat krijgen.
Nogmaals, de auto is wel verzekerd (althans daar gaan we dan maar even vanuit). Dat TS niet bevoegd is om te rijden doet daar weinig aan af. De verzekering keert bij schade uit en verhaalt dat weer op TS.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:06 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/overtredingen/verzekering/
En ?
De auto is niet verzekerd als je geen toestemming hebt om de wagen te besturen.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nogmaals, de auto is wel verzekerd (althans daar gaan we dan maar even vanuit). Dat TS niet bevoegd is om te rijden doet daar weinig aan af. De verzekering keert bij schade uit en verhaalt dat weer op TS.
Echter is hier geen sprake van joyriding aangezien de ouders geen aangifte doen.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:10 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
De auto is niet verzekerd als je geen toestemming hebt om de wagen te besturen.
Klopt ook ja.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:10 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
De auto is niet verzekerd als je geen toestemming hebt om de wagen te besturen.
Zou de officier van Justitie de boete er bovenop geven of niet? De auto zelf is verzekerd en ik zelf niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:12 schreef SaxoPower het volgende:
[..]
Klopt ook ja.
het zal ook van de verzekering afhangen.
de een zal het wel doen, de andere niet.
(ik gok dat de meesten het niet zullen doen)
Die hebben mij ook wel eens proberen aan te houden op mijn minibikequote:Op maandag 13 februari 2012 21:33 schreef Biogarde het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om door de Koninklijke Marechaussee aangehouden te worden?
Er was controle en bij 'toeval' werd ik eruit gepikt, zeiden zequote:Op maandag 13 februari 2012 21:33 schreef Biogarde het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om door de Koninklijke Marechaussee aangehouden te worden?
Vaak zat mensen aan de kantgezet gezien worden door de KMAR. Hebben dezelfde bevoegdheid als de KLPD. Bij Woensdrecht is het altijd uitkijken geblazen.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:33 schreef Biogarde het volgende:
Ik ben nu inmiddels al achttien, maar word er nog een boete onverzekerd rijden er bovenop gedaan?quote:Op maandag 13 februari 2012 21:38 schreef Biogarde het volgende:
Ah, ik zie die gasten dus nooit. Maar woon dan ook in hartje UtrechtWeinig KMAR te bekennen.
Kom ze weleens tegen op verhaardagen. Dan hebben ze het hoogste woord met hun 1600 netto in de maand![]()
En wat betreft je OP: dikke boete, niet meer doen, NLD kennende doe je volgende maand gewoon examen en heb je op je verhaardag wat te vertellen
Ik snap dat ik in de minderheid ben, maar ik heb je antwoord toch al gegeven en onderbouwd.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:22 schreef Gerard2012 het volgende:
[..]
Ik ben nu inmiddels al achttien, maar word er nog een boete onverzekerd rijden er bovenop gedaan?
quote:Op maandag 13 februari 2012 21:38 schreef Biogarde het volgende:
Ah, ik zie die gasten dus nooit. Maar woon dan ook in hartje UtrechtWeinig KMAR te bekennen.
Kom ze weleens tegen op verhaardagen. Dan hebben ze het hoogste woord met hun 1600 netto in de maand![]()
En wat betreft je OP: dikke boete, niet meer doen, NLD kennende doe je volgende maand gewoon examen en heb je op je verhaardag wat te vertellen
joh ik reed al in auto's op me 13e... maar nooit op de openbare weg! wel op de stoppelcros.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:37 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Gr Sterk_aanwezig
Dit dus, TS zit fout en is zeker onverstandig geweest. Maar de manier waarop mensen er hier genoegen in scheppen dat ie wellicht een rij-ontzegging of een super hoge boete krijgt spreekt ook boekdelen over de geestelijke gesteldheid van menigeen hier.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:37 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Gr Sterk_aanwezig
quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:59 schreef firebladex het volgende:
Tegenwoordig waarbij je met 10 km/u te snel rijd al een boete van 150e krijgt, kan je verwachten dat het geen lage geldboete zal worden
quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:29 schreef fespo het volgende:
iets staat mij bij dat je voorlopig ook geen rijexamen mag aanvragen??
Excuses... bij 14 km/u krijg je een boete van 150 euro , niet bij 10 km/u... vergeef me!quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:35 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]http://www.om.nl/onderwer(...)tetarieven/tarieven/
hij en ook de auto is simpelweg niet verzekerd als de bestuurder geen geldig rijbewijs heeft.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:45 schreef Anne het volgende:
.
TS, niet om je te pesten hoor, maar ik hoop er ook op, want als je nu al loopt stoer te doen dan hoor je niet thuis.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik mag hopen dat er nog een rijontzegging bijkomt?
Nee, jouw reactie is normaal.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:37 schreef sterk_aanwezig het volgende:
Gr Sterk_aanwezig
quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:19 schreef Catch_me het volgende:
nou TS ik kan je 1 tip geven
don't drop the soap
260 euro staat op internet maar je rijd ook onverzekerd rond. Krijg je daar geen boete voor dan?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:26 schreef stripe het volgende:
Boete is dacht ik 260 of 280 euro.
Dat van die rij ontzegging bepaald de officier van justitie. Dat er nog 2 knaapjes van 17 in die auto zaten werkt natuurlijk niet in je voordeel.
Hoe krijg je het überhaupt voor elkaar aangehouden te worden?? Als je zo verschrikkelijk slecht rijdt nog dan snap ik niet dat je de weg op gaat.
edit: excuus. even ergens overheen gelezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |