abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107943755
2012

12 maart: Webkim
20 maart: PureEvil
***21 maart: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart: Oeke
*** 31 maart: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

01 april: Superwormjim (jongen, papa)
07 april: Asyniur (jongen)
12 april: Marrije (meisje)
13 april: Rixtje (jongen)
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
06 mei: Soohr (papa)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

16 juni: adesse
23 juni: Phaidra
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes
17 juli: Sonnetje85
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa
26 juli: Troeta

1 augustus: Nanadu
6 augustus: maffemuts
16 augustus: SupremeEvil
28 augustus 2012: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
13 September: Frups
20 september: Kwisted

13 oktober 2012 Sorbootje (neefje of nichtje)

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kuukske op 14-02-2012 08:41:14 ]
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_107943866
Ik vind dit ook een informatieve reactie op een ander forum:

Traditionele salami, chorizo, metworst etc. is gemaakt van rauw vlees, dit wordt gefermenteerd, gedroogd en gezouten. Deze processen conserveren een product maar doden geen toxoplasmose af, dus in principe is het beter deze worst soorten te vermijden. Ik heb dit ook nagevraagd bij het voedingscentrum en dit werd bevestigd in onderstaande reactie:

Alleen verhitting en invriezen (minstens tot -20°C ) van vlees, kan de toxoplasma parasiet doden. Het drogen, roken en fermenteren van een worst is niet dodelijk voor een toxoplasma. We kunnen u om deze reden niet zeggen dat alle worstsoorten 100% veilig zijn om te eten tijdens de zwangerschap. U kunt bij de fabrikant altijd informeren of de worst een hittebehandeling heeft ondergaan.

Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107943893
Kersjes krijgt jongen no. 3 *O* en het ging over salami.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Eet geen (half)rauw vlees zoals rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain en ossenworst. Gekookte, gerookte of gedroogde vleeswaren, zoals ham, rookvlees, bacon, salami, en gerookte zalm kunt u wel nemen. Zorg wel dat het vers is.

Bron
Vers? Ik vind het echt onvolgbaar af en toe :P. Vers bedoelen ze dan de echte dure verse?
Het gewoon niet meer eten is volgens mij veel makkelijker :').

Kipfilet mag zeker ook alleen van de versafdeling dan? -O-. Ik eet altijd die uit het 'goedkope' schap.
  maandag 13 februari 2012 @ 20:27:04 #4
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107943912
Wat grappig! We zitten pas halverwege deze maand maar de eerstvolgende is een maart-baby O+
pi_107943952
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:27 schreef Asyniur het volgende:
Wat grappig! We zitten pas halverwege deze maand maar de eerstvolgende is een maart-baby O+
Ja, dat wordt lang wachten op vers babyvlees.
  maandag 13 februari 2012 @ 20:27:45 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107943960
quote:
9s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:13 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Oh -O-. Great. Nu krijg ik het alsnog warm.
Ja. Sorry.
Nouja, ik heb gister ook cervelaat op. Wist ik veel. Ach. :+ ik ga me er niet druk om maken, het is nu al gebeurd. En ben vandaag zelfs minder misselijk XD dus ja.
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Eet geen (half)rauw vlees zoals rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain en ossenworst. Gekookte, gerookte of gedroogde vleeswaren, zoals ham, rookvlees, bacon, salami, en gerookte zalm kunt u wel nemen. Zorg wel dat het vers is.

Bron
Is salami gerookt dan? XD whahaha :')
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dit ook een informatieve reactie op een ander forum:

Traditionele salami, chorizo, metworst etc. is gemaakt van rauw vlees, dit wordt gefermenteerd, gedroogd en gezouten. Deze processen conserveren een product maar doden geen toxoplasmose af, dus in principe is het beter deze worst soorten te vermijden. Ik heb dit ook nagevraagd bij het voedingscentrum en dit werd bevestigd in onderstaande reactie:

Alleen verhitting en invriezen (minstens tot -20°C ) van vlees, kan de toxoplasma parasiet doden. Het drogen, roken en fermenteren van een worst is niet dodelijk voor een toxoplasma. We kunnen u om deze reden niet zeggen dat alle worstsoorten 100% veilig zijn om te eten tijdens de zwangerschap. U kunt bij de fabrikant altijd informeren of de worst een hittebehandeling heeft ondergaan.

Bron
Oke, dus nu weten we nog niks :')
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 13 februari 2012 @ 20:27:57 #7
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_107943977
Weten jullie of tonijn uit blik wel gewoon mag? Op de site van het voedingscentrum staat dat tonijn beter niet gegeten kan worden...
  maandag 13 februari 2012 @ 20:29:34 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107944067
Och en wat is vers? Als ik bij de slager 'vers' vleesbeleg haal, snijden ze het ook van een groter stuk dat daar al dagen ligt...
Voorverpakte/gesneden groenten zou je eigenlijk ook moeten wassen dan.
pi_107944073
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:26 schreef Kuukske het volgende:
Kersjes krijgt jongen no. 3 *O* en het ging over salami.

[..]

Vers? Ik vind het echt onvolgbaar af en toe :P. Vers bedoelen ze dan de echte dure verse?
Het gewoon niet meer eten is volgens mij veel makkelijker :').
Het begrip "vers" is sowieso een volstrekt onduidelijk begrip. Wat is bijvoorbeeld 'verse vis'?

Ik denk dat ze bedoelen dat vleeswaren uit een pakje veilig zijn. Die zijn waarschijnlijk zo verhit dat ze onschadelijk zijn. De traditionele (en helaas ook echt lekkere) worsten daarentegen kunnen onveilig zijn (zie mijn reactie hierboven, die ik informatiever vind).
pi_107944085
Tonijn uit blik is jonge tonijn en mag gewoon :Y 'gewone' tonijn wordt afgeraden ivm kwik (of lood? Of zoiets? In elk geval hoge concentraties kan daar in zitten wat niet goed voor je is)
pi_107944091
Oooh kersjes een hele mannenhuishouding O+ Superleuk!!

Ach zo gek is het toch niet dat je lief ook wel op een meisje had gehoopt. Maar waarschijnlijk moet hij even omschakelen en is hij straks net zo gek op de 3e smurf.

Over softijs: guilty as charged :@
Ik wist niet dat dat niet mocht hoor, maar elke keer als ik bij de ikea ben "tap" ik zo'n ding :9

Eerlijk gezegd ben ik er ook weer niet zoooooo erg mee bezig.
Alleen geen rood vlees, geen vacuum zalm, geen rauwe spekjes meer eten die voor de stamppot bedoeld zijn, niet roken, geen drank.

Kaas eet ik al ca.20 jaar niet meer.
  maandag 13 februari 2012 @ 20:30:05 #12
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_107944098
Ohja, wat voor voedingssupplementen slikken jullie?
Ik slik alleen foliumzuur, vitamine B6 en nu net vitamine D gekocht (tabletten allemaal), omdat dat laatste goed schijnt te zijn voor je botten (en die van de kleine) maar daar wordt nog over getwijfeld lees ik op een andere site weer.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 13 februari 2012 @ 20:30:30 #13
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107944132
Volgens mij wel hoor Tante-Soesa. In blik is het volgens mij verhit.
En zolang je geen kilo's per dag weg eet, zal het met die metaalvergiftiging ook wel meevallen ;)

Gewoon je gezonde verstand gebruiken. :*
  maandag 13 februari 2012 @ 20:31:25 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_107944198
Gelukkig! Ik kreeg het al benauwd...:)
pi_107944211
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:29 schreef Asyniur het volgende:
Och en wat is vers? Als ik bij de slager 'vers' vleesbeleg haal, snijden ze het ook van een groter stuk dat daar al dagen ligt...
Voorverpakte/gesneden groenten zou je eigenlijk ook moeten wassen dan.
Dat laatste doe ik :@. Laatst nog iets vaags uit de sla gevist.
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Het begrip "vers" is sowieso een volstrekt onduidelijk begrip. Wat is bijvoorbeeld 'verse vis'?

Ik denk dat ze bedoelen dat vleeswaren uit een pakje veilig zijn. Die zijn waarschijnlijk zo verhit dat ze onschadelijk zijn. De traditionele (en helaas ook echt lekkere) worsten daarentegen kunnen onveilig zijn (zie mijn reactie hierboven, die ik informatiever vind).
Ik vind het toch lastig. Maar goed, ik denk dat 90% van zwanger Nederland bij AH of welke supermarkt dan ook, ook die voorverpakte vleeswaren koopt. Denk ik.

quote:
5s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:30 schreef Enfermera het volgende:
Ohja, wat voor voedingssupplementen slikken jullie?
Ik slik alleen foliumzuur, vitamine B6 en nu net vitamine D gekocht (tabletten allemaal), omdat dat laatste goed schijnt te zijn voor je botten (en die van de kleine) maar daar wordt nog over getwijfeld lees ik op een andere site weer.
Centrum Materna :).
  maandag 13 februari 2012 @ 20:33:23 #16
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107944349
Mama&Baby van Dagravit slik ik en een extra tabletje vit D.
pi_107944354
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:31 schreef Kuukske het volgende:

Ik vind het toch lastig. Maar goed, ik denk dat 90% van zwanger Nederland bij AH of welke supermarkt dan ook, ook die voorverpakte vleeswaren koopt. Denk ik.
Het is ook niet altijd even eenvoudig. Toen ik net zwanger was vroeg ik in restaurants nog wat voor gerookte zalm ze gebruikten. Op een bepaald moment ben ik er maar mee opgehouden; het niet eten was eenvoudiger.
pi_107944391
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:33 schreef Claudia_x het volgende:

Het is ook niet altijd even eenvoudig. Toen ik net zwanger was vroeg ik in restaurants nog wat voor gerookte zalm ze gebruikten. Op een bepaald moment ben ik er maar mee opgehouden; het niet eten was eenvoudiger.
Ja, ik kan het me voorstellen. Helemaal niet uit eten is nog het allergemakkelijkst. :P
pi_107944521
Ik ben zo lang achtereen zwanger geweest (met een korte onderbreking) dat ik nog steeds vaak denk dat ik bijvoorbeeld geen rosbief mag. :Y)
pi_107944541
Thanks Kuuks, voor het nieuwe topic! (Ben mobiel)

Zal mij benieuwen of mijn baby de volgende is. :)
Hardloper.
IG @webkim
pi_107944715
Vleeswaren zoals salami, chorizo e.d. van de slager is vaak hetzelfde als bij de supermarkt hoor. Tenzij je een uitzonderlijke hebt die het nog zelf maakt maar die zijn er echt zowat niet meer.
Het enige is dat ze het daar voor je neus snijden en dat je dan kan zeggen wat dikker of wat dunner gesneden.

Rosbief, fricandeau en gerookt- en zeeuws spek zijn vaak wel zelf gemaakt.
Hammen komen meestal helemaal vers binnen en hoeven dan alleen nog afgebakken of gekookt.

Oh en ik slik gravitamon tabletten en visoliecapsules
pi_107945977
Volgens mij word je ook elke zwangerschap makkelijker. Ik wel iig, ik eet alles.
Hardloper.
IG @webkim
pi_107946470
Lieve meiden, nog even officieel afscheid nemen van dit topic. Wat ben je druk met zo'n pasgeboren wurm! Wij zijn sinds vrijdag uit t ziekenhuis en nu volop aan t genieten O+

Dank jullie wel voor alle lieve felicitaties en de gezelligheid tijdens de zwangerschap, ik weet nog niet of ik ga meeschrijven in het babytopic, volgens mij heb ik daar helemaal geen tijd voor haha!

Heel veel succes allemaal met de bevalling!! :*
pi_107946864
Kersjes, een derde zoon!! Wat speciaal O+.

Ik slik Etos zwanger pillen en daarnaast extra zink, vit.B complex, vit.D en magnesium (daar stop ik wel mee als de bevalling dichterbij komt, nu helpt het goed tegen darmkrampen en stijve nekspieren).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 13 februari 2012 @ 21:25:07 #25
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_107947114
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:26 schreef Kuukske het volgende:
Wat een scheetje. O+.
Doen jongetjes dat ook?
JA :Y Jordy is gek van nagellak en lippenstift (en hij kan het heeeeeeel netjes :+ ) Lippenstift en make up heb i zelf neit in huis, maar wel zo'n 'labello' ding, alleenvoor hem dan. want i ebruik dat oo niet. Maar beter doorzichtige 'lippenstift' dan de knalroze/rood van oma :P

Betr. eten....Softijsjes eet ik ook weleens hoor, lekker, en mayonaise..(uit een pot ) en pizza salami :Y) (dat is een terugkomende zwangerschaps verslaving) en wat nog meer. oh ja, als we cake bakken, dan kan ik het toch niet laten om even het beslag te proeven :@

I heb trouwens toch die magnesium tablet gepakt na het eten vanavond, maar jezus wat voel ik me kut zeg. neem aan dat je lichaam toch niet voor niks die harde buiken geeft. Trutje dat ik ben |:(

Wel nog ruim een uur geslapen na het eten, heeft ook wel wat geholpen gelukkig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')