Vers? Ik vind het echt onvolgbaar af en toequote:Op maandag 13 februari 2012 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Eet geen (half)rauw vlees zoals rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain en ossenworst. Gekookte, gerookte of gedroogde vleeswaren, zoals ham, rookvlees, bacon, salami, en gerookte zalm kunt u wel nemen. Zorg wel dat het vers is.
Bron
Ja, dat wordt lang wachten op vers babyvlees.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:27 schreef Asyniur het volgende:
Wat grappig! We zitten pas halverwege deze maand maar de eerstvolgende is een maart-baby
Ja. Sorry.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:13 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Oh. Great. Nu krijg ik het alsnog warm.
Is salami gerookt dan? XD whahahaquote:Op maandag 13 februari 2012 20:21 schreef Claudia_x het volgende:
Eet geen (half)rauw vlees zoals rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain en ossenworst. Gekookte, gerookte of gedroogde vleeswaren, zoals ham, rookvlees, bacon, salami, en gerookte zalm kunt u wel nemen. Zorg wel dat het vers is.
Bron
Oke, dus nu weten we nog niksquote:Op maandag 13 februari 2012 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dit ook een informatieve reactie op een ander forum:
Traditionele salami, chorizo, metworst etc. is gemaakt van rauw vlees, dit wordt gefermenteerd, gedroogd en gezouten. Deze processen conserveren een product maar doden geen toxoplasmose af, dus in principe is het beter deze worst soorten te vermijden. Ik heb dit ook nagevraagd bij het voedingscentrum en dit werd bevestigd in onderstaande reactie:
Alleen verhitting en invriezen (minstens tot -20°C ) van vlees, kan de toxoplasma parasiet doden. Het drogen, roken en fermenteren van een worst is niet dodelijk voor een toxoplasma. We kunnen u om deze reden niet zeggen dat alle worstsoorten 100% veilig zijn om te eten tijdens de zwangerschap. U kunt bij de fabrikant altijd informeren of de worst een hittebehandeling heeft ondergaan.
Bron
Het begrip "vers" is sowieso een volstrekt onduidelijk begrip. Wat is bijvoorbeeld 'verse vis'?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:26 schreef Kuukske het volgende:
Kersjes krijgt jongen no. 3en het ging over salami.
[..]
Vers? Ik vind het echt onvolgbaar af en toe. Vers bedoelen ze dan de echte dure verse?
Het gewoon niet meer eten is volgens mij veel makkelijker.
Dat laatste doe ikquote:Op maandag 13 februari 2012 20:29 schreef Asyniur het volgende:
Och en wat is vers? Als ik bij de slager 'vers' vleesbeleg haal, snijden ze het ook van een groter stuk dat daar al dagen ligt...
Voorverpakte/gesneden groenten zou je eigenlijk ook moeten wassen dan.
Ik vind het toch lastig. Maar goed, ik denk dat 90% van zwanger Nederland bij AH of welke supermarkt dan ook, ook die voorverpakte vleeswaren koopt. Denk ik.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Het begrip "vers" is sowieso een volstrekt onduidelijk begrip. Wat is bijvoorbeeld 'verse vis'?
Ik denk dat ze bedoelen dat vleeswaren uit een pakje veilig zijn. Die zijn waarschijnlijk zo verhit dat ze onschadelijk zijn. De traditionele (en helaas ook echt lekkere) worsten daarentegen kunnen onveilig zijn (zie mijn reactie hierboven, die ik informatiever vind).
Centrum Maternaquote:Op maandag 13 februari 2012 20:30 schreef Enfermera het volgende:
Ohja, wat voor voedingssupplementen slikken jullie?
Ik slik alleen foliumzuur, vitamine B6 en nu net vitamine D gekocht (tabletten allemaal), omdat dat laatste goed schijnt te zijn voor je botten (en die van de kleine) maar daar wordt nog over getwijfeld lees ik op een andere site weer.
Het is ook niet altijd even eenvoudig. Toen ik net zwanger was vroeg ik in restaurants nog wat voor gerookte zalm ze gebruikten. Op een bepaald moment ben ik er maar mee opgehouden; het niet eten was eenvoudiger.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:31 schreef Kuukske het volgende:
Ik vind het toch lastig. Maar goed, ik denk dat 90% van zwanger Nederland bij AH of welke supermarkt dan ook, ook die voorverpakte vleeswaren koopt. Denk ik.
Ja, ik kan het me voorstellen. Helemaal niet uit eten is nog het allergemakkelijkst.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:33 schreef Claudia_x het volgende:
Het is ook niet altijd even eenvoudig. Toen ik net zwanger was vroeg ik in restaurants nog wat voor gerookte zalm ze gebruikten. Op een bepaald moment ben ik er maar mee opgehouden; het niet eten was eenvoudiger.
JAquote:Op maandag 13 februari 2012 17:26 schreef Kuukske het volgende:
Wat een scheetje..
Doen jongetjes dat ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |