abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210062619
Iemand die Wildfire ooit uitgespeeld heeft als Iron man en expert level? Tering moeilijk!
pi_210062677
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 20:48 schreef Beursaap het volgende:
Iemand die Wildfire ooit uitgespeeld heeft als Iron man en expert level? Tering moeilijk!
Ik niet in ieder geval :D .
anonieme razernist
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:54:09 #78
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210117197
Damn ik heb mezelf flink in de vingers gesneden in JA3. Ik dacht dat ik veilig kon turtelen maar helaas :') ik zat heel lang in een soort patstelling, met 2 squads die steeds duurder werden waarbij ik heel lang break even draaide en dus geen geld overhield en tegelijkertijd erg weinig progressie maakte (wel hele 'westerlijke helft' van de map onder mijn controle).

Uiteindelijk heb ik 1 squad gewoon weggedaan omdat het toch allemaal zwakkelingen waren en ik geen winst maakte. Toen een tijdje door 'geturteld' met 1 squad van 6 zeer goede mercs, en 1 nieuwe 'squad' bestaande uit slechts 1 merc, puur om militia te trainen (tip van @Quintos31, thanks nog :P ).

Daarna was het smooth sailing gedurende enkele uurtjes, in "mijn" gebied overal elite militia squads, vooral op de aanvoerroutes natuurlijk, en verder rustig een beetje side quests doen, gear perfectioneren etc. Aardig spaarpotje opgebouwd (ong. $200.000).

Toen kwam daar ineens de melding dat m'n belangrijkste diamond mine bijna depleted was :') Goddomme, ik had dat natuurlijk kunnen weten omdat een "kleinere" mijn ook al depleted raakte in het begin van de game. Maar ik dacht dat deze grotere mijnen gewoon permanent inkomsten boden zolang ze onder jouw controle staan ;( Nu moet ik dus als de sodemieter progress maken omdat ik nu weer verlies ga draaien. Ik hoop dat ik de tables nog kan 'turnen' maar ik overweeg ook om helemaal opnieuw te beginnen omdat ik echt weken/maanden aan in-game tijd heb verspilt aan een beetje klooien/experimenteren/verkennen.

Turtelen werkt dus niet, mochten mensen dat denken :P Ik vind dat ergens wel jammer want dat houdt dus in dat er een 'timed' element in de game zit. Dat maakt het voor mij een wat minder 'relaxte' game, ondanks dat ik 'm echt wel vet vind
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_210117225
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:54 schreef 2dope het volgende:
Damn ik heb mezelf flink in de vingers gesneden in JA3. Ik dacht dat ik veilig kon turtelen maar helaas :') ik zat heel lang in een soort patstelling, met 2 squads die steeds duurder werden waarbij ik heel lang break even draaide en dus geen geld overhield en tegelijkertijd erg weinig progressie maakte (wel hele 'westerlijke helft' van de map onder mijn controle).

Uiteindelijk heb ik 1 squad gewoon weggedaan omdat het toch allemaal zwakkelingen waren en ik geen winst maakte. Toen een tijdje door 'geturteld' met 1 squad van 6 zeer goede mercs, en 1 nieuwe 'squad' bestaande uit slechts 1 merc, puur om militia te trainen (tip van @:Quintos31, thanks nog :P ).

Daarna was het smooth sailing gedurende enkele uurtjes, in "mijn" gebied overal elite militia squads, vooral op de aanvoerroutes natuurlijk, en verder rustig een beetje side quests doen, gear perfectioneren etc. Aardig spaarpotje opgebouwd (ong. $200.000).

Toen kwam daar ineens de melding dat m'n belangrijkste diamond mine bijna depleted was :') Goddomme, ik had dat natuurlijk kunnen weten omdat een "kleinere" mijn ook al depleted raakte in het begin van de game. Maar ik dacht dat deze grotere mijnen gewoon permanent inkomsten boden zolang ze onder jouw controle staan ;( Nu moet ik dus als de sodemieter progress maken omdat ik nu weer verlies ga draaien. Ik hoop dat ik de tables nog kan 'turnen' maar ik overweeg ook om helemaal opnieuw te beginnen omdat ik echt weken/maanden aan in-game tijd heb verspilt aan een beetje klooien/experimenteren/verkennen.

Turtelen werkt dus niet, mochten mensen dat denken :P Ik vind dat ergens wel jammer want dat houdt dus in dat er een 'timed' element in de game zit. Dat maakt het voor mij een wat minder 'relaxte' game, ondanks dat ik 'm echt wel vet vind
Heb je het leger al ontmoet?
anonieme razernist
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:06:47 #80
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210117325
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 11:57 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Heb je het leger al ontmoet?
Uhh guess not? Mijn patstelling kwam omdat er in 1 van de plaatsjes standaard een gevecht triggerde wat ik nooit kon winnen. Je moet dan naar iemand toelopen en na het gesprek ga je meteen in combat modus. Je bent dan compleet omsingelt door 30-40 (veteran/very strong) eenheden. Geen idee hoe ik dat aan moet pakken.

Strategisch positioneren op een plek met een choke point met prox. C4 en 2-3 machine gunners met HK21/Minimi's, wellicht.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:06:41 #81
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210118670
@Quintos31 Wel een like maar geen uitgebreide analyse op mijn post :{ Ik dacht nu komt de meester tactician even vertellen hoe het moet
  Redactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:09:47 #82
503721 crew  Quintos31
pi_210119444
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 14:06 schreef 2dope het volgende:
@:Quintos31 Wel een like maar geen uitgebreide analyse op mijn post :{ Ik dacht nu komt de meester tactician even vertellen hoe het moet
Sorry, komt ie dan :P
Je pakt eerst heel Ernie Island en zorgt dat je daar wat milities getraind hebt (zorg dat Pierre zijn vader in leven blijft, je kunt hem rekruteren als gratis merc). Zorg dat al je troepen andere kogels gebruiken aan het begin anders krijg je later problemen met je ammo stockpile, en zorg ZEKER dat je 1 of 2 goede snipers hebt. Dan ga je in een keer door naar H7 en pakt daar de mijn. Daarna pak je H8 en H9 daar kun je ook wat wapens kopen en krijg je een missie. Zorg dat je in ieder geval op H9 militie hebt. Dan ga je naar het noorden en bevrijd je pentragruel (zorg ook hier dat je militie hebt ivm de outpost op D10, dan moet je in een keer door naar A2 om daar de mijn te pakken. Je zou eventueel op C7 ook de mijn kunnen pakken, maar dan krijg je wel ruzie met de communisten en die vallen je dan aan. je kunt dan wel een 2e squad veroorloven, misschien dat het met 2 mijnen ook wel gaat als je niet de allerduurste mercs erbij neemt. pak dan D10 en loop door naar B12 met 2 squads hier is een moeilijke encounter, maar dit levert wel een extra mijn op.
als je dat allemaal hebt pak je G10 hier valt de vijand vaak aan dus daar kun je lekker turtlen om je mannetjes te levellen :) en het levert veel wapens op. stuur een squadje naar de refugee camp op E9 en bevrijd het dit stuk wordt later belangrijk. ga daarna met 2 squads naar K9 en K10 dan weer terug naar L9 en L8, hier kun je artefacts in leveren in ruil voor milities. hierna val je H14 aan met 2 squads en laat daar een squadje voorlopig achter om te trainen levellen etc. Rouleer dan met je andere squad aanvallen op D13 t/m D18 hier gaan vaak diamond shipments doorheen dus die kun je makkelijk aanvallen met 1 van de 2 squads. Je zult dan zeker genoeg geld moeten hebben voor een eventueel 3e squad
  Redactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 15:13:08 #83
503721 crew  Quintos31
pi_210119485
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 12:06 schreef 2dope het volgende:

[..]
Uhh guess not? Mijn patstelling kwam omdat er in 1 van de plaatsjes standaard een gevecht triggerde wat ik nooit kon winnen. Je moet dan naar iemand toelopen en na het gesprek ga je meteen in combat modus. Je bent dan compleet omsingelt door 30-40 (veteran/very strong) eenheden. Geen idee hoe ik dat aan moet pakken.

Strategisch positioneren op een plek met een choke point met prox. C4 en 2-3 machine gunners met HK21/Minimi's, wellicht.
dit is bij het vluchtenlingen kamp toch? Je kunt van tevoren remote C4 neerleggen en als je wapens hebt met granatenwerpers en/of een RPG zou je redelijk goed er doorheen moeten komen. Ik neem aan het begin altijd Barry Unger mee, hij is een van de goedkoopste mercs, maar hij heeft de allerbeste perk voor explosives. Zijn Shaped charges zijn echt waardevol en kunnen alleen maar door Barry worden gemaakt.
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:18:39 #84
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210120143
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 15:13 schreef Quintos31 het volgende:

[..]
dit is bij het vluchtenlingen kamp toch? Je kunt van tevoren remote C4 neerleggen en als je wapens hebt met granatenwerpers en/of een RPG zou je redelijk goed er doorheen moeten komen. Ik neem aan het begin altijd Barry Unger mee, hij is een van de goedkoopste mercs, maar hij heeft de allerbeste perk voor explosives. Zijn Shaped charges zijn echt waardevol en kunnen alleen maar door Barry worden gemaakt.
Ja Barry was wel sick, die had ik m'n tweede squad welke ik uiteindelijk van de hand heb gedaan. Die perk is bruut. Verder heb ik eigenlijk bijna nooit moeite met gevechten, ik liep alleen een beetje vast rondom F13 (geloof ik, kan die tegeltjes nu ff niet voor de geest halen). Vanavond wellicht een inhoudelijkere reactie :P
pi_210121212
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 12:06 schreef 2dope het volgende:

[..]
Uhh guess not?
Dat is daar denk ik: het vluchtelingenkamp, waarna het *leger overal ingrijpt en je aanvalt. Het lukt me wel met zes man die je van te voren een beetje gespreid positioneerd. Barry een beetje vooraan met wat anderen, zodat hij wat granaten kan gooien, snipers ergens achteraf liggend, daartussen iemand met een zwaar machinegeweer op overwatch.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 01-08-2023 20:00:08 ]
anonieme razernist
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:00:15 #86
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210121325
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 17:49 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Dat is daar denk ik: het vluchtelingenkamp, waarna het over overal ingrijpt en je aanvalt. Het lukt me wel met zes man die je van te voren een beetje gespreid positioneerd. Barry een beetje vooraan met wat anderen, zodat hij wat granaten kan gooien, snipers ergens achteraf liggend, daartussen iemand met een zwaar machinegeweer op overwatch.
Yeah klopt, net meteen ff geprobeerd en zodra je de aanval initieert dan krijg je een stukje onskipbare dialoog waarna die colonel Faucheux met z'n shock troopers gewoon spontaan van het speelveld verdwijnen :D Het zijn dus veel minder vijanden dan ik had ingecalculeerd

Edit: flink wat wonden opgelopen maar first try'd :7 Viel uiteindelijk reuze mee, laatste gastje met machine gun overwatch kostte me nog het meeste health omdat ik moest rennen voor chemische mortieraanvallen

[ Bericht 15% gewijzigd door 2dope op 01-08-2023 18:36:23 ]
pi_210122813
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 18:00 schreef 2dope het volgende:

[..]
Yeah klopt, net meteen ff geprobeerd en zodra je de aanval initieert dan krijg je een stukje onskipbare dialoog waarna die colonel Faucheux met z'n shock troopers gewoon spontaan van het speelveld verdwijnen :D Het zijn dus veel minder vijanden dan ik had ingecalculeerd

Edit: flink wat wonden opgelopen maar first try'd :7 Viel uiteindelijk reuze mee, laatste gastje met machine gun overwatch kostte me nog het meeste health omdat ik moest rennen voor chemische mortieraanvallen

[ afbeelding ]
Aangezien het leger daarna overal binnenvalt ben ik even opnieuw begonnen, voor die aanval althans, om eindelijk maar eens een tweede squad in te richten. Er kwam ook wat meer geld vrij in de vorm van koffers met diamanten meende ik te zien.
anonieme razernist
  Eindredactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:46:38 #88
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210124423
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 20:04 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Aangezien het leger daarna overal binnenvalt ben ik even opnieuw begonnen, voor die aanval althans, om eindelijk maar eens een tweede squad in te richten. Er kwam ook wat meer geld vrij in de vorm van koffers met diamanten meende ik te zien.
Ja holy shit die inval daarna idd :D Ik had behoorlijk veel militia squads getraind op een heleboel tegels waar ze op af kwamen, die werden allemaal uitgeroeid echter sloeg dat wel een behoorlijke deuk in de meeste enemy teams. Daarna de restjes opdweilen met m'n main squad, daar krijg je dan ook wel alle tijd voor daarna.
  Redactie Games dinsdag 1 augustus 2023 @ 22:36:44 #89
503721 crew  Quintos31
pi_210125027
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 augustus 2023 18:00 schreef 2dope het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
kijk netjes man :) enjoy the loot
  Eindredactie Games woensdag 2 augustus 2023 @ 14:23:47 #90
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210132225
Ik was Omryn opeens kwijt :'( Je bent op den duur snel geneigd om simpele gevechten te auto-resolven maar als je je kop er niet bij hebt ben je maar zo je kostbare eenheden kwijt (op zich wel logisch, hij was ook al gewond dus ik snap de mechanic, je ziet het betreffende personage dan ook wel faded out bij de results, maar toch). Eerst gewoon doorgespeeld en pas 2 gevechten later merkte ik dat m'n favoriete VA niet meer te horen was, kennelijk gesneuveld tijdens een eerdere auto-resolve actie. Moest 3 kwartier terug qua saves...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')