Dus ik moet bij het bedrijf van de hydrofoor zijn? Die moeten dat ding beter afstellen oid? Ik heb hier helaas vrij weinig verstand van. Ik kan er dus zelf niets aan doen?quote:Op maandag 13 februari 2012 14:56 schreef blomke het volgende:
Het schommeldende drukprobleem ligt natuurlijk in de hydrofoor. Dat kan ook gevolgen hebben voor de warmwaterstraal; de thermostaatkraan en de warmtewisselar kunnen die volumeschommelingen waarschijnlijk niet zo snel bijbenen.
Nieuwbouw: zijn de kranen door gespoeld zonder perlators?
Het gaat om een lichte schommeling die je met je hand bij de kraan (tenminste ik) niet goed kan waarnemen. Zeer storend onder de douche, bijna niet op te merken bij de kraan.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou beginnen met testen van een andere kraan: is de temperatuur daar wel constant?
Dit kan goed het probleem zijn. Gewoon een fles euroshopper (schoonmaak)azijn leegkiepen in een emmer en daar je douchekop een paar uurtjes in leggen.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:49 schreef lies1947 het volgende:
dat was bij ons ook het geval, een kweste van een nieuwe douche-kop of ontkalken.
geen last meer.
Dat klopt. Bij kranen is het perlator gewoon in de uitmonding van de kraan gemonteerd.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:28 schreef Coolmint het volgende:
Wat blomke zegt: als het echt allemaal nieuw is kan er inderdaad nog (bouw)vuil in het zeefje zitten.
( even voor blomke antwoorden: achter de koppeling van de slang aan de douchekop. Dus losdraaien en dan zie je vaak een zeefje zitten. Kan ook in de aanvoer naar de thermostaatkraan zitten)
Dat is echt een hydrofoorprobleem. Kan je met de duim de waterstraal eenvoudig stoppen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:45 schreef rooswrites het volgende:
De waterdruk is dan een apart issue? Het geldt voor zowel warm als koud dat de druk te zwak is (overal in huis). Is dat dan ook iets dat met de hydrofoor te maken kan hebben of is dan voor de waterleverancier?
Dat dus, aannemer inschakelen en niet zelf lopen klooien met azijn en dergelijke.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:13 schreef sijs het volgende:
heel duidelijk een opleverings onderhoudspunt dus, niet accepteren, het moet goed kunnen werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |