da's populisme... meeschreeuwen wat het volk wilt horenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Heerlijke uitspraak weer. Drijfveer van links electoraat is de eeuwige jaloezie iets niet te kunnen hebben wat een ander wel heeft: zie daar de herverdelingsdrift.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Omdat linkse kiezers niet zo bang zijn / zich onveilig voelen.
En die waarschijnlijk snappen dat we al vrij streng straffen. Ja het lijkt niet altijd zo en soms gaat ook de rechtspraak wel eens scheef en als dat gebeurt komt dat ook volop in de media.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Omdat rechtse partijen het aandurven om groepen te benoemen, linkse partijen niet.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Haha.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Dingen verzinnenquote:Op maandag 13 februari 2012 12:06 schreef mvdejong het volgende:
Omdat rechtse partijen momenteel massaal populistisch lopen te doen over criminaliteit, en bij elke rapportage van Telegraaf/SBS onmiddelijk lopen te schreeuwen om de doodstraf. Linkse partijen houden liever een redelijke balans tussen misdrijf en straf, een balans die niet afhankelijk is van de "populariteit" van het betreffende misdrijf in de publiciteit op dat moment.
Over heerlijke uitspraken gesproken.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heerlijke uitspraak weer. Drijfveer van links electoraat is de eeuwige jaloezie iets niet te kunnen hebben wat een ander wel heeft: zie daar de herverdelingsdrift.
Verder snap ik wel dat het een wat minder prominente rol speelt: de ander betaalt toch wel.
Nee ook domme mensen.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Over heerlijke uitspraken gesproken.![]()
Alsof alleen arme mensen links stemmen.
Volgens recent wetenschappelijk onderzoek hebben juist rechtse (conservatieve) mensen een gemiddeld lager IQ.quote:
Nee precies, daarom stemmen linkse kiezers er voor om onze jongens naar het buitenland naar een oorlogsgebied te sturen zonder wapens en mandaat als "trainers". Linkse mensen zijn zo achterlijk als een walnoot en dat reflecteert in hun wereldvisie.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Wat een onzin. Ik stem links, maar echt niet met mijn portemonee!quote:Op maandag 13 februari 2012 12:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heerlijke uitspraak weer. Drijfveer van links electoraat is de eeuwige jaloezie iets niet te kunnen hebben wat een ander wel heeft: zie daar de herverdelingsdrift.
Verder snap ik wel dat het een wat minder prominente rol speelt: de ander betaalt toch wel.
quote:Op maandag 13 februari 2012 14:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee precies, daarom stemmen linkse kiezers er voor om onze jongens naar het buitenland naar een oorlogsgebied te sturen zonder wapens en mandaat als "trainers". Linkse mensen zijn zo achterlijk als een walnoot en dat reflecteert in hun wereldvisie.
Dat is ook meteen je antwoord Arolsen.
Amerikaans onderzoek? Dat is wel belangrijk voor de context.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Volgens recent wetenschappelijk onderzoek hebben juist rechtse (conservatieve) mensen een gemiddeld lager IQ.
De herkomst wel, maar de invulling niet, dat onze jongens niet mogen schieten en zichzelf verdedigen is toch echt een uitvinding van "goodwill" GL.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:52 schreef n00b13 het volgende:
[..]Niet alle linkse menschen stemmen GL. Bovendien zat de meerderheid van die motie (zelfs de herkomst als ik mij niet vergis) nog steeds rechts.
wat jij beschrijft is gewoon de PVV eigenlijk. Verder zouden de linkse partijen een hoop 'progressievere' stemmers verliezen denk ik (niet iedereen wil strenger straffen..), en de mensen die ontevreden zijn over een te softe aanpak zitten toch al bij Wilders.quote:Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Tsja. Het is ook niet mijn idee, hoewel het op zich natuurlijk mooi klinkt. Dat is vermoedelijk ook de reden dat ze het gedaan hebben.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De herkomst wel, maar de invulling niet, dat onze jongens niet mogen schieten en zichzelf verdedigen is toch echt een uitvinding van "goodwill" GL.
De andere landen vragen ons nog steeds te blijven, dus dat zal wel positief zijn dan. Hoewel ik me afvraag of ze bij de invulling geen vraagtekens zetten. Als bijvoorbeeld een Denemarken wordt aangevallen 10 kilometer verderop mogen wij niet helpen want we zitten niet in een oorlogsgebied om te vechten, aldus GL.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:56 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Tsja. Het is ook niet mijn idee, hoewel het op zich natuurlijk mooi klinkt. Dat is vermoedelijk ook de reden dat ze het gedaan hebben.
En als dit zo'n stom idee is, waarom gingen de VVD en CDA dan gewoon niet akkoord? Dan is het alleen maar zonde van het geld.
(even ter zijde: Wat vonden andere landen eigenlijk van de NLse inbreng in de vorm van die missie?)
"Nato trainers spend about $3.5bn on Afghan police training annually, according to a report to the UK's House of Lords earlier this year." - BBC.comquote:Op maandag 13 februari 2012 14:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De andere landen vragen ons nog steeds te blijven, dus dat zal wel positief zijn dan. Hoewel ik me afvraag of ze bij de invulling geen vraagtekens zetten. Als bijvoorbeeld een Denemarken wordt aangevallen 10 kilometer verderop mogen wij niet helpen want we zitten niet in een oorlogsgebied om te vechten, aldus GL.
Ik zou er tenminste niet al te blij mee zijn als NAVO staat.
Tevens dalen de criminaliteitscijfers al jaren.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Omdat NL helemaal niet crimineel is volgens links
Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
Dat zal, het is alleen zo nutteloos als de tering.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:01 schreef n00b13 het volgende:
[..]
"Nato trainers spend about $3.5bn on Afghan police training annually, according to a report to the UK's House of Lords earlier this year." - BBC.com
Ze zullen best blij zijn dat wij ook een kleine bijdrage leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |