abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107924954
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:06:13 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_107925102
Omdat rechtse partijen momenteel massaal populistisch lopen te doen over criminaliteit, en bij elke rapportage van Telegraaf/SBS onmiddelijk lopen te schreeuwen om de doodstraf. Linkse partijen houden liever een redelijke balans tussen misdrijf en straf, een balans die niet afhankelijk is van de "populariteit" van het betreffende misdrijf in de publiciteit op dat moment.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_107925154
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:00 schreef Arolsen het volgende:
maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
da's populisme... meeschreeuwen wat het volk wilt horen
law&orderschrreeuwerds geloven in vergelding, ondermijning van democratie en burggerrechten en dat noemen ze "de oplossing" voor criminaliteit.
Nee dus....
Rechts heeft permanent de politieke meerderheid in Nederland en al die honderden jaren is het rechts niet gelukt de criminaliteit op te heffen.
Dat kan ook helemaal niet..
In Amerika is men fanatieker in straffen en criminelen opsporen. Nog steeds is er meer criminaliteit daar onder law&orderbeleid.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:17:47 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_107925481
Omdat linkse kiezers niet zo bang zijn / zich onveilig voelen.
  maandag 13 februari 2012 @ 12:22:40 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_107925614
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:17 schreef remlof het volgende:
Heerlijke uitspraak weer. Drijfveer van links electoraat is de eeuwige jaloezie iets niet te kunnen hebben wat een ander wel heeft: zie daar de herverdelingsdrift.

Verder snap ik wel dat het een wat minder prominente rol speelt: de ander betaalt toch wel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_107925833
quote:
En die waarschijnlijk snappen dat we al vrij streng straffen. Ja het lijkt niet altijd zo en soms gaat ook de rechtspraak wel eens scheef en als dat gebeurt komt dat ook volop in de media.

En dat zwaarder straffen simpelweg niet helpt
pi_107926342
quote:
Een van de redenen dat rechtsere partijen veel kiezers krijgen is het Law & Order imago dat die partijen hebben. Mensen die vinden dat er wat mis is met de veiligheid voelen zich sneller thuis bij de VVD dan bij de PvdA, GL en SP, die een theedrink imago hebben. Waarom kunnen die partijen niet ook gewoon criminaliteit snoeihard gaan aanpakken? Dus een links programma wat betreft sociaal economische standpunten maar gewoon law & order wat betreft veiligheid. Ik dnek dat ze er een hoop stemmen mee kunnen winnen.
Omdat rechtse partijen het aandurven om groepen te benoemen, linkse partijen niet.
Zodra linkse partijen die groepen gaan benoemen, zullen die groepen niet meer op linkse partijen stemmen...... het is derhalve zo logisch als wat :)
pi_107927511
quote:
Haha.

Nee inderdaad, ze zijn totaal niet bang voor ongelijkheid, of de 'fascisten van de PVV', of de milieuvervuiling.

Nee, dat is allemaal gezonde bezorgdheid. Alleen rechtsen, die zijn bang.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:35:47 #9
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_107927929
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:06 schreef mvdejong het volgende:
Omdat rechtse partijen momenteel massaal populistisch lopen te doen over criminaliteit, en bij elke rapportage van Telegraaf/SBS onmiddelijk lopen te schreeuwen om de doodstraf. Linkse partijen houden liever een redelijke balans tussen misdrijf en straf, een balans die niet afhankelijk is van de "populariteit" van het betreffende misdrijf in de publiciteit op dat moment.
Dingen verzinnen :')
pi_107930000
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Heerlijke uitspraak weer. Drijfveer van links electoraat is de eeuwige jaloezie iets niet te kunnen hebben wat een ander wel heeft: zie daar de herverdelingsdrift.

Verder snap ik wel dat het een wat minder prominente rol speelt: de ander betaalt toch wel.
Over heerlijke uitspraken gesproken. :')

Alsof alleen arme mensen links stemmen.
pi_107930033
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:42 schreef k_man het volgende:

[..]

Over heerlijke uitspraken gesproken. :')

Alsof alleen arme mensen links stemmen.
Nee ook domme mensen.
pi_107930069
quote:
99s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee ook domme mensen.
Volgens recent wetenschappelijk onderzoek hebben juist rechtse (conservatieve) mensen een gemiddeld lager IQ.
pi_107930293
quote:
Nee precies, daarom stemmen linkse kiezers er voor om onze jongens naar het buitenland naar een oorlogsgebied te sturen zonder wapens en mandaat als "trainers". Linkse mensen zijn zo achterlijk als een walnoot en dat reflecteert in hun wereldvisie.

Dat is ook meteen je antwoord Arolsen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 13 februari 2012 @ 14:51:35 #14
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_107930327
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:22 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ik stem links, maar echt niet met mijn portemonee!
Ik ben gewoon voor een eerlijke verdeling van de welvaart, niet per se dat werklozen meer geld moeten krijgen. Daarnaast past links in het algemeen mij gewoon beter dan rechts.

OT: je moet ook eerlijk zijn, waarom iemand 10 jaar opsluiten? Wat is het gevolg daarvan? Voorkomt dat criminaliteit?

Ik denk van niet.
  maandag 13 februari 2012 @ 14:52:49 #15
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_107930374
quote:
14s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee precies, daarom stemmen linkse kiezers er voor om onze jongens naar het buitenland naar een oorlogsgebied te sturen zonder wapens en mandaat als "trainers". Linkse mensen zijn zo achterlijk als een walnoot en dat reflecteert in hun wereldvisie.

Dat is ook meteen je antwoord Arolsen.
:{w Niet alle linkse menschen stemmen GL. Bovendien zat de meerderheid van die motie (zelfs de herkomst als ik mij niet vergis) nog steeds rechts.
  maandag 13 februari 2012 @ 14:53:50 #16
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_107930407
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Volgens recent wetenschappelijk onderzoek hebben juist rechtse (conservatieve) mensen een gemiddeld lager IQ.
Amerikaans onderzoek? Dat is wel belangrijk voor de context.
pi_107930410
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:52 schreef n00b13 het volgende:

[..]

:{w Niet alle linkse menschen stemmen GL. Bovendien zat de meerderheid van die motie (zelfs de herkomst als ik mij niet vergis) nog steeds rechts.
De herkomst wel, maar de invulling niet, dat onze jongens niet mogen schieten en zichzelf verdedigen is toch echt een uitvinding van "goodwill" GL.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_107930492
quote:
wat jij beschrijft is gewoon de PVV eigenlijk. Verder zouden de linkse partijen een hoop 'progressievere' stemmers verliezen denk ik (niet iedereen wil strenger straffen..), en de mensen die ontevreden zijn over een te softe aanpak zitten toch al bij Wilders.

wat een niveau weer in dit topic trouwens :')
  maandag 13 februari 2012 @ 14:56:18 #19
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_107930516
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De herkomst wel, maar de invulling niet, dat onze jongens niet mogen schieten en zichzelf verdedigen is toch echt een uitvinding van "goodwill" GL.
Tsja. Het is ook niet mijn idee, hoewel het op zich natuurlijk mooi klinkt. Dat is vermoedelijk ook de reden dat ze het gedaan hebben.

En als dit zo'n stom idee is, waarom gingen de VVD en CDA dan gewoon niet akkoord? Dan is het alleen maar zonde van het geld.

(even ter zijde: Wat vonden andere landen eigenlijk van de NLse inbreng in de vorm van die missie?)
pi_107930575
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:56 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Tsja. Het is ook niet mijn idee, hoewel het op zich natuurlijk mooi klinkt. Dat is vermoedelijk ook de reden dat ze het gedaan hebben.

En als dit zo'n stom idee is, waarom gingen de VVD en CDA dan gewoon niet akkoord? Dan is het alleen maar zonde van het geld.

(even ter zijde: Wat vonden andere landen eigenlijk van de NLse inbreng in de vorm van die missie?)
De andere landen vragen ons nog steeds te blijven, dus dat zal wel positief zijn dan. Hoewel ik me afvraag of ze bij de invulling geen vraagtekens zetten. Als bijvoorbeeld een Denemarken wordt aangevallen 10 kilometer verderop mogen wij niet helpen want we zitten niet in een oorlogsgebied om te vechten, aldus GL.

Ik zou er tenminste niet al te blij mee zijn als NAVO staat.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 13 februari 2012 @ 15:01:38 #21
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_107930717
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De andere landen vragen ons nog steeds te blijven, dus dat zal wel positief zijn dan. Hoewel ik me afvraag of ze bij de invulling geen vraagtekens zetten. Als bijvoorbeeld een Denemarken wordt aangevallen 10 kilometer verderop mogen wij niet helpen want we zitten niet in een oorlogsgebied om te vechten, aldus GL.

Ik zou er tenminste niet al te blij mee zijn als NAVO staat.
"Nato trainers spend about $3.5bn on Afghan police training annually, according to a report to the UK's House of Lords earlier this year." - BBC.com

Ze zullen best blij zijn dat wij ook een kleine bijdrage leveren.
pi_107930747
Omdat NL helemaal niet crimineel is volgens links

Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 13 februari 2012 @ 15:03:51 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_107930812
Pure beeldvorming. In de praktijk zijn het met name de linkse partijen (en dan met name de PvdA) die in grote steden degene zijn die een 'hard beleid' voeren. Dat is ook logisch, aangezien er in Amsterdam nou eenmaal meer criminaliteit is dan in Roosendaal Gelderland, waar de rechtse partijen traditioneel de macht hebben.

De PvdA dacht er in de grote steden weinig mee te winnen hebben om als hardvochtig over te komen (doet afbreuk aan een sociaal imago) dus het harde beleid werd niet echt uitgespeeld in de media, maar de overloop naar de PVV in sommige volkswijken verandert dat wel enigszins. De aanpak van de top 600 in Amsterdam en communicatie daar omheen is daar een voorbeeld van.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 13 februari 2012 @ 15:05:16 #24
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_107930860
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Omdat NL helemaal niet crimineel is volgens links

Criminaliteit Nederland op drie na hoogste in EU
Tevens dalen de criminaliteitscijfers al jaren.
En ontkent links uberhaupt niet dat er criminaliteitsproblemen zijn.
pi_107930883
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:01 schreef n00b13 het volgende:

[..]

"Nato trainers spend about $3.5bn on Afghan police training annually, according to a report to the UK's House of Lords earlier this year." - BBC.com

Ze zullen best blij zijn dat wij ook een kleine bijdrage leveren.
Dat zal, het is alleen zo nutteloos als de tering.

Ik stuur er liever een eskader F16's heen dan wat politieagenten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')