abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 februari 2012 @ 00:17:32 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_107917799
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:13 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik acht het evolutionaire systeem niet in staat tot polygamie in de zin van vaste relatie..
Het zou prima kunnen in een gemeenschap of iets dergelijks, maar de genetische drang van de man om een vrouw te bevruchten werkt niet samen met een 2e man, dan heeft hij kans dat hij de vrouw niet bevrucht namelijk...

Dat lijkt me ook de reden waarom het wel werkt dat een man meerdere vrouwen heeft, maar een vrouw meerdere mannen niet...
Goed argument. Maar de evolutie is ook dat we steeds verder van onze rauwe natuur af komen te staan. Beheersing, dat is de sleutel tot een vreedzame polygame samenleving. En laat beheersing nu net zijn waar de mens steeds beter in is geworden.

Zo geloof ik ook dat we ooit vloeken nog eens uit gaan bannen, samen met roken, drugs, drank etc. Niet in de nabije toekomst maar over 1000 jaar doen we dat echt niet meer.
Resistance is futile.
pi_107917888
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed argument. Maar de evolutie is ook dat we steeds verder van onze rauwe natuur af komen te staan. Beheersing, dat is de sleutel tot een vreedzame polygame samenleving. En laat beheersing nu net zijn waar de mens steeds beter in is geworden.

Zo geloof ik ook dat we ooit vloeken nog eens uit gaan bannen, samen met roken, drugs, drank etc. Niet in de nabije toekomst maar over 1000 jaar doen we dat echt niet meer.
Drugs... Prikkelen de hersenen. Dat blijven we wel fijn vinden denk ik, dus dat blijven we wel gebruiken.

Maar waarom zou die beheersing ontstaan? De koppels die het doen zijn evolutionair minder succesvol... Dan is er wel die beheersing maar dan moet de maatschappij opeens uit het niets polygamie leuk vinden... Dat lijkt me iets wat niet gaat gebeuren.
Rustig aan.
pi_107917992
en toen werd er niets meer gezegd..ja een man mag wel meerdere vrouwen want ja dat kan allemaal maar theoretisch gezien is het niet mogelijk om als vrouw meerdere mannen te nemen...jullie weten het wel weer aardig zo te manipuleren dat het jullie het beste uitkomt..ik denk dat als het eeuwig zo door gaat, jezelf voortrekt en ipv er met zijn tweeen iets van maken, collectief een gezin starten in denken in wat het beste voor een stel en hun kinderen is, jezelf op de voorgrond plaatst, als man meerdere vrouwen, dan is het niet gelijkwaardig meer. Het is niet collectief, je gaat er niet als partners voor...het is een man en zijn vrouwen..dat mag je natuurlijk willen maar ik denk dat de westerse vrouw daar geen trek in heeft...beter gaan mannen die zo graag meerdere vrouwen willen verhuizen naar een land waar deze cultuur wel zo in elkaar steekt, als het zo'n issue voor hun is
pi_107918059
want wees eerlijk, wat is de fundering voor een gezonde en stabiele relatie? respect en gelijkwaardigheid...je moet samen een balans vormen...dat maakt je samen sterker dan 2 afzonderlijke personen...
  maandag 13 februari 2012 @ 00:31:51 #130
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_107918116
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:26 schreef NanaVonB het volgende:
en toen werd er niets meer gezegd..ja een man mag wel meerdere vrouwen want ja dat kan allemaal maar theoretisch gezien is het niet mogelijk om als vrouw meerdere mannen te nemen...jullie weten het wel weer aardig zo te manipuleren dat het jullie het beste uitkomt..ik denk dat als het eeuwig zo door gaat, jezelf voortrekt en ipv er met zijn tweeen iets van maken, collectief een gezin starten in denken in wat het beste voor een stel en hun kinderen is, jezelf op de voorgrond plaatst, als man meerdere vrouwen, dan is het niet gelijkwaardig meer. Het is niet collectief, je gaat er niet als partners voor...het is een man en zijn vrouwen..dat mag je natuurlijk willen maar ik denk dat de westerse vrouw daar geen trek in heeft...beter gaan mannen die zo graag meerdere vrouwen willen verhuizen naar een land waar deze cultuur wel zo in elkaar steekt, als het zo'n issue voor hun is
_O_ Anton Heyboer (R.I.P.) en zijn 4 vrouwen. _O_
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  maandag 13 februari 2012 @ 00:33:17 #131
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107918142
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:29 schreef NanaVonB het volgende:
want wees eerlijk, wat is de fundering voor een gezonde en stabiele relatie? respect en gelijkwaardigheid...je moet samen een balans vormen...dat maakt je samen sterker dan 2 afzonderlijke personen...
Kun je dit even uitleggen? Het klinkt zo wazig
pi_107918229
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:33 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Kun je dit even uitleggen? Het klinkt zo wazig
De fundering voor een goede relatie wordt gelegd door respect en gelijkwaardigheid.
Als je samen gelijkwaardig in een relatie zit dan zul je samen sterker zijn dan 2 mensen afzonderlijk.
1+1=3 Synergie, je weet.
Rustig aan.
  maandag 13 februari 2012 @ 00:45:18 #133
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107918378
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De fundering voor een goede relatie wordt gelegd door respect en gelijkwaardigheid.
Als je samen gelijkwaardig in een relatie zit dan zul je samen sterker zijn dan 2 mensen afzonderlijk.
1+1=3 Synergie, je weet.
Ja en waarom zou dat alleen voor 2 personen gelden?

Als ik overigens de meeste setjes sacherijnig op zaterdag zie winkelen dan heb ik ook wel aardige redenen om te twijfelen aan dat 1 + 1 = 3 bij veel mensen.
pi_107918393
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:45 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja en waarom zou dat alleen voor 2 personen gelden?

Als ik overigens de meeste setjes sacherijnig op zaterdag zie winkelen dan heb ik ook wel aardige redenen om te twijfelen aan dat 1 + 1 = 3 bij veel mensen.
:9
Rustig aan.
pi_107918814
Waarom beginnen we niet gewoon eigen een polygamie gezinnetje zat vrijgezellen hier? *)

Just tryin... :')
pi_107918930
Hoewel ik niet zo geloof in gelijkwaardige polygame relaties, moeten volwassen mensen gewoon met elkaar kunnen trouwen als ze dat willen. De waarde van het huwelijk is in veel gevallen al achterhaald, dus zelfs al zou je het moreel gezien niet eens zijn met polygame huwelijken, dan zou je ook kunnen stellen dat twee mensen die elkaar nog geen 3 maanden kennen ook niet mogen trouwen. En dat kan wel.
pi_107918940
Ik snap sowieso niet waarom je tegen polygamie zou zijn. Het betekent nog niet wanneer jet toegestaan is in Nederland, dat je er dan ook gelijk aan mee moet doen. Het blijft nog altijd een vrij keuze en als een paar mensen gelukkig worden om met z'n alle te gaan trouwen, waarom zou je dat dan als een buitenstaander willen tegenhouden. Het gaat om volwassen mensen en geen kinderen die dit tegen hun zin in doen.
signatuurloos
pi_107918969
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:48 schreef Seven. het volgende:
Nog een vraag die zomaar in mij opkomt: als de liefde voor je partner zo speciaal is dat die voorbehouden is aan 1 persoon, waarom dan meerdere kinderen? Of meerdere vrienden?
Jaloezie.
pi_107918977
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je tegen polygamie zou zijn. Het betekent nog niet wanneer jet toegestaan is in Nederland, dat je er dan ook gelijk aan mee moet doen. Het blijft nog altijd een vrij keuze en als een paar mensen gelukkig worden om met z'n alle te gaan trouwen, waarom zou je dat dan als een buitenstaander willen tegenhouden. Het gaat om volwassen mensen en geen kinderen die dit tegen hun zin in doen.
Je mag gewoon je mening over dingen hebben hoor (Ja, zelf al gaat het jou persoonlijk weinig aan! :o ) dat jij dat niet snapt.. tsja.
pi_107919028
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:09 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Waarom beginnen we niet gewoon eigen een polygamie gezinnetje zat vrijgezellen hier? *)

Just tryin... :')
Leuk idee voor de volgende meet. Gewoon met z'n alle gaan trouwen. :D
signatuurloos
pi_107919043
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:25 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Leuk idee voor de volgende meet. Gewoon met z'n alle gaan trouwen. :D
Let the magic happen *O*

^)
pi_107919054
Gaan jullie gelijk maar door naar de kliniek voor enkele sterilisatie's. ;)
  maandag 13 februari 2012 @ 01:35:04 #143
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107919104
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:21 schreef Aliana het volgende:

[..]

Je mag gewoon je mening over dingen hebben hoor (Ja, zelf al gaat het jou persoonlijk weinig aan! :o ) dat jij dat niet snapt.. tsja. [ afbeelding ]
Je mag er best tegen zijn, maar waarom moet je zonodig jouw meningen in de vorm van een verbod aan anderen opdringen? Zelfbeschikking is een groot goed.

quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Aliana het volgende:
En waar slaat dit op?
pi_107919121
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:35 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Je mag er best tegen zijn, maar waarom moet je zonodig jouw meningen in de vorm van een verbod aan anderen opdringen? Zelfbeschikking is een groot goed.

[..]

En waar slaat dit op?
Zet er dan in het vervolg even bij dat tegenstanders niet mogen reageren. ;)
  maandag 13 februari 2012 @ 01:42:21 #145
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107919174
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:37 schreef Aliana het volgende:
Zet er dan in het vervolg even bij dat tegenstanders niet mogen reageren. ;)
Maar waarom ben je er zo op tegen? Als jouw buurman 4 vrouwen zou hebben en ze zijn hartstikke gelukkig met z'n allen, waarom zou jij dat dan willen verbieden en dus hun geluk willen afnemen?
  maandag 13 februari 2012 @ 01:47:10 #146
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107919214
quote:
5s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Maar waarom ben je er zo op tegen? Als jouw buurman 4 vrouwen zou hebben en ze zijn hartstikke gelukkig met z'n allen, waarom zou jij dat dan willen verbieden en dus hun geluk willen afnemen?
Ja dit dus. Maarja daarom zijn wij ook een setje O+
  maandag 13 februari 2012 @ 01:48:09 #147
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_107919223
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Aliana het volgende:
Maar waar slaat dit nu op?
pi_107919224
M'n voorkeur gaat uit naar een monogame relatie. Als mensen gelukkig worden van polygamie moeten ze het vooral doen, maar ik denk dat het nog erg lang gaat duren voordat de maatschappij dit (deels) zal accepteren.
XO till we overdose
  maandag 13 februari 2012 @ 11:59:52 #149
92926 Joipoidoipoipoi
pi_107924942
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 01:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja dit dus. Maarja daarom zijn wij ook een setje O+
En monogaam. O+

Dat ik het best vind dat anderen aan polygamie doen en daar gelukkig van worden, wil nog niet zeggen dat ik daar ook gelukkig van word. Ik wil gewoon alle aandacht geven en krijgen aan/van één persoon. Aan en van jou dus. :9
  maandag 13 februari 2012 @ 12:11:33 #150
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_107925266
quote:
7s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:31 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]

Kennen jullie zo'n jongen en meisje die dol op elkaar zijn... en dat je dan met een groep op pad bent.... en dat dat ene stelletje dan maar steeds hopeloos aan elkaar blijft plukken, en zoentjes geven, en verliefd doen... wat langzaamaan voor de rest irritanter en irritanter wordt... ??

Moraal van dit verhaal... kunnen jullie de gedichtjes en de knipogen aan elkaar en de verzuchtingen hoe fijn jullie het hebben niet per pm uitwisselen, in plaats van in talloze topics waarin wij maar mee moeten lezen of we dat nou willen of niet? Ik krijg langzaamaan killneigingen van dat geflirteklier van jullie. Fijn dat jullie een setje zijn. Maar nou weten we het wel. :{
Ik pak mijn brommer en ik ga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')