Goed argument. Maar de evolutie is ook dat we steeds verder van onze rauwe natuur af komen te staan. Beheersing, dat is de sleutel tot een vreedzame polygame samenleving. En laat beheersing nu net zijn waar de mens steeds beter in is geworden.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik acht het evolutionaire systeem niet in staat tot polygamie in de zin van vaste relatie..
Het zou prima kunnen in een gemeenschap of iets dergelijks, maar de genetische drang van de man om een vrouw te bevruchten werkt niet samen met een 2e man, dan heeft hij kans dat hij de vrouw niet bevrucht namelijk...
Dat lijkt me ook de reden waarom het wel werkt dat een man meerdere vrouwen heeft, maar een vrouw meerdere mannen niet...
Drugs... Prikkelen de hersenen. Dat blijven we wel fijn vinden denk ik, dus dat blijven we wel gebruiken.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed argument. Maar de evolutie is ook dat we steeds verder van onze rauwe natuur af komen te staan. Beheersing, dat is de sleutel tot een vreedzame polygame samenleving. En laat beheersing nu net zijn waar de mens steeds beter in is geworden.
Zo geloof ik ook dat we ooit vloeken nog eens uit gaan bannen, samen met roken, drugs, drank etc. Niet in de nabije toekomst maar over 1000 jaar doen we dat echt niet meer.
quote:Op maandag 13 februari 2012 00:26 schreef NanaVonB het volgende:
en toen werd er niets meer gezegd..ja een man mag wel meerdere vrouwen want ja dat kan allemaal maar theoretisch gezien is het niet mogelijk om als vrouw meerdere mannen te nemen...jullie weten het wel weer aardig zo te manipuleren dat het jullie het beste uitkomt..ik denk dat als het eeuwig zo door gaat, jezelf voortrekt en ipv er met zijn tweeen iets van maken, collectief een gezin starten in denken in wat het beste voor een stel en hun kinderen is, jezelf op de voorgrond plaatst, als man meerdere vrouwen, dan is het niet gelijkwaardig meer. Het is niet collectief, je gaat er niet als partners voor...het is een man en zijn vrouwen..dat mag je natuurlijk willen maar ik denk dat de westerse vrouw daar geen trek in heeft...beter gaan mannen die zo graag meerdere vrouwen willen verhuizen naar een land waar deze cultuur wel zo in elkaar steekt, als het zo'n issue voor hun is
Kun je dit even uitleggen? Het klinkt zo wazigquote:Op maandag 13 februari 2012 00:29 schreef NanaVonB het volgende:
want wees eerlijk, wat is de fundering voor een gezonde en stabiele relatie? respect en gelijkwaardigheid...je moet samen een balans vormen...dat maakt je samen sterker dan 2 afzonderlijke personen...
De fundering voor een goede relatie wordt gelegd door respect en gelijkwaardigheid.quote:Op maandag 13 februari 2012 00:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Kun je dit even uitleggen? Het klinkt zo wazig
Ja en waarom zou dat alleen voor 2 personen gelden?quote:Op maandag 13 februari 2012 00:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
De fundering voor een goede relatie wordt gelegd door respect en gelijkwaardigheid.
Als je samen gelijkwaardig in een relatie zit dan zul je samen sterker zijn dan 2 mensen afzonderlijk.
1+1=3 Synergie, je weet.
quote:Op maandag 13 februari 2012 00:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja en waarom zou dat alleen voor 2 personen gelden?
Als ik overigens de meeste setjes sacherijnig op zaterdag zie winkelen dan heb ik ook wel aardige redenen om te twijfelen aan dat 1 + 1 = 3 bij veel mensen.
Jaloezie.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:48 schreef Seven. het volgende:
Nog een vraag die zomaar in mij opkomt: als de liefde voor je partner zo speciaal is dat die voorbehouden is aan 1 persoon, waarom dan meerdere kinderen? Of meerdere vrienden?
Je mag gewoon je mening over dingen hebben hoor (Ja, zelf al gaat het jou persoonlijk weinig aan!quote:Op maandag 13 februari 2012 01:18 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je tegen polygamie zou zijn. Het betekent nog niet wanneer jet toegestaan is in Nederland, dat je er dan ook gelijk aan mee moet doen. Het blijft nog altijd een vrij keuze en als een paar mensen gelukkig worden om met z'n alle te gaan trouwen, waarom zou je dat dan als een buitenstaander willen tegenhouden. Het gaat om volwassen mensen en geen kinderen die dit tegen hun zin in doen.
Leuk idee voor de volgende meet. Gewoon met z'n alle gaan trouwen.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:09 schreef Ayumu2.0 het volgende:
Waarom beginnen we niet gewoon eigen een polygamie gezinnetje zat vrijgezellen hier?![]()
Just tryin...
Let the magic happenquote:Op maandag 13 februari 2012 01:25 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Leuk idee voor de volgende meet. Gewoon met z'n alle gaan trouwen.
Je mag er best tegen zijn, maar waarom moet je zonodig jouw meningen in de vorm van een verbod aan anderen opdringen? Zelfbeschikking is een groot goed.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:21 schreef Aliana het volgende:
[..]
Je mag gewoon je mening over dingen hebben hoor (Ja, zelf al gaat het jou persoonlijk weinig aan!) dat jij dat niet snapt.. tsja. [ afbeelding ]
En waar slaat dit op?quote:Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Aliana het volgende:
Gaan jullie gelijk maar door naar de kliniek voor enkele sterilisatie's.
Zet er dan in het vervolg even bij dat tegenstanders niet mogen reageren.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:35 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Je mag er best tegen zijn, maar waarom moet je zonodig jouw meningen in de vorm van een verbod aan anderen opdringen? Zelfbeschikking is een groot goed.
[..]
En waar slaat dit op?
Maar waarom ben je er zo op tegen? Als jouw buurman 4 vrouwen zou hebben en ze zijn hartstikke gelukkig met z'n allen, waarom zou jij dat dan willen verbieden en dus hun geluk willen afnemen?quote:Op maandag 13 februari 2012 01:37 schreef Aliana het volgende:
Zet er dan in het vervolg even bij dat tegenstanders niet mogen reageren.
Ja dit dus. Maarja daarom zijn wij ook een setjequote:Op maandag 13 februari 2012 01:42 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar waarom ben je er zo op tegen? Als jouw buurman 4 vrouwen zou hebben en ze zijn hartstikke gelukkig met z'n allen, waarom zou jij dat dan willen verbieden en dus hun geluk willen afnemen?
Maar waar slaat dit nu op?quote:Op maandag 13 februari 2012 01:29 schreef Aliana het volgende:
Gaan jullie gelijk maar door naar de kliniek voor enkele sterilisatie's.
En monogaam.quote:Op maandag 13 februari 2012 01:47 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja dit dus. Maarja daarom zijn wij ook een setje
quote:
Kennen jullie zo'n jongen en meisje die dol op elkaar zijn... en dat je dan met een groep op pad bent.... en dat dat ene stelletje dan maar steeds hopeloos aan elkaar blijft plukken, en zoentjes geven, en verliefd doen... wat langzaamaan voor de rest irritanter en irritanter wordt... ??quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |