Ow zo een beest luistert voor geen sodeflikkerquote:De Chow Chow is van oorsprong een waak- en gezelschapshond. Veel Chow Chows gaan graag hun eigen gang en laten zich maar moeilijk commanderen. Op een gehoorzaamheidscursus wordt een Chow Chow al snel ontvangen met “verwacht maar niet teveel”. Sommige Chow Chows hebben een probleem met het eindeloos herhalen van de commando’s.
Je realiseert je ook dat áls je zo'n malamute neemt (en dat geldt voor meer hondenrassen) dat je echt enorm veel buiten moet zijn met ze omdat het echte buitenhonden zijn?quote:Op zondag 12 februari 2012 12:09 schreef some1_eddy het volgende:
Op nr1 staat bij ons nog de Alaskan Malamute, wie heeft ervaringen met zulke honden?
Als je leest op internet staat er bij de ene dat ze wel 'goed' zijn en bij de andere weer minder geschikt..
Anders ga ik gewoon een keer bij zo'n fokker langs en ervaar het zelf in real life.
Dat is de bedoeling ook.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:12 schreef BrandX het volgende:
[..]
Je realiseert je ook dat áls je zo'n malamute neemt (en dat geldt voor meer hondenrassen) dat je echt enorm veel buiten moet zijn met ze omdat het echte buitenhonden zijn?
Akita heeft ook een eigen wil en is erg op zichzelfquote:Op zondag 12 februari 2012 12:12 schreef wc-eendjuh het volgende:
Een Akita dan ?
Edit: weet verder niks over karakter btw
Dat zijn ze ook. Mensen die labradors kopen zijn dezelfde mensen die als ze goed geboerd hebben een Porsche kopen.quote:Labradors vind ik te 'gewoon'
Ja dat is zo, onwijs zonde! Anders wel een prachtig beestquote:Op zondag 12 februari 2012 12:22 schreef soklos het volgende:
Akita is een poepgatkijker man. Altijd maar die staart omhoog.
Klopt idd.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:27 schreef wc-eendjuh het volgende:
[..]
Ja dat is zo, onwijs zonde! Anders wel een prachtig beest
We hebben meerdere honden gehad, naja.. onze ouders dan..quote:Op zondag 12 februari 2012 12:29 schreef Samzz het volgende:
Trouwens, als je een beginnende hondenhouder bent, is een Alaskan Malamute geen goed idee.
Laat je goed voorlichten. Alaskans zijn super toffe dieren maar niet makkelijk.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:40 schreef some1_eddy het volgende:
[..]
We hebben meerdere honden gehad, naja.. onze ouders dan..
Oa; Golden Retriever, Chesapeake Bay Retriever, Friese Stabij, Duitse herder en een kruising tussen .... en een Berner Sennen.
quote:Op zondag 12 februari 2012 12:20 schreef De_Kardinaal het volgende:
Neem een wolf en begin een roedel! Verschil met een hond is toch maar 0,2% DNA.
Husky's zijn in wezen hetzelfde als Malamute's. Ook honden die je in principe lastig alleen kan laten omdat ze dan ook blijven janken, tevens moet je ze echt goed opvoeden. Daarbij zijn Husky's ook echte werkhonden, dus je zal er mee aan het werk moeten.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:23 schreef some1_eddy het volgende:
Als je nou trouwens een kruising neemt tussen een Malamute en een Husky, hoe zit het dan?
Die heb ik ook gezien namelijk..
een Akita is een zichtjager ,in tegenstelling tot een labrador retriever molt die zelf zijn prooi wel .quote:Op zondag 12 februari 2012 12:12 schreef wc-eendjuh het volgende:
Een Akita dan ?
Edit: weet verder niks over karakter btw
ken jij nog goedequote:
Ja, ben je specifiek op zoek?quote:Op zondag 12 februari 2012 17:23 schreef JerryLee het volgende:
[..]
ken jij nog goede
en een Tsjech ,gaat in de regel vrij lang mee ?
http://www.dierenhulpzond(...)hoslowaakse-Wolfhond
Wel drie uur per dag actief bezig zijn ,anders niet aan beginnen.
Net als een DH uit een werklijn
Dat zijn ze ook. Mensen die labradors kopen zijn dezelfde mensen die als ze goed geboerd hebben een Porsche kopen.quote:
ben wel benieuwd,heb er nog geen gehad die aan ouderdom is overleden .quote:
Als je dat wilt, mag je me mailen voor info over fokkers, er is namelijk een hoop verschil onderling en er wordt ook een hoop gezegd en gezwegen.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:30 schreef some1_eddy het volgende:
Nu heb ik eerst wat mailtjes achter Border Collies aan gestuurd:)
Eerlijk gezegd heb ik dat niet na gevraagd..quote:Op maandag 13 februari 2012 17:43 schreef JerryLee het volgende:
Schriftelijke garantie op ?
Gezondheidsverklaring DA>getest op ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |